andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua, am cautat tot forumul in speranta ca pot gasi rezolvarea problemei pe care o am cu opel astra f caravan pe care il am si din pacate solutiile difera de la caz la caz, voi incerca sa fiu scurta si la obiect, am un Opel astra f caravan, motor 1.6i X16SZ clasic si de la o vreme aceasta nu mai trage, cel putin in rampa cand apa este peste 90° nu vrea sa urce deloc, motorul se tureaza, de fapt il turez si pana in 2500rpm si abia ca merge, calculatorul imi arata consum in depasiri si rampe de 14-19-25% turata pana in 25000rpm, mers normal in oras treapta 2 si 3 de 8-11 litri iar a doua problema este ca in treapta a 5-a mai mult de 75km/h in turatie 2000rpm si 100km/h in 2500rpm nu am avut niciodata, imi puteti spune ce sa aiba, pana sa ajung la un service sa pot sa stiu cat sa dau deoparte sa o repar?
Imi cer scuze daca am incalcat vreo regula a regulamentului prin postarea mea, insa l-am citit inainte de a posta pentru a nu crea deranje pe forum. Va multumesc tuturor
Imi cer scuze daca am incalcat vreo regula a regulamentului prin postarea mea, insa l-am citit inainte de a posta pentru a nu crea deranje pe forum. Va multumesc tuturor
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Multumesc, @mariustintea, am zis sa o pun pe tester insa ce iti poate arata acolo? iti arata ce probleme are motorul? nu stiu exact cum este, plus ca atunci la pornire porneste turata pana in 2000rpm si revine insa ramane turometru la 1300 uneori chiar 1500rpm, iar dimineata sau cand e motorul rece la plecare de pe loc se balbaie motorul si mai sa se opreasca dar apas repede ambreaiajul si revine si o turez mai mult ca sa plece. Iarna trecuta la pornire se auzea un tacanit de cateva secunde care disparea dupa ce se incalzea motorul el revenea uneori in mers, plus de cateva ori se oprea si nu mai voia sa porneasca, din ce am citit posibil sa fie pompa de benzina insa as dori sa stiu exact 'bubele' pe care le are de la oamenii care se pricep.
Va multumesc mult.
Va multumesc mult.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Ehe.. cam multe dar se poate rezolva...un mecanic competent care mai se pricepe si sa faca o diagnoza(tester) poate vedea ce probleme are masina.Ptr. relantiu instabil ar trebui verificat si curatat corp acceleratie , IAC-ul , EGR-ul si eventual vezi cu ce presiune baga pompa de bezina( asta cand este pe duca face un zgomot mai pronuntat care se aude si din habitaclu).Tacanit la pornire poate fi din cauza uleiului prost sau uzat ,filtru ulei, sorb infundat.Daca sta aprins check engine (becul galben cu motoras ca iconita) atunci primul pas este o diagnoza ,repet competenta. Bafta
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Referitor la 100km/h la 2500rpm in treapta a V-a, nu este o problema, este normal. Ai cutie cu rapoarte lungi, aceeasi viteza o am si eu pe x16szr al meu.
Si inca ceva, ai cuplu 128Nm/2800rpm, asa ca in rampa ar trebui s-o tii pe la 3000rpm sa traga bine! Consumul 8-11 in oras este normal.
Pentru relanti instabil incearca o curatare a IAC-ului, urmata de reinitializare (idle learn).
Si inca ceva, ai cuplu 128Nm/2800rpm, asa ca in rampa ar trebui s-o tii pe la 3000rpm sa traga bine! Consumul 8-11 in oras este normal.
Pentru relanti instabil incearca o curatare a IAC-ului, urmata de reinitializare (idle learn).
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Am fost azi la service si am pus masina pe tester si mi-a aratat 4 erori si anume:
- Cod eroare 25 Supapa injectie/intrerupere scurt plus
- Cod eroare 35 reglare mers in gol (relanti) valoare/semnal in afara intervalului
- Cod eroare 47 pozitie sup. recirc. gaze arse defectuos ( aici nu am inteles prescurtarea sup. recirc.)
- Cod eroare 93 modul excitator 4x defectuos
Acel mecanic a zis ca poate fi distributia si sa o verifice ori are un 'dinte' lipsa/rupt si sa revin sa o verifice. Si a umblat pe la EGR a pus niste benzina cred era un spray cu, care dadea pe acea piesa si mirosea a benzina, si a mai umbla de a scos ceva mic de langa pompa de benzina, a zis ceva de avans, masina merge la fel de prost ca inainte in ciuda faptului ca am platit 160Ron pentru ce a facut azi. Erorile nu au fost sterse nici remediate, ce trebuie cumparat/schimbat/reparat la erorile de mai sus, ca parca nu as reveni la acel service e scump si prost clar (parerea mea)?. Multumesc
Edit: Nu a facut testul agrafa asa cum am citit pe forum a pus un cablu si a conectat la un laptop.
- Cod eroare 25 Supapa injectie/intrerupere scurt plus
- Cod eroare 35 reglare mers in gol (relanti) valoare/semnal in afara intervalului
- Cod eroare 47 pozitie sup. recirc. gaze arse defectuos ( aici nu am inteles prescurtarea sup. recirc.)
- Cod eroare 93 modul excitator 4x defectuos
Acel mecanic a zis ca poate fi distributia si sa o verifice ori are un 'dinte' lipsa/rupt si sa revin sa o verifice. Si a umblat pe la EGR a pus niste benzina cred era un spray cu, care dadea pe acea piesa si mirosea a benzina, si a mai umbla de a scos ceva mic de langa pompa de benzina, a zis ceva de avans, masina merge la fel de prost ca inainte in ciuda faptului ca am platit 160Ron pentru ce a facut azi. Erorile nu au fost sterse nici remediate, ce trebuie cumparat/schimbat/reparat la erorile de mai sus, ca parca nu as reveni la acel service e scump si prost clar (parerea mea)?. Multumesc
Edit: Nu a facut testul agrafa asa cum am citit pe forum a pus un cablu si a conectat la un laptop.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut.. cod.25-- verifica injectorul si cablajul lui.. cod 35 --curata IAC-ul...cod 47--curata EGR-ul dar demonteaza-l si fa lucrul bine si cod 93-- masina are calculator de bord ? la asta nu imi dau seama la ce se refera, poate stiu alti colegi. Pompa este in rezervor ce sa scoata de langa ea? avans la tipul asta de motor de unde ? ECU regleaza avansul .
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Masina are calculator de bord imi afiseaza informatiile in germana: consum, si alte chestii ca nu prea inteleg germana, pompa de benzina are 2 suruburi in cruce, nu? pentru ca acolo a desfacut filtrul de aer si cele 2 suruburi si avea pe ea ca o pasta galbena. Referitor la ce a scos de langa ea, am cautat si asta a scos si a curatat un pic este motorasul de relanti un corp mic negru cu o mufa in cap si ascutit la varf ce se prinde in doua suruburi laterale. La curatarea egr-ului acel asa zis-ul buson care intra si iesea nu prea isi functiona asa cum trebuie, mi s-a parut ca este vechi adica avea ceva gaze arse pe el daca ar fi se merita sa il schimb cu altul nou sau de la dezmembrari? Atasez imaginea piesei. Multumesc mult
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Chestia cu doua suruburi in cruce este capacul corpului unde se afla injectorul si clapeta de acceleratie, denumit si throttle body. Pasta aia galbena se formeaza in sezonul rece datorita condensului si drumurilor scurte si dese; o vei intalni si la busonul pe unde se pune ulei, dar si la capacul culbutorilor (ar trebui curatat). La egr se poate verifica functionarea pistonasului conectand pinul 1 si 4(daca tin bine minte) din mufa la baterie - se dau impulsuri scurte.
Nu inteleg de ce nu ti-a sters erorile si probabil nici idle learn nu a facut, dupa ce a curatat egr si iac.
Pentru computerul de bord (mid), schimbarea limbii din germana in engleza cred ca se poate face numai cu tester Tech2.
Fiind din Bucuresti zic eu ca cel mai bine ar fi sa iei legatura cu userul 'maiandrei', atat pentru diagnoza cat si pentru remedierea problemelor.
Nu inteleg de ce nu ti-a sters erorile si probabil nici idle learn nu a facut, dupa ce a curatat egr si iac.
Pentru computerul de bord (mid), schimbarea limbii din germana in engleza cred ca se poate face numai cu tester Tech2.
Fiind din Bucuresti zic eu ca cel mai bine ar fi sa iei legatura cu userul 'maiandrei', atat pentru diagnoza cat si pentru remedierea problemelor.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
exodum
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
"consum mare si nu trage"
Verifica si carburatorul, dupa mine cam asta suna, o curatare nu ii strica.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1434
Delcou https://www.clubopel.com/vie...p=1352044#1352044
Este doar o parere.
Verifica si carburatorul, dupa mine cam asta suna, o curatare nu ii strica.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1434
Delcou https://www.clubopel.com/vie...p=1352044#1352044
Este doar o parere.