- Ionutz Claudiu
- OP
- 12 mesaje
- din 03 Oct 2013
- Astra 2000 2.0DTI
- Covasna
Ionutz Claudiu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2000 2.0DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut la toti colegii. Detin un opel astra g combi cu motorizare 2.0 dti. De un timp am observat ca atunci cand motorul este rece si il pornesc scoate un fum albastru spre negru mirosind intepator a motorina nearsa , ca la raba . Ulei nu consuma , il verific mereu. Si consumul de combustibil am observat ca a cam crescut in ultimul timp . Care ar fi problema ?
O alta problema ar mai fi ca atunci cand ma deplasez pe distante scurte tot cand este motorul rece mirosul fumului este foarte intepator si miroase a funingine incinsa . Care ar fi solutia?
De mers subturat nu merg cu ea .
O alta problema ar mai fi ca atunci cand ma deplasez pe distante scurte tot cand este motorul rece mirosul fumului este foarte intepator si miroase a funingine incinsa . Care ar fi solutia?
De mers subturat nu merg cu ea .
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Ionutz Claudiu
- OP
- 12 mesaje
- din 03 Oct 2013
- Astra 2000 2.0DTI
- Covasna
Ionutz Claudiu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2000 2.0DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2013
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Una din cauzele noxelor cu iz chimic si intepator ar fi aditivii anti-inghet ce se baga in sezonul rece in motorina.
Totusi, daca fumul are si o tenta albastruie , ala e toata ziua ulei patruns in cilindru. Probabil e in cantitate mica sau ai ,,forjalit,, masina recent astfel incat s-au desprins bucati de cocs, vapori ulei scapati de turbina si alte jeguri de prin admisie. E doar o presupunere.
Banuiesc ca nu adaugi nimic in motorina ( ulei 2T sau Metabond ori alte solutii) si ca ai o pornire decenta dimineata pe racoare de ,,minus,, grade Celsius.
Ar mai fi varianta daca fenomenul apare doar la rece ca segmentii incep sa spuna ,,ingerasul,, si pana la dilatarea normala sub influenta temperaturii de lucru , incep sa scape mici cantitati de ulei. Cand motorul deja s-a incalzit bine, segmentii dilatati si pregatiti de lucru reusesc ( inca) sa pastreze etanseitatea.
Totusi, daca fumul are si o tenta albastruie , ala e toata ziua ulei patruns in cilindru. Probabil e in cantitate mica sau ai ,,forjalit,, masina recent astfel incat s-au desprins bucati de cocs, vapori ulei scapati de turbina si alte jeguri de prin admisie. E doar o presupunere.
Banuiesc ca nu adaugi nimic in motorina ( ulei 2T sau Metabond ori alte solutii) si ca ai o pornire decenta dimineata pe racoare de ,,minus,, grade Celsius.
Ar mai fi varianta daca fenomenul apare doar la rece ca segmentii incep sa spuna ,,ingerasul,, si pana la dilatarea normala sub influenta temperaturii de lucru , incep sa scape mici cantitati de ulei. Cand motorul deja s-a incalzit bine, segmentii dilatati si pregatiti de lucru reusesc ( inca) sa pastreze etanseitatea.
- Ionutz Claudiu
- OP
- 12 mesaje
- din 03 Oct 2013
- Astra 2000 2.0DTI
- Covasna
Ionutz Claudiu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2000 2.0DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Ionutz Claudiu
- OP
- 12 mesaje
- din 03 Oct 2013
- Astra 2000 2.0DTI
- Covasna
Ionutz Claudiu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2000 2.0DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2013
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Atunci parerea mea este ca incep segmentii ,,sa se duca,,. E primul semnal - fum cu tenta albastruie la prima pornire si cat e motorul rece.
Dupa ce se incalzeste , nu mai are nici pe dracu. Pana intr-o zi cand vei remarca si la cald primele semne de fum albastrui. Ziua aia insa poate veni si dupa 1-2 ani , depinde de cit si cum exploatezi masina.
Mirosul intepator de noxe da , partial poate fi si de la uleiul ars dar in principiu e de la aditivii anti-inghet asa cum am amintit.
Nu cunosc decat o singura metoda clara si sigura de a calcula un consum - de la plin la plin. Restul metodelor sint aproximari cu variabile.
Depinde cu cat ti-a crescut consumul dupa calculele tale ! Daca mergi acum pe frig pe distante scurte si medii si prea putin cu motorul cald cum trebuie , evident ca vei avea un consum serios !
Iarna nu-i ca vara ! . spunea un ,,clasic,, in viata !
Ti le incep cu liniuta de la capat..... Tu le sortezi dar trebuie intai sa stabilesti un consum concret si real ca nu merge pe impresii si pareri.
- ulei motor prost
- nivel scazut ulei cutie viteza
- ambreiaj ce patineaza
- geometrie roti dereglata
- anvelope neconforme si cu presiune dereglata
- roti infranate partial
- consumatori multiplii de curent ( aeroterma, player , lumini )
- rulat cu motor rece, porniri dese si drumuri scurte
- aglomeratii urbane - mers relanti aiurea
- combustibil de calitate proasta
- sofat agresiv , dezechilibrat , accelerari fara rost si franari bruste
- rulaj pe drumuri alunecoase ( zapada, polei)
- filtre imbacsite
- defectiuni tehnice ( debitmeru dus, EGR colmatat , bujii ciudate, admisie imbacsita, )
- mers subturat sau supraturat
- carat de greutati si lucruri inutile in portbagaj
- viteze mari de amorul artei ( 140 < )
- forja si fenomen ,,surge,,
...si ar mai fi .......
Dupa ce se incalzeste , nu mai are nici pe dracu. Pana intr-o zi cand vei remarca si la cald primele semne de fum albastrui. Ziua aia insa poate veni si dupa 1-2 ani , depinde de cit si cum exploatezi masina.
Mirosul intepator de noxe da , partial poate fi si de la uleiul ars dar in principiu e de la aditivii anti-inghet asa cum am amintit.
Nu cunosc decat o singura metoda clara si sigura de a calcula un consum - de la plin la plin. Restul metodelor sint aproximari cu variabile.
Depinde cu cat ti-a crescut consumul dupa calculele tale ! Daca mergi acum pe frig pe distante scurte si medii si prea putin cu motorul cald cum trebuie , evident ca vei avea un consum serios !
Iarna nu-i ca vara ! . spunea un ,,clasic,, in viata !
Ionutz Claudiu a scris:Si legat de consum una dintre posibilele cauze care ar putea fi?
Ti le incep cu liniuta de la capat..... Tu le sortezi dar trebuie intai sa stabilesti un consum concret si real ca nu merge pe impresii si pareri.
- ulei motor prost
- nivel scazut ulei cutie viteza
- ambreiaj ce patineaza
- geometrie roti dereglata
- anvelope neconforme si cu presiune dereglata
- roti infranate partial
- consumatori multiplii de curent ( aeroterma, player , lumini )
- rulat cu motor rece, porniri dese si drumuri scurte
- aglomeratii urbane - mers relanti aiurea
- combustibil de calitate proasta
- sofat agresiv , dezechilibrat , accelerari fara rost si franari bruste
- rulaj pe drumuri alunecoase ( zapada, polei)
- filtre imbacsite
- defectiuni tehnice ( debitmeru dus, EGR colmatat , bujii ciudate, admisie imbacsita, )
- mers subturat sau supraturat
- carat de greutati si lucruri inutile in portbagaj
- viteze mari de amorul artei ( 140 < )
- forja si fenomen ,,surge,,
...si ar mai fi .......
TOTAL_valib- Suspendat
- 56 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Omega 2000 X20SE
- Bucuresti
TOTAL_valib- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 2000 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat