Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • TiTiR3Z

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salutare.

Opel Vectra B 1.6, X16XEL, '97. De vreo 2 ani (aproximativ) am ceva probleme cu ea, am tot umblat la una la alta si tot nu i-am dat de cap, i-am pus tester, dadea eroare doar la EGR care a fost dat jos, curatat etc, dar dupa asta nu am mai pus tester sa vad daca mai apare eroare, desi era clar ca nu se rezolvase problema ca mergea la fel (relantiul fluctueaza, masina nu trage chiar foarte bine, dar mergea, o ia greu la plecarile de pe loc). In tot acest timp, din cand in cand mi se aprindea si martorul "probleme la motor" (in mare parte cand e mai cald, din ce am observat), statea aprins zile, saptamani, se stingea, se aprindea iar cand il apuca, dar alte simptome nu apareau, mergea la fel (de prost). La pornire (nu de fiecare data, doar la prima pornire, pana se incalzeste), intra in functiune pompa secundara de aer (din ce mi sa zis ca ar fi), care tine masina turata undeva la 1.500 pentru 1-2 minute.

Am mers asa cu ea pana acum, deja ma obisnuisem (stiu ca n-am facut bine, dar aveam nevoie de ea), pana acum o saptamana cand problema s-a agravat, (martorul statea aprins de vreo luna, se stingea uneori la viteze mai mari, de peste 90 km, dar revenea si cand era aprins mergea si mai prost, tragea si mai greu), aparuse un nou simptom, mai exact un trepidat, merge intrerupt, ca si cum ar merge in 3 si un tacanit la motor care daca nu ma insel era de ceva vreme, dar mai redus, nu asa puternic, si pare ca se aude mai tare de la o zi la alta (asta dupa un drum Constanta-Braila, mers mai tare ca de obicei, la intrare in Braila a inceput tremuratul), iar uneori relantiul ajunge undeva pe la 500, da sa moara, dar se ridica deodata. Am zis ca o fi vreo bujie, fisa...asa ca am mers la tester. A aparut iar doar EGR-ul...pe care l-am schimbat, nu nou, am inlocuit bujii, fise cu altele, de proba, mergea la fel, o bujie era ceva mai neagra, cu ceva depuneri (zic eu), iar cand am scos-o pe cea de proba era uda, benzina sau ulei nu stiu exact. Martorul s-a stins, nu mai dadea eroare la EGR, insa dupa vreo 10 minute de mers se aprinde iar.

Mi s-a recomandat un test de compresie pe care am vrut sa-l fac, dar la service mi s-a spus direct segmentare, fara sa mai faca test sau sa se uite la ea, doar ca i-am zis ca e din 97.

Acum, va intreb si pe voi, care a mai patit ceva asemanator...sa verific altceva sau sa trec direct la segmentare? Consumul de ulei cred ca este cam acelasi de cand am masina (5 ani), sa zic ca a crescut putin, in schimb consumul la benzina parca e mai mare...ori ca o fortez din moment ce nu trage...si consuma degeaba ca forta tot nu are...

Multumesc.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi cel mai bine faci un test de compresie.. sa vezi cum stai .. nu costa mult..
se prea poate ca la cilindru unde se uda bujia sa ai o supapa belita..
daca iese bine atunci nu ai probleme mecanice si te poti concentra pe eventuale probleme electrice
  • TiTiR3Z

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2010

  • Mesaj Privat
O sa fac un test de compresie, numai sa gasesc un service unde sa nu ma trimit direct la segmentare ci sa mi-l faca, din moment ce platesc pentru el, dar asta o sa mai dureze o vreme, am plecat din localitate si masina a ramas acasa.

Daca era electric, nu ar fi trebuit sa iasa la tester? Intreb, ca nu ma pricep foarte bine.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! La multi ani!
Am încercat si pe alt topic dar acum am vãzut cã pe acolo e liniste din 2014....
Problemã..

Masina Vectra B X16XEL 1997.
Problema: relantiu instabil, uneori moare motorul (de fapt s-a întâmplat o datã).
Simptome:
1. În sarcinã, merg cu 70-90, scot pe liber se tureazã singurã pânã pe la 1500 rpm, dupã aprox. 8-10 secunde turetia scade pâna la relantiul normal (850 rpm, cred).
2. Pe o pantã cu grad ridicat, mers treapta 1 turatii 2500-3000, ajung în capãt, calc ambreiaj, iau piciorul de pe acceleratie, se tureazã singurã pânã la 3000 rpm, stã cam 8-10 secunde si apoi scade, aproape se opreste motorul (o datã s-a si oprit).
3. Mers la turatie constantã (între 1500-2800 rpm oriunde în intervalul ãsta), sã zicem mers la 2200 rpm, treapta 4, tinde sã fie instabilã rotatia motorului, chiar si în bord vãd cã jongleazã, si în masinã normal se simte f naspa, treaba tine din nou cam tine cam 8-10 secunde, Apoi rotatia este perfectã. Repet în orice interval între 1500 si 2800 rpm, în afara acestui interval totul este ok, la turatii mici sau mai mãricele absolut perfect.

Verificãri si analize proprii: Curãtat clapeta acceleratie, curãtat EGR, curatat IAC, suflat senzor accel, verificat furtunase de fisuri sau nepuse la loc, readaptat IAC cu OPCOM. Problema persistã încã, pe zãpadã e f naspa.... nu pot folosi cum trebuie frâna de motor.
Ce am fãcut înainte de a apãrea aceastã problemã - am schimbat benzina (am bãgat de la Petrom un plin si la câteva sute de km am simtit chiar si o vibrare la relanti, încã mai am 25 de litri dar o sã schimb pe Effix - Rompetrol)

Am mai observat cã, dupã cum stiti în clapeta de acceleratie întrã 2 furtune de lichid de rãcire. Cel care vine dinspre motor (eu am bãnuit cã este un fel de tur) este înfundat de la solutie pentru pori la sistemul de rãcire. Celãlat care merge în vasul de expansiune era f înfundat dar l-am rezolvat, ca nou.
Pânã azi nu a apãrut vreo eroare în bord însã de dimineatã, surpriza

Problema asta cu turatia am avut-o si înainte de segmentare, schimbare pistoane, etc. Indiferent de turatie trage de rupe, dacã accelerez în momentele alea naspa, nu stã la discutii.
Deci tind sã cred cã ar fi ceva de la un senzor, de acceleratie, IAC, acum cu eroare cred cã EGR.
Astept si pãrearea voastrã...
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 550
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
EGR este un ventil proportional si ecu ,in cazul de fata, nu citeste pozitia de O(zero) a ventilului care la relanty trebuie sa stea inchis ,adica mai pe scurt ecu nu stie pozitia egr-ului,ca este deschis sau inchis.Verifica pinii din mufa sa nu fie corodati ,eventual o curatare cu spray ptr contacte electrice.
  • ionut-sil

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2014

  • Mesaj Privat
cel mai simplu scapati de smucituri de mers in suturi de martorul motorului in bord aprins si alte simtome de moarte a motorului care te omoara psihic la intersectii este sa curatati corpul clapeta acceleratie luna si bec. o sa dispara toate erorile si motorul va prinde viata iar ... nu dureaza mult sal demontezi maxim 15 minute 10 sal cureti si 15 sal pui la loc nu chetuiti bani aiurea ca nu are rost. si eu am fost la tester si mau pus sa schimb piese de peste 500 de lei apoi masina tot asa mergea. pana acu o saptamana ce am sunat un prieten in italia ce se stie bine bine cu opelurile si mia spus ce sa fac exact. aia de la tester habar nu au si ei sunt ca si noi merg pe balbaite... am bagat 500 de lei aiurea in piese ce mergeu deja... gen debitmtru fise bujii filtre ulei motor completare ulei ambreaj completat etc... aiurea.. motor 2l benzina 16 V x20xve
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR