Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
imi poate spune cineva daca exista un martor in bord pentru situatia in care se arde sau nu mai are parametrii normali de functionare o bujie incadescenta ? Cum depistam necesitatea schimbarii setului de bujii ?
Ca informatie am gasit pentru motorul DTH 2.0 160 CP - BERU 95 ron/bucata sau BOSH 44 ron / bucata
Chiar face banii BERU ? Adica se incalzeste mai repede cu 0,5 secunde camera de ardere ? In conditiile in care doar iarna sunt utile aceste bujii, vara motorul porneste perfect si fara ele.
Exista un numar de km recomandat de producator pentru utilizare ? Unde ? Pe ambalaj nu sunt datele acestea.
Ce model de motor are bujii cu senzor ? Ecoflexul ? Acestea sunt 400 ron / bucata
Skip ads

  • Avram Adrian

  • Mesaje scrise: 647
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut. Eu am motor DTH 2.0 de 160 (ecoflex) si bujii cu senzor. Sunt in jur de 340 lei bucata.
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Din cate stiu iti apare SVS in bord daca iti "crapa" o bujie, diagnoza si vezi care-i treaba.
Martor specific nu cred ca exista.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Cand ti se arde o bujie iti apare SVS, asa cum spune @canguru, faci diagnoza si vezi care e. Mai sunt unii, care in lipsa unui tester, verifica bujiile cu un fir de la borna de plus a bateriei pe bujie sa vada daca face scanteie (intre bujie si fir)! Nu faceti asa ceva intrucat bujiile lucreaza pe 4.4V iar la 12V le puteti arde si pe cele bune.
Beru sunt echipare originala.
Nu exista un nr de km la care se schimba. Cand se arde o schimbi sau le schimbi pe toate daca vrei.
Eu am schimbat in dec 2014 o bujie originala (92.52lei) la reprezentanta + manopera.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Prima informatie pe care o ai, in momentul cand se arde o bujie incandescenta, este SVS...
In cazul in care se arde doar o bujie, o poti inlocui doar pe aceea, insa daca s-au ars doua, atunci este recomandat sa le inlocuiesti pe toate, pentru a nu risca ca dupa o perioada scurta de timp, sa se arda si celelalte doua(vechi).
Si eu, iti recomand tot Beru... Idea
  • valix5

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Bosch a ramas doar numele, calitatea e slaba. Beru am avut eu pe masina si Beru am pus si sunt multumit ( e vb de Astra H). Mai sunt cu raport bun calitate-pret NGK, cred ca se gasesc si pt Insignia. Bujiile lucreaza si iarna si vara, si nu doar la pornire. In special cand este frig afara, dupa pornirea motorului ele lucreaza intermitent pt a optimiza arderea combustibilului (parca functioneaza pana atinge motorul 40 grade).
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat uleiul gm cu un valvoline 5w 30 full sintetic la opel fundeni, profitand de experienta mecanicului il intreb de modelul de bujii pe care le are insignia mea ST, 2.0 DTH 160 cp fara ecofex sau sport option.
Raspunsul este ca am bujii cu senzor si nu doua, cum spunea cineva pe aici ci toate patru ! Mi-am facut repede in cap soacoteala 4x 350 ron bucata si gata onomastica. Iar ascund de gura nevesti-mi o galagie de bani. Pana atunci mecanicul m a asigura t ca bujiile sunt bune si nu pica asa repede. Cam optimist decat realist. Ca o paranteza acestea lucreaza doar cand temperatura este sub 0 grade.
Concluzie : Nu numai modelul Ecofelx are 4 bujii cu senzor ........................tu stii ce bujii are motorul tau ?
  • valix5

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Eu am bujii fara senzor ( nu am Insignia). A ta este ecoflex? Uite aici cele doua modele de bujii pt masina ta:
1. cu senzor
http://www.revizieopel.ro/i...signia.jpgbig.jpg
2. fara senzor
http://www.revizieopel.ro/i...signia.jpgbig.jpg

Vezi cu care seamana ce ai tu pe masina Wink. Si asa vezi dc ai doua sau patru, asta chiar nu stiu. Dar povestea ca bujiile incandescente lucreaza doar sub 0 grade celsius, dc asta ti-a spus mecanicul, eu iti spun ca ai vb cu baiatul de la spalatorie, ala nu e mecanic. De fapt, pe la reprezentante, majoritatea sunt praf. Sad
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
hog33 a scris:Azi am schimbat uleiul gm cu un valvoline 5w 30 full sintetic la opel fundeni, profitand de experienta mecanicului il intreb de modelul de bujii pe care le are insignia mea ST, 2.0 DTH 160 cp fara ecofex sau sport option.
Raspunsul este ca am bujii cu senzor si nu doua, cum spunea cineva pe aici ci toate patru ! Mi-am facut repede in cap soacoteala 4x 350 ron bucata si gata onomastica. Iar ascund de gura nevesti-mi o galagie de bani. Pana atunci mecanicul m a asigura t ca bujiile sunt bune si nu pica asa repede. Cam optimist decat realist. Ca o paranteza acestea lucreaza doar cand temperatura este sub 0 grade.
Concluzie : Nu numai modelul Ecofelx are 4 bujii cu senzor ........................tu stii ce bujii are motorul tau ?


Stai linistit sunt masini care au in dotare doua bujii cu senzor si doua fara senzor, culmea ca nu era Ecoflex, nu am crezut pana nu am vazut cu ochii mei...,depinde de an si motorizare si mai ales pentru ce tara a fost "fabricata"... Idea

Apropo, sa ne spui, dupa ce mergi o perioada de timp cu masina, daca sunt "diferente", avand in vedere tipul de ulei pe care il utilizezi...(in topicul dedicat,pentru a nu-l polua si pe acesta... Idea).
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Poti sa iti dai seama destul de simplu ce bujii ai, dupa mufa. Asa cum se observa si din pozele de mai sus, au mufe diferite, iar cea cu senzor e mai umflata in partea de sus.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
valix - tind sa cred ca sunt cu senzor exceptand ce a spus mecanicul, se vede si in foto ca sunt cele grasute ! Pentru resul nu stiu ce sa spun..

gysmo - daca dotarea este in functie de an si tara atunci a mea este din Olanda si anul este 06.2011 -
- in privinta diferentelor de perceptie a motorului cu noul ulei am sa fiu atent la toate situatiile si am sa postez impresia..curand

clau - din pozele facute de mine pare sa reiasa ca sunt cele cu senzor....si sunt toate 4 la fel.... Sad

,,
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, asa pare. Puteai sa scoti mufa si se vedea mai bine.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu in luna decembrie am gasit 3 bujii arse si nu aveam SVS in bord ! mi-a picat fisa sa le masor cand am vazut ca porneste mai lung dimineata . nu am gasit nici un DTC si la scanarea cu opcom-ul. si la voi e simplu tare de verificat, se da capacul motorulul jos si scoateti o mufa la una din bujii. ar trebui sa apara SVS cand puneti contactul.
ma gandesc ca la mine s-a umblat la soft cand am facut tuningul. motorul e cel din semnatura mai jos.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
daca ai bujii cu senzor ar trebui sa apara un mesaj obligatoriu, apare o intrerupere undeva in sistemul electric....

Masina asta are pornirea din cheie pe impuls, nu este nevoie sa tii cheia cuplata la electromotor pana porneste. Dai un impuls, lasi cheia si ea porneste singura. Intrebarea mea este cum stie sa tina contactul pus mai mult timp daca porneste mai greu din cauza bujiilor / vremii friguroase ?

Voi cum porniti masina vara / iarna ? Sper sa fie corect :

Bagi cheia in contact, pui contactul, astepti sa se stinga indicatoarele luminoase din bord si dai impulsul de start, doar un impuls.

Asa procedati si voi ? Sau vara nu asteptati sa se stinga bordul ?
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=4Po_1pNHE1Y

Iata si un film pentru verificarea bujiilor fara senzor dar si timpul de incalzire al unei bujii, deci contactul trebuie tinut pe on secunde bune inainte de a da start motorului
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Si la cele cu senzor si la cele fara senzor apare o intrerupere in sistemul electric cand sunt arse, deci SVS.
Pornirea se face punand contactul, se asteapta sa se stinga martorul pentru bujii, apoi se da impuls. Probabil ca ECM tine electromotorul cuplat (invarte) pana la o anumita turatie a motorului si cand constata ca motorul a pornit (sau e pe cale sa porneasca)... il decupleaza. Nu stiu exact algoritmii de lucru... dar cam asa ar trebui sa fie.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
clau spirala care simbolizeaza bujiile se aprinde pentru 0,3 secunde la mine. Deci practic pot da impulsul de start instantaneu aproape. Si eu care asteptam sa-si faca ceqingul la toti martorii si apoi dadeam start. Cred ca asa ar fi normal sa astepti toti martorii din bord sa se stinga
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
0.3 secunde cand e mai cald afara, altfel poate ajunge si la 2-3 sec.
Oricum motorul nu invarte pana nu isi face check-in, incearca sa bagi cheia in contact si sa invarti repede de ea ca sa pornesti motorul. O sa observi ca va avea o intarziere... nu va invarti instantaneu.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
In cazul asta ..cheie, apa si bataie.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
daca se aprinde spirala 0.3 secunde nu inseamna ca atat stau aprinse bujiile. in momentul cand pui contactul bujiile se alimenteaza (4,4 V fiecare) , asta e preincalzirea, apoi dupa ce motorul porneste intra in regim de postincalzire, adica merg la jumatate din putere pana motorul atinge o anumita temperatura. nu stiu cat e la insignia , la mercedes de exemplu 80 gr C, la vectra C 40 gr C. la vectra am pus un bec in paralel cu o bujie, era aprins dupa ce puneam contactul si clipea dupa ce porneam motorul pana acesta ajungea la 40 -45 gr C.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR