DarthCata
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salutare. Nu stiu daca s-a discutat undeva sau problema e doar la mine...nici macar nu stiu daca e o problema.
Atunci cand apas butonul de Auto la clima, se aprinde automat si ledul de la aerul conditionat (cel cu fulg), chiar si atunci cand temperatura selectata este mare (28 de grade celsius) si teoretic nu ar trebui sa porneasca.
Deci, ori nu am inteles eu ideea ori nu stiu...dar logic, daca apas Auto, nu ar trebui sa se aprinda doar ledul respectiv si sa aduca temperatura din ambient la cea selectata de mine? Ma rog, vara cand vreau temperatura joasa, e logic sa se aprinda si cel de aer rece (fulg) dar sa se aprinda si iarna?! Chiar ma depaseste...
Multumesc.
Atunci cand apas butonul de Auto la clima, se aprinde automat si ledul de la aerul conditionat (cel cu fulg), chiar si atunci cand temperatura selectata este mare (28 de grade celsius) si teoretic nu ar trebui sa porneasca.
Deci, ori nu am inteles eu ideea ori nu stiu...dar logic, daca apas Auto, nu ar trebui sa se aprinda doar ledul respectiv si sa aduca temperatura din ambient la cea selectata de mine? Ma rog, vara cand vreau temperatura joasa, e logic sa se aprinda si cel de aer rece (fulg) dar sa se aprinda si iarna?! Chiar ma depaseste...
Multumesc.
silvio27
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Intra in meniul "personalizare autovehicul"/ "climatizare" de la infotainment si bifeaza sau debifeaza AC-ul de la automat la "ultima setare" sau "permanent oprit". In mod normal ,fabricantul a gandit si chiar recomanda folosirea AC-ului pe timp de iarna deoarece ,in unele cazuri chiar ajuta la incalzirea mai rapida a habitaclului(la temperaturi exterioare nu foarte scazute), apoi pentru mentinerea in stare buna a sistemului compresor.Oricum, chiar daca tu ai AC-ul pornit,compresorul nu va functiona decat daca este necesar si nu tot timpul.
Spor!
Intra in meniul "personalizare autovehicul"/ "climatizare" de la infotainment si bifeaza sau debifeaza AC-ul de la automat la "ultima setare" sau "permanent oprit". In mod normal ,fabricantul a gandit si chiar recomanda folosirea AC-ului pe timp de iarna deoarece ,in unele cazuri chiar ajuta la incalzirea mai rapida a habitaclului(la temperaturi exterioare nu foarte scazute), apoi pentru mentinerea in stare buna a sistemului compresor.Oricum, chiar daca tu ai AC-ul pornit,compresorul nu va functiona decat daca este necesar si nu tot timpul.
Spor!
- florake
- **
- 134 mesaje
- din 18 Oct 2014
- Astra 2011
- Bucuresti
florake
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2014
- Mesaj Privat
salut, s-a mai discutat treba cu "fulgul", concluzia fiind ca masina e mai desteapta ca noi si stie ce face intr-adevar sunt unele cazuri in care se aprinde fulgul si la temperaturi mai joase, dar asta nu inseamna automat ca baga si aer rece. la temperaturile de acum eu nu o tin pe auto deoarece pana se incalzeste aerul pe care il baga, nu e tocmai cald si am un pasager mic in fiecare dimineata in scaun de bebe. ar insemna ca daca baga pe la picioare, ar baga si pe sub scaune direct in spate si nu vreau sa ii dau aer pana nu e cald. dar am optiunea de quick-heat si in maxim 5min baga deja cald(asta acum la 0 grade dimineata, cand era gerul ala nasol dura mai mult).
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
DarthCata
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
- alex2014
- **
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Ma lipesc si eu la topicul tau...
Am cateva intrebari:
1. E in regula sa dau drumul la termostat de indata ce am pornit masina sau e mai bine sa astept sa se incalzeasca un pic motorul(apa sa ajunga la 90 grade)?
2. Am observat ca daca dau drumul la aeroterma imediat ce am pornit motorul, acesta se incalzeste foarte, foarte greu. E vreo legatura de cauzalitate?
3. Acum iarna e mai bine sa dezactivez "fulgul"(care reprezinta AC-ul/clima) si sa merg doar pe aeroterma pentru incalzire, sau trebuie sa folosesc si AC-ul(clima)?
Multumesc
Am cateva intrebari:
1. E in regula sa dau drumul la termostat de indata ce am pornit masina sau e mai bine sa astept sa se incalzeasca un pic motorul(apa sa ajunga la 90 grade)?
2. Am observat ca daca dau drumul la aeroterma imediat ce am pornit motorul, acesta se incalzeste foarte, foarte greu. E vreo legatura de cauzalitate?
3. Acum iarna e mai bine sa dezactivez "fulgul"(care reprezinta AC-ul/clima) si sa merg doar pe aeroterma pentru incalzire, sau trebuie sa folosesc si AC-ul(clima)?
Multumesc
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
In primul rand, ai A/C manual sau clima?
1. E bine sa astepti un pic pana se incalzeste motorul si apoi sa pornesti aeroterma... nu trebuie sa astepti pana la 90 grade...
2. E normal sa se incalzeasca mai greu daca dai drumul la aeroterma, intrucat ce incalzeste motorul raceste aeroterma... la diesel incalzirea motorului e si mai lenta decat la benzina.
3. Daca nu ai condens pe geamuri nu are rost sa pornesti compresorul... oricum, compresorul nu mai porneste cand temp ext e sub 1 grC.
1. E bine sa astepti un pic pana se incalzeste motorul si apoi sa pornesti aeroterma... nu trebuie sa astepti pana la 90 grade...
2. E normal sa se incalzeasca mai greu daca dai drumul la aeroterma, intrucat ce incalzeste motorul raceste aeroterma... la diesel incalzirea motorului e si mai lenta decat la benzina.
3. Daca nu ai condens pe geamuri nu are rost sa pornesti compresorul... oricum, compresorul nu mai porneste cand temp ext e sub 1 grC.
- Turb0
- **
- 123 mesaje
- din 03 Dec 2010
- Insignia 2012 A20DTR
- Bucuresti
Turb0
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2012 A20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2010
- Mesaj Privat
- alex2014
- **
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
macs
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2014
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Pana nu de mult, verile l-am tinut configurat pe ultima setare + auto, dar ma enerveaza configuratia asta ca daca opresc motorul pentru 3-5 minute si apoi pornesc, motorul imi da simtitor in nas la schimbul treptelor de viteza pentru ca intra compresorul in functiune imediat dupa pornire si fura putere de la motor. Chiar si la o temperatura setata de 23-24 de grade.
Am dezactivat functia de ultima setare, iar in oras merg mai mult pe treapta 1-2 cu o temperatura setata de 23 grade si ii dau drumul manual, iar auto folosesc mai rar cand fac drumuri mai lungi.
Am dezactivat functia de ultima setare, iar in oras merg mai mult pe treapta 1-2 cu o temperatura setata de 23 grade si ii dau drumul manual, iar auto folosesc mai rar cand fac drumuri mai lungi.
GHIUR
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2014
- Mesaj Privat