badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
paul1977
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2015
- Mesaj Privat
fratilor,ajutati-ma......va rog
am o astra 2003 mk4 motor 1,6 8v si de cand a venit frigul ,indicatorul temperatura apa din bord e "mort",ventilatorul (racire radiator) "mort",nu fierbe apa ,am caldura in masina.....
impresia mea este ca senzorul temperatura motor nu citeste,altfel nu-mi explic de ce nu porneste ventilatorul.am dreptate?
problema este ca nu il gasescc.am urmarit postarile voastre si nici una nu se potriveste cu ce am eu....
cidat este ca pina acum nu am avut aceasta problema,efectiv masina mergea impecabil,dar dupa ce ea a stat in garaj 2 saptamini a aparut problema.ma poate lamuri si pe mine o minte luminata?
am o astra 2003 mk4 motor 1,6 8v si de cand a venit frigul ,indicatorul temperatura apa din bord e "mort",ventilatorul (racire radiator) "mort",nu fierbe apa ,am caldura in masina.....
impresia mea este ca senzorul temperatura motor nu citeste,altfel nu-mi explic de ce nu porneste ventilatorul.am dreptate?
problema este ca nu il gasescc.am urmarit postarile voastre si nici una nu se potriveste cu ce am eu....
cidat este ca pina acum nu am avut aceasta problema,efectiv masina mergea impecabil,dar dupa ce ea a stat in garaj 2 saptamini a aparut problema.ma poate lamuri si pe mine o minte luminata?
paul1977
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2015
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Ventilatorul nu porneste pentru ca nu are de ce. Daca spui ca temp. la apa nu urca inseamna ca ai termostatul blocat. Neajungand apa la temperatura critica pentru motor nici ventilatorul nu o sa porneasca. Despre pozitia termostatului sunt mai multe poze pe forum. El nu se afla "pe furtun" ci in chiuloasa chiar in spatele distributiei.
Uitate putin pe aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1007400
Mai poti urmari pe la pagina 4 niste explicatii cu adaugarea unui alt termostat pe furtun dar asta este o rezolvare strict temporara pana se umbla la distributie dar se face numai in cazul blocarii termostatului pentru ca exista riscul de a arde garnitura de chiuloasa.
Incearca totusi sa mergi cu masina cu un carton in fata pana apa ajunge la 90 de grade poate se deblocheaza al tau, dar cu atentie.
Oricum porneste masina si daca in doua minute furtunul de sus din stanga de la radiator se incalzeste sigur este blocat termostatul.
Uitate putin pe aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1007400
Mai poti urmari pe la pagina 4 niste explicatii cu adaugarea unui alt termostat pe furtun dar asta este o rezolvare strict temporara pana se umbla la distributie dar se face numai in cazul blocarii termostatului pentru ca exista riscul de a arde garnitura de chiuloasa.
Incearca totusi sa mergi cu masina cu un carton in fata pana apa ajunge la 90 de grade poate se deblocheaza al tau, dar cu atentie.
Oricum porneste masina si daca in doua minute furtunul de sus din stanga de la radiator se incalzeste sigur este blocat termostatul.
paul1977
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2015
- Mesaj Privat
foarte multumesc pentru raspuns.astazi am umblat iarasi la ea,si am presupus ca se afla exact in locul indicat.destul de nasol,adica ,tinind cont ca este o piesa care ar trebui sa aibe acces la ea usor.
precizes ca furtunul cu pricina este destul de cald,nu fierbe apa ,nu se ridica-coboara nivelul in vasul de expansiune.sa inteleg ca parerea ta este sa ma duc sa schimb termostatul si daca nu se rezolva schimb si senzorul de temperatura.poti explica ce se poate intampla daca circul cu ea asa?ma refer la cativa km...multumesc anticipat
precizes ca furtunul cu pricina este destul de cald,nu fierbe apa ,nu se ridica-coboara nivelul in vasul de expansiune.sa inteleg ca parerea ta este sa ma duc sa schimb termostatul si daca nu se rezolva schimb si senzorul de temperatura.poti explica ce se poate intampla daca circul cu ea asa?ma refer la cativa km...multumesc anticipat
paul1977
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2015
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Putin probabil sa fie senzorul. Oricum dimineata sau dupa ce motorul s-a racit (cateva ore) daca in doua minute furtunul de sus din stanga de la radiator se incalzeste sigur este blocat termostatul.
Nu se intampla nimic daca mergi asa numai ca motorul nu functioneaza la temp. optima si de aici si un consum mai mare de combustibil.
Nu se intampla nimic daca mergi asa numai ca motorul nu functioneaza la temp. optima si de aici si un consum mai mare de combustibil.
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Paul, ai motor ca al meu si termostatul e praf, se blocheaza si sta pe deschis, de asta nu ti se incalzeste apa cum trebuie pe vremea asta rece.
Ai caldura, dar nu foarte si acul sta jos chiar daca mergi 100 km.
Dupa ce mi-am pus termostat, mi-am dat seama ce inseamna sa ai caldura, efectiv nici dezbracat, fara tricou nu pot sta, dupa 5 km. !
Mai citeste odata topicul atent. Eu mi-am rezolvat problema cu un termostat improvizat de dacie si asa va ramane.
Usor de demontat, usor de schimbat, in cazuri extreme.
Din pacate e un motor fiabil, bunicel, dar prost gandit din punctul asta de vedere a demontarii termostatului.
Ai caldura, dar nu foarte si acul sta jos chiar daca mergi 100 km.
Dupa ce mi-am pus termostat, mi-am dat seama ce inseamna sa ai caldura, efectiv nici dezbracat, fara tricou nu pot sta, dupa 5 km. !
Mai citeste odata topicul atent. Eu mi-am rezolvat problema cu un termostat improvizat de dacie si asa va ramane.
Usor de demontat, usor de schimbat, in cazuri extreme.
Din pacate e un motor fiabil, bunicel, dar prost gandit din punctul asta de vedere a demontarii termostatului.
cipilan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
SALUTARE din cate am inteles de la baieti de pe site este o problema mai des intalnita de posesori de motoare z16se cu termostatul. in cazul meu este cand stau cu motorul pornit circa 20 de min se ridica acul la circa 65g iar cand ma pun in miscare scade la 0 si acolo incremeneste tin sa precizez ca asta numai cand este sub -0 afara oare sa fie termostatul?
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut.
Zero grade nu are cum sa fie, undeva la 50 grade sau 60. Dupa parerea mea tot pe deschis este.
Acul indica undeva dupa 60-70 grade.
Z16SZ al tau e foarte asemanator cu z16se, ar putea avea aceeasi problema cum am avut eu.
Mai rau ar fi sa ramana pe inchis, atunci ar trebui schimbat imediat, sau daca nu te deranjeaza poti lasa si asa, dar consumul de carburant se mareste si se formeaza multa maioneza (ulei + condens), decat daca s-ar incalzi cum trebuie.
Iar la consum, cu termostatul defect, am avut si 14% , acum am 11%, in oras !
Zero grade nu are cum sa fie, undeva la 50 grade sau 60. Dupa parerea mea tot pe deschis este.
Acul indica undeva dupa 60-70 grade.
Z16SZ al tau e foarte asemanator cu z16se, ar putea avea aceeasi problema cum am avut eu.
Mai rau ar fi sa ramana pe inchis, atunci ar trebui schimbat imediat, sau daca nu te deranjeaza poti lasa si asa, dar consumul de carburant se mareste si se formeaza multa maioneza (ulei + condens), decat daca s-ar incalzi cum trebuie.
Iar la consum, cu termostatul defect, am avut si 14% , acum am 11%, in oras !
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
soboastra
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am adaugat si eu inca un termostat de dacie suspectand termostatul masinii ca ar deschide prea devreme.
Dupa un sfert de ora de munca toata treaba este gata. Am plecat la un drum mai lung (150 km) ocazie cu care am testat si modificarea. Exact ca si la colegul GL10PEL nici o schimbare.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=80
La 100-110 km/h si 2 grade afara, cu caldura in masina pe 1 acul sta exact ca in poza.
Deduc deci ca termostatul masinii este bun si ca acest motor are acest comportament din nastere cu toate ca la alti colegi metoda pare sa mearga. Am testat termostatul in apa cu sonda electronica de test si deschide bine (la 89 grade), dat gaura de 1.5 mm dar asta este. Diseara merg la mecanic sa-i pun scut. Am sa va tin la curent dupa aceea.
Am vazut ca metoda se practica si pe afara:
http://www.astraownersclub....587020-thermostat
Ce am observat aici este faptul ca nu s-a practicat gaura de 1-1.5 mm.
Dupa un sfert de ora de munca toata treaba este gata. Am plecat la un drum mai lung (150 km) ocazie cu care am testat si modificarea. Exact ca si la colegul GL10PEL nici o schimbare.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=80
La 100-110 km/h si 2 grade afara, cu caldura in masina pe 1 acul sta exact ca in poza.
Deduc deci ca termostatul masinii este bun si ca acest motor are acest comportament din nastere cu toate ca la alti colegi metoda pare sa mearga. Am testat termostatul in apa cu sonda electronica de test si deschide bine (la 89 grade), dat gaura de 1.5 mm dar asta este. Diseara merg la mecanic sa-i pun scut. Am sa va tin la curent dupa aceea.
Am vazut ca metoda se practica si pe afara:
http://www.astraownersclub....587020-thermostat
Ce am observat aici este faptul ca nu s-a practicat gaura de 1-1.5 mm.
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Totul functioneaza corect, iar gaura se practica in termostat pentru a trece foarte putin lichid de racire spre capsula termosensibila si a incepe sa deschida (in cazul in care termostatul original este blocat pe deschis).
http://www.vauxhallownersne...with-pics.306386/
Ultima modificare făcută de gigatel30 la Mar 27 Jan, 2015 4:03 pm
http://www.vauxhallownersne...with-pics.306386/
Ultima modificare făcută de gigatel30 la Mar 27 Jan, 2015 4:03 pm
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
gigatel30,
Capsula termica este prima care e in contact cu apa, gaurica e inutila in cazul asta, eu asa cred.
berbecul
Si eu am facut la fel ca tine, nu am dat gaura, dar am observat dupa mai mult timp dupa ce am oprit motorul, ca teava groasa sa subtiat.
Cred ca are de aface cu fenomenul de racire a lichidului si o egalizare de presiune inainte si dupa termostat, dar nu cred ca se intampla mare lucru daca nu e gaura acolo.
De exemplu, termostatul asta are din fabricatie o supapa.
Tind sa cred ca termostatul meu de pe chiuloasa a patit asta :
Capsula termica este prima care e in contact cu apa, gaurica e inutila in cazul asta, eu asa cred.
berbecul
Si eu am facut la fel ca tine, nu am dat gaura, dar am observat dupa mai mult timp dupa ce am oprit motorul, ca teava groasa sa subtiat.
Cred ca are de aface cu fenomenul de racire a lichidului si o egalizare de presiune inainte si dupa termostat, dar nu cred ca se intampla mare lucru daca nu e gaura acolo.
De exemplu, termostatul asta are din fabricatie o supapa.
Tind sa cred ca termostatul meu de pe chiuloasa a patit asta :
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Gaura data in termostatul de dacie are rol de siguranta. Cand temperatura creste in motor si cand termostatul original este blocat pe deschis (sau deschide cu intarziere) al doilea termostat nu deschide decat atunci cand apa cu temperatura de 89-90 de grade ajunge la capsula termica. Aceasta temperatura ajunge aici prin inertie termica, prin incalzirea gatului de aluminiu care face legatura intre chiuloasa si furtunul care duce spre radiator. Eu de asta ma tem pentru ca pana se transmite aceasta temperatura spre al doilea termostat apa in motor poate ajunge la o temperatura periculoasa.
Daca se da gaura, o cantitate mica din apa fierbinte circula prin aceasta si apa din fata celui de-al doilea termostat ajunge mai repede la temperatura de deschidere.
Link-ul pus mai sus nu functioneaza de aici din pagina asa ca pun adresa:
"http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/astra-mk4-thermostat-fix-with-pics.306386/"
Se copie in browser fara ghilimele (pentru cei nefamiliarizati cu net-ul)
Daca se da gaura, o cantitate mica din apa fierbinte circula prin aceasta si apa din fata celui de-al doilea termostat ajunge mai repede la temperatura de deschidere.
Link-ul pus mai sus nu functioneaza de aici din pagina asa ca pun adresa:
"http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/astra-mk4-thermostat-fix-with-pics.306386/"
Se copie in browser fara ghilimele (pentru cei nefamiliarizati cu net-ul)