Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea.am un opel vectra b din 97, x16 xel..am luat masina recent si dupa cateva zile s-a rupt cureaua de distributie,stiti povestea apoi.. 4 supape indoite.ok. am schimbat supapele am tras chiulasa la plan ,schimbat garnituri .apoi am pornit masina ,mergea foarte prost ,sunet urat la motor,mentionez ca am curatat tot ce era de curatat, motorul tragea si mai bine ca inainte dar are o bataie ca si cum nu lucreaza pistoanele la fel , am puso pe tester nici o eroare,doar ca arata la pistonul 3 ceva ce nu parea in regula,adica la toate celalte pistoane dadea o valoare de 0 dar la 3 arata o valoare de 3, nu stiu ce insemna asta, mecanicul a zis ca e posibil ca la acel piston sa fi fost supapele care sunt schimbate si nu s-au asezat bine.mai e o problema pe langa asta , la pistonul 4 bujia 4 nu reactioneaza motorul cand scot fisa , adica nu se balbaie ca la celalte bujii, dar bujia e buna , fisa e buna, nu inteleg de ce dupa un anumit timp de mers cand desfac bujia totusi se vede ca e inegrita adica ca lucreaza la moment dat . acu ca sa fie si mai bine cred ca mi-a cazut ambreiajul ca se tureaza motorul dar masina nu reactioneaza , urc la deal cu treapta 2 , cand inainte urcam cu treapta a 4 a,.
Skip ads

  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
ok, sa spunem ca aici e sigur ambreiajul si va trebui schimbat tot kittul banuiesc , si nici nu cred ca mai pot regla ceva la el , dar astept un raspuns la restul problemelor ca nu inteleg unde e problema , mai ales ca nu da nimik la tester si omul e bun cu testerul.el mai spunea ca se mai regleaza supapele alea schimbate in timp , da nu stiu ce sa spun.astept ideii,sugestii.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
de ce a trebuit sa fie "trasa la plan" chiulasa? Lucrarea este in garantie?
distributia este la punct?
la bujia 4 ai scanteie? Daca da si motorul este cald, n-ar trebui sa se innegreasca
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
nu stiu exact de ce s-a tras chiulasa la plan ..asa a hotarat mecanicul, si nu stiu sa spun daca este ori nu in garantie ca sincer nu am intrebat ,si la bujia 4 da ,am scanteie..am pus bujia afara in fisa si am dat la cheie si este scanteie.
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
distributia este pusa bine , la punct.
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salut la toti.nu mai stiu ce sa fac ma ia toti dracii,nu imi dau seama ce are motorul asta in doua zile a consumat pete 5 litri de benzina si am facut 20 km de toti, dimineata nu mai pornea si am desfacut sa ma uit in reezervor si nu mai am benzina deloc ,nu inteleg ce se intampla cu consuma asta, nu merge la rotund ,consuma de rupe ,afuma si uda bujiile imediat, ce poate avea? fisele si bobina nu cred , toate dau scanteie e in regula ,bujiile sunt noi bosch abia schimbate.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
asta ar fi 25l/100 km... enorm.. consum de camion
la consumul ala nici n-are cum sa mearga bine..
trebuie sa vezi de injectoare... si la diagnoza timpii de injectie..
nu se pierde benzina pe traseu?
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 550
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
l
Acesta este o diagnozã fãcutã pe motorul meu.
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Verifica senzorul de la axul cu came. Nu cred ca este scump unul nou, poate gasesti sa imprumuti unul sa testezi. De siguranta verifica-i firele sa nu fie topite (se intampla foarte des la benzinare si cand umbli la senzor, in cazul tau a fost scos se misca firele si intra in scurt).. Senzorul ala nu da eroare de cele mai multe ori si are foarte multe simptome, consum ridicat, oscileaza turatiile, are putere numai cand masina este foarte turata (5000rpm) sau intra masina in regim de avarie, etc.

De curiozitate, la chiuloasa ati pus suruburi noi si le-ati strans cu cheie dinamometrica si in ordinea corecta?
Ulei consuma?
Ai ulei in lichidul de racire?
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea si mersi pt raspunsuri si pareri.luciraica-exact consumul este foarte mare si asta asa deodata a crescut, m-am gandit si eu la injectoare ori la rampa ,ramane de vazut asta,si pt insepectoratul- nu am verificat senzorul de la axele cu came am sa iau in considerare si asta, cand a fost pus inapoi parea in regula , dar pe interior nu se stie . ok ,suruburile la chiulasa auzisem si eu ca se schimba daca umbli acolo , dar am zis ca e exagerat asta si ca nu vad ce importanta ar avea ,iar mecanicii spuneau si eii ca asa se spune dar nu prea se practica , si asa a ramas si la mine , iar de cheie dinamometrica la fel stiam ca l-am si intrebat daca are cheie de acet gen cand trebuia sa puna inapoi chiulasa , a parut deranjat si a spus ca de atata timp sa dat mana, si ca nu are nevoie.ok . in final sambata 14 februarie.. am duso din nou la alt service ,unde a zis ca sigur nu sa pus chiulasa bine ori alte componente si va trebui sa dea jos inapoi si sa o ia de la capat. acu sper sa se rezolve, numai ca stiu sigur ca ma duce mult timp si de asta am tot evitat.astept si eu sa vad ce imi spun.
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
iar ulei nu consuma , si nici nu am in lichidul de racire.dar mi se parea ca scapa ulei pe undeva intre distributie , borcanul de la servo ,oricum in zona aia pe chiulasa aveam ulei ,si nu inteleg de unde se scurge ca nu aveam inainte , iar in partea dreapta chiulasa e mereu uda parca cu alt lichid ,cred ca e apa cu antigel,nu pot sa imi explic cum si de ce. inainte era totul uscat.
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
si suruburile la chiulasa iar nu stiu daca au fost puse intr-o anumita ordine, ca nu stiam de asta , si nici care e cea corecta, am pus de la capete spre mijloc, apoi a inceput sa stranga cate putin pe fiecare in aceiasi ordine. nu stiu daca a fost bine.. dar eu nu cred ca e etans ,odata ce imi este uda incontinuu.
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu daca nu este bine pusa chiuloasa ar trebui sa fiarba si apa si probabil nu ai putea circula deloc cu masina.

Pentru pierderile alea de lichid (urmareste si vasul de apa daca scade, sa nu fie condens, apa de la stergatoare, etc), incearca sa te uiti pe la termostat si pompa de apa, cauta urme rosii (raman de obicei din antigel dupa ce se usuca apa).

Daca nu iti mananca ulei inseamna ca segmentarea ar trebui sa fie ok.

Off topic ... mecanicul meu (care imi este si prieten) mi-a explicat ca la fiecare schimb de chiuloasa trebuie sa schimbi suruburile pentru ca trebuie stranse pana se intinde metalul, de aia iti si spune producatorul cat de tare sa le strangi. Ma gandesc ca le poti folosi si pe cele vechi, dar daca le strangi la cat spune producatorul se pot rupe. De obicei pe ambalajul de la chiuloasa si suruburi scrie cat de mult trebuie stranse si ordinea de strangere, daca nu gasesti in autodata. Din pacate la noi mecanicii lucreaza dupa ureche, inclusiv la service-uri mari.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Vai de capul lui mecanic( sau carpaci) , suruburi neschimbate, dinamometrica ioc ( auzi i sa dat mana si el nici nu stie ordinea de strangere, poate la bani i sa dat mana) , se incepe din mijloc strangerea si dupa o anumita ordine si dupa toate astea cred ca nici distributia nu a fost pusa la punct. Du-te inapoi la el si ia si un pistol.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai aici ordinea de strangere...


  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@catastefan. acum o sa stie si mecanicu si sa vezi ce talente pe el. Smile
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ma gandesc totusi ca nu e chiar asa ``intelijent`` sa stie sa caute....
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salut baeti, multumesc pt informatii si pt sfaturi ,catastefan mersi pentru imagine.ma apuc de treaba maine sper.iar mecanicul nu o sa stie nimic ca nu are treaba el cu internetul iar cu forumurile nici atat cred. dar ar trebui sa.i spun cum se strang suruburile si ca se si schimba , macar sa invete asta.acum nu stiu daca trebuie sa schimb iar garnitura de chiulasa ca totusi nu am facut nici 100 km cu ea.ce ziceti?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Parerea mea este sa o schimbi pentru ca a fost deja stransa. si s-a tasat.
Mai asteptam pareri....
Daca e nevoie punem mana de la mana....
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salut .inca nu am facut nimic , ca nu am avut cand, dar am dat peste alt mecanic din intamplare ,i-am povestit tot despre masina si in final a zis ca trebuie sa schimb chiulasa, el insusi avea o vectra 16 xel ,spunea ca a reparat multe motoare de genul asta, ok, a spus ca scaunele de la supape se fisureaza cand se rupe distributia si iti indoaie supapele,si nu prea mai ai ce face cu chiulasa, acu nu stiu ce sa mai zic ce sa mai cred , deja am vorbit cu cineva de alta chiulasa completa ,cred ca am sa dau jos chiulasa mea , sa vad ce e acolo , sa verific eu ce pot verifica si apoi am sa schimb garnitura ,suruburile , strang cu cheie dinamometrica, si am sa pun cealalta chiulasa, ca nu vad altfel cum. eventual daca si atunci va merge prost motorul ,atunci sa-l ia dracu, ca iau alt motor....intre timp am spart si catalizatorul sa vad daca e infundat,avea ceva mizerie,inegrit dar nu a fost cauza asta ca motorul de abia mergea,poate putin mai bine cu catalizatorul spart.astept ultimele pareri,sugestii,inainte sa ma apuc de treaba maine...ori o stric de tot,ori fac motoru sa mearga. va salut.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR