- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Schema tehnica a asamblului de franare de la Agila
Scule necesare:
accesoriile pentru desfacerea rotilor,cricul si cheia pentru desfacerea piuletelor de la roata aflate in dotarea masinii
2 cheii de 13
1 surubelnita dreapta medie
presa pentru piston etrier
hartie abraziva granulatie medie
pensula
Materiale de schimb:
am folosit placute de frana italiene Simer cu senzor acustic mecanic-180 RON
Demontare si Montarea:
1.Se slabesc piulitele de la roata,dupa care se ridica masina pe cric,se scoate roata,atentie masina trebuie sa fie stationata cu frana de mana trasa pe un plan drept iar la rotile din spate se pun opritoare pentru siguranta dumneavoastra.Trebuie sa ajungeti in acest stadiu prezentat ca in urmatoarea poza:
2.Se verifica atent sa nu fie scapari de lichid de frana pe la furtunul principal care alimenteaza etrierul cu lichid sau uzura acestuia conform pozei:
3.Se desface corpul etrier cu ajutorul cheilor fixe de 13 pentru a ajunge la placute conform pozelor de mai jos:
Atentie sporita la burduful de cauciuc ,exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1, acesta se poate rupe
4.Dupa demontarea celor doua suruburi care sustin corpul etrier,se scot placutele de frana cu o surubelnita medie lata,conform pozelor:
5.Se verifica vizual discul de franare daca este ok(nu prezinta adancituri mari sau zgura mare pe margine) se trece la verificarea garniturii de etansietate piston,curatarea corpului etrier cu surubelnita,hartie abraziva si pensula,se elimina zgura de pe suprafata lui,pe piston sau cauciuc nu se da cu te miri ce ulei sau vaselina sunt adunatoare de praf si impuritati intr-un mediu extern si cu timpul se formeaza o mazga groasa care poate afecta buna functionare pistonului din etrier.
6.Dupa curatarea discului de frana de zgura formata pe margine(se pot rectifica si la strung),se monteza placutele noi de frana pe disc,se imping pana iau contact perfect cu acesta,conform pozei:
7.Se foloseste o presa pentru a impinge pistonul in interiorul corpului etrierului,conform pozei:
8.Se monteza peste placutele de frana corpul etrier,dupa care se strange surubul 1 tinand contra burdufului de cauciuc,operatia inversa demontarii,conform pozei:
Atentie sporita la burduful de cauciuc, exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1, acesta se poate rupe
9.Se fac verificarile de riguoare,se monteaza roata si se trece la cealalta roata, nu inainte de a desface o bere ca sa va mai trageti duhul
In speranta ca va este de folos acest material,va salut cu stima si respect, Stefan.
Ultima modificare făcută de StefanTolos la Vin 04 Jun, 2010 12:40 am
Scule necesare:
accesoriile pentru desfacerea rotilor,cricul si cheia pentru desfacerea piuletelor de la roata aflate in dotarea masinii
2 cheii de 13
1 surubelnita dreapta medie
presa pentru piston etrier
hartie abraziva granulatie medie
pensula
Materiale de schimb:
am folosit placute de frana italiene Simer cu senzor acustic mecanic-180 RON
Demontare si Montarea:
1.Se slabesc piulitele de la roata,dupa care se ridica masina pe cric,se scoate roata,atentie masina trebuie sa fie stationata cu frana de mana trasa pe un plan drept iar la rotile din spate se pun opritoare pentru siguranta dumneavoastra.Trebuie sa ajungeti in acest stadiu prezentat ca in urmatoarea poza:
2.Se verifica atent sa nu fie scapari de lichid de frana pe la furtunul principal care alimenteaza etrierul cu lichid sau uzura acestuia conform pozei:
3.Se desface corpul etrier cu ajutorul cheilor fixe de 13 pentru a ajunge la placute conform pozelor de mai jos:
Atentie sporita la burduful de cauciuc ,exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1, acesta se poate rupe
4.Dupa demontarea celor doua suruburi care sustin corpul etrier,se scot placutele de frana cu o surubelnita medie lata,conform pozelor:
5.Se verifica vizual discul de franare daca este ok(nu prezinta adancituri mari sau zgura mare pe margine) se trece la verificarea garniturii de etansietate piston,curatarea corpului etrier cu surubelnita,hartie abraziva si pensula,se elimina zgura de pe suprafata lui,pe piston sau cauciuc nu se da cu te miri ce ulei sau vaselina sunt adunatoare de praf si impuritati intr-un mediu extern si cu timpul se formeaza o mazga groasa care poate afecta buna functionare pistonului din etrier.
6.Dupa curatarea discului de frana de zgura formata pe margine(se pot rectifica si la strung),se monteza placutele noi de frana pe disc,se imping pana iau contact perfect cu acesta,conform pozei:
7.Se foloseste o presa pentru a impinge pistonul in interiorul corpului etrierului,conform pozei:
8.Se monteza peste placutele de frana corpul etrier,dupa care se strange surubul 1 tinand contra burdufului de cauciuc,operatia inversa demontarii,conform pozei:
Atentie sporita la burduful de cauciuc, exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1, acesta se poate rupe
9.Se fac verificarile de riguoare,se monteaza roata si se trece la cealalta roata, nu inainte de a desface o bere ca sa va mai trageti duhul
In speranta ca va este de folos acest material,va salut cu stima si respect, Stefan.
Ultima modificare făcută de StefanTolos la Vin 04 Jun, 2010 12:40 am
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ca sa vin si eu cu o completare constructiva: nu puneti orice tip de vaselina, puneti doar vaselina rezistenta la temeperatura (de obicei cea cu MOS2, grafit sau cupru) pentru ca altfel vaselina devine uleioasa si se scurge afara. Inca un sfat, puneti putina vaselina, cu cupru recomandabil, pe zonele unde culiseaza placutele de frana pentru ca ajuta ca acestea sa se miste mai usor.
- Glacius
- **
- 130 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Vectra 1996 X16SZR
- Alta tara
Glacius
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
Acel disc de frana odata ce este curatat de zgura sau rugina, in cazul meu este ruginit, este recomandat sa fie vopsit cu o vopsea pe baza de zinc rezistenta la intemperii etc, desigur nu pe suprafata de contact cu placutele ..? Nu am vazut nici un senzor inlocuit precum la alte masini, eu am un opel astra Y17DTI , cand ai cumparat placutele de frana ele vin odata cu acel senzor?
geostoian
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Ilfov
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
geostoian
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Ilfov
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2015
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspus! Am avut astazi chef sa ma murdaresc un pic si am facut schimbul de ulei si placutele de frana. Daca vedeam raspunsul dvs, scuteam ceva timp pe care l-am pierdut cu demontatul unei placute si masuratul ei, inainte de a merge la magazin. Intr-adevar, cred ca vanzatorul folosea un program mai slabut. Apreciez tare mult pe toti cei care rup din timpul lor pentru a-si impartasi experienta si cu ceilalti.