estoian13
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2013
- Mesaj Privat
Cazul 1..Mai întâi trebuie scoasã mufa(vezi prima pozã cu explicaþii), controlat dacã existã în ea pinul nr. 3 ºi dacã are tensiune atunci când e acþionat butonul pentru dezaburire lunetã cu motorul pornit. Doar aºa funcþioneazã dezaburirea. Dacã pinul existã dar nu ajunge la el plusul, controlaþi în cutia de siguranþe din compartimentul motor(lângã baterie) sã fie siguranþa FU43, cu numãrul 26(e penultima pe partea stânga, de sus în jos). Dacã nu este, îi puneþi una de 7,5A. Aºa este ºi în manual la pagina 222, în "Sfaturi practice" la siguranþe. Apoi controlaþi tensiunea între pinul de minus(vezi poza) ºi pinul nr. 3, acþionând butonul de dezaburire.
Dacã pânã aici e OK ºi aveþi tensiune, vã apucaþi de treabã.
Toatã treaba o faceþi cu geamul ridicat.
Dupã ce aþi scos ºi difuzorul, scoateþi mufa portierei. Vedeþi cã harness-ul(cablajul) are în portierã douã puncte de prindere, în butoni de plastic. Trageþi cu grijã de ei pentru a elibera cablajul ºi a putea scoate mufa afarã cã sã lucraþi mai uºor.
Scoateþi din locaºurile lor ºi manºoanele de cauciuc, cele de trecere a cablajului.
Demontarea oglinzii
Reglaþi sau presaþi cu mâna(nu se întâmplã nimic,chiar dacã "cârâie") geamul oglinzii spre portierã ºi în jos, la maxim cât permite, astfel încât sã fie deasupra, între geam ºi carcasã, un spaþiu cât mai mare. Pentru a vedea mai bine înãuntru, folosiþi o lanternã. Depãrtaþi cu o ºurubelniþa clemele de oþel(vezi poza cu geamul oglinzii). Geamul este prins într-un suport circular de plastic, pe un disc tot din plastic, care are niºte urechiuºe de ghidaj. În interiorul carcasei se vede acea ureche micã. Bãgaþi ºurubelniþa între suportul geamului ºi ea, ºi forþaþi puþin pânã se depãrteazã. În momentul ãsta, având ºi clemele de oþel scoase din locaºurile lor, trageþi de partea de sus a geamului ºi o sã iasã .
demontaþi carcasa oglinzii, începând cu cele 4 ºuruburi. În partea opusã uºii, rama neagrã e prinsã de carcasã într-o clemã de plastic. Eliberaþi acea clemã ºi trageþi de ramã. Eventual bãgaþi o lamã de cuþit între ramã ºi carcasã pentru deblocare, dar cu grijã, pentru a nu lãsa urme.
demontaþi modulul motoraºului. E prins în 3 ºuruburi. La montare nu aveþi cum sã greºiþi. Intrã doar într-o singurã poziþie.
scoateþi mufa cu firele. Are o singurã poziþie în care intrã. De altfel, toate mufele sunt aºa, n-ai cum sã le conectezi greºit.
detaºaþi piciorul oglinzii, de uºã, desfãcând ºurubul în care e prins.
scoateþi rama cu garnitura din talpã ºi eliberaþi varnisul cu firele.
Mai departe am pus explicaþii în poze.
Dupã ce aþi tras firele ºi le-aþi trecut prin ambele manºoane de cauciuc, le puteþi fixa de cablajul existent cu coliere(bride, fasete, ºoricei, strips-uri, am întâlnit tot felul de denumiri ale aceluiaºi lucru) mici de plastic sau cu bandã izolatoare de calitate.
Firele(conductorii) trebuie sã fie litate ºi e bine sã fie pentru auto. Eu le-am luat de la un cap tractor(TIR) Renault Magnum. Era dezafectat, într-un garaj la o cunoºtinþã. Puteþi cãuta pe la dezmembrãri. Conductorul folosit în industria auto diferã de cel din comerþ, în sensul cã la grosimi egale suportã amperaj mai mare ºi are izolaþia mai rezistentã. Dacã nu gãsiþi, folosiþi cum a zis userul "scanx", fir multifilar(litat) "MYF" de 0.5 sau 0.75 mm pãtraþi(aºa se mãsoarã) cu izolaþie bunã. Nici prea subþiri, cã n-or sã reziste, nici prea groase, cã altfel n-o sã vã intre prin varnisul existent.
Aceleaºi operaþiuni se fac la ambele oglinzi. Poziþia pinilor în mufe, cum te uiþi la ele þinându-le în aceeaºi poziþie, este identicã pentru ambele uºi. Oricum, trebuie sã controlaþi existenþa tensiunii în pini, acþionând butonul de dezaburire(cu motorul pornit), ºi o sã vã daþi seama.
Nu trebuie montat niciun releu în plus, încãlzirea oglinzilor va merge în acelaºi timp cu încãlzirea lunetei unde, releul are contact dublu ºi le poate duce pe amândouã
Nu va apãrea nicio eroare.
Aveþi grijã unde puneþi ºuruburile când demontaþi, sã nu le pierdeþi.
