- amr84
- OP
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
- amr84
- OP
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
generalmotordoc- Suspendat
- 23 mesaje
- din 29 Oct 2014
- Corsa 2010 Z13DTH
- Bucuresti
generalmotordoc- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2014
- Mesaj Privat
Efolositor doar daca prepari masina pentru rallye , bineanteles pui un motor cu minimum 200 cp. Nu este pentru viteza, este doar petru tractiune, nu o sa mai poti vorbi cu cel din dreap[ta ta decat prin intercomm [zgomot mare]. Nu montezi asa ceva pe masina ca sa creasca performanta ci montezi asa ceva ca sa poti folosi performanta [putere,cuplu]
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
Povestea autoblocantului in opinia mea: montezi autoblocant de 500E atunci cand vrei sa te dai cu masina la liniute (sa nu mai rupa aderenta), pierzi la capitolul manevrabilitate (mers pe drum virajat, directie ingreunata). Daca tu consideri ca se merita la x14xe investitia, mergi mai departe cu proiectul. Bafta!
- amr84
- OP
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
34KLA a scris:Povestea autoblocantului in opinia mea: montezi autoblocant de 500E atunci cand vrei sa te dai cu masina la liniute (sa nu mai rupa aderenta), pierzi la capitolul manevrabilitate (mers pe drum virajat, directie ingreunata). Daca tu consideri ca se merita la x14xe investitia, mergi mai departe cu proiectul. Bafta!
Crezi ca LSD-ul asta nu este chiar LSD, ci este un autoblocant? Pentru ca nu ma intereseaza un autoblocant/autodeblocant, m-ar interesa un LSD. Cel mai tare mi-ar fi placut blocant la buton, dar n-am gasit nicaieri pt 2WD. Nu ma intereseaza rally, nu ma intereseaza plecat primu de la semafor (inca se mai poate intrece cu multe masini, dar nu asta este scopul). Efectiv ma intereseaza tractiune pe zapada/gheata. Motorul are suficient cuplu/putere pentru ce vreau eu, un LSD m-ar ajuta sa-i pun in evidenta in conditiile de mai sus (fara sa folosesc lanturi).
PunctAlbastru a scris:Pot veni cu sugestia sa nu-ti bati joc de limba romana si de cititori. Scrie si in regulamentul forumului dealtfel.
Ontopic, la herghelia pe care o are Tigra, LSD=bani aruncati pe fereastra.
Ontopic, la herghelia pe care o are Tigra, LSD=bani aruncati pe fereastra.
Poti lasa topicul asta in pace? Vreau o discutie constructiva, nu distructiva. LSD="limited slip differential". Daca merita sau nu 500 de lire, depinde de decizia mea dupa ce analizez avantajele si dezavantajele LSD-ului in functie de ce vreau de la masinuta. Si nu vreau din teorie, ci din practica: cine a folosit/stiti ca a folosit asa ceva pe o masina cu tractiune fata.
Multumesc de intelegere!
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
LSD-urile permit o blocare/patinare X, functie de un raport Y al cuplului dintre cele doua planetare. Dar trebuie calculat cat trebuie sa fie X si Y, depinzand de masina pe care se monteaza dispozitivul. Ca de aia gasesti in piata LSD ba pt M3, ba pt Megane Sport, ba pentru Focus RS etc.
Si pe hatch-urile astea sport, LSD-urile aduc la una un rezultat mai bun, iar la alta un rezultat mai prost. In functie de cat de bine sunt optimizate.
Daca nu se dimensioneaza corect, comportamentul masinii poate avea mult de suferit, sau imbunatatirile pot fi mult sub asteptari.
Cat de bine optimizat e ala de 500 de lire pentru Tigra, nu am de unde sa stiu.
DAR, din experienta mea cu o masina de teren cu LSD de fabrica pe puntea spate (deci cumva optimizat pt noroi/zapada), LSD-ul nu prea isi face treaba pe aderenta scazuta.
Ca daca ai aderenta 0 pe una din roti, pe cealalta vei primi ceva cuplu in raport cu 0. Care ghici ce da?
Nu confunda cuplul cu aderenta. Dar ca sa poata masura cuplul, diferentialului ii trebuie aderenta. Forta aia cu care cauciucul trage de asfalt/zapada dupa ce imparti la raza rotii, are nevoie de o forta de frecare cu care asfaltul/zapada sa se opuna, ca sa poti sa zici ca ai cuplu.
Altfel e ca si cum cantaresti cartofi pe statia spatiala. Ei au masa, dar nu o poti masura. Nu cu cantarul.
Presupun ca LSD-ul de 500 de lire e gandit sa faca din Tigra o masina mai sportiva, nu masina de teren, deci cu atat mai putin va functiona pe zapada.
Suficient de constructiv?
In loc sa fii arogant, mai bine iti asumai gafa si incetam cu raca.
Succes in luarea deciziei !
Si pe hatch-urile astea sport, LSD-urile aduc la una un rezultat mai bun, iar la alta un rezultat mai prost. In functie de cat de bine sunt optimizate.
Daca nu se dimensioneaza corect, comportamentul masinii poate avea mult de suferit, sau imbunatatirile pot fi mult sub asteptari.
Cat de bine optimizat e ala de 500 de lire pentru Tigra, nu am de unde sa stiu.
DAR, din experienta mea cu o masina de teren cu LSD de fabrica pe puntea spate (deci cumva optimizat pt noroi/zapada), LSD-ul nu prea isi face treaba pe aderenta scazuta.
Ca daca ai aderenta 0 pe una din roti, pe cealalta vei primi ceva cuplu in raport cu 0. Care ghici ce da?
Nu confunda cuplul cu aderenta. Dar ca sa poata masura cuplul, diferentialului ii trebuie aderenta. Forta aia cu care cauciucul trage de asfalt/zapada dupa ce imparti la raza rotii, are nevoie de o forta de frecare cu care asfaltul/zapada sa se opuna, ca sa poti sa zici ca ai cuplu.
Altfel e ca si cum cantaresti cartofi pe statia spatiala. Ei au masa, dar nu o poti masura. Nu cu cantarul.
Presupun ca LSD-ul de 500 de lire e gandit sa faca din Tigra o masina mai sportiva, nu masina de teren, deci cu atat mai putin va functiona pe zapada.
Suficient de constructiv?
In loc sa fii arogant, mai bine iti asumai gafa si incetam cu raca.
Succes in luarea deciziei !
- amr84
- OP
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Ma bucur ca ai experienta pe masina de teren, dar cred totusi ca gresesti un pic.
1. LSD-ul este facut sa te ajute pe aderenta scazuta (stiu ca nu este ca un blocant si sunt cazuri in care nu este suficient ca un LSD sa te scoata din necaz).
2. "Ca daca ai aderenta 0 pe una din roti, pe cealalta vei primi ceva cuplu in raport cu 0. Care ghici ce da? " Numitorul niciodata nu este 0. Daca mergem pe logica ta, inseamna ca atunci cand masina este cu o roata in aer (de la o punte LSD), de fapt ea are aderenta, pentru ca de fapt roata cealalta primeste cuplu si masina pleaca (ceea ce nu s-ar intampla cu un diferential de tip open).
3. "Nu confunda cuplul cu aderenta. Dar ca sa poata masura cuplul, diferentialului ii trebuie aderenta." Pererea mea este ca un LSD trebuie sa detecteze "lipsa" cuplului cum ii zici tu, adica sa detecteze ca o roata patineaza si sa transfere din cuplu catre cealalta roata cu aderenta. Nu vad de ce ar trebuii sa aive aderenta pentru a functiona, cand de fapt el trebuie sa functioneze exact la lipsa lui. El poate in permanenta verifica cuplul ce-i vine de la motor cu cuplul transferat catre ambele roti (pai nu cu asta se ocupa?). Motorul genereaza cuplu indiferent daca noi o punem sau nu la roata. Apoi in functie de diferentiale pune cuplul la roti. La unele LSD-uri, trebuie sa-i dai ceva span ca sa intre in functiune/sa lucreze.
4. "Cat de bine optimizat e ala de 500 de lire pentru Tigra, nu am de unde sa stiu. " pai eu asta vroiam sa stiu, cum se comporta efectiv pe Tigra, nu pe alte masini, ca pe alte masini cu 4x4 si cu LSD fata/spate stiu si eu.
5. "In loc sa fii arogant, mai bine iti asumai gafa si incetam cu raca. " sa stii ca nu sunt arogant, ba din contra, eu vreau sa invat si sa iau decizia in cunostinta deplina si vreau ca acest topic sa fie unul util, nu cu raca. Esti de acord ca era mai bine sa fi scris asta de prima data?
1. LSD-ul este facut sa te ajute pe aderenta scazuta (stiu ca nu este ca un blocant si sunt cazuri in care nu este suficient ca un LSD sa te scoata din necaz).
