Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Tinand cont ca am tot 'poluat' o gramada de topicuri pe subiectul acesta, cred ca e benefic un topic separat.

Pentru inceput e bine de stiut ca Insignia e echipata cu o automata facuta de cei de la Borg Warner, cutia e Aisin AF 40-6 (sau TF80-SC)! Cutia este de generatie veche, adica e compusa dintr-un singur ambreiaj (in acest caz fiind convertizorul de cuplu). In total (cutia si convertizorul) are 8 litri de ulei.

PRO; Dpmdv, si a multora, e o cutie foarte fiabila chiar daca este mai 'dura' fata de una cu transmisie variabila sau cu dublu ambreiaj!

CONTRA; Cei de la OPEL, in acest caz au facut o mare gafa sa recomande la tipul acesta de cutie, ca uleiul sa nu fie schimbat. Asa ca pentru oricine detine o astfel de cutie, e recomandat sa faca schimbul de ulei, apoi el sa fie facut la 60k km in regim normal si chiar mai devreme in regim mai sever. Sau mai este varianta sa se faca schimbul la fiecare 15k km cu cate 2.5-3l ulei (cat curge din cutie).
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
hog33 a scris:Exista un aditiv care face ca socurile din drive (cand selectezi drive) sa dispara ? Sau unele smucituri la coborare in treptele de viteza ? Ati auzit de asa ceva ? Toate acestea le-am avut eu cu blocul de valve vechi, ma gandesc preventiv sa introduc in cutie un astfel de aditiv...Uleiul este schimbat de 5000 km desigur, au bagat 6-7 litri ulei nou, nu stiu cat au scos...s-ar putea spune ca au completat......Cat ulei are o cutie automata ?

am revenit,
DURATRANS SHOC REMOVER si DURATRANS HAVY DUTY ..exista ..a folosit cineva ?


Nu exista asa ceva. Fiecare producator recomanda sa se foloseasca anumiti aditivi, sau o anumita cantitate de aditivi pentru respectivul model de cutie. Ca si la uleiurile pentru motoare, atunci cand se intervine cu o cantitate in plus de aditivi, mai rau se face decat bine. Schimba uleiul la timp si daca nu e o uzura prematura a anumitor piese sau defecte de fabricatie, nu ai de ce sa iti faci griji.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Borsy parca ai fi mama, eu interb daca am voie afara si tu raspunzi ca afara este un negru care ma fura.
Uite ca am gasit pe net si exista acesti aditivi pentru blocul de valve problema este daca o fi sau nu eficient.
Dupa cum spuneam eu sunt trecut prin neplacerile astea cu blocul de valve pe care l-am inlocuit dupa ce unii m-au jegmanit altii si-au dat cu parerea s.a.m.d. Intr-un final l-am inlocuit contra sumei de 1800 euro, nu-i mult dar nici putin de ce sa nu fim deschisi la acest subiect daca au aparut remedii noi...poate prelungesc viata cu 1 an si tot este ceva, ma costa 200 ron si nu 1800 euro.
Apropo nu cumva sa calcati prin CHITILA la servicul specializat pe cutii automate ca ati pus-o ! Au si site hotii. Va jupoaie cu vorbe dulci si in realitate ei desfac si pun la loc 7 litri de ulei pe care va iau o gramada de bani apoi dau din umeri .

Deci a folosit cineva DURATRANS SHOC REMOVER ?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Eu cand am zis ca nu exista, m-am referit la efectul pe care il au asupra cutiei. Daca smuceste sau patineaza, pa si la revedere, alt bloc de valve sau alt convertizor de cuplu.........sunt putine cazurile cand s-a rezolvat cu o resoftare a cutiei si un schimb total de ulei (dar pana sa se umble in cutie se poate incerca).

Daca tu bagi alti aditivi in uleiul respectiv (preventiv zici tu), mai rau faci, dar la urma urmei e decizia ta, din partea mea faci ce vrei, doar e masina ta.

L.E
Un bloc de valve nou costa 8-900 Euro si un convertizor in jur de 3-400 E. La Samer sau la Mercom costa in jur de 1500 Euro inlocuirea acestora, plus un schimb de ulei. Nu e putin dar nici mult daca socotesti ca ulterior nu vei mai avea probleme!
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Bune preturile, acum 9 luni cand am schimbat eu grupul de valve erau mai mari....tin minte ca am gasit undeva in RO grup nou cu bani mai putini dar nu a avut mecanicul experiente placute cu astia si m a convins sa nu iau de la ei...
Este o lume de puslamale...astia cu service urile.. cand te prind la inghesuiala te jupoaie.
1800 e a fost cu manopera cu tot si ulei....

Dar totusi sunt curios detaliaza-mi un pic pe cei doi mentionati, din curiozitate vreau sa ma uit la ce ofera. merci cum ii gasesc pe net adica. merci
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cauta Samer Timisoara si Mercom Arad.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Pai daca Samer astia sunt cei mai buni in timisoara inseamna ca eu am facut cutia la sucursala lor din bucuresti cernica - energo si nu mai stiu cum veniti din timisoara.
Este un dn. Doru aici in bucuresti. (ca detaliu imi amintesc aveau un peugeot 607 care tremura din toti rarunchii la nu stiu ce viteza si nu-i dadeau de cap...m-am plibat si eu cu ea..atunci cand m-au condus acasa dupa ce le-am lasat masina)

da, merci - i-am gasit, este samo srl...samer tim.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu au nici o sucursala, lucreaza doar in Timisoara........din cate am inteles, e de mult in bransa si ar fi cam printre cei mai buni din tara.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
A nu se considera reclama; http://www.piesecutie-auto....p;txtGearboxes=98
  • stefanmatasaru

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
@ all -- eu am schimbat in vara anului trecut uleiul la Samer - vreo 13-14 l in total...am folosit cativa litri si pentru spalare...asa este recomandat ! Schimbul a decurs relativ ok, si nu au semnalat ei ca si meseriasi nimic probleme, insa m-a speriat manopera pentru schimbul filtrului ( fara pretul filtrului sau ulei ..numai manopera.. ) 500 Eur...pe care bineinteles nu l-am schimbat...ca manopera plus uleiul vreo 1800 si mai 500 euro ..pai...la doua schimburi mai bine cumpar alta cutie...?!?!
Asta e nu zic nimic, despre oameni cer cat vor si ficare da daca vrea..... numai asa la o simpla matematica "bouleana " vezi ca in doi ani mai bine iti iei alte cutie sau schimbi convertizorul la 3 schimburi de ulei Smile))))). Zic doar ca daca te strofoci tare cu intretinerea ..asa ca la carte..ajungi sa cumperi componenta pe care vrei sa o intretii pana la urma..asa ca...
sper sa nu mentina si altii acleasi tarife ca atunci mai bine ne intoarcem la transmisia Flinstone Smile) la pedale Smile
momentan ( 150 k) nu simt smucituri sau alte simptome mai ciudate ( bine simteam pana am aflat ca e bine sa tragi frana de mana...sa nu stea masina fortata intr-o directie ), insa ..oarecum mai amical Samer mi-a recomandat deja la urmatorul schimb...adica peste 30000 km zice el nu 60000 sa schimb si convertizorul Smile)) asa profilactic... Smile
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Mie mi-a cerut 400 lei pentru schimb si mi-a zis ca sunt suficienti 8 litri (bine, aici cred ca mai baga de la el vreo 4 litri in plus cu 100 lei litru). La cei de la Mercom aceiasi poveste.

Ca sa schimbe filtrul, se da jos blocul de valve (e in centrul cutiei), deci considera ca e aceiasi manopera ca si cand ar schimba blocul.......oricum e enorm si nu renteaza sa schimbi si filtrul la un schimb normal de ulei, dar daca umbli in cutie, merita sa il schimbi, intra in manopera. Apoi se poate schimba uleiul la un service normal la 15-20k km, cei 2.5-3l care curg din cutie (dpmdv o varianta foarte simpla, ieftina si benefica cutiei)........asta in cazul in care nu se doreste un schimb total la 60k km sau mai repede.
  • stefanmatasaru

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
@borsy - pai dupa schimbul asta ( total facut asta vara )..ma gandesc la urmatoarea revizie pe care o sa o fac undeva prin februarie.., mai mult din cauza uleiului de motor , sa mai schimb si cer 3 -4 litri care ies din cutie. Sper numai cei de la reprezentanta din Tm sa poata face ei treaba asta, pentru ca s-ar cuprinde intr-o singura etapa...?
A mai facut cineva la reprezentanta ? vor se baga ? sau o tin cu longlife-ul lor inainte si nu schimba?
si bine...mai mult de asta banuiesc ca le trebuie pompa aia speciala? sau?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da, se baga. Ca sa se scoata doar uleiul din cutie, se desface surubul de sus si cel de jos, lasa uleiul sa curga, se strange surubul de jos, se baga uleiul nou, se masoara cat ulei a curs sau se reface nivelul, si gata......faci oriunde treaba asta.
  • B295CRS

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2013

  • Mesaj Privat
O intrebare...Daca schimbi la 15k cate 3l uleiul nou nu se amesteca cu cel vechi? Sau cum se procedeaza?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da, se amesteca, doar ca atata timp cat s-a facut un schimb total de ulei, uleiul respectiv nu se poate uza foarte mult in cei 15k km si cand faci un schimb partial, de fapt faci o reimprospatare...........eu zic ca e o varianta foarte buna.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
sa fie clar ca schimbul de ulei nu salveaza defectele blocului de valve, acesta cedeaza cu orice fel de ulei ar avea. Am intalnit si la o masina in garantie (serviceul mama al plimba pe respectivul cu softul nou care nu mai venea pentru cutie, il mintea) dar am intalnit si la a mea care nu mai este in garantie. Combinatia de block de valve opel cu cutia japoneza este un fiasco la alte masini care folosesc aceeasi cutie nu sunt probleme.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Opel nu are nici un bloc de valve! Nu Opel produce cutia! Tu daca mergi la Opel pentru reparatie, raspunsul e simplu, alta noua! Nu e un capat de tara daca pica un bloc de valve sau un convertizor de cuplu, si la cele manuale pica ambreiajul si nu e nimic iesit din comun.

Dar sa ne intelegem, nu toate Insignia echipate cu AF40-6 au problema asta.........daca patineaza in anumite momente, dar nu tot timpul (de ex. la o decelerare in panta) nu e nimic iesit din comun pentru o cutie automata cu ambreiaj umed.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Blocul de valve nu cred ca e facut de Opel, doar nu trimite AISIN cutia fara bloc si Opel monteaza blocul de valve. Singurul lucru care il face Opel e soft-ul de operare al cutiei.
Cutiile AISIN sunt folosite pe mai multe marci japoneze, americane si europene (inclusiv pe Porsche)
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
100% nu il face Opel

http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
dragilor nu stiu cine face blocul de valve pentru insignia insa nu este acelasi cu cel de pe alte marci care folosesc aceeasi cutie. Concluzia serviceului unde l-am schimbat pe al meu a fost ca acestea de opel cad mai des decat la alte marci desi au aceeasi cutie.
Eu am cunostinta de doua astfel de probleme la insignia, blocul de valve. O fi mai stii ...doar curat ghinion nimic generalizat. Dar doamne este una din piesele foarte scumpe ale acestei masini !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR