- KlubbHead
- OP
- 352 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 1998 MARE
- Timis
KlubbHead
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1998 MARE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- KlubbHead
- OP
- 352 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 1998 MARE
- Timis
KlubbHead
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1998 MARE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
sadang
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Ieri am schimbat discurile si placutele de frana pe toate 4 rotile. Mi-a luat ceva de munca, dar a tinut vremea cu mine. Pe la 11 am fost in cartodrom si pe la 17 a fost gata treaba. Pentru prima oara si fara pregatire deosebita, ci doar din ce am gasit pe net, eu zic ca e un timp bun.
Aici sunt link-urile de unde am cumparat setul de discuri si placute:
- Set Discuri si Placute de Frana Fata
- Set Discuri si Placute de Frana Spate
Nu am facut poze pentru ca eram negru pana in gat. Dar pot sa va spun ca pentru masina mea Vectra B/ 2001/ Z16XE miau trebuit urmatoarele scule:
- crick
- suport metalic (eu am folosit roata de rezerva)
- cheie de roti (17 mm)
- imbus de 7 mm (sau cap imbus si cheie cu clichet) pentru etrier fata
- imbus de 10 mm (sau cap imbus si cheie cu clichet) pentru suport etrier fata
- imbus de 6 mm (sau cap imbus si cheie cu clichet) pentru surubul de ghidaj discuri fata
- cheie inelara cotita de 19 mm (sau cap cheie tubulara) pentru etrier spate
- surubelnita in cruce pentru surubul de ghidaj discuri spate
- surubelnita dreapta pentru reglat fana de mana
Pasii pe care i-am urmat la rotile din fata:
- dat roata jos
- scos sarma de siguranta (mai greu e la pus inapoi, dar merge cu un pic de efort)
- desfacut suruburile de la etrier aproximativ 5 mm pentru a ave un pic de distanta intre placute si disc
- facut parghie cu surubelnita intre disc si placuta interioara pentru a impinge pistonul inapoi in locasul lui (merge cu brio, si cu un pic de efort)
- desfacut suruburile de la etrier cu imbusul de 7 mm (2 suruburi care trebuie scoase de tot), scos etrierul de pe suport si sprijinit pe bratul rotii (cu grija la furtunul de cauciuc)
- desfacut suruburile de la suportul etrierului cu imbus de 10 mm si dat jos
- desfacut surubul de ghidaj al discului cu imbus de 6 mm
- dat jos discul (uzat rau, avea buzele de 2-3mm pe ambele parti)
- verificat variatia rezistentei ohmice la senzorul ABS, prin rotirea inceata a tamburului rotii (am masurat in mufa de la senzor)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- montat noul disc
- strins cu putere surubul de ghidaj al discului
- montat suportul de etrier si strans temeinic
- montat etrierul cu placutele noi pe el si strans temeinic
- montat sarma de siguranta
- scos din viteza, pornit motorul si calcat frana de 5 ori pentru a aseza placutele pe disc
- montat roata si strans temeinic
Pasii pe care i-am urmat la rotile din spate:
- dat roata jos
- scos bolturile care tin placutele, ideal cu un dorn de 3mm (eu am batut intrun patent cu varf rotund si apoi cu un imbus de 3 mm)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- scos placutele si arcul in cruce care le tine
- desfacut suruburile de la etrier aproximativ 5 mm pentru a avea un pic de distanta intre placute si disc
- facut parghie cu surubelnita intre disc si placuta interioara si apoi cea exterioara pentru a impinge pistoanele inapoi in locasul lor (merge cu brio, si cu un pic de efort)
- desfacut suruburile de la etrier cu cheie de 19 - grija la surubul de jos ca acolo este teava cu lichidul de frana - (2 suruburi care trebuie scoase de tot), scos etrierul de pe disc cu grija si cu un pic de indoire a tevei, si ideal ar fi sa-l srijiniti pe ceva solid (eu unul l-am lasat sa spanzure intre teava de la etrier si ochiul de prindere al telescopului)
- desfacut surubul de ghidaj cu surubelnita in cruce
- dat jos discul (uzat rau, avea buzele de 2-3 mm pe ambele parti)
- verificat variatia rezistentei ohmice la senzorul ABS, prin rotirea inceata a tamburului rotii (am masurat in mufa de la senzor)
- montat noul disc
- strins cu putere surubul de ghidaj al discului
- tras frana de mana pana la al 4-lea clic
- reglat cu surubelnita printr-o gaura de prezon pozitionata la aprozimativ ora 12 fara 5 minute pentru roata din stanga, si 12 si 5 minute pentru roata din dreapta, cum te uiti din fata masinii, pana discul nu se mai invarte
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- scos din viteza, pornit motorul si calcat frana de 5 ori pentru a aseza placutele pe disc
- montat roata si strans temeinic
Dupa toate acestea si multa transpiratie, am facut 2 ture de cartodrom si am tot franat sa asez bine placutele de frana pe discuri. Totul a mers ok. Si ca sa fiu sincer pana la capat dupa ce am plecat catre casa am constatat ca batea ceva la roata de pe stanga spate, asa ca am facut stanga-nprejur si inapoi in cartodrom. Datorita oboselii am uitat sa strang prezoanele, le-am strans doar cu mana si dupa ce am coborat masina de pe cric am uitat sa mai strang. Asta a fost tot. Masina merge brici. Maine plec la Brasov sa vad cum se comporta la drum lung.
Sper sa foloseasca si altora experienta mea.
Mult noroc si drum intins.
Ieri am schimbat discurile si placutele de frana pe toate 4 rotile. Mi-a luat ceva de munca, dar a tinut vremea cu mine. Pe la 11 am fost in cartodrom si pe la 17 a fost gata treaba. Pentru prima oara si fara pregatire deosebita, ci doar din ce am gasit pe net, eu zic ca e un timp bun.
Aici sunt link-urile de unde am cumparat setul de discuri si placute:
- Set Discuri si Placute de Frana Fata
- Set Discuri si Placute de Frana Spate
Nu am facut poze pentru ca eram negru pana in gat. Dar pot sa va spun ca pentru masina mea Vectra B/ 2001/ Z16XE miau trebuit urmatoarele scule:
- crick
- suport metalic (eu am folosit roata de rezerva)
- cheie de roti (17 mm)
- imbus de 7 mm (sau cap imbus si cheie cu clichet) pentru etrier fata
- imbus de 10 mm (sau cap imbus si cheie cu clichet) pentru suport etrier fata
- imbus de 6 mm (sau cap imbus si cheie cu clichet) pentru surubul de ghidaj discuri fata
- cheie inelara cotita de 19 mm (sau cap cheie tubulara) pentru etrier spate
- surubelnita in cruce pentru surubul de ghidaj discuri spate
- surubelnita dreapta pentru reglat fana de mana
Pasii pe care i-am urmat la rotile din fata:
- dat roata jos
- scos sarma de siguranta (mai greu e la pus inapoi, dar merge cu un pic de efort)
- desfacut suruburile de la etrier aproximativ 5 mm pentru a ave un pic de distanta intre placute si disc
- facut parghie cu surubelnita intre disc si placuta interioara pentru a impinge pistonul inapoi in locasul lui (merge cu brio, si cu un pic de efort)
- desfacut suruburile de la etrier cu imbusul de 7 mm (2 suruburi care trebuie scoase de tot), scos etrierul de pe suport si sprijinit pe bratul rotii (cu grija la furtunul de cauciuc)
- desfacut suruburile de la suportul etrierului cu imbus de 10 mm si dat jos
- desfacut surubul de ghidaj al discului cu imbus de 6 mm
- dat jos discul (uzat rau, avea buzele de 2-3mm pe ambele parti)
- verificat variatia rezistentei ohmice la senzorul ABS, prin rotirea inceata a tamburului rotii (am masurat in mufa de la senzor)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- montat noul disc
- strins cu putere surubul de ghidaj al discului
- montat suportul de etrier si strans temeinic
- montat etrierul cu placutele noi pe el si strans temeinic
- montat sarma de siguranta
- scos din viteza, pornit motorul si calcat frana de 5 ori pentru a aseza placutele pe disc
- montat roata si strans temeinic
Pasii pe care i-am urmat la rotile din spate:
- dat roata jos
- scos bolturile care tin placutele, ideal cu un dorn de 3mm (eu am batut intrun patent cu varf rotund si apoi cu un imbus de 3 mm)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- scos placutele si arcul in cruce care le tine
- desfacut suruburile de la etrier aproximativ 5 mm pentru a avea un pic de distanta intre placute si disc
- facut parghie cu surubelnita intre disc si placuta interioara si apoi cea exterioara pentru a impinge pistoanele inapoi in locasul lor (merge cu brio, si cu un pic de efort)
- desfacut suruburile de la etrier cu cheie de 19 - grija la surubul de jos ca acolo este teava cu lichidul de frana - (2 suruburi care trebuie scoase de tot), scos etrierul de pe disc cu grija si cu un pic de indoire a tevei, si ideal ar fi sa-l srijiniti pe ceva solid (eu unul l-am lasat sa spanzure intre teava de la etrier si ochiul de prindere al telescopului)
- desfacut surubul de ghidaj cu surubelnita in cruce
- dat jos discul (uzat rau, avea buzele de 2-3 mm pe ambele parti)
- verificat variatia rezistentei ohmice la senzorul ABS, prin rotirea inceata a tamburului rotii (am masurat in mufa de la senzor)
- montat noul disc
- strins cu putere surubul de ghidaj al discului
- tras frana de mana pana la al 4-lea clic
- reglat cu surubelnita printr-o gaura de prezon pozitionata la aprozimativ ora 12 fara 5 minute pentru roata din stanga, si 12 si 5 minute pentru roata din dreapta, cum te uiti din fata masinii, pana discul nu se mai invarte
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- poza explicativa (nu este facuta de mine)
- scos din viteza, pornit motorul si calcat frana de 5 ori pentru a aseza placutele pe disc
- montat roata si strans temeinic
Dupa toate acestea si multa transpiratie, am facut 2 ture de cartodrom si am tot franat sa asez bine placutele de frana pe discuri. Totul a mers ok. Si ca sa fiu sincer pana la capat dupa ce am plecat catre casa am constatat ca batea ceva la roata de pe stanga spate, asa ca am facut stanga-nprejur si inapoi in cartodrom. Datorita oboselii am uitat sa strang prezoanele, le-am strans doar cu mana si dupa ce am coborat masina de pe cric am uitat sa mai strang. Asta a fost tot. Masina merge brici. Maine plec la Brasov sa vad cum se comporta la drum lung.
Sper sa foloseasca si altora experienta mea.
Mult noroc si drum intins.
- kapp
- **
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
- kapp
- **
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- kapp
- **
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- providra18
- **
- 329 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Suceava
providra18
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
O asa problema am avut si eu cu franarea...Adica la o viteza mai mare cand incepeam sa franez imi batea foarte tare volanul. Mecanicii au zis ca trebuie sa schimb discurile de frana. Intr-adevar erau destul de uzate si am cumparat altele noi, dar degeaba, volanul tot imi bate. Rotile sunt echilibrate, cauciucurile sunt noi, jocuri la roti nu am, e totul OK. Urmeaza sa mai incerc si cu inelele de ghidaj sa le schimb. KlubbHead ai rezolvat problema? era din discuri?
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
calibra_v6- Suspendat
- 9 mesaje
- din 12 Dec 2010
- Calibra 1995 C25XE
- Bucuresti
calibra_v6- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1995 C25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2010
- Mesaj Privat
danutbenghiu a scris:Mai revin cu o intrebare. Discul de frana fata este prins intr-un subur cu cap torx de butuc. Imi puteti spune si mie va rog surubul acesta are filet normal? Si cam ce lungime are? Va multumesc!
Capul surubului este in stea (surubelnita stea)...filetul este normal si lungimea lui este de aproximativ 1 cm!
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
jambonel
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2011
- Mesaj Privat
- tonu_adrian
- **
- 166 mesaje
- din 30 Jul 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Galati
tonu_adrian
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Galati
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2009
- Mesaj Privat
- deleted-49042
- **
- 92 mesaje
- din 19 Mai 2010
deleted-49042
- Mesaje scrise: 92
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2010
- Mesaj Privat