aly
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
[quote="Busa"]Salut!
Pt. Botosu:
Raportul de compresie nu se va schimba odata cu uzura motorului, el ramane acelasi: 10:1, 11:1, etc. Ala il poti modifica doar modificand chiulasa, garnitura de chiulasa, etc.
Pe tine te intereseaza COMPRESIA motorului, adica presiunea care se creeaza in camera de ardere (adica sa vezi daca e uzat).
La motorul x16szr, compresia trebuie sa fie intre 13 - 15 bari (ai pe manometru), cu diferente maxime intre cilindri de 3 bari.
Operatiunea se realizeaza astfel:
se da la automat 10 secunde, cu pedala de acceleratie calcata in blana (curgerea aerului din exterior pina in cilindru se va face mult mai usor daca clapeta de acceleratie este maxim deschisa)
Daca se da la automat fara ca pedala de acceleratie sa fie calcata deloc rezultatul este corect?
In ce masura faptul ca pedala nu e apasata deloc influenteaza rezultatul masuratorii(toate celelalte conditii sunt indeplinite)?
Pt. Botosu:
Raportul de compresie nu se va schimba odata cu uzura motorului, el ramane acelasi: 10:1, 11:1, etc. Ala il poti modifica doar modificand chiulasa, garnitura de chiulasa, etc.
Pe tine te intereseaza COMPRESIA motorului, adica presiunea care se creeaza in camera de ardere (adica sa vezi daca e uzat).
La motorul x16szr, compresia trebuie sa fie intre 13 - 15 bari (ai pe manometru), cu diferente maxime intre cilindri de 3 bari.
Operatiunea se realizeaza astfel:
se da la automat 10 secunde, cu pedala de acceleratie calcata in blana (curgerea aerului din exterior pina in cilindru se va face mult mai usor daca clapeta de acceleratie este maxim deschisa)
Daca se da la automat fara ca pedala de acceleratie sa fie calcata deloc rezultatul este corect?
In ce masura faptul ca pedala nu e apasata deloc influenteaza rezultatul masuratorii(toate celelalte conditii sunt indeplinite)?
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- balboa4you
- *
- 25 mesaje
- din 16 Mai 2007
- Astra 1992 c16nz
balboa4you
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2007
- Mesaj Privat
- crocodilul77
- *
- 24 mesaje
- din 29 Mai 2007
- Astra 2002 Z 16 SE
- Bucuresti
crocodilul77
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z 16 SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2007
- Mesaj Privat
claude307
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: iasi
- Masina: Calibra 1991
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2006
- Mesaj Privat
stiu ca e vechi topicul dar zilele trecute am facut compresia la un service, exact cu acelasi aparat ca in poza pusa de crocodilul77...mosu de acolo mi-a dat o hartiuta unde erau 4 linii care urcau ..cica alea aratau presiune pe fiecare cilindru..si ca e buna...doar atat mi-a spus...eu eram curios cati bari erau...stie cineva daca se poate citi asta de pe hartiuta aia?..o sa pun poze cu ea mai tarziu...motorul e C20NE.
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
Pentru un motor diesel compresia este de peste 22 bari pentru turbodiesel de peste 25 bari toate in functionare diferentele de compresie intre cilindrii sa nu fie mai mari de 1 bar.
Pentru benzinare compresia este in general de 11bari dar sunt motoare comprimate care ajung la benzinare si la 15 bari linistit Regula diferentei este valabila si pentru aceste cazuri.
Diferente de compresie mai mari de 1bar inte cilindrii duce la o dezechilibrare a motorului a eforturilor asupra arborelui cotit si a cuzinetiilor deci un motor care nu functioneaza normal etc
Pentru benzinare compresia este in general de 11bari dar sunt motoare comprimate care ajung la benzinare si la 15 bari linistit Regula diferentei este valabila si pentru aceste cazuri.
Diferente de compresie mai mari de 1bar inte cilindrii duce la o dezechilibrare a motorului a eforturilor asupra arborelui cotit si a cuzinetiilor deci un motor care nu functioneaza normal etc
- poll_eagle
- *
- 24 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Astra 2000 x16SzR
- Dolj
poll_eagle
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 x16SzR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Din cate imi dau seama aveti mult mai multe cunostinte ca mine in materie drept pt care va rog sa ma ajutati.
In urma cu 1 sapt am achizitionat un ople astra f `96 x16czr din germania, in momentul cand l-am parcat in fata blocului am uitat sa trag frana de mana si am observat ca ,desi era bagat in viteza a 2 a, o lua usor la vale(panta nu era aja de mare),am schimbat in viteza 1 si nu a mai fugit dar mam dat jos din masina si am impinso sa vad daca o dau peste cap si din pacate am reusit..
Ce este de facut in acest caz?precizez ca uleiul trebuia schimbat de aprox 5000km dar nu am avut unde in germania o sa il schimb la noi.Care este cauza principala?
Multumesc!
In urma cu 1 sapt am achizitionat un ople astra f `96 x16czr din germania, in momentul cand l-am parcat in fata blocului am uitat sa trag frana de mana si am observat ca ,desi era bagat in viteza a 2 a, o lua usor la vale(panta nu era aja de mare),am schimbat in viteza 1 si nu a mai fugit dar mam dat jos din masina si am impinso sa vad daca o dau peste cap si din pacate am reusit..
Ce este de facut in acest caz?precizez ca uleiul trebuia schimbat de aprox 5000km dar nu am avut unde in germania o sa il schimb la noi.Care este cauza principala?
Multumesc!
- valentino92
- *
- 23 mesaje
- din 17 Jul 2010
- Vrancea
valentino92
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2010
- Mesaj Privat
cine vrea sa isi masoare singuri compresia motorului le trebuiesc 3 lucruri:
1:reductie cu filet corespunzator pentru infiletarea in locul bujiei
2:furtun de oxigen,sau apa.(care se pune la bateriile de chiuveta)
3:ceas de masurat presiunea
am zis furtun de oxigen sau de apa pentru ca au reductie atasata la ele(unele)legam ceasul la furtun si punem si un colier metalic si incepem lucrul.ATENTIE! scoaterea bujiei si punerea acestiu dispozitiv poate duce la oprirea motorului.SUCCES
1:reductie cu filet corespunzator pentru infiletarea in locul bujiei
2:furtun de oxigen,sau apa.(care se pune la bateriile de chiuveta)
3:ceas de masurat presiunea
am zis furtun de oxigen sau de apa pentru ca au reductie atasata la ele(unele)legam ceasul la furtun si punem si un colier metalic si incepem lucrul.ATENTIE! scoaterea bujiei si punerea acestiu dispozitiv poate duce la oprirea motorului.SUCCES
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
valentino92 a scris:cine vrea sa isi masoare singuri compresia motorului le trebuiesc 3 lucruri:
1:reductie cu filet corespunzator pentru infiletarea in locul bujiei
2:furtun de oxigen,sau apa.(care se pune la bateriile de chiuveta)
3:ceas de masurat presiunea
am zis furtun de oxigen sau de apa pentru ca au reductie atasata la ele(unele)legam ceasul la furtun si punem si un colier metalic si incepem lucrul.ATENTIE! scoaterea bujiei si punerea acestiu dispozitiv poate duce la oprirea motorului.SUCCES
1:reductie cu filet corespunzator pentru infiletarea in locul bujiei
2:furtun de oxigen,sau apa.(care se pune la bateriile de chiuveta)
3:ceas de masurat presiunea
am zis furtun de oxigen sau de apa pentru ca au reductie atasata la ele(unele)legam ceasul la furtun si punem si un colier metalic si incepem lucrul.ATENTIE! scoaterea bujiei si punerea acestiu dispozitiv poate duce la oprirea motorului.SUCCES
nu se masoara raportul de compresie. nu ai ce sa faci cu acea informatie. compresia efectiva este cea care iti arata ce mai poate motorul, masurata cu compresmetrul si exprimata in bari.
decat sa te chinui cu cine stie ce manometru amarat, mai bine dai 100 de lei pe un compresmetru. avantajul este ca memoreaza presiunea cu ajutorul unei valve unisens.
ps: in autodata se gasesc si raportul de compresie si compresia efectiva in bari.
spor.
poll_eagle :
e posibil sa nu mai ai ambreiaj...de loc.
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
am revenit cu date proaspete:
citez (prof. ing. Narcis Cerbu, catedra O.M. - UPB):
''Fie un motor in 4 timpi.
In urma timpului numit ADMISIE, pistonul coboara absorbind un volum de amestec aer+vapori combustibil. Volumul maxim absorbit este la PUNCTUL MORT INFERIOR Sa numim acest volum Vmax.
Pistonul incepe sa urce comprimand amestecul absorbit in faza anterioara. Acest timp se numeste COMPRESIE. Pistonul urca comprimand amestecul, pana ajunge in punctul numit PUNCTUL MORT SUPERIOR.Sa numim volumul la care a ajuns amestecul, la sfarsitul comprimarii, Vmin.
Raportul de compresie = Vmax / Vmin
Din punct de vedere ingineresc, acest Raport de Compresie este determinat de:
1 - Dimensiunile ARBORELUI COTIT ( distanta intre PALIERE si MANETOANE )
2 - Dimensiunile BIELEI
3 - Dimensiunile PISTONULUI si distanta dintre BOLTUL PISTONULUI si FATA dinspre SUPAPE a pistonului.
In concluzie, dupa ce s-a hotarat cat va fi Raportul de Compresie pentru viitorul motor ( inca din faza de pe PLANSETA proiectantului ), proiectantul hotaraste CAT SUNT DIMENSIUNILE enumerate mai sus la punctele 1,2,3
Narcis Cerbu ''
deci, asa cum s-a mai spus anterior, acest raport nu se poate masura de catre mecanic si nici nu ajuta la ceva aflarea lui.
bafta.
citez (prof. ing. Narcis Cerbu, catedra O.M. - UPB):
''Fie un motor in 4 timpi.
In urma timpului numit ADMISIE, pistonul coboara absorbind un volum de amestec aer+vapori combustibil. Volumul maxim absorbit este la PUNCTUL MORT INFERIOR Sa numim acest volum Vmax.
Pistonul incepe sa urce comprimand amestecul absorbit in faza anterioara. Acest timp se numeste COMPRESIE. Pistonul urca comprimand amestecul, pana ajunge in punctul numit PUNCTUL MORT SUPERIOR.Sa numim volumul la care a ajuns amestecul, la sfarsitul comprimarii, Vmin.
Raportul de compresie = Vmax / Vmin
Din punct de vedere ingineresc, acest Raport de Compresie este determinat de:
1 - Dimensiunile ARBORELUI COTIT ( distanta intre PALIERE si MANETOANE )
2 - Dimensiunile BIELEI
3 - Dimensiunile PISTONULUI si distanta dintre BOLTUL PISTONULUI si FATA dinspre SUPAPE a pistonului.
In concluzie, dupa ce s-a hotarat cat va fi Raportul de Compresie pentru viitorul motor ( inca din faza de pe PLANSETA proiectantului ), proiectantul hotaraste CAT SUNT DIMENSIUNILE enumerate mai sus la punctele 1,2,3
Narcis Cerbu ''
deci, asa cum s-a mai spus anterior, acest raport nu se poate masura de catre mecanic si nici nu ajuta la ceva aflarea lui.
bafta.
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
Se masoara presiunea maxima in timpul Compresiei si nu raportul de compresie ,care este cel enuntat mai sus.Bineinteles ca se poate masura si raportul de compresie folosind un lichid si un vas gradat.
Acestea fiind spuse, Compresie nu este egal cu raport de compresie.Valorile compresiei masurata in general in bar sunt specifice fiecarui tip de motor in parte si trebuie sa se stueze intre niste valori min.-max. Pentru masurare se folosesc manometre cu retentie (in nici un caz ceas de butelie).
Acestea fiind spuse, Compresie nu este egal cu raport de compresie.Valorile compresiei masurata in general in bar sunt specifice fiecarui tip de motor in parte si trebuie sa se stueze intre niste valori min.-max. Pentru masurare se folosesc manometre cu retentie (in nici un caz ceas de butelie).
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Salut,
Primul post din pagina 1 e corect.
Deci, se doreste a se afla PRESIUNEA (in bar) in camera de ardere la PMS (pentru a verifica etanseitatea si a face comparatie intre cilindrii). Pentru a afla PRESIUNEA avem nevoie de RAPORTUL DE COMPRESIE VOLUMETRICA(9:1, 10.1:1 samd) dat de producator.
Cunoscand acest RAPORT DE COMPRESIE VOLUMETRICA avem urmatoarea formula de calcul:
P=1.55*RCV-2.35 unde RCV=RAPORTUL DE COMPRESIE VOLUMETRICA.
Orice deviere +/-10% e considerata anormala.
Concret, la Z12XE avem: RCV=10.1:1, atunci 1.55*10.1-2.35=13.30bar presiune tinta +/-10%
Pentru interesati pun la dispozitie materialul didactic pe PM.
Salut.
Primul post din pagina 1 e corect.
Deci, se doreste a se afla PRESIUNEA (in bar) in camera de ardere la PMS (pentru a verifica etanseitatea si a face comparatie intre cilindrii). Pentru a afla PRESIUNEA avem nevoie de RAPORTUL DE COMPRESIE VOLUMETRICA(9:1, 10.1:1 samd) dat de producator.
