Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
eliade elis a scris:... Daca nu ma insel ultimele doua bucse (prezentate de mine in foto de mai sus) se trag inspre spatele masinii astfel incat prin acel suport de pe masina va trece doar miezul cablului fiindca este mai subtire

Ai intuit bine.
Cu un patent sau cleste ciupitor vei rasuci pastila din acea furca de sub masina si vei elibera bucata de cablu care vine din maneta franei de mana, apoi vei trage catre inapoi de camasile de cauciuc ale cablurilor "gemene" si vei extrage opritoarele metalice din acele 2 urechi, pentru usurarea extragerii vei impinge cu o surubelnita/dorn in falca opritorului, apoi vei elibera cablurile "gemene". Mai departe vei monta noul cablu. Spor la treaba!
Skip ads

  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc corsablue. Cum imi fac timp o sa cumpar un cablu nou si o sa-l schimb
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Intre timp am schimbat discurile si placutele de frana (toate pe bosch) si cablul la frana de mana (cofle cred). Saptamana aceasta au fost -20° si nu am mai avut surpriza de a se bloca rotile la tragerea franei de mana.
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am cu ramasu rotii blocate pe timp de iarna am sistem etrier pe spate, chiar acum o ora am plecat cu masina in oras, mentionez ca pana sa plec cu masina a stat vreo 4-5 ore in parcare fara frana de mana trasa eu iarna nu trag frana de mana tocmai pt a evita blocarea rotilor, problema la mine este ca se blocheaza doar roata stanga spate si se incinge discu dupa ce merg 1-2 km se deblocheaza dar daca opresc si arunc cu zapada pe el se topeste imediat se se aude plus ca scoate si abur, intuiesc ca problema ar fi de la arculetul de revenire a franei de mana 1 am avut liplsa si am luat de la dezmembrari inca 1 dar nu cred ca este de stang sau le-am incurcat eu, pentru ca ele se potrivesc sa pui arc de stanga pe dreapta dar vine cu spirala de la arc in alt sens nu stiu sa va explic exact ce si cum si nu am nici poza sa va arat daca sunt pusi corect, o sa fac maine pe timp de zi.

Am gasit o poza pe net, vedeti acel arculet are un sens de montare sau nu?
  • Vlad212

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut am un Opel Corsa C azi pe la amiaza 17-18 grade afara (deci nu e chestie de inghet) am facut o plimbare cu masina am revenit acasa am parcat-o si am tras frana de mana dupa asta cand am pornit dinou sa plec roata spate dreapta era blocata frana de mana era deblocata au mai venit niste vecini sa ma ajute sa o deblochez am dat usor in fata si in spate de multe ori si nimic apoi am luat o tija groasa am bagat-o intro gaura din janta si am lovit puternic si nimic tot blocata e (mentionez ca am becul ABS din bord este aprins are vreo legatura?)
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca e blocata din alta cauza...nu frana de mana daca nu ai reuzit sa o misti.
  • Vlad212

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Azi dimineata am pornit-o am mai urcat inca 2 persoane cu mine in masina si am dat pe beton inainte si inapoi si si-a dat drumul dar acum tot aceeasti roata e putin descentrata si nu era asa inainte adica cand merg roata nu e dreapta are oscilatii mici in stanga si in dreapta
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai sa ramai fara ea....probabil e rulmentul....
Nu auzeai huruind la viteza?
  • Vlad212

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Nu nu se auzea nimic dar nu am mers mult cu ea acum e pe butuci am dat comanda de rulmenti si de piston pentru lichidul de frana erau uzate garniturile si schimb cu totul sper sa nu mai am probleme dupa chestia a fost ca fostul proprietar nu a circulat o perioada cu ea ...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ce marca de rulmenti ai comandat?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Desi NU despre rulmenti este discutia, evita ruville! Eu am avut si a rezistat un an! Acum am optat pentru snr impaca pretul cu calitatea; daca ai buget alegi skf. Asta pentru spate, pe fata am ales skf.
  • Vlad212

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Eu deocamdata nu stiu marcile la rulmenti e prima mea masina nu am mai avut inainte si nici parintii,bunicii mei nu au avaut deci sunt cam praf cu mecanica la masini ... Smile Iar la rulmenti am fost cu cartea masinii si am gasit seria acolo pentru ce imi trebuia.
  • albert85

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua si La Multi Ani!

Am o rugamintea la experineta dvs. legata de urmatoarea problema.Am un Opel Corsa C 1.0 benzina z10xe si ieri m-am intors din Buzau in Braila. Cand am ajuns in oras aproape de casa am intrat pe o straduta si aveam maxim 10-20 km/h cand s-a auzit o lovitura si s-a infranat masina dupa o smucitura puternica.Intial am crez ca s-a taiat o anvelopa ceva.Am realizat ca nu e nimic sub ea si nici la anvelope, si am dat sa plec da masina mergea taras, am dat in spate s-a deblocat ceva si iar s-a auzit zgomot puternic zici ca era "Titanic" sub masina dupa sunete.Dar partea ciudata urmeaza, ca am mai avut de parcurs 700 m pana acasa si au inceput niste sunete mai ciudate niste lovituri parca as fi avut lanturi pe roata si s-au rupt si loveau in masina, iar inainte de a oprii am constatat ca pedala de frana s-a inmuiat si frana abia tinea jos de tot ca la daciile vrechi.Daca am facut pedale se intarea apoi presiune iar disparea.Am constatat ca taburul era foarte incins, sub masina nu se vad cabluri smulse sau ceva desprins pe la roata. O sa incerc sa vad am noroc sa ajung cu ea asa pana la un service in zilele urmatoare.Rugamintea mea este daca ati mai patit asa ceva si daca avetii idee ce ar fi ? Norocul meu banuiesc este ca s-a produs la o viteza foarte mica si nu in afara localitatii la peste 100 de km.

Multumesc,
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Trebuie desfacut tamburul. Acolo e buba, zic eu... Dar poate fi si rulment gripat... Pana nu dai roata si tamburul jos, nu vei sti exact. Bafta!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se desprinde materialul de frictiune (ferodoul) de pe sabot pentru ca in timp rugineste fierul si se blocheaza roata,de aia se blocheaza brusc ,daca ai mai mers asa au sarit pistonasele din cilindru o sa le gasesti gramada in tambur.Pedala s-a inmuiat pentru ca a iesit lichidul de frana fiind dublu circuit pedala e moale si tine doar un circuit verifica nivelul si o sa vezi cat lipseste .Pana la service incet incet poti merge totusi nu te increde in jumatate de sistem de franare functional.
  • albert85

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Va multumesc frumos, dupa cele vazute mai sus nu ar trebuii sa ma sperii ca si costuri sper, oricum dupa ce voi ajunge sper incet incet cu ea pana la service o sa postez si ce a trebuit sa inlocuiesc eventual costurile.
Multumesc frumos,
  • shoggy

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salutare colegi! M-am dat jos azi intr-o duhoare de ferodou incat m-am speriat. Am oprit undeva sa iau pe cineva,apoi am parcurs aproximativ 8km pana la destinatie . Am o banuiala ca am tras frana de mana si am mers asa cu ea (desi nu-mi aduc aminte). Ma incurca oarecum si ledul martor al air-bag ului care e permanent aprins. Ideea este ca s-a incins puternic doar roata stanga spate ,in conditiile in care am schimbat cablul franei de mana foarte recent,iar placutele de frana spate sunt destul de groase. La intoarcere..reci ambele roti. Luand in calcul mersul cu frana de mana , de ce nu s-au incins ambele roti? Daca doar una s-a incins,lasand aspectul franei trasa,poate fi si de la altceva? Mai mentionez (daca are legatura), la franare ,volanul tremura usor. Multumesc anticipat!
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 550
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Poate cã frâna nu este reglatã corect de aceea s-a încãlzit doar o roatã, iar pentru tremuratul volanului,ai un disc de frânã strâmb.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
shoggy a scris:Salutare colegi! M-am dat jos azi intr-o duhoare de ferodou incat m-am speriat. Am oprit undeva sa iau pe cineva,apoi am parcurs aproximativ 8km pana la destinatie . Am o banuiala ca am tras frana de mana si am mers asa cu ea (desi nu-mi aduc aminte). Ma incurca oarecum si ledul martor al air-bag ului care e permanent aprins. Ideea este ca s-a incins puternic doar roata stanga spate ,in conditiile in care am schimbat cablul franei de mana foarte recent,iar placutele de frana spate sunt destul de groase. La intoarcere..reci ambele roti. Luand in calcul mersul cu frana de mana , de ce nu s-au incins ambele roti? Daca doar una s-a incins,lasand aspectul franei trasa,poate fi si de la altceva? Mai mentionez (daca are legatura), la franare ,volanul tremura usor. Multumesc anticipat!

Posibil etrier semigripat din cauza mizeriei intrate sub garnitura de protectie a pistonului.
Desfacut si verificat. O alta cauza ar fi mizeria de pe ghidajul placutelor de frana.
  • shoggy

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salutare din nou! Mentionam mai sus ca cablul franei de mana a fost schimbat foarte recent si reglat cum trebuie in service. Dupa patania cu roata incinsa, imi dau seama din ce in ce mai mult ca am mers cu frana de mana trasa. In consecinta s-a slabit si nu prea mai tine. Am mai strans piulita de sub maneta franei de mana ,piulita care era cam slaba si i-am pus si o contrapiulita sa nu se mai slabeasca,insa sunt dezamagit de cum tine. Chiar m-as intrista daca trebuie sa schimb iar cablul. Am mai citit pe aici ceva de stricaciuni majore in situatia asta si de o eventula gresare. Ce e de facut?
P.S. Pe spate sunt discuri. Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR