andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Buna, am cautat raspunsul la una dintre micile probleme pe care le are Astra F a mea si se pare ca nimeni nu a mai patit asa ori sunt chiar asa priceputi incat nu mai apeleaza la ajutorul altora Noh, la mine frana de mana tine insa dupa ce am plecat cu ea trasa acum 1 saptamana si recunosc am mers ceva metri am observat ca martorul din bord nu se mai aprinde deloc, am tras de ea in sus, jos si nimic. Cum pot rezolva problema asta fara sa ajung la service? Multumesc frumos.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Buna .. ori becul din bord sa ars(coincidenta) ori este o problema la contact/circuit. Mai simplu ,in zona franei de mana sub protectia de plastic este un contact simplu de genul inchis/deschis vezi sa nu fie scos sau oxidat papucul sau sa rupt firele. In legatura cu becul, vezi daca se aprinde cand pui contact daca nu atunci se complica treaba pentru-ca trebuie desfacut bordul dar poate ai noroc si este din contact.Bafta
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, am incercat sa sa demontez carcasa aia de la ceasuri sa ma uit sa vad poate e vreun bec ars insa nu am reusit, cand pun cheia in contact mi se aprinde Abs, bateria si uleiul iar abs-ul dispare in cateva secunde si raman celelalte pana la pornire ca dupa si ele se duc, in timp ce am pus cheia in contact frana de mana era trasa si nu aparea nici un bec, cu (P) din cate stiu trebuia sa apara in partea stanga primul parca, sa fie oare ca am mers cu frana de mana trasa in doi dinti si am mers ceva pentru ca se incalzise pe spate si mirosea a ars, acum nu tine decat pe la penultimul dinte frana in primii nu tine deloc plus ca la rotile din fata cand m-am uitat erau unul din doua cabluri rupte, un mecanic a zis ca sunt senzorii de frana. Se poate rezolva sau trebuie dusa in service? multam
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Ai tutorial aici pe forum referitor la demonatea bordului/scoaterea ceasurilor.
Daca nu te pricepi, trebuie sa ajungi la un service sau garaj.
Daca nu iti apare in bord nimic cand pui contactul, becul e primul lucru ce trebuie inlocuit.
Sunt curios ce senzori de frana viseaza, ca nu ai asa ceva.
Ce cabluri erau rupte in fata? De la ABS?
Daca nu te pricepi, trebuie sa ajungi la un service sau garaj.
Daca nu iti apare in bord nimic cand pui contactul, becul e primul lucru ce trebuie inlocuit.
Sunt curios ce senzori de frana viseaza, ca nu ai asa ceva.
Ce cabluri erau rupte in fata? De la ABS?
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Probabil ca se refera la cablul de la senzorul abs
Ala nu este mare lucru - il gasesti oriunde la dezmembrari - are un surub, il desfaci si ''aia e''
Referitor la frana de mana - se regleaza relativ usor, dar daca nu stii, sfatul meu este sa nu iti bagi nasul pe acolo, doar asa ... de dragul mecanicii - posibil daca ai tocit foarte tare sabotii, sa trebuiasca sa ii schimbi si pe acestia
Sper ca nu vrei sa iti tina in primii 2 dinti !
Daca iti tine in primii 2 - 3 dinti - sa stii ca vei toci foarte repede sabotii si posibil sa mai ai pe viitor probleme cu incinsul lor si ''mirositul a ars'', pt ca in functie de greutatea partii din spate a masinii (portbagaj si locurile din spate ocupate sau nu) , se regleaza automat si distanta dintre sabot si tambur si implicit forta de franare pe spate .
''Deci'' , indicat este ca frana de mana sa inceapa efectiv sa tin de la al 4lea sau chiar al 5lea dinte in sus, nicidecum de la 1ul sau al doilea.
Incer sa iti exlic si de ce - asta doar daca si masina ta este hatchback si ai frane spate pe tambur si nu pe disc - la sedan/berlina nu stiu exact cum este
In partea din spate a masinii, inspre puntea spate, ai un asa zis ''repartitor al fortei de franare'' pt puntea spate
Acest repartitor actioneaza in functie de greutatea de pe punte spate a masinii - cred ca hatchback-urile au fost dotate cu asa ceva din considerentul ca sunt ceva mai usoare decat berlinele si nu au nevoie de o forta de franare asa de mare si pt puntea spate - eu unul nu prea sunt de acord, dar asta este, daca asa este conceputa masina ...
Acest repartitor, cand masina este incarcata de ex, comprima intr-o oarecare masura lichidul de frana din conductele spate, astfel incat lichidul de frana fiind comprimat, la randul lui, sa apese pe pistonasele de frana din intriorul tamburului si sa determine deplasarea sabotilor mai aproape de ''oala tamburului'', rezultand astfel la apasarea pedalei de frana o forta de franare mai mare si pt puntea spate, pt a nu solicita prea mult partea de franare fata si uzura excesiva a franelor fata .
In mod automat, odata cu cresterea incarcaturii pt puntea spate se va regla automat si frana de mana, astfel incat atunci cand masina este incarcata sa ai o frana de mana care va tine in primii 3-4 dinti, asa cum ai vrea tu de fapt si atunci cand masina este goala / neincarcata .
Incearca sa o reglezi sa iti tina la 2-3 dinti, baga 2 pasageri in spate si mergi vreo 20 km prin oras, apoi trage pe dreapta .
Coboara si pune un deget pe oala tambur din spate ... vei avea o surpiza tare neplacuta ... te vei arde la deget - ceea ce inseamna ca sabotii tai s-au frecat in tot acest timp de oala tambur, fara ca tu sa franezi farte mult - adica uzura nejustificata a franelor pe spate
Acel repartitor de franare de pe spate, are un arculet prins cu un surub de puntea spate, arculet prin care se regleaza forta de franare pe spate - dar este mai complicat sa iti explic si deja am scris foarte mult ...
Cel mai bine du-o intr-un service - stiu cei de acolo cum sa faca
Becul poti sa il schimbi si tu - sunt tutoriale cum sa ajungi la el - dai rama de plastic a ceasurilor jos, bagi mana in spatele ceasurilor, acolo ai o clema de la cablul de km pe care o desfaci si in felul asta vei putea sa scoti cat de cat mai bine ceasurile de bord pt a avea acces mai usor la becuri
Bafta
Ala nu este mare lucru - il gasesti oriunde la dezmembrari - are un surub, il desfaci si ''aia e''
Referitor la frana de mana - se regleaza relativ usor, dar daca nu stii, sfatul meu este sa nu iti bagi nasul pe acolo, doar asa ... de dragul mecanicii - posibil daca ai tocit foarte tare sabotii, sa trebuiasca sa ii schimbi si pe acestia
Sper ca nu vrei sa iti tina in primii 2 dinti !
Daca iti tine in primii 2 - 3 dinti - sa stii ca vei toci foarte repede sabotii si posibil sa mai ai pe viitor probleme cu incinsul lor si ''mirositul a ars'', pt ca in functie de greutatea partii din spate a masinii (portbagaj si locurile din spate ocupate sau nu) , se regleaza automat si distanta dintre sabot si tambur si implicit forta de franare pe spate .
''Deci'' , indicat este ca frana de mana sa inceapa efectiv sa tin de la al 4lea sau chiar al 5lea dinte in sus, nicidecum de la 1ul sau al doilea.
Incer sa iti exlic si de ce - asta doar daca si masina ta este hatchback si ai frane spate pe tambur si nu pe disc - la sedan/berlina nu stiu exact cum este
In partea din spate a masinii, inspre puntea spate, ai un asa zis ''repartitor al fortei de franare'' pt puntea spate
Acest repartitor actioneaza in functie de greutatea de pe punte spate a masinii - cred ca hatchback-urile au fost dotate cu asa ceva din considerentul ca sunt ceva mai usoare decat berlinele si nu au nevoie de o forta de franare asa de mare si pt puntea spate - eu unul nu prea sunt de acord, dar asta este, daca asa este conceputa masina ...
Acest repartitor, cand masina este incarcata de ex, comprima intr-o oarecare masura lichidul de frana din conductele spate, astfel incat lichidul de frana fiind comprimat, la randul lui, sa apese pe pistonasele de frana din intriorul tamburului si sa determine deplasarea sabotilor mai aproape de ''oala tamburului'', rezultand astfel la apasarea pedalei de frana o forta de franare mai mare si pt puntea spate, pt a nu solicita prea mult partea de franare fata si uzura excesiva a franelor fata .
In mod automat, odata cu cresterea incarcaturii pt puntea spate se va regla automat si frana de mana, astfel incat atunci cand masina este incarcata sa ai o frana de mana care va tine in primii 3-4 dinti, asa cum ai vrea tu de fapt si atunci cand masina este goala / neincarcata .
Incearca sa o reglezi sa iti tina la 2-3 dinti, baga 2 pasageri in spate si mergi vreo 20 km prin oras, apoi trage pe dreapta .
Coboara si pune un deget pe oala tambur din spate ... vei avea o surpiza tare neplacuta ... te vei arde la deget - ceea ce inseamna ca sabotii tai s-au frecat in tot acest timp de oala tambur, fara ca tu sa franezi farte mult - adica uzura nejustificata a franelor pe spate
Acel repartitor de franare de pe spate, are un arculet prins cu un surub de puntea spate, arculet prin care se regleaza forta de franare pe spate - dar este mai complicat sa iti explic si deja am scris foarte mult ...
Cel mai bine du-o intr-un service - stiu cei de acolo cum sa faca
Becul poti sa il schimbi si tu - sunt tutoriale cum sa ajungi la el - dai rama de plastic a ceasurilor jos, bagi mana in spatele ceasurilor, acolo ai o clema de la cablul de km pe care o desfaci si in felul asta vei putea sa scoti cat de cat mai bine ceasurile de bord pt a avea acces mai usor la becuri
Bafta
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Repartitorul ala, eu unul asa am observat, chiar are si rolul de a regla presiunea
O avea si rolul de a regla debitul de lichid de frana ... dar cu siguranta iti spun ca are si rolul de a regla si presiunea in pistonasele spate
Iti explic si in ce fel :
1.Repartitorul este prins de caroserie (podea) spate
2.Arculetul este legat intre repartitor si efectiv pe puntea spate printr-un surub, prin care se regleaza cat sa stea arculetul ala de intins .
Cand masina este incarcata, in mod automat ea se lasa pe arcuri, adica va cobori si implicit va cobora si caroseria masinii (podeaua), si odata cu ea si acel repartitor iar puntea va ramane la acelasi nivel fiind sustinuta de rotile masinii
In mod automat odata ce acel repartitor coboara, va incepe sa traga de acel arculet, care arculet va trage la randul lui de pistonasele din interiorul repartitorului, comprimand in acest fel lichidul de frana, care lichid de frana comprimat, la randul lui va exercita o presiune asupra pistonaselor de frana de la rotile spate, pistonase care vor impinge sabotii de franare ceva mai aproape catre tambur, pt a realiza o franare mai rapida si mai puternica a rotilor spate atunci cand masina este incarcata ...
Totodata, atunci cand pistonasele apasa pe saboti pt a-i apropia spre tamburi ca urmare a incarcarii masinii, are loc ca rezultat in acelasi timp, intinderea acelor arculete din interiorul tamburului si rotirea acelei rotite zimtate din interiorul tamburului (cele pt reglarea franei de mana) si ca rezultat final intinderea cablului franei de mana, adica reglarea lui, astfel incat sa tina la cel de-al 3lea sau al 4lea dinte .
SAU cel mai simplu test pt a te convinge de spusele mele :
Cu masina oprita si fara sa apesi pedala de frana pt a nu exercita presiune pe lichid din pompa centrala, asa cum crezi tu
1. trage frana de mana cu masina goala si vezi la ce dinte va tine (de ex : 4, 5, 6, ...)
2. incarca masina cu 4-5 saci de cartofi si 2 persoane pe bancheta spate si trage din nou frana de mana !
Vei fi surprins sa observi ca iti va tine mult mai jos (de ex : dintele 2, 3, ...)
Bineinteles, sa ai arculetele si toate alea din interiorul tamburului curate si bine asezate, nu pline de zgura, rugina ...
Concluzia : acel repartitor are si rolul de a exercita el singur presiune asupra pistonaselor de la rotile spate si implict asupra sabotilor frana spate .
Al doilea test este ceva mai riscant fiindca va trebui sa ridici masina incarcata pe cric
1. Ridica masina goala (neincarcata) pe cric, da roata jos si scoate-i tamburul
Vei observa ca tamburul se va scoate relativ usor
2. Incarca masina cu acelasi nr de saci de cartofi (sau orice alta greutate in portbagaj) + 1-2 persoane pe bancheta spate
Apoi incearca sa o ridici pe cric si sa ii dai roata jos (repet este cam riscant, nu te-as sfatui sa ridici o masina incarcata pe cric, mai ales fiind o masina atat de veche ...)
Acum incearca sa ii scoti tamburul sai ai sa observi o diferenta : fie nu il vei putea scoate deloc, fie il vei scoate foarte greu
Asta deoarece sabotii de frana s-au apropiat de tambur ca urmare a comprimarii lichidului de frana de catre repartitor, reziltat al incarcarii masinii ...
Sper ca am explicat destul de bine si de clar
Numai bine
O avea si rolul de a regla debitul de lichid de frana ... dar cu siguranta iti spun ca are si rolul de a regla si presiunea in pistonasele spate
Iti explic si in ce fel :
1.Repartitorul este prins de caroserie (podea) spate
2.Arculetul este legat intre repartitor si efectiv pe puntea spate printr-un surub, prin care se regleaza cat sa stea arculetul ala de intins .
Cand masina este incarcata, in mod automat ea se lasa pe arcuri, adica va cobori si implicit va cobora si caroseria masinii (podeaua), si odata cu ea si acel repartitor iar puntea va ramane la acelasi nivel fiind sustinuta de rotile masinii
In mod automat odata ce acel repartitor coboara, va incepe sa traga de acel arculet, care arculet va trage la randul lui de pistonasele din interiorul repartitorului, comprimand in acest fel lichidul de frana, care lichid de frana comprimat, la randul lui va exercita o presiune asupra pistonaselor de frana de la rotile spate, pistonase care vor impinge sabotii de franare ceva mai aproape catre tambur, pt a realiza o franare mai rapida si mai puternica a rotilor spate atunci cand masina este incarcata ...
Totodata, atunci cand pistonasele apasa pe saboti pt a-i apropia spre tamburi ca urmare a incarcarii masinii, are loc ca rezultat in acelasi timp, intinderea acelor arculete din interiorul tamburului si rotirea acelei rotite zimtate din interiorul tamburului (cele pt reglarea franei de mana) si ca rezultat final intinderea cablului franei de mana, adica reglarea lui, astfel incat sa tina la cel de-al 3lea sau al 4lea dinte .
SAU cel mai simplu test pt a te convinge de spusele mele :
Cu masina oprita si fara sa apesi pedala de frana pt a nu exercita presiune pe lichid din pompa centrala, asa cum crezi tu
1. trage frana de mana cu masina goala si vezi la ce dinte va tine (de ex : 4, 5, 6, ...)
2. incarca masina cu 4-5 saci de cartofi si 2 persoane pe bancheta spate si trage din nou frana de mana !
Vei fi surprins sa observi ca iti va tine mult mai jos (de ex : dintele 2, 3, ...)
Bineinteles, sa ai arculetele si toate alea din interiorul tamburului curate si bine asezate, nu pline de zgura, rugina ...
Concluzia : acel repartitor are si rolul de a exercita el singur presiune asupra pistonaselor de la rotile spate si implict asupra sabotilor frana spate .
Al doilea test este ceva mai riscant fiindca va trebui sa ridici masina incarcata pe cric
1. Ridica masina goala (neincarcata) pe cric, da roata jos si scoate-i tamburul
Vei observa ca tamburul se va scoate relativ usor
2. Incarca masina cu acelasi nr de saci de cartofi (sau orice alta greutate in portbagaj) + 1-2 persoane pe bancheta spate
Apoi incearca sa o ridici pe cric si sa ii dai roata jos (repet este cam riscant, nu te-as sfatui sa ridici o masina incarcata pe cric, mai ales fiind o masina atat de veche ...)
Acum incearca sa ii scoti tamburul sai ai sa observi o diferenta : fie nu il vei putea scoate deloc, fie il vei scoate foarte greu
Asta deoarece sabotii de frana s-au apropiat de tambur ca urmare a comprimarii lichidului de frana de catre repartitor, reziltat al incarcarii masinii ...
Sper ca am explicat destul de bine si de clar
Numai bine
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsurile clare si detaliate, multumesc @marius_f si mariustintea pentru tot! Am fost inainte de paste la un service pentru ca nu am reusit sa demontez bordul si era bec-ul ars. Privitor la cablul de la senzorul abs momentan o sa-l las pentru alta data pentru ca de la sh nu prea ma incanta piesele, merg pe varianta nou si bun! Sa aveti o zi minunata.