Cunoscand acest RAPORT DE COMPRESIE VOLUMETRICA avem urmatoarea formula de calcul:
P=1.55*RCV-2.35 unde RCV=RAPORTUL DE COMPRESIE VOLUMETRICA.
Orice deviere +/-10% e considerata anormala.
Concret, la Z12XE avem: RCV=10.1:1, atunci 1.55*10.1-2.35=13.30bar presiune tinta +/-10%
Pentru interesati pun la dispozitie materialul didactic pe PM.
Salut.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Salut mikyboy,
Presupun ca ai Astra DTI 16V 74KW/100cp, nu? La motorul masinii tale (Y20DTH) ai raport de compresie de 18.5:1, atunci 1.55x18.5-2.35=26.32bar PRESIUNE nominala. Ca si variatie intre cele 4 pistoane ai admis +/-10%, deci minim23.69 maxim 28.95. Iti rotunjesti tu cum crezi cifrele.
Salut.
edit:
Cum se masoara PRESIUNEA in cilindrii e bine explicata aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68514. Exista si documentatie didactica pe net de la Fac. de mecanica, Univ. Tehnica "Gh. Asachi" Iasi. Trebuie doar cautat..
Presupun ca ai Astra DTI 16V 74KW/100cp, nu? La motorul masinii tale (Y20DTH) ai raport de compresie de 18.5:1, atunci 1.55x18.5-2.35=26.32bar PRESIUNE nominala. Ca si variatie intre cele 4 pistoane ai admis +/-10%, deci minim23.69 maxim 28.95. Iti rotunjesti tu cum crezi cifrele.
Salut.
edit:
Cum se masoara PRESIUNEA in cilindrii e bine explicata aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68514. Exista si documentatie didactica pe net de la Fac. de mecanica, Univ. Tehnica "Gh. Asachi" Iasi. Trebuie doar cautat..
burlacul
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2012
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@burlacul daca datele tale sunt corecte, da, aia e presiunea ideala +/- 10%.
Uite, nu trebuie sa ma crezi pe mine, profesorii de la UNIVERSITATEA TEHNICA „GH. ASACHI” IASI FACULTATEA de MECANICA CATEDRA de MOTOARE si AUTOVEHICULE RUTIERE sunt mai credibili.. pun si doua capturi preluate din "TEHNICI si ECHIPAMENTE pentru DIAGNOSTICAREA AUTOVEHICULELOR", lucrare pe care am gasit-o si citit-o de pe traditionalul internet..
Sper sa-ti fie cu folos.
Bafta si spor la treaba!
Uite, nu trebuie sa ma crezi pe mine, profesorii de la UNIVERSITATEA TEHNICA „GH. ASACHI” IASI FACULTATEA de MECANICA CATEDRA de MOTOARE si AUTOVEHICULE RUTIERE sunt mai credibili.. pun si doua capturi preluate din "TEHNICI si ECHIPAMENTE pentru DIAGNOSTICAREA AUTOVEHICULELOR", lucrare pe care am gasit-o si citit-o de pe traditionalul internet..
Sper sa-ti fie cu folos.
Bafta si spor la treaba!
burlacul
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La motoarele diesel cu injectie indirecta compresia minima pentru pornire e de 22bar. Iarna la -10grade C, trebuie sa ai minim 26bar pe toti cilindrii, altfel nu pornesti la rece. La motoarele cu injectie directa compresia minima pentru pornire e mai mica decat la cele cu injectie indirecta, 18,5bari. Am avut o Bora la servici, de 90cp la care a cedat turbina cu geometrie variabila. Am reusit sa opresc motorul in sub 10sec. Ca sa vad daca a scapat motorul, am dus-o la un test de compresie. Cu motorul rece avea 21, 20, 20.5, 21 dupa isprava cu turbina. S-a schimbat turbina cu alta noua si am vazut ca inca pornea usor iarna (motorul avea doar 150.000km, cumparata din Ro de noua).
- costelmuntean1980
- *
- 8 mesaje
- din 29 Mai 2016
- Astra 2004
- Covasna
costelmuntean1980
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2016
- Mesaj Privat
Am un opel astra h 1.7 probleme pornire la cald am fost pe la toti mecanici si nimeni nu gaseste problema ba chiar mai mult cred ca deja am bagat 1000 de euro in ea fara nici un rezultat .azi mia zis cineva ca este posibil sa am ceva fisurat la motor.. a mai avut cineva asemenea probleme? va rog un sfat ...