Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Cristian85

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,

Stiu ca despre problema asta s-a mai scris, am tot citit, insa motivul pentru care am deschis un topic nou este acela de a avea atat eu cat si alti colegi un topic comun cu toate problemele pentru acest tip de motor.
Sa incep cu inceputul Smile

Este vorba de un Astra G Caravan, achizitionat in urma cu 2 saptamani, motorizare 1.7CDTI, motor Z17DTL.Inainte de a cumpara, masina a stat pe dreapta cam 5 luni de zile.Odata cumparata, am inceput o atenta verificare.Pe langa schimbat maruntisuri pe la directie, frane, etc, i-am facut revizia completa(toate filtrele, ulei), am demontat EGR, curatat bine bine(am gasit in el 3 pumni de namol).
de mentionat ca masina si-a schimbat un piuc mersul dupa aceste interventii.
Acum problema....masina accelereaza destul de lent in orice treapta de viteza, iar pe autostrada se plafoneaza la 3200rpm si 140-145kmh.Am mers cu ea asa tot A1, insa fara nicio modificare in bine.
Desi, alti colegi se plang de fumul negru scos, asta nu scoate gram de fum(cam ciudat pt 2004 si 150.000km aratati la bord.)
Ceea ce am observat eu:
- pierderi de vacum nu am
- la actionarea capsulei de pe turbina(tragand cu ajutorul unui furtun cu gura din ea) aceasta tine vid,insa tija care actionaeaza westgate-ul are o cursa de 2-4mm...cam mica as zice eu.
- am mers cu mufa de la debimetru scoasa, insa nicio schimbare in bine.
- am facut cateva diagnoze, atat in relanti cat si in sarcina, boost pressure comanded este semnificativ langa boost pressure demanded.
- tot la diagnoza nu am gasit nicio eroare memorata(care sa ma duca cu gandul catre vreo eroare de MAP sensor sau catre electrovalva de comanda EGR.
- turbina pare in mintile ei, are un mic joc, insa e cel tolerabil.

Ca si feeling la condus, in tr 1-2-3 incepand de la 1800rpm se simte un mic ajutor din partea turbinei, insa nu asa cum ar trebui(sunt constient ca la 80cp si ~1300kg nu are valente sportive),In mod normal, in orice treapta ajunge turometru pana in zona rosie, doar ca in tr5 nu trece de 3200rpm, ceea ce ma duce cu gandul la o lipsa de putere/ajutor din partea turbinei.
Mentionez ca nu am mai condus pana acum vreun model asemanator pentru a imi da seama ce si cum, insa imi este clar ca nu are voie sa se plafoneze la 140kmh.

Cam ce ar mai fi de facut?
Se poate curata MAP-ul?nu am de unde sa fac rost de unul de proba si nu as vrea sa arunc bani pe geam pe unul nou.
La tija de comanda a westgate-ului, se poate ajunge si altfel decat sa demontez turbina?

Cam atat,
Astept idei constructive, atat pentru a rezolva problema mea cat si pentru alte aspecte.
Si poate ne vom si cunoaste la intalnirile de joia.

Stima
Skip ads

  • c.andrei

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Verifica tija turbo turbina (se poate sa fie blocata) si galeria de admisie poate sa fie blocata. Galeria de admisie o verifici usor: exista o ciuperca care e actionata de vacuum, dupa ce opresti motorul ciuperca aia trebuie sa se depresurizeze lasand tija ce actioneaza galeria de admisie sa se destinda. Daca ramane trasa ai galeria de admisie ancrasata si trebuie curatata ...
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Eu sunt de acord cu tine,ori westgate-ul nu lucreaza,ori turbina nu mai face presiunea care trebuie.Daca exista diferente destul de mari intre presiunea ceruta si cea oferita(pe tester),e clar ca ori turbina nu face presiunea necesara,ori se pierde pe undeva(furtune,intercooler,etc).Vezi daca furtunul ce vine din intercooler si ajunge in admisie se intareste zdravan daca tii motorul turat.
  • Cristian85

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
poi asta e ideea ca nu se intareste suficient acest furtun.
Am demontat turbo si este ok, nu are joc.Referitor la tija de la wastegate, din ce am observat ea lucreaza.Ramane sa ii fac un reglaj cu pistolul de vacuum sa fiu sigur ca e reglata perfect.
Piedere de presiune nu am deoarece la demontare nu era nimic umed/patat cu ulei.
Am facut un test, am scos furtunul de vacuum turbo care pleaca din pompa de vacuum, furtunul se intareste mai bine decat cu el cuplat(ceea ce e perfect normal zic eu, deoarece nu se mai deschide deloc wastegate-ul) si masina ajunge vizibil mai repede la viteza de 130-140kmh insa aici se plafoneaza si asa ramane,
Astept astazi sa imi ajunga garnitura de la galeria de admisie si o voi da jos sa o curat sa fie ok si ea.Aceas tija swirl de la galerie functioneaza insa sunt convins ca o sa gasesc depuri mari in admisie.
Din toate simptomele pe care le prezinta cred totusi ca se leaga ceva de turbo...inclin sa cred ca wastegate-ul nu inchide perfect si in permanenta am o piedere de presiune pe acolo.
Am reusit sa vad si presiunea de la pompa de inalte 240bar in relanti si urca in turatie pana la 1000, 1000+ bar.
Ma poate ajuta cineva cu valorile nominale pt aceasta presiune?In relanti si in sarcina?sau daca are un tester si o poate citi pe cea de la masina lui sa imi spuna si mie valorile.

Pistele pe care merg acum sunt urmatoarele:

galerie de admisie - de curatat
clapeta acceleratie - sa fac o proba cu una de pe o masina care merge ok
wastegate nereglat corect
catalizator infundat

Avand in vedere faptul ca eu am cumparat masina cu defectul asta imi e mai greu sa vad despre ce e vorba.Pana una alta, am facut pentru vineri o programare la Marius la EDS, sa isi dea si ei cu parerea.
  • c.andrei

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Marius are scule care iti masoara presiunea turbo ceruta si cea primita in sarcina. Am facut si eu testul ala tot la eds cand am avut turbo blocat ... Bafta ...
  • Cristian85

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
orice diagnoza ordinara face asta, ideea e sa stii sa interpretezi niste valori, sa le compari.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
1. Daca presiunea turbo ceruta este aproape egala cu cea realizata lasa turbo in pace.
2. Y17DT si Z17DTL nu o sa unfle niciodata furtunele stand pe loc pentru simplul fapt ca nu sunt suficiente gaze sa invarta turbina suficient de repede.
3. Senzorul MAP il poti curata cu alcool tehnic, dar nu baga nimic in gaura ca-l strici
4. Ce valori ai pe MAF la ralanti si in mers? Fa un log si posteaza-l aici si o sa ma uit peste el.
5. Presiunea pare cam mica. La 1.9 daca imi amintesc bine ai in jur de 400 bari la ralanti si 1600 maxim in turatie


Edit:
Presiunea la ralanti e corecta.

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR