gmd_mihai
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z1,6XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- SilQ
- **
- 132 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Agila 2001
- Cluj
SilQ
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
Nu sariti cu reprosuri: amortizoarele de matiz potrivesc si pe agila ? stiu ca capetele de bara potrivesc dar sunt fiare asa ca am comandat ce agila azi cu 27 lei buc
Intreb deoarece uite ce am gasit interesant:
Flansa amortizor matiz 12 lei: http://www.autoeco.ro/cap-bara/daewoo-matiz/
Cap de bara matiz 14 lei http://www.autoeco.ro/cap-bara/daewoo-matiz/
Flansa amortizor opel NU SPECIFICA MODELUL 7 lei: http://www.autoeco.ro/flansa-amortizor/opel/
Flansa amortizor agila 85 lei http://www.autoeco.ro/flans...tizor/opel-agila/
Daca cineva stie ceva de site sau a mai comandat, raspunsul va fi cu atat mai apreciat.
Intreb deoarece uite ce am gasit interesant:
Flansa amortizor matiz 12 lei: http://www.autoeco.ro/cap-bara/daewoo-matiz/
Cap de bara matiz 14 lei http://www.autoeco.ro/cap-bara/daewoo-matiz/
Flansa amortizor opel NU SPECIFICA MODELUL 7 lei: http://www.autoeco.ro/flansa-amortizor/opel/
Flansa amortizor agila 85 lei http://www.autoeco.ro/flans...tizor/opel-agila/
Daca cineva stie ceva de site sau a mai comandat, raspunsul va fi cu atat mai apreciat.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Nu se pupa nimic de acolo, parca decat bratele cu pivot dar sunt diferite ca design, sunt pt suzuki alto si nu a montat nimeni, probabil pt ca nu merita pierderea de timp dar si pt ca diferenta este mica.
Eu iti recomand Febi pt tot ce reprezinta articulatie. Sunt la fel de bune sau chiar peste GM.
La amortizoare as merge pe unele japoneze. Eu am originale dar la ultimul test cam slabute, e drept ca au si ceva km de cand le am montat.
Eu iti recomand Febi pt tot ce reprezinta articulatie. Sunt la fel de bune sau chiar peste GM.
La amortizoare as merge pe unele japoneze. Eu am originale dar la ultimul test cam slabute, e drept ca au si ceva km de cand le am montat.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
M-am pomenit si eu cu niste trosnituri la suspensia dreapta spate. Am mers asa vreo saptamana. Se auzea foarte puternic mai ales dupa ce treceam peste denivelari, la "aterizarea rotii" pe drum drept. Singura chestiune vizibila era ca tamponul de cauciuc de sus atingea de o spira a arcului. De fapt am vazut ca lustruise arcul din interior spre partea fata deci sigur atingea de arc la o oarecare incarcatura. La mine incarcatura inseamna max. 4 persoane.
Am dat roata jos si...arc rupt...O bucata din capul inferior al arcului. Deci trosniturile veneau de la capul arcului care scapa de pe suportul de jos, diametrul arcului fiind acum mai mare ca cel al suportului.
Am scos arcul cu mana, cu masina pe cric, fara alte scule, tragand de la baza inspre spate. Neavand arc de schimb, pana una alta, i-am bagat o bucata de furtun sa nu mai alunece pe suportul de pe punte. E ceva provizoriu si destul de nesigur pentru ca la cateva hopuri arcul se va rasuci iar si se va aseza aiurea dar nu cred ca va mai tosni asa rau. Pana fac rost de arc merg asa. La remontare am folosit presa de arc dar ar fi intrat si fara. Totul e sa lasi puntea spate sa "atarne", adica sa ridici caroseria normal, cu cricul. Am pus si o capra pentru putina stabilitate, langa cric.
Arcul are 6 spire (in schema de pe prima pagina apar 7). Ma rog, nu stiu cat o fi lipsind din el). Diametrul arcului (sectiunea materialului) e de 10,5 mm iar lungimea totala a arcului destins e cam 30 cm. Diametrul ghidajului inferior e de 8 cm, deci cam atat ar fi trebuit sa aiba arcul diametrul interior in partea de jos. Fiind rupta o bucata, acum e cam de 10 cm si nu sta fix pe suportul puntii. Se vede ca arcul are un marcaj galben si unul alb.
Am dat roata jos si...arc rupt...O bucata din capul inferior al arcului. Deci trosniturile veneau de la capul arcului care scapa de pe suportul de jos, diametrul arcului fiind acum mai mare ca cel al suportului.
Am scos arcul cu mana, cu masina pe cric, fara alte scule, tragand de la baza inspre spate. Neavand arc de schimb, pana una alta, i-am bagat o bucata de furtun sa nu mai alunece pe suportul de pe punte. E ceva provizoriu si destul de nesigur pentru ca la cateva hopuri arcul se va rasuci iar si se va aseza aiurea dar nu cred ca va mai tosni asa rau. Pana fac rost de arc merg asa. La remontare am folosit presa de arc dar ar fi intrat si fara. Totul e sa lasi puntea spate sa "atarne", adica sa ridici caroseria normal, cu cricul. Am pus si o capra pentru putina stabilitate, langa cric.
Arcul are 6 spire (in schema de pe prima pagina apar 7). Ma rog, nu stiu cat o fi lipsind din el). Diametrul arcului (sectiunea materialului) e de 10,5 mm iar lungimea totala a arcului destins e cam 30 cm. Diametrul ghidajului inferior e de 8 cm, deci cam atat ar fi trebuit sa aiba arcul diametrul interior in partea de jos. Fiind rupta o bucata, acum e cam de 10 cm si nu sta fix pe suportul puntii. Se vede ca arcul are un marcaj galben si unul alb.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am montat arcul primit gratis de la @PL500 si sunt multumit. Desi difera marcajele de culori (eu aveam galben+alb iar acesta este galben+rosu) masina se comporta bine, cu atat mai mult cu cat pe partea dreapta drumul e de regula mai denivelat si cu mai multe gropi iar arcul recent montat este parca un pic mai moale. Zic moale dar nu lasat. Amortizorul lucreaza binisor iar masina are o tinuta corecta pe drum. Desigur am curatat, grunduit si vopsit capul de jos al arcului iar apoi am bagat o bucata de furtun (i-am dat si gauri cu bormasina sa se scurga apa).
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am sa raspund tot eu la intrebarea de mai sus. Am montat azi brate de Matiz pe Agila din 2001. Bratele sunt identice cu mici diferente legate de niste gauri. Am dat eu gaurile pentru colierele de sustinere a cablului de mana, in rest se potrivesc perfect, spunea cineva aici ca acele brate sunt cam fragile, eu nu am sesizat acest lucru, tabla este la fel de groasa ca si cea de Agila, materialul bucselor pare ok. Pretul a fost de 100 lei bucata si sunt fabricate in Koreea. La magazin aveau si bucsa ce vine in capul bratului inspre caroserie la pret de 20 lei, in alte magazine nu au fost in stare sa gaseasca acea bucsa.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Eu am facut afirmatia cu fragilitatea celor de matiz. User-ul mariusabo a cumparat de
matiz si le-a comparat cu unul de agila (original,pe care m-a rugat sa il dau imprumut),
a constatat ca cele de matiz au tabla mai subtire.
Acum, este f. probabil sa fi fost fabricate de un producator diferit fata de cele de mai sus.
Oricum, de apreciat informatia cum ca exista brate spate de matiz identice agilei.
matiz si le-a comparat cu unul de agila (original,pe care m-a rugat sa il dau imprumut),
a constatat ca cele de matiz au tabla mai subtire.
Acum, este f. probabil sa fi fost fabricate de un producator diferit fata de cele de mai sus.
Oricum, de apreciat informatia cum ca exista brate spate de matiz identice agilei.
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salutare , intentionez sa schimb amortizoarele spate (Opel Agila 1.0) , am o ocazie sa iau 2 sh Monroe , aproape noi (150 ron amandoua ), cu vechime de maxim o luna , de pe o masina avariata , am citit cam tot pe aici , dar nu am priceput pas cu pas cum fac sa schimb doar amortizoarele ,ce am nevoie , daca are cineva bunavointa sa explice cat de cat pe larg , multumesc
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Crede-ma: schimbul amortizoarelor spate este una dintre cele mai simple operatii,
nici nu sufera comparatie (de exemplu) cu inlocuitul amortizoarelor fata.
Ideal ar fi sa ai acces la o rampa sau canal insa se poate improviza (deasupra unui sant/ rigola),
demontarea/ montarea se poate face cu masina asezata pe roti (doar sa ai loc pe sub ea).
Amortizorul este fixat prin intermediul a doua suruburi ce trec prin ochiurile lui (prevazute cu bucsi).
nici nu sufera comparatie (de exemplu) cu inlocuitul amortizoarelor fata.
Ideal ar fi sa ai acces la o rampa sau canal insa se poate improviza (deasupra unui sant/ rigola),
demontarea/ montarea se poate face cu masina asezata pe roti (doar sa ai loc pe sub ea).
Amortizorul este fixat prin intermediul a doua suruburi ce trec prin ochiurile lui (prevazute cu bucsi).
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pentru a schimba amortizoarele ai nevoie de un cric si de o capra, buturuga,etc. Ridici masina pe un loc drept, pui capra sub pragul din spate pe partea pe care vrei sa lucrezi, scoti cricul si-l asezi sub punte, pe partea unde lucrezi, comprimand putin arcul. Desfaci suruburile de pe capetele amortizorului, vezi ca sus are piulita ce poate fi acoperita cu pamant. La montat, nu strangi suruburile de tot ci le apropii. Suruburile amortizoarelor vor fi stranse doar in pozitia de lucru a masinii, adica cand masina sta pe roti dupa ce ii faci cateva balansuri. Daca le strangi inainte de a cobora masina de pe cric, risti sa strici bucsele amortizoarelor intr-un timp mai scurt.
Important este sa ai si sculele necesare.
Spor la lucru.
Important este sa ai si sculele necesare.
Spor la lucru.
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi , de scule nui problema , procedeul corect de schimbat ma interesa , azi ma duc sa iau amortizoarele , dar abea maine am sa fac lucrarea , sunt eu destul de ateu , dar prefer sa evit sa lucrez mai ales duminica daca tot iau amortizoarele sh , dar zice ca sunt noi de maxim o luna , la ce ar trebui sa fiu atent in afara de faptu ca ar trebui sa arate cat de cat ca noi , ma refer la compresie etc , cum le testez?
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salutare , am schimbat amortizoarele , am curatat si franele pe spate mai exact pe partea stanga spate , pe partea dreapta am umblat acum o saptamana in urma si nu am avut problema de acum , in momentul franari cu viteza foarte mica 5-10-15 K/h , am un zgomot pe care nu stiu cum sa-l descriu ( https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing ), si se poate auzi aici secundele 3-4-5 , acest zgomot vine din spate..
La frane mai exact am umblat la tambur (curatat de rugina si vopsit pe exterior ), saboti , sistem de reglare (aici am avut o problema ca furca cu filet pe care merge rotita randalina am gasito putin indoita , am indreptato putin cu ciocanul apoi cu o alta piulita pana a mers cursiv , lamela si asta era oarecum deformata si am aduso la forma cat de cat sa puna sistemul in functiune
postare ar fi impartita in doua , deoarece am schimbat si amortizoarele si nu stiu unde ar fi mai nimerit sa postez
La schimbarea amortizoarelor a fost destul de usor , am pus cricul la vreo 20cm fata de unde se termina pragul spre roata , apoi am bagat un pietroi cu o bucata de lemn pe ea si astfel sprijininduse exect pe punctul unde se monteaza normal cricul , am scos roata slabita inainte de a o ridica , am lasat masina pe pietroi si am bagat cricul sub brat (bascula spate) exact intre cele doua bucsi , si am ridicat cat sa vina cat de cat arcul in pozitia normala si sa relaxeze amortizorul , am desurubat surubul de jos apoi pe cel de sus , la asta de sus a fost un pic de chin din cauza pozitiei , dat inainte cu degripant , apoi am montat amortizorul la loc , in ordine inversa , am curatat si bratele de rugina , apoi leam vopsit , am dat cu vopsea inclusiv in carcasa franei , unde vin bamburi (NU pe tambur in interior) , in fine acum se pare ca franele in sfarsit lucreaza si pe spate , ce ma ingrozeste acest zgomot produs la franare , ca si cum ceva freaca , forteaza sau nu stiu cum sa-l descriu , la reducerea vitezei sau franare lenta nu se aude nimic , doar la viteza 5 - 10 la ora , masina parac se salta de cur (scz) si cand se aseaza creaza acest sunet sa fie din amortizoarele noi SH , sa fie de la frana ... ? https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing acest zgomot vine din spate..
Saptamana asta lucrez si nu am cand sa mai umblu la ea pana martea viitoare , dar voi incerca sa:
1. slabesc amortizoarele si sa le strang cu ea lasata pe roti
2. sa schimb amortizoarele vechi care nu mi se par foarte uzate ( ma rog , cred ca le-am schimbat degeaba)
3. sa desfac din nou tamburul pe stanga spate la care am umblat ultima oara
4. abea la urmatorul salariu o sa-mi permit sa schimb saboti pe spate
am uitat sa masor latimea am gasit Bosh la 62 ron ,
- Pe site-uri cu piese nu am gasit de cumparat sistemul cu rotita randalina si clema de tabla , rotita de pe stanga am vazut ca are zimti aia cam tociti...
- O alta intrebare ar fi ca la saboti vad denumirea SET SABOTI FRANA , asta ce inseamna doar o parte sau si stanga si dreapta , cum se vand ?
sau TRW
La frane mai exact am umblat la tambur (curatat de rugina si vopsit pe exterior ), saboti , sistem de reglare (aici am avut o problema ca furca cu filet pe care merge rotita randalina am gasito putin indoita , am indreptato putin cu ciocanul apoi cu o alta piulita pana a mers cursiv , lamela si asta era oarecum deformata si am aduso la forma cat de cat sa puna sistemul in functiune
postare ar fi impartita in doua , deoarece am schimbat si amortizoarele si nu stiu unde ar fi mai nimerit sa postez
La schimbarea amortizoarelor a fost destul de usor , am pus cricul la vreo 20cm fata de unde se termina pragul spre roata , apoi am bagat un pietroi cu o bucata de lemn pe ea si astfel sprijininduse exect pe punctul unde se monteaza normal cricul , am scos roata slabita inainte de a o ridica , am lasat masina pe pietroi si am bagat cricul sub brat (bascula spate) exact intre cele doua bucsi , si am ridicat cat sa vina cat de cat arcul in pozitia normala si sa relaxeze amortizorul , am desurubat surubul de jos apoi pe cel de sus , la asta de sus a fost un pic de chin din cauza pozitiei , dat inainte cu degripant , apoi am montat amortizorul la loc , in ordine inversa , am curatat si bratele de rugina , apoi leam vopsit , am dat cu vopsea inclusiv in carcasa franei , unde vin bamburi (NU pe tambur in interior) , in fine acum se pare ca franele in sfarsit lucreaza si pe spate , ce ma ingrozeste acest zgomot produs la franare , ca si cum ceva freaca , forteaza sau nu stiu cum sa-l descriu , la reducerea vitezei sau franare lenta nu se aude nimic , doar la viteza 5 - 10 la ora , masina parac se salta de cur (scz) si cand se aseaza creaza acest sunet sa fie din amortizoarele noi SH , sa fie de la frana ... ? https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing acest zgomot vine din spate..
Saptamana asta lucrez si nu am cand sa mai umblu la ea pana martea viitoare , dar voi incerca sa:
1. slabesc amortizoarele si sa le strang cu ea lasata pe roti
2. sa schimb amortizoarele vechi care nu mi se par foarte uzate ( ma rog , cred ca le-am schimbat degeaba)
3. sa desfac din nou tamburul pe stanga spate la care am umblat ultima oara
4. abea la urmatorul salariu o sa-mi permit sa schimb saboti pe spate
am uitat sa masor latimea am gasit Bosh la 62 ron ,
- Pe site-uri cu piese nu am gasit de cumparat sistemul cu rotita randalina si clema de tabla , rotita de pe stanga am vazut ca are zimti aia cam tociti...
- O alta intrebare ar fi ca la saboti vad denumirea SET SABOTI FRANA , asta ce inseamna doar o parte sau si stanga si dreapta , cum se vand ?
sau TRW
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Setul de saboti este compus din ambele perechi (stanga+dreapta) se potrivesc toti cei cu diametru 180 mm.
Sistemul de autoreglaj il cumperi mai bine SH, nou vad ca este f. scump, exemplu: link
Sistemul de autoreglaj il cumperi mai bine SH, nou vad ca este f. scump, exemplu: link