ikocska
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Am citit multe discutii despre Agila pe acest forum, am incercat sa identific problemele mele pe baza discutiilor, dar din pacate nu am reusit (mai precis piesele despre care era vorba sunt deja schimbate la masina mea). M-am gandit ca poate cineva dintre expertii de pe forum ma poate ajuta, asa ca o sa incerc sa descriu in detalii ce probleme am avut (si inca mai am 😢 ) cu masina mea.
Agila asta e prima mea masina, am cumparat-o in septembrie 2004, a fost adusa din Germania. Era in 53000 de km, acum e in 72000 de km. Inca de la inceput a fost aprins beculetul check engine, si nici pana acum nu am reusit sa scapam de el. Am fost deja la vreo 7 serviceuri, dat nimeni nu a reusit sa identifice problema reala, dupa o saptamana intotdeauna a aparut din nou beculetul.
Pana acum au fost schimbate urmatoarele piese:
- sonda lambda (a fost schimbata de 3 ori pana acum)
- lantul de distributie
- debitmetrul
- throttle body
- senzorul de ulei (aici a fost putin mai complicat, s-a fisurat si chiuleasa pe langa senzor , asa ca a fost si ea sudata)
Simptomele in acest moment:
- martorul check engine aprins
- codurile cu metoda “pedaleâ€: 0340, 0170
- Din cand in cand se aude o “explozie†din spate, mai ales cand schimb intr-o treapta de viteza inferioara si apas acceleratia (ex. in curba). Acest simptom a aparut prima data dupa ce un mecanic a schimbat sonda lambda (una noua) cu o sonda de Logan (fara sa ma intrebe daca sunt de acord!). Acum am iarasi sonda Agila, dar exploziile au ramas.
- Motorul nu are forta si reactioneaza foarte tarziu la comenzi. De exemplu apas acceleratia si numai dupa cateva secunde incepe sa accelereze.
Va rog sa ma ajutati daca puteti. Daca este vorba despre o piesa as dori sa-mi spuneti daca de obicei sa schimba sau se curata piesa respectiva si cam cat costa.
Multumesc mult.
O zi buna tuturor!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mai poate fi distributia prost pusa si ai cod P0340 si masina nu trage > https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=ecu
Pentru P0340 eu as suspecta distributia schimbata ca de obicei de prost de catre mioritici (alte cuvinte mai grele care sa-i caracterizeze nu pot folosi, respectam regulamentul).
Citeste > Distributie Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP , dar citeste tot sa vezi istorii 😶 .
P0170 este P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1), adica amestec incorect depistat de sonda lambda1, poate fi sonda dar mai degraba ai tu alt debitmetru sau nu se alimenteaza el corect, trage aer fals pe la un furtun sau admisie sparta. Si codul asta poate avea treaba cu distributia in cazuri extreme.
Mergi la Intalnire Cluj, faci diagnoza si ma suni sa vad parametrii motor, in functie de ei iti pot spune mai exact ce este la tine. Sa fie clar, nu vreau cod eroare ci evolutia unor parametri dupa cum spun eu, graficele vor ajunge la mine prin mail sau le postezi aici.
Dupa ce vei citi mai discutam,
Dan
ikocska
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Multumesc mult pt. raspuns, am citit toate linkurile, am invatat multe 😊, azi ma duc la Intalnire aici in Cluj, sper sa pot sa fac diagnoza. Dar...eu nu am facut niciodata asa ceva. Poti sa-mi explici ce va fi rezultatul? Adica se genereaza ceva fisier pe care pot sa-ti trimit prin mail dupa diagnoza?
In ultimele zile am avut probleme cu masina dimineata, exact simptomele care sunt descrise la camshaft senzor, adica motorul merge zguduit, din cand in cand se opreste si reusesc sa pornesc numai din a doua-treia incercare. M-am dus inapoi la service (n-am avut probleme inainte sa umble ei la motor si cica am garantie), dar n-au facut nimic, m-au trimis la Opel sa fac un test 😠 .
Tind sa cred ca asta e numai una dintre probleme. Poate cu ajutorul tau o sa aflam mai multe dupa diagnoza.