Dupã ce aþi terminat treaba ºi aþi montat toate reperele în ordinea inversã demontãrii, trebuie reactivatã închiderea ºi deschiderea automatã a geamurilor portierelor.
Pentru asta deschideþi geamul la maxim ºi, neluând degetul de pe buton, þineþi apãsat în continuare minimum 5 sec. Apoi îl ridicaþi la maxim ºi þineþi de buton în continuare minimum 5 sec. Dupã asta, geamurile or sã se deschidã ºi închidã automat.
Cazul 2......Toate aceste doar in cazul in care aveti pinul nr 3 in mufa.......
Mai sunt cazuri in care chiar daca aveti oglinzi electrice ele sa nu fie si incalzite si chiar pe langa asta sa nu aveti cablat firul pana in pinul nr 3 din mufa.....
Daca in panoul de siguranta (din compartimentul motor) la pozitia 33 a nu aveti o siguranta si nu aveti ni contacti din avel soclu,atunci trebuie sa faceti cativa pasi(cu atenti daca nu aveti ceva cunostinte minime de electronica)
---Trebue desfacut acest panou de sigurante:
Trebuie demontata bateria,apoi panoul de sugurante(pare complicat dar dacasunteti atenti la clipsuri nu o sa fie nici o problema) acest panou se va imparti in doua,trebuie sa demontati si plasticurile acelea care acopera firele pentru a putea ajunge la firele sigurantei din pozitia 26(Luneta incalzita)
Dupa ce ati facut aceste operatiuni trebuie sa va conectati cu un fir de la plusul+ sigurantei din soclul 26 si il scoateti pe la soclul 33, la capat puneti un conector, o siguranta de 7,5A,iar de acolo conectati un alt fir si in bagati tot in soclul 33(acesta este firul care il veti duce la oglinzi) cam asa :
De aici este alegerea voastra pe unde bagati firul in habitaclu, eu l-am bagat pe sub motorul de la stergatoare(am dat stergatoarele jos--tubulara 13-- am scos si acel plastic cu duzele de la spalator),apoi pe langa gaura de undeintra aer in "aeroterma".De acolo plecati cu doua fire pe care le legati de acest fi....unul catre usa din dreapta si unul catre usadin stanga.Am demontat torpedoul sa am spatiu sa scot firul si sa ma conectez la usa din dreapta.........
De aici puteti urma primul tutorual(pentru a nu ma repeta).....Am incercat sa fac totul cat mai explicativ intr-un timp cat mai scurt....(nu am vrut sa dau detali pt careiti trebuie ceva cunostinte suplimentare).......Va rog sa iertati greselile gramaticale sau orice altcv...este primul meu tutorial.....
Daca sunteti nelamuriti cu ceva va pot da ceva mai multe informatii si imagini de pe TIS 2000
Multumesc Anticipat!
Dacã pânã aici e OK ºi aveþi tensiune, vã apucaþi de treabã.
Toatã treaba o faceþi cu geamul ridicat.
Dupã ce aþi scos ºi difuzorul, scoateþi mufa portierei. Vedeþi cã harness-ul(cablajul) are în portierã douã puncte de prindere, în butoni de plastic. Trageþi cu grijã de ei pentru a elibera cablajul ºi a putea scoate mufa afarã cã sã lucraþi mai uºor.
Scoateþi din locaºurile lor ºi manºoanele de cauciuc, cele de trecere a cablajului.
Demontarea oglinzii
Reglaþi sau presaþi cu mâna(nu se întâmplã nimic,chiar dacã "cârâie") geamul oglinzii spre portierã ºi în jos, la maxim cât permite, astfel încât sã fie deasupra, între geam ºi carcasã, un spaþiu cât mai mare. Pentru a vedea mai bine înãuntru, folosiþi o lanternã. Depãrtaþi cu o ºurubelniþa clemele de oþel(vezi poza cu geamul oglinzii). Geamul este prins într-un suport circular de plastic, pe un disc tot din plastic, care are niºte urechiuºe de ghidaj. În interiorul carcasei se vede acea ureche micã. Bãgaþi ºurubelniþa între suportul geamului ºi ea, ºi forþaþi puþin pânã se depãrteazã. În momentul ãsta, având ºi clemele de oþel scoase din locaºurile lor, trageþi de partea de sus a geamului ºi o sã iasã .
demontaþi carcasa oglinzii, începând cu cele 4 ºuruburi. În partea opusã uºii, rama neagrã e prinsã de carcasã într-o clemã de plastic. Eliberaþi acea clemã ºi trageþi de ramã. Eventual bãgaþi o lamã de cuþit între ramã ºi carcasã pentru deblocare, dar cu grijã, pentru a nu lãsa urme.
demontaþi modulul motoraºului. E prins în 3 ºuruburi. La montare nu aveþi cum sã greºiþi. Intrã doar într-o singurã poziþie.
scoateþi mufa cu firele. Are o singurã poziþie în care intrã. De altfel, toate mufele sunt aºa, n-ai cum sã le conectezi greºit.
detaºaþi piciorul oglinzii, de uºã, desfãcând ºurubul în care e prins.
scoateþi rama cu garnitura din talpã ºi eliberaþi varnisul cu firele.
Mai departe am pus explicaþii în poze.
Dupã ce aþi tras firele ºi le-aþi trecut prin ambele manºoane de cauciuc, le puteþi fixa de cablajul existent cu coliere(bride, fasete, ºoricei, strips-uri, am întâlnit tot felul de denumiri ale aceluiaºi lucru) mici de plastic sau cu bandã izolatoare de calitate.
Firele(conductorii) trebuie sã fie litate ºi e bine sã fie pentru auto. Eu le-am luat de la un cap tractor(TIR) Renault Magnum. Era dezafectat, într-un garaj la o cunoºtinþã. Puteþi cãuta pe la dezmembrãri. Conductorul folosit în industria auto diferã de cel din comerþ, în sensul cã la grosimi egale suportã amperaj mai mare ºi are izolaþia mai rezistentã. Dacã nu gãsiþi, folosiþi cum a zis userul "scanx", fir multifilar(litat) "MYF" de 0.5 sau 0.75 mm pãtraþi(aºa se mãsoarã) cu izolaþie bunã. Nici prea subþiri, cã n-or sã reziste, nici prea groase, cã altfel n-o sã vã intre prin varnisul existent.
Aceleaºi operaþiuni se fac la ambele oglinzi. Poziþia pinilor în mufe, cum te uiþi la ele þinându-le în aceeaºi poziþie, este identicã pentru ambele uºi. Oricum, trebuie sã controlaþi existenþa tensiunii în pini, acþionând butonul de dezaburire(cu motorul pornit), ºi o sã vã daþi seama.
Nu trebuie montat niciun releu în plus, încãlzirea oglinzilor va merge în acelaºi timp cu încãlzirea lunetei unde, releul are contact dublu ºi le poate duce pe amândouã
Nu va apãrea nicio eroare.
Aveþi grijã unde puneþi ºuruburile când demontaþi, sã nu le pierdeþi.
Dupã ce aþi terminat treaba ºi aþi montat toate reperele în ordinea inversã demontãrii, trebuie reactivatã închiderea ºi deschiderea automatã a geamurilor portierelor.
Pentru asta deschideþi geamul la maxim ºi, neluând degetul de pe buton, þineþi apãsat în continuare minimum 5 sec. Apoi îl ridicaþi la maxim ºi þineþi de buton în continuare minimum 5 sec. Dupã asta, geamurile or sã se deschidã ºi închidã automat.
Cazul 2......Toate aceste doar in cazul in care aveti pinul nr 3 in mufa.......
Mai sunt cazuri in care chiar daca aveti oglinzi electrice ele sa nu fie si incalzite si chiar pe langa asta sa nu aveti cablat firul pana in pinul nr 3 din mufa.....
Daca in panoul de siguranta (din compartimentul motor) la pozitia 33 a nu aveti o siguranta si nu aveti ni contacti din avel soclu,atunci trebuie sa faceti cativa pasi(cu atenti daca nu aveti ceva cunostinte minime de electronica)
---Trebue desfacut acest panou de sigurante:
Trebuie demontata bateria,apoi panoul de sugurante(pare complicat dar dacasunteti atenti la clipsuri nu o sa fie nici o problema) acest panou se va imparti in doua,trebuie sa demontati si plasticurile acelea care acopera firele pentru a putea ajunge la firele sigurantei din pozitia 26(Luneta incalzita)
Dupa ce ati facut aceste operatiuni trebuie sa va conectati cu un fir de la plusul+ sigurantei din soclul 26 si il scoateti pe la soclul 33, la capat puneti un conector, o siguranta de 7,5A,iar de acolo conectati un alt fir si in bagati tot in soclul 33(acesta este firul care il veti duce la oglinzi) cam asa :
De aici este alegerea voastra pe unde bagati firul in habitaclu, eu l-am bagat pe sub motorul de la stergatoare(am dat stergatoarele jos--tubulara 13-- am scos si acel plastic cu duzele de la spalator),apoi pe langa gaura de undeintra aer in "aeroterma".De acolo plecati cu doua fire pe care le legati de acest fi....unul catre usa din dreapta si unul catre usadin stanga.Am demontat torpedoul sa am spatiu sa scot firul si sa ma conectez la usa din dreapta.........
De aici puteti urma primul tutorual(pentru a nu ma repeta).....Am incercat sa fac totul cat mai explicativ intr-un timp cat mai scurt....(nu am vrut sa dau detali pt careiti trebuie ceva cunostinte suplimentare).......Va rog sa iertati greselile gramaticale sau orice altcv...este primul meu tutorial.....
Daca sunteti nelamuriti cu ceva va pot da ceva mai multe informatii si imagini de pe TIS 2000
Multumesc Anticipat!
shishuv
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Combo 2007 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2008
- Mesaj Privat
- strutzzy
- **
- 236 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Corsa 2008 Z14XEP
- Bucuresti
strutzzy
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
- RAttilaHanclis
- *
- 1 mesaje
- din 11 Jan 2023
RAttilaHanclis
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2023
- Mesaj Privat