- florian_1034
- OP
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
Am ramas cu masina in drum Defapt mi-a cazut curentul incepand cu: bec abs aprins urmat de scaderea intensitatii la lumini, au cazut acele din bord, a murit motorul dupa 10 minute si martorul de probleme baterie nu s-a aprins (pana a murit motoru). Am venit pe jos acasa, am adus alta baterie ce am puso pe masina si am reusit sa o aduc acasa unde punand voltmetrul pe baterie am observat ca aceasta se descarca si nu se incarca (nu prea ma incred in aparatul meu digital care indica 11.8 V si am unul analogic care indica corect cand il pun la o sursa de pc, conform lui aveam 12.6V la baterie). Asadar am lasat-o juma de ora sa vad ce se intampla, apoi am oprit-o si nu am mai putut sa o pornesc. Nu sunt sigur dar cred ca si atunci acul de la vitezometrul avea parkinson (adica tremura). Am zis ca o fi alternatorul, l-am dat jos cu qhui cu vai, l-am conectat la un motor prin o curea la 3000 de ture, l-am pus la baterie si iam dat tensiune de excitatie printr-un bec de bord. Becul s-a stins si parea ca incarca bateria, scoate cam 15V, l-am pus sa imi aprinda un bec si la aprins deconectat de la baterie. Am incercat sa il pun la firelel de la masina unde cu cheile scoase din contact nu il mai pot invarti cu motorul dupa ce porneste (nu il mai pot tine cu mana pe fulie, desi am cam descarcat si bateria cand am incercat asta). Am incercat sa pun redresorul direct pe bornele de la baterie si vitezometrul tot tremura plus ca se aude un releu care tot cupleaza si decupleaza pe fregventa pe care tremura acul (undeva la 5Hz fregventa). Iar dupa ce s-a incarcat un pic bateria a inceput sa imi barnoaie un servomotor ce relgeaza ungihiul la faruri, posibil ca asta sa fie sarit de la loc ca si farul imi bate in sus de cand am dat intr-o groapa sanatoasa. Mai mentionez si ca ultimadata am facut plinu full, am bagat la benzina pana s-a oprit pompa ca na, s-a ieftinit si acul tot drept a ramas si dupa 60 km.
Cu bateria incarcata masina merge perfect exceptand acele (vitezometru si turometru).
Model Opel Vectra B din 96 motor x16xe.
Ce am verificat pana acum:
Alternator (Delco Remy) functional scoate undeva la 14 volti.
Masa -face contact 1.ceva Ohmi (+ sondele).
Consum baterie fara chei in contact 0.01 A.
Consum baterie cu contactul pus 1.5 A.
Cablu alternator (B+) si baterie face contact.
Voltaj baterie cu casetofon, faza lunga etc-12.1V
Voltaj baterie fara consumatori: 13V.
Masina se opreste daca scot bornele de la baterie (asta cand inca era pus alternatorul pe ea).
Am verificat toate sigurantele ce le-am gasit prin ea.
Cureaua alternator parea intinsa bine.
Nu vreau sa remontez alternatorul pana nu aflu defectul si fac sa nu mai tremure acul, se poate sa nu fi facut contact alternatorul totusi, acum am curatat toate contactele.
Astept pareri referitoare la dece tremura vitezometrul si se aude un releu ticaind (se aude undeva in juru partii stangi a volanului, nush daca nu chair din panoul de sigurante.
Cu bateria incarcata masina merge perfect exceptand acele (vitezometru si turometru).
Model Opel Vectra B din 96 motor x16xe.
Ce am verificat pana acum:
Alternator (Delco Remy) functional scoate undeva la 14 volti.
Masa -face contact 1.ceva Ohmi (+ sondele).
Consum baterie fara chei in contact 0.01 A.
Consum baterie cu contactul pus 1.5 A.
Cablu alternator (B+) si baterie face contact.
Voltaj baterie cu casetofon, faza lunga etc-12.1V
Voltaj baterie fara consumatori: 13V.
Masina se opreste daca scot bornele de la baterie (asta cand inca era pus alternatorul pe ea).
Am verificat toate sigurantele ce le-am gasit prin ea.
Cureaua alternator parea intinsa bine.
Nu vreau sa remontez alternatorul pana nu aflu defectul si fac sa nu mai tremure acul, se poate sa nu fi facut contact alternatorul totusi, acum am curatat toate contactele.
Astept pareri referitoare la dece tremura vitezometrul si se aude un releu ticaind (se aude undeva in juru partii stangi a volanului, nush daca nu chair din panoul de sigurante.
- florian_1034
- OP
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
- florian_1034
- OP
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
- florian_1034
- OP
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
Eu intreb si eu raspund , dar poate aceasta discutie monolog va ajuta pe cineva candva asa ca:
Am scos bordul cu acele afara, am gasit ceva schema electrica pe net si l-am legat la o sursa de pc iar pentru semnal de turometru am folosit un generator de fregventa dreptanghiulara(50Hz-500Hz 555timer) si face exact la fel ca pe masina (daca e odihnit merge iar dupa repornire tremura vitezometrul si nu merge, daca il plimb in sus si in jos de n ori acul vitezometrului la un momendat se opreste din tremurat si turometrul incepe sa functioneze). L-am desfacut am inversat motorasele turometru si vitezometru iar acuma vibreaza doar turometrul. Se pare ca segventa de aducere a acelor pe zero merge la infinit (bucla infinita), aceasta bucla ar trebuii sa fie oprita cand microControleru detecteaza ca motorasul nu se mai poate invarti spre stanga (nu mai primeste EMF(forta electromotoare) pe bobina inactiva deoarece rotorul nu se mai poate invarti). Asa ca arunc vina fie pe motoras fie pe circuitul care detecteaza pozitia zero (numit SSD, stepper stall detector). Cred ca se va lasa cu inlocuire de bord, am desfacut si motorasele dar nu e mare lucru in ele, doua bobine cu rotor magnetic, un reducator de viteza cu 3 roti dintate iar pe ultima roata e un arc elicoidal.
Am scos bordul cu acele afara, am gasit ceva schema electrica pe net si l-am legat la o sursa de pc iar pentru semnal de turometru am folosit un generator de fregventa dreptanghiulara(50Hz-500Hz 555timer) si face exact la fel ca pe masina (daca e odihnit merge iar dupa repornire tremura vitezometrul si nu merge, daca il plimb in sus si in jos de n ori acul vitezometrului la un momendat se opreste din tremurat si turometrul incepe sa functioneze). L-am desfacut am inversat motorasele turometru si vitezometru iar acuma vibreaza doar turometrul. Se pare ca segventa de aducere a acelor pe zero merge la infinit (bucla infinita), aceasta bucla ar trebuii sa fie oprita cand microControleru detecteaza ca motorasul nu se mai poate invarti spre stanga (nu mai primeste EMF(forta electromotoare) pe bobina inactiva deoarece rotorul nu se mai poate invarti). Asa ca arunc vina fie pe motoras fie pe circuitul care detecteaza pozitia zero (numit SSD, stepper stall detector). Cred ca se va lasa cu inlocuire de bord, am desfacut si motorasele dar nu e mare lucru in ele, doua bobine cu rotor magnetic, un reducator de viteza cu 3 roti dintate iar pe ultima roata e un arc elicoidal.
- florian_1034
- OP
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
Dupa ce am facut 10 drumuri cu masina tot cu o baterie de rezerva dupa mine, m-am hotarat sa iau rezerva si tura urmatoare iar ma lasat alternatorul. Legile lui Murphy firar Azi dimineata am prinso in fragrant cand i-am pus contactul nu s-a mai aprins martorul baterie. Am invartit de alternator si nimic, pe urma am luat un ciocan la el si l-am lovit un pic sa vad daca isi da drumul si sia dat! Insa dupa ce am luat si pus la loc contactul iarasi nu a mers pana i-am mai tras una. Deci sigur e alternatorul si banuiesc ca stabilizatorul, o sa cumpar alt stabilizator atunci.
- florian_1034
- OP
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
Revin dupa o lunga perioada de timp cu detalii.
Am comandat un nou releu de incarcare (stabilizator de tensiune defapt), l-am montat si merge si azi fara probleme.
Bordul... am cumparat altul. A mers o luna si iara a picat (dar a facut un mic tremurat si cand l-am montat, probabil defect si ala). Am cumparat un alt bord si alta baterie care merge de cam 4-5 luni fara nici o problema. Am dat 80 lei pe el de la dezmembrari.
Acum am ceva sunete ciudate si cred ca e de la distributie, in curand o schimb. Toate cele bune!
Am comandat un nou releu de incarcare (stabilizator de tensiune defapt), l-am montat si merge si azi fara probleme.
Bordul... am cumparat altul. A mers o luna si iara a picat (dar a facut un mic tremurat si cand l-am montat, probabil defect si ala). Am cumparat un alt bord si alta baterie care merge de cam 4-5 luni fara nici o problema. Am dat 80 lei pe el de la dezmembrari.
Acum am ceva sunete ciudate si cred ca e de la distributie, in curand o schimb. Toate cele bune!
- deleted-21201
- **
- 269 mesaje
- din 02 Aug 2008
deleted-21201
- Mesaje scrise: 269
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2008
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salutare ,revin si eu cu ALTA problema,adica in fiecare luna repar una si cade altceva,pe scurt,am ramas fara baterie dupa ce mersesem vreo 15 km cu masina,a venit la mn un prieten electrician ,mi a dat bateria lui si apoi a masurat incarcarea 14,39 v,am aj acasa am pus o pe a mea pe redresor aprox 2 ore ,a doua zi ,la fel ,nu a mai pornit,am luat bateria de la tata si m am dus la electrician ,din nou 14,39,am bateria de 62 amp si o am de 2 ani jumate,asta iarna pornea la sfert si dupa 3 zile de ger ,sa fie un scurt ceva in ea sau am probkema la altceva?
Lamos
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2015
- Mesaj Privat
salut, am un vectra b 2001, si am o mica problema , pana acum doua zile cand ridicasm geamurile dupa o apasare mai lunga se ridicau pana sus automat si daca motorul era pornit si daca nu era pornit, de doua zile mia aparut o eroare in bord , pe care am si citito si rezolvat de la clapeta de acceleratie un senzor blocat , dar problema este ca acuma geamurile nu mai urca automat decat cu motorul oprit , daca stiti ceva "please help,, . multumesc