- prooff
- OP
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- prooff
- OP
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
avand CD30, masina ta e full can, se potrivesc primul model, cel cu scroll-uri.
necesita activare in CIM (cred ca se poate face si cu OP-COM, nu sunt sigur).
despre modificarea si montarea fizica a lor pe masina ...
nu stiu exact cum se procedeaza...
din cate am inteles volanele care nu au venit cu comenzi din fabrica ar trebui decupate (documenteaza-te, nu sunt sigur, masina mea a avut din fabrica)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=89677
necesita activare in CIM (cred ca se poate face si cu OP-COM, nu sunt sigur).
despre modificarea si montarea fizica a lor pe masina ...
nu stiu exact cum se procedeaza...
din cate am inteles volanele care nu au venit cu comenzi din fabrica ar trebui decupate (documenteaza-te, nu sunt sigur, masina mea a avut din fabrica)
Gabor Tiberiu a scris:laser frate! cum ai facut albastru tot? ms
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=89677
doru38
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2012
- Mesaj Privat
ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut. Am o intrebare legata de CAN BUS. Am un opel vectra c din 2004. I am scos unitatea de cd. Lucrez la un proiect bazat pe un calc de dimensiuni mici RASPBERRY PIE, un display de 7" cu touch screen, o amplificare cumparata de la nemti de dimensiuni reduse, rama facuta prin debitare laser ....etc. As vrea sa folosesc comenzile de pe volan pentru volum. Practic la acel calculator pe un port numit GPIO daca conectez un push buton cu 2 fire pot mari volumul iar cu un alt buton asemanator pus tot pe GPIO binenteles pe alti pini pot reduce volumul. Intrebarea mea aste urmatoarea: exita acest CAN BUS si presupun ca cele 6 butoane de pe volan nu au legatura directa cu mufa care se cupla cu unitatea cd, nu ? Cablajul care pleaca de la comenzile ptr sunet de pe volan se mai opresc pe undeva? Ar trebui sa imi trag fire separate din volan pana in spatiul unde intra unitatea CD? Merci!
- prooff
- OP
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Firele se opresc in CIM.
De la CIM pana la cdplayer totul se intampla pe CAN.
Va trebui sa vezi cum poti traduce semnalele digtale de pe CAN (atentie insa ca sunt foarte multe computere care comunica pe CAN intre ele) ca s-ar fi apasat un anume buton de pe volan.
E nevoie de o analiza complexa a semnalelor care circula pe CAN si apoi daca iti iese asta, restul e floare la ureche...
De la CIM pana la cdplayer totul se intampla pe CAN.
Va trebui sa vezi cum poti traduce semnalele digtale de pe CAN (atentie insa ca sunt foarte multe computere care comunica pe CAN intre ele) ca s-ar fi apasat un anume buton de pe volan.
E nevoie de o analiza complexa a semnalelor care circula pe CAN si apoi daca iti iese asta, restul e floare la ureche...