- ForLinGMD
- **
- 127 mesaje
- din 05 Nov 2013
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
ForLinGMD
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
- uskt2005
- ****
- 2,079 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Anglia
uskt2005
- Mesaje scrise: 2,079
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Frunzarind netul am gasit ba varianta lac ( care cica ulterior se cojeste) ba varianta folie care de fapt nu prea tine. Asta pe langa cei care se zbat tare pe net ca din punct de veder profesional , polishul e o prostie dar totusi cica mi le-ar face firma lor pentru 130 lei una/ bucata far !
Ma roade problema asta nu doar din punctul de vedere al esteticii ci pur si simplu am fost pus recent in situatia de a bajbai drumul cu farurile mele chioare si mate. Singurul noroc ce l-am avut a fost ca am folosit ,,halogenele,, de ceata si cumva m-am mai scos , asta in timp ce faza lunga bate prin pomi.
Mi-a venit o idee si nu stiu cit e de valabila. In urma cu ceva vreme am mers la la un vopsitor cu o alta masina pentru a-i vopsi oglinzile in culoarea caroseriei. Totul ok , baiatul a dat cu acel primer pentru plastic ( fuler sau cum ii zice) si intamplarea a facut ca o picatura de primer a picat pe dunga usii ( lucru vazut ulterior )
Oricat m-am chinuit sa curat acea picatura n-am reusit ( sigur , am incercat delicat , gen unghii ) . Parea acea picatura destul de transparenta si dura si de aici ideea mea de a incerca , ca dupa un polish ,,home-made,, sa dau peste faruri cu acel primer insa nu stiu cata valabilitate ar avea in timp ca transparenta si durabilitate.
Banuiesc ca si lacul despre care tot citesc pe forum si internet se cojeste pentru deficitul de aderenta ce-l are fata de policarbonat.
Sugestii ? 😊
PS - nu ma trimiteti la firme profi ca cel putin in zona mea n-am gasit UNA care ulterior polishului sa-mi protejeze cu ceva lucrarea ! Cea mai mare garantie am primit-o de 6 luni !
- deleted-11331
- ***
- 740 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 740
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
Frunzarind netul am gasit ba varianta lac ( care cica ulterior se cojeste) ba varianta folie care de fapt nu prea tine. Asta pe langa cei care se zbat tare pe net ca din punct de veder profesional , polishul e o prostie dar totusi cica mi le-ar face firma lor pentru 130 lei una/ bucata far !
Ma roade problema asta nu doar din punctul de vedere al esteticii ci pur si simplu am fost pus recent in situatia de a bajbai drumul cu farurile mele chioare si mate. Singurul noroc ce l-am avut a fost ca am folosit ,,halogenele,, de ceata si cumva m-am mai scos , asta in timp ce faza lunga bate prin pomi.
Mi-a venit o idee si nu stiu cit e de valabila. In urma cu ceva vreme am mers la la un vopsitor cu o alta masina pentru a-i vopsi oglinzile in culoarea caroseriei. Totul ok , baiatul a dat cu acel primer pentru plastic ( fuler sau cum ii zice) si intamplarea a facut ca o picatura de primer a picat pe dunga usii ( lucru vazut ulterior )
Oricat m-am chinuit sa curat acea picatura n-am reusit ( sigur , am incercat delicat , gen unghii ) . Parea acea picatura destul de transparenta si dura si de aici ideea mea de a incerca , ca dupa un polish ,,home-made,, sa dau peste faruri cu acel primer insa nu stiu cata valabilitate ar avea in timp ca transparenta si durabilitate.
Banuiesc ca si lacul despre care tot citesc pe forum si internet se cojeste pentru deficitul de aderenta ce-l are fata de policarbonat.
Sugestii ? 😊
PS - nu ma trimiteti la firme profi ca cel putin in zona mea n-am gasit UNA care ulterior polishului sa-mi protejeze cu ceva lucrarea ! Cea mai mare garantie am primit-o de 6 luni !
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Oricum azi am facut rost de un far de Fiat ( intreg ) pentru experimente.
Daniel16
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2015
- Mesaj Privat
Chriss24
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2015
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 740 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 740
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Chriss24
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mihnea_alex
- **
- 240 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Bucuresti
mihnea_alex
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Chriss24
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
(poza cutiei e de pe net pentru ca a mea e toata lovita si ruginita 😊)
Zilele trecute daca tot m-am nimerit cu o cutie de Axion in mana , mi-am zis sa pun in practica experimental si din amuzament ce am citit/vazut aici pe forum. Nu stiu ce Axion au folosit altii dar cu al meu , in varianta manuala dupa 30 minute frecat pe o portiune de 3cm X 3cm , nu s-a intamplat mare lucru. Adica s-a intamplat ca zona frecata cu Axion era de un mat mai placut la atingere decat zona neatinsa. Practic era un mat mai dragalas dar tot mat era !
Zilele urmatoare o sa incerc sa vad ce rezolv cu jmirghilul si Quatorul.



Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Am facut totul manual si timp total a fost de aprox 3 ore in regim de lucru lejer. Probabil farurile n-au fost pereche de cand e lumea pentru ca la cel din stanga am frecat cam 1 ora si la cel din dreapta , care era mult mai zgariat si matuit , mi-au trebuit 2 ore.
Sistemul se stie deja , nu cred sa aduc eu ceva nou cu amendamentul ca la farul mai zgariat as fi avut nevoie de un jmirghel mai dur ( nu stiu , P600 de ex ) dar neavand la indemana , am insistat cu ce am avut , adica P1200.
Ca o alta concluzie , matuiala iese destul de repede insa ce te te chinuie sint zgarieturile. Sprea coada farului ( semnalizare) aveam niste zgarieturi adanci si aproape paralele care banuiesc ca au fost lasate de diferite ,,proiectile,, izbite de far si ,,alunecate,, spre exteriorul masinii.
In fine , spalat farul cu apa goala de la robinet si cu palma , n-am protejat nimic cu banda pentru ca evident , mana o controlezi mai bine ca o masina rotativa , doar saltat capota din piedica.
Slefuit cu P1200 si cu apa din PET cu dop gaurit pana n-am mai sesizat zgarieturi majore. Nici o problema , ca dupa spalare si uscare , le-am sesizat iar ! 😊 Insistat din nou cu P1200.
Apoi slefuire cu P 2000. Nimic deosebit , acelasi procedeu , apa si joc de incheietura. Am folosit o bucata de cauciuc de aprox 7-8 mm grosime cu care manevram folia de jmirghel.
A urmat P 3000 si cu asta am insistat pana am simtit ca se formeaza vid sub jmirghel, adica pur si simplu se lipea de far.
Dupa slefuirea cu P 3000 farul a ramas parca acoperit cu o ceata fina , laptoasa. Chiar mi-am spus ca daca inventia aia de Quator (despre care habar nu aveam daca poate polisha plastic ) nu-si face deloc treaba , nu-mi va fi chiar asa rusine sa circul pe drumuri cu farurile laptoase pana gasesc o alta solutie.
La final , dupa uscarea farurilor in bataia vantului , am inceput sa frec cu bumbacul ala roz. Simteam pe degete ca e abraziv dar de pe far nu lua aproape nimic.
In fine , dupa ce l-am mazgalit pe toate partile , l-am frecat insistent cu vata in mai multe randuri. Rezultatul e in poze.
Ca si concluzie , da , farurile au iesit destul de bine dar am nevoie totusi de o pasta polish dedicata. Chiar insa si in conditiile astea, diferenta de luminozitate pe timp de noapte m-a lasat cu gura cascata ! E cu totul altceva ! 😊
Asa ca deocamdata le las asa si continui cautarile pentru o pasta polish mai adevarata.
Pun si citeva poze. ( poza 1 e starea initiala a farurilor )






- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Din cei ce mi-au vazut farurile , au zis ca un rezultat mai bun nu aveam cum sa scot manual , eventual cu o masina rotativa ca sa iasa chiar perfecte.
Intre timp mi-a dat azi cineva crema asta dar n-am facut nimic cu ea. Am incercat-o pe ecranul telefonului unde am niste zgarieturi fine , pe o bucata de far spart si pe niste ochelari protectie, insa fara nici un rezultat notabil.

Mai caut
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
- uskt2005
- ****
- 2,079 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Anglia
uskt2005
- Mesaje scrise: 2,079
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
@uskt - nu le-am protejat cu nimic pentru ca
1- mi s-a spus pe forum ( citeste mai sus ) ca tin destul de bine neprotejate fiind useri ce le au asa de vreo 1-2 ani si n-au avut probleme.
2 - am vorbit cu diferiti ,,baieti,, si spalatorii auto care se ocupa de polish faruri si nimeni nu m-a asigurat ca le-ar proteja cu ceva la final. Pe net sint o groaza de exemple pro si contra lac/ folie / alte chimicale care de care mai revolutionare.
3 - consider ca inca n-am terminat operatiunea la farurile mele pentru ca mai am pe alocuri niste zgarieturi foarte fine care nu le pot scoate cu nici o pasta experimentata pana acum. Sigur , nu sint vizibile decat daca atingi nasul de far dar nu-mi place mie sa le stiu asa. Oscilez intre a folosi o bormasina cu turatie reglabila sau a mai slefui cu P3000 inca o data si cu mai mare finete.
4 - deocamdata ma incred in ce scrie pe cutia de Quator ( microparticulele din bumbacul roz) conform careia cica ,,zeama,, aia are si rol protector. Au trecut citeva zile dar inca farurile stralucesc ceea ce ma incanta ! Iau insa in calcul si indicatile tale ! Multumesc.
PS - cred ca incep sa pricep niste lucruri ! 😊 Tot studiind cutia de Quator si cautand si pe net , mi-am dat seama de un lucru evident dealtfel.
Quatorul asta ( sau Ouator ) are 3 sortimente : A, M si MPT.
Eu am folosit A pentru ca pe acesta l-am gasit prin camara pierdut. Azi un amic mi-a adus M dar citind pe cutie , de fapt ce-l mai potrivit pentru material plastic si cu dedicatie pentru plastic transparent ar fi MPT. Bine , las ca merge si asa , adica cu A sau M ! 😊 Adevarul e ca dupa smirghil de P3000 am frecat cu mana cu bumbac Quator de tip A cam 5 minute pe un far. Ca nu scoate el fiecare parere de zgarietura , probabil ca mai trebuie insistat cu jmirghel.
Copiez de pe cutie:
tip A - motor cars and boats. Bodywork and metallic fittings. Aluminium and smooth plastics laquered household applicances.
tip M - polished metals , copper, nickel, stainless steel, precision material , moulds, dies, etc
tip MPT - precious soft metals. Objets d'art and gold plate. Transparent plastics all high gloss finishes.
Tubul de pasta alb , ce sa zic , pe metal duce bine si dupa cum am zis , l-am experimentat pe alte obiecte , doar pe farurile mele nu. Cred ca ajung incet , incet la ideea ca trebuie insistenta vorbind de un polish manual.




Ultima modificare făcută de Aries la Mie 15 Apr, 2015 3:49 pm