- hog33
- OP
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Deschid acest topic din dorinta de a discuta asupra acestui subiect si clarifica tipurile de motor disel care folosesc bujii cu senzor, foarte scumpe si bujii incandescente normale.
Din cunostintele mele echiparea ecoflex foloseste aceste bujii cu senzor, 400 ron bucata, mai sunt si alte cazuri ?
La cati km recomanda opel inlocuirea bujiilor ?
Se poate stabili cumva varsta bujiei incandescente ? In scopul inlocuirii bineinteles inainte de a ceda.
multumesc
Din cunostintele mele echiparea ecoflex foloseste aceste bujii cu senzor, 400 ron bucata, mai sunt si alte cazuri ?
La cati km recomanda opel inlocuirea bujiilor ?
Se poate stabili cumva varsta bujiei incandescente ? In scopul inlocuirii bineinteles inainte de a ceda.
multumesc
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Eu nu am auzit de acest tip de bujii dar suna interesant. oricum sunt curios ce face acel senzor din bujie de costa asa de mult? ca la at costa imi cumpar toate 4 bujiile si le schimb odata la 5 ani deci 4 astfel de bujii m-ar costa cat bujiile pe 20 de ani (buji normale si de calitate - Beru sau NGK).
Cat despre inlocuirea bujiilor, in cartea de service scrie, cel puti la masina mea, ca bujiile incandescente se verifica odata la 50.000km prin scoaterea lor, verificare a rezistentei interne si a zonei de incandescenta (trebuie sa fie doar varful) si se pun la loc. Se schimba cand se ard si cartea spune ca se schimba toate 4 odata, teoretic daca au fost puse in acelasi timp se si ard cam in aceasi perioada cu o marja de maxim 1-2 saptamani (eu cel putin asa am patit si nu imi venea sa cred - s-au ars 3 in interval de 1 saptamana).
Cat despre varsta unei bujii incandescente nu ai cum sa o depistezi decat daca ai schimbat tu si sti ce ai schimbat (eu am pus toate noi in 2009 si s-au ars in 2013 decembrie). Sper ca te-au ajutat informatiile. Daca ai mai multe detalii si poze despre bujiile cu senzor posteaza aici sa vada toata lumea.
Cat despre inlocuirea bujiilor, in cartea de service scrie, cel puti la masina mea, ca bujiile incandescente se verifica odata la 50.000km prin scoaterea lor, verificare a rezistentei interne si a zonei de incandescenta (trebuie sa fie doar varful) si se pun la loc. Se schimba cand se ard si cartea spune ca se schimba toate 4 odata, teoretic daca au fost puse in acelasi timp se si ard cam in aceasi perioada cu o marja de maxim 1-2 saptamani (eu cel putin asa am patit si nu imi venea sa cred - s-au ars 3 in interval de 1 saptamana).
Cat despre varsta unei bujii incandescente nu ai cum sa o depistezi decat daca ai schimbat tu si sti ce ai schimbat (eu am pus toate noi in 2009 si s-au ars in 2013 decembrie). Sper ca te-au ajutat informatiile. Daca ai mai multe detalii si poze despre bujiile cu senzor posteaza aici sa vada toata lumea.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Da acest tip de bujie este montat pe variantele ecoflex 1.3, 1.7 si 2.0 diesel. Au in capat si un senzor de presiune. Citeste cred, repet cred, presiunea din cilindri, iar combustibilul este dozat in functie de ce citeste acest sensor pentru scaderea consumului de carburant. Pe aceste motoare sunt montate 2 bujii normale si 2 cu senzor.
Ele arata asa
Ele arata asa
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cel mai probabil nu sunt informatii clare legate de existenta acestor bujii doar pe ecoflex. Nu am cautat coduri de motor pe care sunt montate, doar in general ecoflex. Eu stiam de ele si sincer as fugi de variantele astea in varianta Sh. Pe o masina noua merge ca ai garantie macar 3 ani si nu te doare capul.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Opel are 2 ani garantie, dupa e garantie extinsa daca platesti. Prima bujie (fara senzor de presiune) mi s-a ars dupa 3 ani si jumate, iar a doua bujie dupa inca un an. In primii 2 ani s-ar putea sa ti le schimbe pe garantia producatorului, dar dupa le platesti, nu mai intra in garantie extinsa!
Se poate vedea dupa mufa daca sunt cu senzor sau nu, pentru ca sunt diferite mufele.
Se poate vedea dupa mufa daca sunt cu senzor sau nu, pentru ca sunt diferite mufele.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Nu știu ce sã spun...,posibil, însã dupã seria VIN a rezultat ca trebuie pus cu senzor de presiune, ceea ce a și fãcut, acum totul este ok.
Nu ai cum sa pui altceva întrucât diferã mufele,de acolo Mi-am dat seama cã sunt cu senzor,nu ridicasem capota,doar efectuasem o diagnozã, din care a rezultat cã bujia de pe cilindrul 1 este arsã...,chiar aia cu senzor de presiune...
Nu ai cum sa pui altceva întrucât diferã mufele,de acolo Mi-am dat seama cã sunt cu senzor,nu ridicasem capota,doar efectuasem o diagnozã, din care a rezultat cã bujia de pe cilindrul 1 este arsã...,chiar aia cu senzor de presiune...
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- hog33
- OP
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Aceste bujii sunt capabile sã atingã temperaturi foarte înalte într-un timp relativ scurt, 850 °C în aproximativ 4 secunde. Bujiile sunt alimentate de la bateria automobilului și convertesc energia electricã în energie termicã prin intermediul unei rezistențe electrice.
1.terminal (conector) electric (se conecteazã cu modulul de control al bujiilor)
2.șaibã de izolare
3.element de etanșare
4.electrod
5.carcasã
6.izolator termic
7.rezistențe de încãlzire
8.tub de incandescențã
9.pulbere de oxid de magneziu
Ultima modificare făcută de hog33 la Lun 26 Jan, 2015 7:51 pm
1.terminal (conector) electric (se conecteazã cu modulul de control al bujiilor)
2.șaibã de izolare
3.element de etanșare
4.electrod
5.carcasã
6.izolator termic
7.rezistențe de încãlzire
8.tub de incandescențã
9.pulbere de oxid de magneziu
Ultima modificare făcută de hog33 la Lun 26 Jan, 2015 7:51 pm
- hog33
- OP
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
alre a scris:Da acest tip de bujie este montat pe variantele ecoflex 1.3, 1.7 si 2.0 diesel. Au in capat si un senzor de presiune. Citeste cred, repet cred, presiunea din cilindri, iar combustibilul este dozat in functie de ce citeste acest sensor pentru scaderea consumului de carburant. Pe aceste motoare sunt montate 2 bujii normale si 2 cu senzor.
Ele arata asa
Ele arata asa
Aceasta este imaginea de profil clasica a unei bujii incadescente
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- hog33
- OP
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Textul de mai jos va lamuri enigma, se pare ca nebunia EURO 6 este responsabila pentru electronica in exces a autoturismelor din viitor. Beru si-a propus sa detina monopolul si odata cu asta banii nostrii !
Beru Systems, nume cu o tradiþie de 100 de ani în domeniul tehnologiei de pornire la rece a motoarelor diesel, a lansat astãzi, oficial, în România bujiile incandescente cu senzor de presiune, recunoscute dupã abrevierea PSG. Beru Systems este singurul furnizor care produce astfel de bujii în serie, folosind un senzor de presiune responsabil cu monitorizarea permanentã a presiunii din camera de combustie.
100 de ani de existenþã a împlinit Beru în anul 2012.
3 milioane de bujii incandescente cu senzor de presiune (PSG) a produs Beru anul acesta.
10 milioane de bujii incandescente cu senzor de presiune (PSG) va produce Beru în 2016. Bujiile PSG nu sunt doar niºte bujii incandescente ultra-eficiente, ci ºi niºte instrumente de mãsurã precise care, datoritã reglajului permanent al injecþiei, fac posibilã obþinerea de vârfuri de presiune mai ridicate ºi a unor emisii mai scãzute la pornire. Senzorul încorporat mãsoarã presiunea din camera de combustie a fiecãrui cilindru, presiune care se schimbã rapid ºi ciclic, ºi raporteazã continuu aceste valori cãtre sistemul electronic de comandã al motorului (ECU).
Cu ajutorul acestui feedback continuu, se pot regla în mod optim injecþia de combustibil, presiunea de supra-alimentare ºi raportul de recirculare a gazelor de eºapament. Rezultatul îl constituie consumul mai mic de combustibil ºi reducerea semnificativã a emisiilor de particule fine. Tocmai aceste trãsãturi au fãcut ca ele sã fie utilizate de branduri auto cu renume, ca BMW sau Mercedes. De altfel, bujiile fabricate de Beru echipeazã din fabricã modelele Grupului Volkswagen produse pe platforma modularã MQB.
Tehnologia bujiilor incandescente cu senzor de presiune va fi necesarã pentru a-i ajuta pe producãtorii auto sã respecte normele de poluare Euro 6, începând cu finalul anului 2014. Dacã anul acesta Beru a fabricat 3 milioane de bujii PSG pânã în prezent, pânã în 2016, furnizorul îºi propune sã producã 10 milioane de unitãþi.
Beru Systems, nume cu o tradiþie de 100 de ani în domeniul tehnologiei de pornire la rece a motoarelor diesel, a lansat astãzi, oficial, în România bujiile incandescente cu senzor de presiune, recunoscute dupã abrevierea PSG. Beru Systems este singurul furnizor care produce astfel de bujii în serie, folosind un senzor de presiune responsabil cu monitorizarea permanentã a presiunii din camera de combustie.
100 de ani de existenþã a împlinit Beru în anul 2012.
3 milioane de bujii incandescente cu senzor de presiune (PSG) a produs Beru anul acesta.
10 milioane de bujii incandescente cu senzor de presiune (PSG) va produce Beru în 2016. Bujiile PSG nu sunt doar niºte bujii incandescente ultra-eficiente, ci ºi niºte instrumente de mãsurã precise care, datoritã reglajului permanent al injecþiei, fac posibilã obþinerea de vârfuri de presiune mai ridicate ºi a unor emisii mai scãzute la pornire. Senzorul încorporat mãsoarã presiunea din camera de combustie a fiecãrui cilindru, presiune care se schimbã rapid ºi ciclic, ºi raporteazã continuu aceste valori cãtre sistemul electronic de comandã al motorului (ECU).
Cu ajutorul acestui feedback continuu, se pot regla în mod optim injecþia de combustibil, presiunea de supra-alimentare ºi raportul de recirculare a gazelor de eºapament. Rezultatul îl constituie consumul mai mic de combustibil ºi reducerea semnificativã a emisiilor de particule fine. Tocmai aceste trãsãturi au fãcut ca ele sã fie utilizate de branduri auto cu renume, ca BMW sau Mercedes. De altfel, bujiile fabricate de Beru echipeazã din fabricã modelele Grupului Volkswagen produse pe platforma modularã MQB.
Tehnologia bujiilor incandescente cu senzor de presiune va fi necesarã pentru a-i ajuta pe producãtorii auto sã respecte normele de poluare Euro 6, începând cu finalul anului 2014. Dacã anul acesta Beru a fabricat 3 milioane de bujii PSG pânã în prezent, pânã în 2016, furnizorul îºi propune sã producã 10 milioane de unitãþi.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- hog33
- OP
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
inca o piesa care sa justifice cresterea pretului la masinile noi... In mod normal acea presiune din cilindru nu ar avea voie sa oscileze foarte mult ca doar nu se schimba segmentii de la un ciclu la altul sau supapele... cumva, cum scria cineva mai sus este praf in ochi ca sa faca unii niste bani grei mai ales avand momentan monopol pe acest tip de bujie...
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Presiunea din cilindru e intr-o continua variatie.. Chiar si in timpul fiecarei faze (admisie, compresie, detenta, evacuare), presiunea variaza.
De exemplu, in timpul fazei de compresie, una e presiunea cand pistonul e jos, alta e cand ajunge sus. La fel si pentru ceilalti timpi motor.
A nu se confunda cu compresia sau raportul de compresie.
De exemplu, in timpul fazei de compresie, una e presiunea cand pistonul e jos, alta e cand ajunge sus. La fel si pentru ceilalti timpi motor.
A nu se confunda cu compresia sau raportul de compresie.