Merci inca o data,
Ikocska
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pentru moment cred ca e vorba de o clasica problema, interventia la distributie a unor maimutoi. Nu au schimbat cu scule adecvate, nu au folosit cheie dinamometrica, nu au avut trusa KM-uri, nu au lucrat cum spune GM in TIS. Astfel pinioanele axe came (daca au fost inlocuite) s-au deplasat inclusiv discul pentru senzorul camshaft (el da eroarea P0340), am mai avut cazuri. O alta posibilitate ar fi uzura mare la pinioane, nu au fost strinse...mai vedem ca pina nu se desface batem cimpii si dam cu presupusul.
Mitrut te va trimite la un mecanic bun, mergi la el si telefonic ii voi spune ce si cum sa verifice. In functie de ce gasim exista posibila rezolvare locala sau dai o fuga in Iasi, aici ai calitate maxima.
- goldeye3002
- **
- 448 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
goldeye3002
- Mesaje scrise: 448
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
Si ultima chestie, debitmetrul nu era fixat cu suruburi si misca putin in locasul lui, oare asa este la Agila?
Oare toate acestea nu pot duce la o functionare anormala a motorului?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cam asa este corect. La el cind au umblat la distributie au mai ramas piese sau masina a fost lovita fata de nu mai are tubul de la filtru aer catre masca fata.
Deci se pare ca P0170 este de la coliere lipsa, furtune puse cu piciorul si trage aer fals, P0340 e de la distributie care a inceput sa se desfaca de asta si vibreaza motorul excesiv.
ikocska
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Dan, in primul rand vreau sa-ti multumesc pentru ajutorul acordat.
Zilele astea urmeaza sa vorbesc cu mecanicul recomandat de Mitrut, sa vedem cand putem merge la el. In acest sens te rog sa-mi zici cum putem lua legatura cu tine cand ajung la mecanic, ca sa vorbiti aceasi limba. 😳
Intre timp incerc sa fac comanda la un tub din ala (de la filtru aer catre masca).
PS: Graficele au ajuns la tine?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ikocska
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
ikocska
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Scuze ca nu prea am scris, dar am avut o perioada incarcata. Am fost la mecanicul recomandat de Mitrut si se pare ca s-a rezolvat cat de cat problema. Lantul de distributie a fost deplasat cca. 4 mm, a fost repus la loc si in acelasi timp mi s-a schimbat si debitmetrul de aer. Dupa aceste modificari am facut reset total si de atunci (aprox. 3 sapt.) nu mai apare nicio eroare (metoda pedalei).
Momentan singura problema ramasa este ca masina trepideaza in relantina.
Vreau sa va multumesc inca odata pentru ajutor, in mod special lui Dan si Mitrut.
rogany
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2011
- Mesaj Privat
am o problema la un agila z10xe,dupa ce a umblat mecanicul la distributie motorul nu porneste socul automat si motorul nu se tureaza,si da senzatia de lipsa benzina(balbaie) sau supraalimentare(consum mare).
am schimbat sonda de apa si tot degeaba,pe tester a aparut eroarea P0170 (Fuel Trim Malfunction).
care ar fi cauzele,si cum pot remedia problema.
multumesc
BogdaGSI
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Kadett 1988 C20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,405 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Total number of fault codes: 2
P0170 - Fuel Trim System Lean (02) - Not present
P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected (00) - Not present
P0170 inteleg ca ar fi debitmetrul sau un furtun fisurat si in ultimul caz sonda lamda, corect?
P0304 - o bujie sau bobina de inductie
AdrianSF
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2014
- Mesaj Privat
- dexter82
- **
- 230 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 2007 Z14XEP
- Prahova
dexter82
- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
Total number of fault codes: 2
P0170 - Fuel Trim System Lean (02) - Not present
P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected (00) - Not present
P0170 inteleg ca ar fi debitmetrul sau un furtun fisurat si in ultimul caz sonda lamda, corect?
P0304 - o bujie sau bobina de inductie
P0170 inteleg ca ar fi debitmetrul sau un furtun fisurat si in ultimul caz sonda lamda, corect?
Cum poti verifica daca trage aer fals?sau daca is furtunele crapate?