turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Sfatul meu....converteste csv-urile in xls ..... Ce fel se manifesta?
Intra pe www.zamzar.com si converteste acolo online.
Intra pe www.zamzar.com si converteste acolo online.
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut, si multumuesc pentru raspuns.
Am modificat fisierele cum m-ai sfaturit.
Noile linkuri sunt: :
Set valori 1
Set valori 2
Set valori 3
Set valori 4
se manifesta asa:
La rece invartea mai mult pana pornea, si am o fluctuatie a ralantiului. (am zis ca o sa merg asa pana pica senzor sau ce o fi dar se pare ca nu vrea sa ma lase)
Acum se manifesta asa: La rece dau la automat, porneste 1 sec, se opreste, iara fac asta de 2-3-4 ori, La un moment dat porneste dar trebuie sa tin piciorul pe acceleratie, da 2 3 rateuri, dupa care porneste si functioneaza fara sa se operasca. Are aceleasi intreruperi la ralanti. Merge pana la 6000 RPM fara nici un fel de problema si in sarcina si pe loc.
Erorile pe care le mai stocheaza din cand in cand la pornire (si nu se aprinde martorul din bord ca are erori).
P0136 - O2 Sensor 2 Circuit Voltage High
(01) - Not present
P0335 - No Engine RPM Signal
(00) - Not present
dar dupa ce am pornit-o daca o presc si vreau sa o pornesc, porneste relativ normal.
senzorul de turatie l-am schimbat
am vre-o problema cu sonda lambda 2 ?
am vre-o problema cu ECU?
am vre-o alta problema?
UPDATE! aparent azi a pornit normal.mai ramane problema tremuraturlui si sa vad daca mai apare eroarea de sonda lambda.
Multumesc din nou
Ultima modificare făcută de turcitua la Mie 08 Apr, 2015 12:12 pm
Am modificat fisierele cum m-ai sfaturit.
Noile linkuri sunt: :
Set valori 1
Set valori 2
Set valori 3
Set valori 4
se manifesta asa:
La rece invartea mai mult pana pornea, si am o fluctuatie a ralantiului. (am zis ca o sa merg asa pana pica senzor sau ce o fi dar se pare ca nu vrea sa ma lase)
Acum se manifesta asa: La rece dau la automat, porneste 1 sec, se opreste, iara fac asta de 2-3-4 ori, La un moment dat porneste dar trebuie sa tin piciorul pe acceleratie, da 2 3 rateuri, dupa care porneste si functioneaza fara sa se operasca. Are aceleasi intreruperi la ralanti. Merge pana la 6000 RPM fara nici un fel de problema si in sarcina si pe loc.
Erorile pe care le mai stocheaza din cand in cand la pornire (si nu se aprinde martorul din bord ca are erori).
P0136 - O2 Sensor 2 Circuit Voltage High
(01) - Not present
P0335 - No Engine RPM Signal
(00) - Not present
dar dupa ce am pornit-o daca o presc si vreau sa o pornesc, porneste relativ normal.
senzorul de turatie l-am schimbat
am vre-o problema cu sonda lambda 2 ?
am vre-o problema cu ECU?
am vre-o alta problema?
UPDATE! aparent azi a pornit normal.mai ramane problema tremuraturlui si sa vad daca mai apare eroarea de sonda lambda.
Multumesc din nou
Ultima modificare făcută de turcitua la Mie 08 Apr, 2015 12:12 pm
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
@catastefan, da senzor original GM de la dezmembrari de pe un motor care pornea normal.
asa a pornit azi dimineata dupa schimbarea senzorului de turatie. mi se pare ca ECU nu stimte senzorul de turatie de la inceput.
oricum a pornit FOARTE BINE fata de zilele trecute cand dadeam la automat de 4 5 ori,
valorile de la lambda 2 sunt ok ?!
e normal sa ajunga valorile la 0 ?
Video cu pornirea
asa a pornit azi dimineata dupa schimbarea senzorului de turatie. mi se pare ca ECU nu stimte senzorul de turatie de la inceput.
oricum a pornit FOARTE BINE fata de zilele trecute cand dadeam la automat de 4 5 ori,
valorile de la lambda 2 sunt ok ?!
e normal sa ajunga valorile la 0 ?
Video cu pornirea
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
E diferenta, dar e si in functie de temperatura motorului nu numai daca e cald sau rece.
Daca are 60C-70C cand porneste primele 3 - 5 secunde merge "balbaita" adica sta pe la 500 600 rpm dupa astea 3 - 5 secunde isi revine si totul este normal.
Daca are 90C porneste decent.
Am mai citit pe aici pe forum ca la z16xe astea ar fi simptomele pentru lambda 2 dar nu stiu ce sa zic. erore de lambda 2 nu a dat decat atunci cand dadeam la automa si nu pornea adica dadeam foarte lung pana sa porneasca.
Ce-i drept si valorile de la sonda lambda 2 mi se par dubioase.
Alte probleme ar fi cele de la ralanti cu usorul tremurat. In weekend ii fac revizia (ulei, filtre si i-am comandat si bujii BOSCH ).
Ceea ce ma intriga pe mine este ca in turatii masina nu are probleme. stiu ca atunci cand ECU este defect acest defect ar trebui sa se manifeste si in mers La fel si cu firele zic eu ca daca e unu intrerupt sau nu face contact perfect nu vad ce legatura ar avea cu termperatura motorului si de ce nu ar face cand e motorul pornit si sunt vibratii (zic eu ca ar fi mai logic sa faca daca e fir atunci cand motorul este pornit)
Ce alte valori vi se mai par in neregula din acele tabele ?
La mine cand dau la automat se pierde legatura cu ECU si nu pot vedea parametrii FIX atunci cand dau la automat
Am uitat sa specific mai sus ca am un consum usor mai ridicat. asta inseamna 1l/h pe BC. cate-o data mai ajunge si la 0.9/h. Din cate stiu eu si asa imi statea si mie CANDVA ar trebui sa fie 0.7l/h
Daca are 60C-70C cand porneste primele 3 - 5 secunde merge "balbaita" adica sta pe la 500 600 rpm dupa astea 3 - 5 secunde isi revine si totul este normal.
Daca are 90C porneste decent.
Am mai citit pe aici pe forum ca la z16xe astea ar fi simptomele pentru lambda 2 dar nu stiu ce sa zic. erore de lambda 2 nu a dat decat atunci cand dadeam la automa si nu pornea adica dadeam foarte lung pana sa porneasca.
Ce-i drept si valorile de la sonda lambda 2 mi se par dubioase.
Alte probleme ar fi cele de la ralanti cu usorul tremurat. In weekend ii fac revizia (ulei, filtre si i-am comandat si bujii BOSCH ).
Ceea ce ma intriga pe mine este ca in turatii masina nu are probleme. stiu ca atunci cand ECU este defect acest defect ar trebui sa se manifeste si in mers La fel si cu firele zic eu ca daca e unu intrerupt sau nu face contact perfect nu vad ce legatura ar avea cu termperatura motorului si de ce nu ar face cand e motorul pornit si sunt vibratii (zic eu ca ar fi mai logic sa faca daca e fir atunci cand motorul este pornit)
Ce alte valori vi se mai par in neregula din acele tabele ?
La mine cand dau la automat se pierde legatura cu ECU si nu pot vedea parametrii FIX atunci cand dau la automat
Am uitat sa specific mai sus ca am un consum usor mai ridicat. asta inseamna 1l/h pe BC. cate-o data mai ajunge si la 0.9/h. Din cate stiu eu si asa imi statea si mie CANDVA ar trebui sa fie 0.7l/h
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
asta este problema cu pornirea la rece:
Video dupa ce masina a stat 12h nepornita.
o sa incerc sa fac video si temperatura motorului de 60C-70C sa o prind si cum face cand e calduta.
Video cu pornirea dupa 12h
Video dupa ce masina a stat 12h nepornita.
o sa incerc sa fac video si temperatura motorului de 60C-70C sa o prind si cum face cand e calduta.
Video cu pornirea dupa 12h
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
cumva la pornire nu primeste semnal de la senzorul turatie... de aia porneste cum porneste... eroarea cand o citesti nu e prezenta.. deci reintra in normal.. verifica continuitatea in conductorii care leaga senzorul de ECU.. La pornire poti vedea daca ai semnal la senzor cu un led legat la masa si la conectorul de semnal (5V).. eu am un led din calculator cu conductori cu tot si bag capetele direct in mufa mama si capsez cu mufa tata... ar trebui sa palpaie
verifica aprinderea.. scoti afara modulul aprindere, pui bujii, le legi filetele la masa si pui pe cineva sa dea la automat.. asa vezi intensitatea scanteii
La fel cu alimentarea cu carburant.. ar trebui sa ai p[este 3 bari in rampa
daca senzorul turatie nu da valori corecte atunci porneste greu...
nu e exclusa o hiba in ECU
verifica aprinderea.. scoti afara modulul aprindere, pui bujii, le legi filetele la masa si pui pe cineva sa dea la automat.. asa vezi intensitatea scanteii
La fel cu alimentarea cu carburant.. ar trebui sa ai p[este 3 bari in rampa
daca senzorul turatie nu da valori corecte atunci porneste greu...
nu e exclusa o hiba in ECU
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Tocmai am schimbat bujiile. le fel a pornit. maine sper sa ajung sa schimb si bateria care mai este in garantie inca (trebuie sa caut garantia). si eu m-am gandit la fire doar ca nu prea are logica sa nu faca si in mers, macar sa intrerupa sa nu mai vada senzorul ceva. Cand am schimbat senzorul m-am uitat la mufa si nu sunt contacte oxidate. de ce sa nu vada senzorul primele ture ale motorului si pe urma sa il vada ? Acum de cand am schimbat senzorul nu mai ramane nici o eroare stocata dar ati vazut cum porneste dimineata,
O alta intrebare este de ce se opreste prima oara dar nu ramane eroare la nimic?
Cand a inceput sa faca problemele astea doar dadeam mai lung la automat dar dupa ce pornea nu se oprea niciodata. De vre-o spatamana si jumatate a inceput sa se si opreasca. Inainte sa ii schimb senzorul se oprea de 5-6 ori si trebuia sa tin acceleratia apasata la maxim sa porneasca (bineinteles cu rateuri ca altfe nu se poate ).
O alta intrebare este de ce se opreste prima oara dar nu ramane eroare la nimic?
Cand a inceput sa faca problemele astea doar dadeam mai lung la automat dar dupa ce pornea nu se oprea niciodata. De vre-o spatamana si jumatate a inceput sa se si opreasca. Inainte sa ii schimb senzorul se oprea de 5-6 ori si trebuia sa tin acceleratia apasata la maxim sa porneasca (bineinteles cu rateuri ca altfe nu se poate ).
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut din nou si Hristos a inviat!
Am schimbat si bateria, era cam moarta intr-adevar, de incarcat imi incarca normal (14.4V) deci probabil ca bateria care nu avea nici 2 ani si era VARTA era de rahat.
Acum masina porneste mult mai bine dimineata, DAR, prima oara cand porneste merge 2 secunde si se opreste, dupa aia dau la automat, porneste la "sfert" si functioneaza normal.
Cand o pornesc la cald (plaja aia de 60C - 70C) porneste la "sfert" dar se "balbaie" primele 2 secunde la modul ca nu porneste si sta ralanti la 750rpm. Alea 2 secunde sta la 500rpm, 600, rpm si abia pe urma ajunge la 750rpm - 800rpm.
Cel putin asa a facut azi, fiind prima zi de la schimbarea bateriei.
Consumul in continuare este de 0.9l - 1l/h la ralanti pe BC. Ceea ce ma deranjeaza pentru ca inseamna ca motorul nu functioneaza nomral. Plus micile trepidatii de la ralanti.
Am schimbat si bateria, era cam moarta intr-adevar, de incarcat imi incarca normal (14.4V) deci probabil ca bateria care nu avea nici 2 ani si era VARTA era de rahat.
Acum masina porneste mult mai bine dimineata, DAR, prima oara cand porneste merge 2 secunde si se opreste, dupa aia dau la automat, porneste la "sfert" si functioneaza normal.
Cand o pornesc la cald (plaja aia de 60C - 70C) porneste la "sfert" dar se "balbaie" primele 2 secunde la modul ca nu porneste si sta ralanti la 750rpm. Alea 2 secunde sta la 500rpm, 600, rpm si abia pe urma ajunge la 750rpm - 800rpm.
Cel putin asa a facut azi, fiind prima zi de la schimbarea bateriei.
Consumul in continuare este de 0.9l - 1l/h la ralanti pe BC. Ceea ce ma deranjeaza pentru ca inseamna ca motorul nu functioneaza nomral. Plus micile trepidatii de la ralanti.
- Brook
- ***
- 734 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut si multumesc de intrebare inca testez, nu e nici de la distributie, nici de la motor, nici de la ECU e de la POMPA DE BENZINA cu SUPAPA DE RETUR! nu am suficienta presiune in rampa de injectoare, si am schimbat deja pompa si supapa. Masina functioneaza mult mai bine, dar tot nu e in regula cu presiunea am 3 bari in loc de 3.8. Sper ca saptamana viitoare sa ajung sa schimb si rampa de injectoare cu totul, poate o fi infundata ... ceva... nu imi dau seama, pentru ca intre rezervor si injectoare sunt : pompa, conducte, rampa injectoare si supapa de presiune. Conducte nu am sparte, pompa si supapa schmbate. deci mai ramane rampa.
Multumesc din suflet tuturor pentru idei.
Ideea cu Inj Time care nu trebuie sa depaseasca 24ms m-a dus catre calea cea buna! de acolo am dedus ca daca nu am presiune suficienta ECU mareste timpuld e injectie pentru a suplini lipsa presiunii, si mi-am testat teoria cu o sticla si o surubelnita in rampa de injectoare si apasand pe supapa de control. atunci am vazut ca timpul de injectie creste si mai mult si consumul la relanti cresti si el si mai mult.
Operatiunle cu pompa si supapa au fost facute azi, pana acum porneste iar ca in vremurile bune, dar am tot mers cu ea si nu a apucat sa stea mai mult de 2-3 ore. Aflu mai multe maine. Va tin la curent
Multumesc inca o data pentru tot
Multumesc din suflet tuturor pentru idei.
Ideea cu Inj Time care nu trebuie sa depaseasca 24ms m-a dus catre calea cea buna! de acolo am dedus ca daca nu am presiune suficienta ECU mareste timpuld e injectie pentru a suplini lipsa presiunii, si mi-am testat teoria cu o sticla si o surubelnita in rampa de injectoare si apasand pe supapa de control. atunci am vazut ca timpul de injectie creste si mai mult si consumul la relanti cresti si el si mai mult.
Operatiunle cu pompa si supapa au fost facute azi, pana acum porneste iar ca in vremurile bune, dar am tot mers cu ea si nu a apucat sa stea mai mult de 2-3 ore. Aflu mai multe maine. Va tin la curent
Multumesc inca o data pentru tot
turcitua
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Azi am fost nevoit sa schimb si ECU ! iara mi-a dat eroare de senzor rotatie (al 3-lea) unu de pe un motor care stiu sigur ca functiona , altul de pe motorul asta si inca unu de la dezmembrari care si ala stiu ca functiona. Dupa eroarea aia de 1 secunda in bord nu s-a mai turat mai mlt de 3500rpm , am ajuns cu ea acasa (Slava Cerului) pe urma am zis hai sa ii mai dau o cheie. NEAM n-a mai pornit pana dimineata cand s-a racit, si cand a pornit tot nu se tura mai mult de 3500 dar NICI O EROARE (le stersesem aseara), Totul era bine dar masina nu se tura. asa ca am resetat ECU adica i-am scos bornele si le-am lasat scoase 10 min dupa care a pornit masia si a mers normal . Firele la senzor le-am verificat, Senzorul in sine l-am verificat, asa ca m-am dus si am schimbat iarasi ECU!
Luasem unu de proba si pe urma cand am descoperit problema cu presiunea din rampa am pus ECU meu inapoi. Acum am iara alt ECU.
Cred sincer ca masina asta nu ma mai vrea!
Luasem unu de proba si pe urma cand am descoperit problema cu presiunea din rampa am pus ECU meu inapoi. Acum am iara alt ECU.
Cred sincer ca masina asta nu ma mai vrea!
- floreasandu54
- *
- 24 mesaje
- din 10 Jul 2019
- Corsa 2001 X10XE
- Ialomita
floreasandu54
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2019
- Mesaj Privat