Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Tinand cont ca topicul dedicat a fost inchis, deschid unul nou, in care sper sa nu mai contina atacuri la persoane, flame-uri, discutii off topic. Dpmdv, sunt importante si datele tehnice, nu doar parerile utilizatorilor, asa ca informatiile tehnice sunt bine venite.

In primul rand trebuie spus ca orice ulei de motor se schimba la un anumit interval sau la un an, dar sa nu fie depasit intervalul de schimb. Dpmdv, un interval rezonabil de schimb in RO, e in jurul a 8.000 km urban, 10.000km mixt si 12-13.000 extra (asta pentru uleiuri high quality, la cele medium se mai scade intervalul).

Mai de preferat e un schimb in primavara, decat un schimb inainte de iarna. Iarna de foarte multe ori uleiul nu ajunge la temperatura normala de functionare si se contamineaza foarte rapid, pierzandu-si proprietatile, plus ca folosesti uleiul la vascozitatile date de TDS (technical data sheet) in sezonul cald, decat in sezonul rece.

Ca sa stie toata lumea, full sintetic (adica PAO (polyalfaolefine) sau POE (polyolester)) in ziua de azi nu prea mai exista, dar ca sa dau un ex. de full sintetic, acesta e Penrite 10 Tenths 0w40 care nu se gaseste la noi. Cam asa arata proportiile dintr-un ulei mineral, partial sintetic si full sintetic.


Marea majoritate a producatorilor folosesc (la gamele premium ale lor) baze din ulei HC (hidrocarat), care in ziua de azi sunt considerate uleiuri full sintetice, inclusive in DE (unde acum cativa ani trebuia ca un ulei sa contina 70% baza PAO ca sa fie considerat full). Mai sunt producatori care folosesc la unele sortimente amestercuri din PAO + HC dar si HC + ulei mineral (astea din urma fiind cele semi sintetice sau sintetice).

Vestea buna e ca s-au scos bazele din GTL, care sunt identice cu cele PAO, oferind aceleasi beneficii dar mult mai ieftine de produs. Singurii ca au baze GTL in acest moment, sunt cei de la SHELL (cu tehnologia pure plus) si mai sunt cei de la mobil cu bazele VISOM, care tind spre GTL dar nu sunt ca ele. La noi inca nu se gaseste SHELL cu astfel de baze dar mai mult ca sigur in acest an se vor introduce si pe piata din RO.

Nu cred ca are rost sa mai amintesc de norme, dar asa sumar pot spune ca pentru benzinar e ACEA A3, diesel ACEA B4, diesel cu DPF si benzinar cu TWC, ACEA C3. Plecand de la premiza ca uleiul indeplineste cerintele impuse de ACEA, care sunt niste norme minime pe care uleiul trebuie sa le indeplineasca (HTHS, TBN, uzura axa came, cenusa), acolo unde normele sunt mai performante, ele sunt depasite.

Important de precizat ar fi; acolo unde nu se cere un ulei ACEA C3 (mid saps) sa nu se foloseasca. La fel si faptul ca in motoarele de generatie mai veche, e bine sa nu se foloseasca uleiuri ce contin aditivi solizi. Acesti aditivi sunt mai duri si produc o uzura prematura, pe cand aditivii ZDDP (zinc, fosfor, calciu) sunt mai moi. Motoarele de generatie mai noua sunt 'tari' si nu sunt afectate de acest lucru. Asa ca aici nu e nici o problema sa se foloseasca, e chiar indicat, pentru ca fiind concentratia mai mica de ZDDP (ei protejeaza motorul cand se produce presiunea extrema) ei suplinesc cantitatea necesara pentru o protectie mai buna, plus ca acestia nu produc cenusa si nu sunt toxici.

Pentru cei cu un condus preponderent urban, recomand sa foloseasca un ulei subtire in pofida unuia mai vascos (bineinteles ca asta acolo unde motorul are o uzura normala), cea mai mare uzura a motorului e in primele minute de functionare. Chiar si la un consum mai mare de ulei, recomand un ulei 5w40 un pic mai vascos decat normal, dar nu 10w40 (asta este punctual meu de vedere). La un motor care consuma ulei foarte mult, nu are rost sa folositi ulei scump, pentru ca ori duceti masina la casat, ori reparati motorul si dupa folositi ceva mai de calitate.

Alegeti uleiul in functie de VI, HTHS, TBN, PP. Cam atat deocamdata, ca deja am scris prea mult si e deranjant la citit. Poate cand am timp, fac un chart la cateva uleiuri high quality si medium quality ce se gasesc pe piata din RO.
Skip ads

  • _joy

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Eu am gasit tarziu (bine, nici nu m-a interesat in mod deosebit, recunosc) aceste discutii si-mi pare rau de ceea ce vad pe aici. In fine... Oricum, de la mine ai un mare LIKE (daca s-ar putea face si aici ca pe facebook Very Happy) pentru disponibilitatea de a impartasi informatii. Un om "citit", oricum ar fi el si de oriunde ar veni, este un om castigat in orice comunitate. Iar eu, prin natura jobului am invatat cred foarte bine lucrul asta. Sau, ma laud ca sunt un norocos din punctul asta de vedere.


Am insa cateva remarci la ce-ai spus mai devreme:

1) de ce sa se schimbe uleiul in primavara ? Eu recomand clientilor sa-l schimbe la intrarea in iarna. Daca tot este supus la grea cazna pe timpul iernii, de ce sa nu fie proaspat, adica sa aiba proprietatile de pe fisa ? Ce rost are sa-i mai dau si eu o lovitura unui ulei deja uzat ? Bine, eu incerc sa ma protejez in felul asta si de eventualele reclamatii, nu stiu cum foloseste fiecare masina.

2) asa cum am spus si pe topicul care a fost inchis, hai sa citim si despre experientele practice ale utilizatorilor. Mie mi-au trecut prin mana sute/mii de clienti, fiecare cu alt motor, fiecare cu alt ulei, etc ... De aceea n-am avut cum sa-mi fac o idee. La mine mai conteaza dupa cum am spus, si discountul/termenul de livrare, etc, adica aspecte strict comerciale. Bine, la un moment dat, incerc sa ma mai gandesc si pentru mine, dar imi zboara gandul, cand apare vreun nebun ca el vrea nu stiu ce marca, si, cum pe primul loc este satisfactia clientului, dupa ce pleaca ala, uit de la ce-am plecat ...

Toata lumea spune ca merg bine lubrifiantii astia, unii mai remarca ceva schimbari, vor altceva la schimbul urmator, etc ...Plus ca, perfect de acord cu tine, informatiile teoretice sunt extrem de valoroase, dar ... la fel se comporta un ulei intr-un motor de 1.9tdi si intr-un 1.3cdti ca sa zic ca pot sa-l pun si in ascutitoarea mea ? Sau la fel se comporta intr-un motor nou, ca intr-unul uzat ? De-asta voiam ceva feed-back de la cei care folosesc. Si apropos de asta, tu de cati km folosesti acel Valvoline ? Pentru ca am impresia ca ai si tu ceva km cu aceasta marca, din cate am citit ? Sau gresesc ? Ti-ai facut o impresie ?

Oricum, este foarte buna ideea si cu votul pe marci ! Felicitari !
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
1. Pai si in sezonul cald, cand uleiul ajunge foarte repede la temperatura de functionare, ce faci? Daca uleiul respectiv e obosit, subtire la 100gr., cum rezolvi situatia? De ce sa nu am uleiul proaspat pe timp de vara, cand el ajunge repede la temperatura de lucru, isi face treaba cum trebuie, in acest timp el se mai subtiaza, iar cand am ajuns in sezonul rece, am un ulei nu foarte uzat si mai subtire decat cel proaspat (un avantaj pe timp de iarna)? Deci dpmdv, e mai util un schimb in primavara, decat iarna.

2. Eu nu am spus ca parerile utilizatorilor trebuie indepartate, ele sunt benefice si bine venite! Doar ca ele pot fi subiective in unele cazuri (ex.; daca omul da 80 lei pe 5 litri de GM, normal ca e multumit daca face 5k km pe an, dar nu poti sa il compari cu un un Mobil 1 ESP de ex.). Si, ca la orice produs cumparat, in primul rand conteaza calitatea si datele despre el! Ca asa mergem in Kaufland, cumparam ulei Klaufand produs in DE, cu aprobari BMW, Porsche, MB (asa scrie pe bidon), si-i dam bice la motor. Eu zic ca treaba nu sta chiar asa (asta e punctul meu de vedere)!

Nu vad de ce nu ar merge acelasi ulei si intr-un 1.3 CDTI si intr-un 1.9 CDTI, amandoua ies de pe poarta fabricii cu ulei 5w30! Si cum am mai zis, majoritatea motoarelor moderne, sunt facute sa ruleze cu o vascozitate a uleiului la temperature de lucru, in jurul a 10cS. Si, daca intru-un motor nou (sau cat e in garantie) iti permiti sa folosesti un ulei mai slab calitativ, intr-un motor trecut de varsta tineretii, dar intr-o uzura normala, esti aproape obligat sa folosest ceva mai calitativ, ce protejeaza mai bine motorul, ca sa ii mai lungesti viata.

Sunt la al doilea schimb cu Valvo, km nu am foarte multi (vreo 12-13k km), doar ca majoritatea km ii fac in oras, uleiul il schimb la 6 luni sau in regimul spus in postul de mai sus (doar ca mai scad 2k km la fiecare interval). Nu am ce sa ii reprosez uleiului, dar asta nu inseamna ca nu pot folosi si altceva, sau nu sunt dispus sa folososesc altceva (de ex. Shell GTL), dar dpmdv, e unul din cele mai bune 5w30 C3 de pe piata in momentul de fata, ce se gaseste oriunde si e la un pret mai mult decat rezonabil. Bineinteles ca mai sunt o gramada de alte produse foarte bune, nu a inceput lumea cu Valvoline si nu se termina cu ei.
  • _joy

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
1. un inginer mecanic mi-a zis odata demult, ca uleiul este cu atat mai stresat cu cat ii adaugi grade in plus in plaja de temperatura de functionare. El dadea un exemplu din domeniul unde este el expert, adica la angrenaje cu rulmenti, cutii de viteze si reductoare. Adica una este sa mearga vara intre 20-150 de grade si alta este intre -10 si 150, asta daca ajunge acolo. Si uzura cea mai mare este la rece, nu la cald, zicea el. Tot aici, si parca tot de la tine am citit ca aditivii se activeaza pe rand, odata cu temperatura deci avea dreptate si tu de asemenea. Hai ca n-or fi toti terminati vara, nu ? Iarna macar uleiul sa fie proaspat. Nu stiu... probabil este o tema de discutat. Eu pe asta m-am bazat si mi s-a parut de bun simt ingineresc ce-mi spunea el atunci. Deja uleiul este "obosit", nu-i mai dai si tu un stres in plus cu temperaturi scazute...

Beneficierea de "subtiatul" pe timp de iarna ... pe ce se bazeaza ? Este prima data cand aud ... Eu stiu ca uleiurile sunt multigrad, iar un 5w30 ramane destul de subtire iarna. Adica, avand bidoane de la acelasi producator, unul 5w30 si unul 5w40, am facut comparatie empirica, d-asta babeasca, lasandu-le sa curga pe ambele din bidon. Diferenta este semnificativa in favoarea acelui 5w30.

2. eu nu ma refeream la ulei de la kaufland, doamne fereste, nu cred ca este bine sa facem astfel de comparatii, ci la cineva care merge de mult timp cu un tip de ulei. Sa ne arate si motor desfacut ar fi prea mult, dar, cine stie. de ce am spus ca ma intereseaza parerile ? Pentru ca, asa cum am mai precizat si mai sus, toate ung si sunt destul de putini cu o "ureche muzicala" ca sa arate si ceva diferente. La mine fiecare vine cu cate o parere ca nu stiu ce a citit, vrea un ulei nu stiu de care, eu il ascult, ii dau, iar la urmatorul schimb, injura pererile de pe forum si se intoarce la ce stia el si ma mai face si de ras, de parca i-as fi bagat eu mana in buzunar. De aceea ma interesa ceva de genul asta. Ceva nu i-o fi placut aluia de venea asa suparat.

Cati km are in total masina ta ? Ce ai mai folosit inainte de Valvoline ?

Multumesc pentru detalii. Deci, pana acum s-a notat: Valvoline si Shell. Asteptam si pareri "subiective".

Sa mai precizez un lucru, la mine vine lume atat de "colorata", incat nu pot sa-mi asum responsabilitatea unei recomandari. Scopul pentru care am intrat aici este sa ma informez pentru mine. Si am inceput sa citesc despre tehnologiile noi de fabricatie, pe care le-ai spus tu, doamne cu ce viteza evolueaza lucrurile in domeniul asta ! Deja ma doare capul !
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Deja uleiul este "obosit", nu-i mai dai si tu un stres in plus cu temperaturi scazute...


Vad ca iti place sa distorsionezi ideea pe care am zis-o (mai era unul care facea la fel). Cum am zis si mai sus, uleiul pe timp de vara ajunge mult, mult mai repede la temperatura normala de functionare! Asa ca lucreaza in parametri si nu se va uza prematur ca si iarna, deci nu se va intra in iarna cu un ulei 'obosit', ci in limita normala a uzurii, fata de varianta cealalta!

Beneficierea de "subtiatul" pe timp de iarna ... pe ce se bazeaza ?


Un ulei, odata cu uzura se produce si fenomenul de subtiere sau de ingrosare. Daca uleiul se contamineaza prematur (asa cum se intampla iarna si nimic nu e mai grav decat asta la un ulei), el se ingroasa si isi pierde si din amelioratorii de vascozitate, deci vei avea un ulei prea gros la 'rece' si prea subtire la 'cald'. Cand e o uzura normala la un ulei, el se subtiaza, (m-am exprimat asa ca sa inteleaga toata lumea).

Curioasa treaba e ca, dupa ce lucrezi atata in domeniu, ar fi trebuit sa stii cam ce uleiuri is bune si ce uleiuri nu sunt bune. Doar si acolo e parerea oamenilor! Ca sa stii ce ulei sa alegi pentru masina ta, intra in sectiunea Astra si discuta cu colegii de acolo, cred ca ei sunt mai in masura ca mine sa iti dea un sfat.
  • _joy

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Nicio problema, am spus mai devreme de ce nu prea pot sa-mi fac o idee din parerea oamenilor pe care-i servesc. Dar, totodata nu vreau sa fiu prins in discutii ca-n Kafka. Iti apreciez demersul si iti multumesc pentru informatii.
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 683
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Motor Z18XE, masina achizitionata in 2007 cu 110.000 km. Acum are 206.000km. Pina acum am folosit 0W40 de la Mobil1 si doua schimburi cu 0W40 de la Valvoline. Ulei schimbat la maxim 10.000 sau 1 an. Masina o folosesc preponderent exterior, in oras cam 35%. Motor curat, porniri usoare iarna indiferent de temperatura (-30) si vara mers in zone calde (+40 grade) fara probleme. Acelasi ulei folosit si in aceleasi conditii si pe Matiz 2006 cu 115.000 km , cumparat de nou, cu o exceptie, odata am pus Q8 5W40. Matizul este folosit in proportie de 70% in oras. Multumit de uleiul de la Mobil si din ala american si din cel produs in Belgia, la fel si de Valvoline(cumparat la oferta 4l la 140 lei). Dar 0W40 si de la Mobil1 nu MobilS care e produs in Turcia. Nici una din masini nu papa ulei.
Nu vreau sa creez polemici, nu-s distribuitor de ulei, spun doar experienta care o am , ce ulei am folosit si citi km am cu ele.
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
La astra y17dt (250.000 km) am folosit pana la penultimul schimb Castrol 5w40 Magnatec, un ulei cu care motorul a mers foarte bine fara completari intre schimburi iar ultimul schimb am pus Mobil 5w40 Super 3000 la care am completat apoximativ 0,8 litri la aproape 9.000 de km parcursi. Urmatorul schimb o sa fie din nou Castrol 5w40 de aceasta data titanium fst. Uleiul il schimb la 10.000 sau foarte aproape de acest numar de km. Nu schimb uleiul daca am trecut de un an calendaristic si nu am atins pragul celor 10000 de km. Uleiul il cumpar din magazinele care comercializeza piese auto.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
acum am si in astra si in zafira Motul dexos 2 5w30.
Pe viitor la Astra o sa revin la GM 5W30 datorita costului scazut si a faptului ca motorul are doar 65.000km, nu cred ca tine caroseria pana o sa faca 100.000 km asa ca e bun GM, mai ales ca din nastere a folosit tot din ala
La Zafira deocamdata cred ca voi alege Valvoline synpower extreme, dar daca mai face figuri o trec pe GM Dexos 2 si am lichidat problemele.

PS

vreo fisa pentru GM dexos 2 5w30 exista pe undeva?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu exista nicaieri, sunt doar presupuneri. Asta e o analiza pe ulei proaspat, deci sa zicem ca plecam de la asta;

Vascozitate 40gr. C 65.65
Vascozitate 100gr C 11.61
TBN 7.04
Cenusa 0.83
PP -38
FP 230
CCV 5791
VI 173
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
e mare cenusa, ma mai gandesc la Zafira, dar la Astra sigur revin la GM.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
liberlamare, tu stii cel mai bine ce e bun pentru masina ta.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu stiu, dar ma inspir
Pemtru mine toate-s o apa si un pamant, de nu aveam jaful asta de diesel nici nu-mi bateam capul de ce ulei si cand sa-l schimb. Pe mine a inceput sa ma intereseze ce si cum la masini dupa 2012 cand am avut prima masina rebut sau sh cum se numeste pompos.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am mai discutat si stii parerea mea, pentru 30-40 de lei eu as pune ceva mai bun, dar cum am spus si mai sus, tu stii cel mai bine.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
da si tin cont de sfatul tau acolo unde ma doare.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu am folosit pana acum GM5w30 dexos2, ce au bagat aia la reprezentanta, am 99000km fara probleme pana acum, am avut si schimburi la 15000km majoritatea extra urban. Dar am facut si la 8-9000km/1an cand nu am mai circulat mult.
La presiunile "publicului", m-am hotarat ca urmatorul schimb sa fie cu Shell Helix Ultra Professional 5w30 AG (GTL - gas to liquid - baza uleiului din gaz)
Despre GM5w30 eu am gasit urmatoarele date pe forum:
Vasco 40gr 69,6
Vasco 100gr 12,0
HTHS 3,5
VI 170
PP -36
FP232
SAPS 0,78
TBN 7,4
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Astea sunt presupuneri.......nimeni nu a vazut o TDS sau un MSDS la GM, nu stiu ce au de ascuns.......asta e valabil la toate uleiurile de 'casa'.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Datele astea le-am pescuit de pe aici mai demult si le-am notat. Ca o fi asa, ca nu o fi...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da, oricum sunt apropiate de datele din testul facut pe ulei proaspat.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
borsy a scris:Astea sunt presupuneri.......nimeni nu a vazut o TDS sau un MSDS la GM, nu stiu ce au de ascuns.......asta e valabil la toate uleiurile de 'casa'.


Teoretic ar trebui sa aiba aceleasi MSDS :

http://www.acdelco.com.au/P..._Dexos2Diesel.pdf
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Chestionar

Ce ulei folositi?
GM 27%
Valvoline 6%
Castrol 16%
Mobil1 10%
Motul 11%
Ravenol 5%
Liqui Moly 8%
Shell 1%
Aral 4%
Total/Elf 0%
Wolf 2%
Fuchs 0%
Eneos 0%
Q8 0%
Havoline 0%
Schaeffer/RedLine/Bardahl/Renewable/Amsoil/Penrite, etc 1%
Altele 2%
370 voturi
Skip ads

Skip ads


Publicitate


4.87


• GM dexos2
• Opel GM-LL-A-025
• Opel GM-LL-B-025
• Opel OV 040 1547 - G30
• Opel OV 040 1547 - D30
• ACEA C2/C3
• API SP

CUMPĂRĂ


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață