- Ion constantin
- OP
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2015
- Astra 2008 z14xep
- Bucuresti
Ion constantin
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua. Am un OPEL ASTRA G hatchback 1,4 16V benzina, motor Z14XEP din anul 2008, 66kw, 1364cm/3 , care nu prea a fost solicitat , are doar 5100 Km, si acum a aparut o problema pe care nu stiu cum sa o rezolv. Motorul porneste greu cateodata dupa ce dau la cheie de mai multe ori sau nu porneste deloc. La actionarea chei se invarte demarolul, se sting becurile de la bord si motorul nu porneste, Cateodata porneste la a treia chieie sau a patra . Daca a reusit sa porneasca pot sa circul cu masina . Dupa ce am facut cumparaturi , la o noua pornire motorul porneste mai greu dar porneste. Dar cand nu vrea sa porneasca nu porneste nicicum. Am pus bujii noi, am inlocuit blocul de bobine, (Modul de aprindere). Am pus baterie noua , am masurat tensiunea bateriei inainte si in timp ce demarorul se invarte, am verificat stecherele de la diversi sesizori, am verificat legaturile de masa, am curatat bornele de la baterie . Am facut acea verificare fara tester, cu luminita de pe bord ( motorul cu cheita ) tinand apasate pedala de frana si de acceleratie luminita clipeste continu, deci nu apare cod de eroare, A venit un vecin cu un program pe calculator si s-a legat la masina si nici el nu a gasit nici un defect. Am inlocuit releu mov de pe circuitut de benzina, Am suntat in soclul releului firele care erau la contactele releului, cu releul scos, am desfacut capacelul de pe teava de benzina si am apasat cu surubelnita pe tija din interiorul valvei si a tasnit benzina in timp ce demarolul se invartea.astazi prin inlocuire sanzorul de aer de pe conducta de aier dintre filtru de aier si carburator, si senzorul de temperatura a aerului din atmosfera ddin fata radiatorului. Eu sunt pensionar si nu prea am cunostinte despre Opel, eu am avut Dacia 1300 pe care o invatasem pe dinafara , dar cu Opelul este altceva. Sunt pentu prima data pe acest sait , deci sunt incepator , si daca gresesc cu ceva va cer scuze anticipat .Va rog foarte mult daca poate sa-mi dati un sfat, ca mi-e frica sa plec pe drum ca sa ajung la service, va multumesc. dupa ce reusesc sa mearga cat de cat voi veni la Dumneavoastra sa-I fac si o diagnoza. Azi dimineata a pornit la prima cheie , si cand a trecut pe relantiu a inceput sa mearga ca in 3 pistoane si din ce in ce mai rau pana s-a oprit si nu a mai vrut sa poreasca .Am studiat toate tutorialele despre Opel dar nu am gasit nici un defect care sa semene cu defectul de la masina mea.Va rog sa-,I spuneti cam cat costa o verificare cu diagnoza ?Va multumesc pentru amabilitate.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
La un service de cartier undeva in jur la 60-80 lei. Dar si cu diagnozele motor e o intreaga poveste in sensul ca multi fac si vad si putini si pricep ce vad , adica sa interpreteze rezultatele.
Eu de exemplu am facut la un moment dat 4 diagnoze la 3 service-uri si abia la ultimul service , dupa o testare cu laptopul pe genunchi , stationat si IN MERS , am reusit sa primesc un diagnostic care ulterior s-a dovedit a fi corect.
Eu de exemplu am facut la un moment dat 4 diagnoze la 3 service-uri si abia la ultimul service , dupa o testare cu laptopul pe genunchi , stationat si IN MERS , am reusit sa primesc un diagnostic care ulterior s-a dovedit a fi corect.
- Ion constantin
- OP
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2015
- Astra 2008 z14xep
- Bucuresti
Ion constantin
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua pentru amabilitatea de a-mi raspunde .Precizez ca nu doresc sa raman in pana pe strada. Am un vecin care are aceeas masina si este amabil sa -mi dea orce piesa ca sa fac probe, doar sa stiu macar ce trebui sa fac ,Nu doresc sa fac experimente, asa cum ai spus ca ai facut 4 diagnoze depomana. Spune-mi la ce service a reusit sa -ti faca o diagnoza corecta.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Diagnozele au fost facute de incompetenti.
Pai m-am dus ca un cetatean de buna-credinta la service. In general imi rezolv singur din cat pot problemele tehnice dar sint si lucruri care ma depasesc din lipsa de cunostinte sau scule.
Pentru ca la 120 km/ h se facea bordul ca pomul de craciun , mi s-a sugerat la service inclusiv schimbarea ECU, EDU sau a turbinei ! Evident ca i-am lasat balta.
@ion constantin - din pacate eu sint in Oradea iar dvs in capitala , deci nu cred ca are sens sa va dau informatii despre service !
- Ion constantin
- OP
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2015
- Astra 2008 z14xep
- Bucuresti
Ion constantin
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
.Primul lucru, am incercat, la vecinul meu sa vad daca are presiune pe rampa de la injectoare si avea spre deosebire da masina mea care nu avea Am incercat sa o pornesc si nu a vrut sa porneasca, atunci am desfacut furtunul care aduce aer la carburator. Am pus pe fiul meu sa porneasca masina si eu i-am dat cu spray ( pentru pornire la rece a motoarelor) direct in carburator si a pornit inmediat ca si cu nu avea nimic, dupa putin timp a inceput sa se balbaie si sa incerce sa se opreasca, i-am dat iar cu spray si si-a revenit si a mers in continuare, a ajutat-o si din acceleratie si cateodata se balbaia pana a inceput sa mearga motorul singur, probabil se incalzise . Am lasat un pic sa mearga si apoi am oprit motorul . Incercand imediat sa o pornesc nu a mai pornit .Astfel am ajuns la concluzia ca : benzina este proasta, sau pompa de benzina (mai ales ca am constatat ca nu am presiune dupa ce a trecut un timp Ex.7 ore de la functionarea motorului. Probabil supapa de presiune este in pompa , pentru ca pe rampa injectoarelor nu este.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Ion constantin
- OP
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2015
- Astra 2008 z14xep
- Bucuresti
Ion constantin
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
Buna Ziua ,,,catastefan" ai avut dreptate.
Astazi a fost soare si frumos afara, au trecut zilele reci si sarbatorile si de aceea m-am dus la masina si am schimbat pompa de benzina cu una noua si totul a fost bine , dupa ce s-a umplut rampa de benzina a pornit din prima .cu aceasta ocazie am curatat si rezervorul am gasit doua bucati mari de cauciuc, de forma aproximativ triunghiulare cu latura de 30mm si ce este curios ca acest cauciuc s-a dizolvat in benzina pentru ca daca il atingi cu mana se rupe . parca ar fi plastilina. Acum va rog sa-mi spuneti de unde este si ce s-a intamplat cu el de a ajuns in rezervorul de benzina.( sa fie de la supapa din cauciuc de pe tubul de alimentare ? La revedere.
Astazi a fost soare si frumos afara, au trecut zilele reci si sarbatorile si de aceea m-am dus la masina si am schimbat pompa de benzina cu una noua si totul a fost bine , dupa ce s-a umplut rampa de benzina a pornit din prima .cu aceasta ocazie am curatat si rezervorul am gasit doua bucati mari de cauciuc, de forma aproximativ triunghiulare cu latura de 30mm si ce este curios ca acest cauciuc s-a dizolvat in benzina pentru ca daca il atingi cu mana se rupe . parca ar fi plastilina. Acum va rog sa-mi spuneti de unde este si ce s-a intamplat cu el de a ajuns in rezervorul de benzina.( sa fie de la supapa din cauciuc de pe tubul de alimentare ? La revedere.
- djkilla
- **
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Ion constantin
- OP
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2015
- Astra 2008 z14xep
- Bucuresti
Ion constantin
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
astazi m-am apucat sa demontez ansamblul pompa , am demontat si verificat supapa de presiune si totul era bine.
- Prin capacul de metal al ansamblului trece o teava care intra in corpul supapei. Atunci cand supapa se monteaza pe capacul de metal, aici este un oring de cauciuc, care este presat de un distantier de plastic pentru a se face etansarea intre capac si supapa. Dupa montatarea supapei pe capac am vazut ca distantierul era lejer ,deci nu presa acel oring si atunci eu am adaugat o saiba din clingherit de 0.5mm gorsime si astfel s-a presat suficient de bine oringul de cauciuc creind o etansare buna, a supapei cu teava capacului.
- O a doua problema pe care am gasit-o a fost ca furtunul care era mufat cu pompa era crapat, asa ca am taiat furtunul cat era crapat si
l-am mufat la loc .
Am montat pompa reparata si am pornit motorul si totul a fost un succes mai ales ca nu m-a costat nici un leu.
Si astfel ,,O masina care pornea greu sau deloc" a pornit foarte bine . Va multumesc tuturor pentru sfaturi si va doresc sanatate !
- Prin capacul de metal al ansamblului trece o teava care intra in corpul supapei. Atunci cand supapa se monteaza pe capacul de metal, aici este un oring de cauciuc, care este presat de un distantier de plastic pentru a se face etansarea intre capac si supapa. Dupa montatarea supapei pe capac am vazut ca distantierul era lejer ,deci nu presa acel oring si atunci eu am adaugat o saiba din clingherit de 0.5mm gorsime si astfel s-a presat suficient de bine oringul de cauciuc creind o etansare buna, a supapei cu teava capacului.
- O a doua problema pe care am gasit-o a fost ca furtunul care era mufat cu pompa era crapat, asa ca am taiat furtunul cat era crapat si
l-am mufat la loc .
Am montat pompa reparata si am pornit motorul si totul a fost un succes mai ales ca nu m-a costat nici un leu.
Si astfel ,,O masina care pornea greu sau deloc" a pornit foarte bine . Va multumesc tuturor pentru sfaturi si va doresc sanatate !
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salut. De vreo 2 zile ma bat cu aceeasi problema ca a ta: dau de cheie,se invarte motorul cateodata si cate 30 secunde si tot nu porneste. Cateodata porneste la 2-3 secunde iar cateodata cand porneste parca nu are benzina sta la 4-500 rpm. De curand am alimentat de la alta benzinarie si asi zice ca asta ar fi buba, dar totusi dupa ce porneste merge bine pe benzina( am uitat sa precizez ca am instalatie gpl). Cum ai masurat presiunea facuta de pompa de benzina? Crezi ca este nevoie sa desfac pompa sa investighez pe acolo?
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
Un mic videoclip dacut dupa ce masina a stat aproximativ 15 min
https://m.youtube.com/watch?v=2R1YQFW-1oE
Am incercat asta cam la 40 min dupa oprirea mororului
https://m.youtube.com/watch?v=a33GAlxb8Pc
Intre timp am schimbat bujiile si verificat pe tester daca am vreo eroare si e curat.
https://m.youtube.com/watch?v=2R1YQFW-1oE
Am incercat asta cam la 40 min dupa oprirea mororului
https://m.youtube.com/watch?v=a33GAlxb8Pc
Intre timp am schimbat bujiile si verificat pe tester daca am vreo eroare si e curat.
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
Problema rezolvata! Am facut exact la fel ca tine: am demontat pompa de benzina si am gasit furtunul care iese din ea pleznit... acum porneste la sfert atasez si un mic video.
https://m.youtube.com/watch?v=2m5eBIIIphM
Mai am o singura nedumerire si anume e normal ca pompa de benzina sa mearga cu intreruperi? La mine asa merge se aude la sfarsitul videoclipului mai sus postat
https://m.youtube.com/watch?v=2m5eBIIIphM
Mai am o singura nedumerire si anume e normal ca pompa de benzina sa mearga cu intreruperi? La mine asa merge se aude la sfarsitul videoclipului mai sus postat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
De cand pui contactul si pana porneste motorul tii apasat pe butonul care comuta intre benzina si gpl... intradevar nu porneste la fel de repede ca pe benzina, adica in loc sa porneasca intr-o secunda porneste in 2 secunde dar direct pe gpl.... eu asa am mers azi deoarece am colindat pe la magazine sa imi cumpar pompa de benzina si bineinteles ca o aveam scoasa din rezervor deoarece sunt mai multe modele si sa am idee ce cumpar.
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
Revin cu o mica problema... in ultimul timp nu mai merg cu opelul decat in weekend deoarece am masina de serviciu.
Problema apare la prima pornire si mai exact la prima cheie nu porneste nici daca dau la automat 2 min.... dupa care porneste normal de cate ori asi incerca.... am incercat si sa pun contacrul de mai multe ori dar tot nu vrea din prima... ma gandesc sa fie defecta supapa de retur si sa se dezamorseze daca nu este pornita cateva zile? ( are vreo relevanta sau vorbesc sf-uri) ceva sfaturi unde sa o mai gadil?
Problema apare la prima pornire si mai exact la prima cheie nu porneste nici daca dau la automat 2 min.... dupa care porneste normal de cate ori asi incerca.... am incercat si sa pun contacrul de mai multe ori dar tot nu vrea din prima... ma gandesc sa fie defecta supapa de retur si sa se dezamorseze daca nu este pornita cateva zile? ( are vreo relevanta sau vorbesc sf-uri) ceva sfaturi unde sa o mai gadil?