Geo_ZGA
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2014
- Mesaj Privat
Salut si multumesc pt raspuns
Jurnalierul bordului de Kadett este comandat tot electronic, nu pe cablu. Motorasul primeste + pe un pin si - alternativ pe alti 2 pini... si se invarte. Melcul motorasului ar trebui sa invarta prima cifra a km totali parcursi, dar acea rotita, la mine, are dintii rupti si/sau tociti. Nu prea am cum sa-l intregesc, pt ca acea rotita dintata nu se gaseste... iar de facut, cam greu spre imposibil.
Din moment ce ambele borduri (si al meu, de Kadett E, si cel de Vectra B) au jurnalier comandat electronic, si nu mecanic pe cablu, si mai ales ca in Germania am vazut ca s-a facut (dar omul nu explica cum a facut si nici nu mai raspunde nimeni pe acel topic), sunt aproape sigur ca se poate face... dar nu stiu cum.
Repet ideea mea: eu as pastra placa cu circuite completa sub bord, prelungesc folia care duce la display, bag display-ul in bordul meu si fac legaturile doar pt semnalul jurnalierului. Problema e ca nu stiu care sunt pinii responsabili... evident, un electronist bun m-ar ajuta mult, eventual unul care sa poata face un montaj mic care sa suplineasca toata placa aia si sa comande jurnalierul digital.
Referitor la turatie, eu am luat semnalul de pe unul din firele de la modulul de bobine. Imi da jumatate de semnal... teoretic, daca as lua de pe ambele fire, semnalul ar fi corect. Practic, nu am gasit nici o dioda care sa reziste, toate s-au ars instant. Doar Schottky a rezistat cam 2-3 secunde, timp in care a indicat corect turatie, dupa care s-a ars. Nu mai retin valorile diodelor. Exista un montaj electronic (l-am atasat) care functioneaza pt motoarele dohc (au aceeasi aprindere, dar ecu difera... probabil si semnalul din bord difera). Cineva a modificat acest montaj si l-a facut sa functioneze si pe motor ca al meu... dar nu stie cum, l-a facut un electronist.
Jurnalierul bordului de Kadett este comandat tot electronic, nu pe cablu. Motorasul primeste + pe un pin si - alternativ pe alti 2 pini... si se invarte. Melcul motorasului ar trebui sa invarta prima cifra a km totali parcursi, dar acea rotita, la mine, are dintii rupti si/sau tociti. Nu prea am cum sa-l intregesc, pt ca acea rotita dintata nu se gaseste... iar de facut, cam greu spre imposibil.
Din moment ce ambele borduri (si al meu, de Kadett E, si cel de Vectra B) au jurnalier comandat electronic, si nu mecanic pe cablu, si mai ales ca in Germania am vazut ca s-a facut (dar omul nu explica cum a facut si nici nu mai raspunde nimeni pe acel topic), sunt aproape sigur ca se poate face... dar nu stiu cum.
Repet ideea mea: eu as pastra placa cu circuite completa sub bord, prelungesc folia care duce la display, bag display-ul in bordul meu si fac legaturile doar pt semnalul jurnalierului. Problema e ca nu stiu care sunt pinii responsabili... evident, un electronist bun m-ar ajuta mult, eventual unul care sa poata face un montaj mic care sa suplineasca toata placa aia si sa comande jurnalierul digital.
Referitor la turatie, eu am luat semnalul de pe unul din firele de la modulul de bobine. Imi da jumatate de semnal... teoretic, daca as lua de pe ambele fire, semnalul ar fi corect. Practic, nu am gasit nici o dioda care sa reziste, toate s-au ars instant. Doar Schottky a rezistat cam 2-3 secunde, timp in care a indicat corect turatie, dupa care s-a ars. Nu mai retin valorile diodelor. Exista un montaj electronic (l-am atasat) care functioneaza pt motoarele dohc (au aceeasi aprindere, dar ecu difera... probabil si semnalul din bord difera). Cineva a modificat acest montaj si l-a facut sa functioneze si pe motor ca al meu... dar nu stie cum, l-a facut un electronist.
- flores_astra
- ****
- 1,187 mesaje
- din 21 Sep 2008
- Astra 2003 Z18 XE
- Bucuresti
flores_astra
- Mesaje scrise: 1,187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
De ceva timp ma rodea ideea de a aduce ceva nou ceasurilor masini mele opel astra g Bertone si nui o gluma ASTRA G
Am cumparat un bord kadett lcd gsi special pt al incerca daca functioneaza pe astra g.
M-am apucat de treaba cu trecerea de la mufa de 26 de pini a acestuia la mufa de astra g.
Am desfacut o mufa de pe niste ceasuri de anglia pt a nu taia mufa masini mele si nici pt a intepa firele inutil
nu stiam la momentul respectiv 2 mari probleme indicatia Vitezei daca este cea corecta.
Si daca se poate monta sonda de presiune ulei pe motorul meu Z18xe.
Am facut toate cele necesare mufei si sus pe masina provizoriu sa vedem ce se intampla surpriza merge perfect .
Ulterior s-au pus si leduri si martori necesari decupati din foi cu gradatii de mile
Dupa toate acestea m-am apucat sa fac o carcasa adaptatata de la ceasurile de astra g la cele de gsi , pt a avea aspectul cat mai original
Dupa reorganizarea martorilor am vrut ca si geamul sa fie cu acelasi aspect inchis fumuriu ca cel original si am aplicat folie pe el
Mai am de finalizat parte de km totali pt ca nu doresc cu rotize si vreau tot display va fi unu de astra g original si undeva in spatele bordului placa de astra g originala.
La sfarsit poate voi avea timp si de o descriere mai ampla + un filmulet .
Am facut aceasta modificare din doribnta de a fi ceva unicat pe o astra g , si doeinta de a cunoaste cat mai mult gama noastra de masini
Am cumparat un bord kadett lcd gsi special pt al incerca daca functioneaza pe astra g.
M-am apucat de treaba cu trecerea de la mufa de 26 de pini a acestuia la mufa de astra g.
Am desfacut o mufa de pe niste ceasuri de anglia pt a nu taia mufa masini mele si nici pt a intepa firele inutil
nu stiam la momentul respectiv 2 mari probleme indicatia Vitezei daca este cea corecta.
Si daca se poate monta sonda de presiune ulei pe motorul meu Z18xe.
Am facut toate cele necesare mufei si sus pe masina provizoriu sa vedem ce se intampla surpriza merge perfect .
Ulterior s-au pus si leduri si martori necesari decupati din foi cu gradatii de mile
Dupa toate acestea m-am apucat sa fac o carcasa adaptatata de la ceasurile de astra g la cele de gsi , pt a avea aspectul cat mai original
Dupa reorganizarea martorilor am vrut ca si geamul sa fie cu acelasi aspect inchis fumuriu ca cel original si am aplicat folie pe el
Mai am de finalizat parte de km totali pt ca nu doresc cu rotize si vreau tot display va fi unu de astra g original si undeva in spatele bordului placa de astra g originala.
La sfarsit poate voi avea timp si de o descriere mai ampla + un filmulet .
Am facut aceasta modificare din doribnta de a fi ceva unicat pe o astra g , si doeinta de a cunoaste cat mai mult gama noastra de masini
Geo_ZGA
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2014
- Mesaj Privat