2. "Ca daca ai aderenta 0 pe una din roti, pe cealalta vei primi ceva cuplu in raport cu 0. Care ghici ce da? " Numitorul niciodata nu este 0. Daca mergem pe logica ta, inseamna ca atunci cand masina este cu o roata in aer (de la o punte LSD), de fapt ea are aderenta, pentru ca de fapt roata cealalta primeste cuplu si masina pleaca (ceea ce nu s-ar intampla cu un diferential de tip open).
3. "Nu confunda cuplul cu aderenta. Dar ca sa poata masura cuplul, diferentialului ii trebuie aderenta." Pererea mea este ca un LSD trebuie sa detecteze "lipsa" cuplului cum ii zici tu, adica sa detecteze ca o roata patineaza si sa transfere din cuplu catre cealalta roata cu aderenta. Nu vad de ce ar trebuii sa aive aderenta pentru a functiona, cand de fapt el trebuie sa functioneze exact la lipsa lui. El poate in permanenta verifica cuplul ce-i vine de la motor cu cuplul transferat catre ambele roti (pai nu cu asta se ocupa?). Motorul genereaza cuplu indiferent daca noi o punem sau nu la roata. Apoi in functie de diferentiale pune cuplul la roti. La unele LSD-uri, trebuie sa-i dai ceva span ca sa intre in functiune/sa lucreze.
4. "Cat de bine optimizat e ala de 500 de lire pentru Tigra, nu am de unde sa stiu. " pai eu asta vroiam sa stiu, cum se comporta efectiv pe Tigra, nu pe alte masini, ca pe alte masini cu 4x4 si cu LSD fata/spate stiu si eu.
5. "In loc sa fii arogant, mai bine iti asumai gafa si incetam cu raca. " sa stii ca nu sunt arogant, ba din contra, eu vreau sa invat si sa iau decizia in cunostinta deplina si vreau ca acest topic sa fie unul util, nu cu raca. Esti de acord ca era mai bine sa fi scris asta de prima data?
- pustiu_pst
- ****
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- amr84
- OP
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Diferentialul este cel ce permite rotilor motoare sa se invarta independent (adica rotile motoare stanga/dreapta pot sa aive turatii diferite). Asta este necesar pentru a putea lua curbele. Adica preia diferentele intre rotile motoare.
Acum diferentialele sunt de mai multe tipuri:
a) open (daca o roata patineaza, tot cuplul motor este transmis catre ea - adica cealalata nu trage, chiar daca este pe o zona cu aderenta).
b) LSD - cand detecteaza ca o anumita roata se invarte mai repede decat cealalta, atunci transfera din cuplu si catre cealalta. Astea sunt de obicei cu discuri ca la ambreiaj.
c) autodeblocant: sta tot timpul blocat si deblocheaza in anumite momente (cand un diferential este blocat, ambele planetare/roti se invart cu aceeasi viteza - greu de luat curba)
d) autoblocant: sta tot timpul deblocat si blocheaza in anumite momente
e) blocant (mecanic, vacuumatic, electric) blocheaza diferentialul atunci cand soferul decide asta (maneta/buton). E bun pentru ca el blocheaza diferentialul cand vrei tu (adica poti sa-l pui inainte ca masina sa inceapa sa patineze). Apoi trimite cuplu 50% catre ambele roti - adica se invart cu aceeasi viteza, chiar daca o roata este in aer, ea se invarte tot cu aceeasi viteza ca cea de pe sol.
LE:
Acum diferentialele sunt de mai multe tipuri:
a) open (daca o roata patineaza, tot cuplul motor este transmis catre ea - adica cealalata nu trage, chiar daca este pe o zona cu aderenta).
b) LSD - cand detecteaza ca o anumita roata se invarte mai repede decat cealalta, atunci transfera din cuplu si catre cealalta. Astea sunt de obicei cu discuri ca la ambreiaj.
c) autodeblocant: sta tot timpul blocat si deblocheaza in anumite momente (cand un diferential este blocat, ambele planetare/roti se invart cu aceeasi viteza - greu de luat curba)
d) autoblocant: sta tot timpul deblocat si blocheaza in anumite momente
e) blocant (mecanic, vacuumatic, electric) blocheaza diferentialul atunci cand soferul decide asta (maneta/buton). E bun pentru ca el blocheaza diferentialul cand vrei tu (adica poti sa-l pui inainte ca masina sa inceapa sa patineze). Apoi trimite cuplu 50% catre ambele roti - adica se invart cu aceeasi viteza, chiar daca o roata este in aer, ea se invarte tot cu aceeasi viteza ca cea de pe sol.
LE: