- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
opel92
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
Niciodata nu va avea de suferit cititorul de pe volanta din cauza incalzirii motorului chiar in exces. Singura problema ce se poate intampla cand se incalzeste foarte tare motorul este desigur si toata lumea o stie, arderea garniturii de chiulasa. Dar nu ai de ce sa-ti faci probleme atata timp cat electroventilatorul va intra de fiecare data cand trebuie.
_______________
Astra 1.4 I
_______________
Astra 1.4 I
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Hi Toma ,
Eu zic sa cautiunde este termocupla care comanda pornirea acestu ventilator de racire . Scurtcircuiteaza poli lui si va trebuii sa plece ventilatorul.
Mai ramane sa vezi daca termocupla este buna . O pui intr-un ibric bine incalzit si trebuie sa inchida la temp. ridicata .
Intre termocupla si ventilator mai este si un releu care poate trebuie miscat putin in contactele lui. Totu este o treaba de electricean.
Succes
Eu zic sa cautiunde este termocupla care comanda pornirea acestu ventilator de racire . Scurtcircuiteaza poli lui si va trebuii sa plece ventilatorul.
Mai ramane sa vezi daca termocupla este buna . O pui intr-un ibric bine incalzit si trebuie sa inchida la temp. ridicata .
Intre termocupla si ventilator mai este si un releu care poate trebuie miscat putin in contactele lui. Totu este o treaba de electricean.
Succes
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
mersi edy de informatii o sa caut termocupla respectiva care cred ca este pe undeva pe ventilator sau cine stie dar cum ziceau colegi de forum mai sus daca este normalsa cupleze la 92 de grade atunci stau linistit niciodata nu a ajuns la temperatura asta totdeauna a sta intre 88 si 90 de grade niciodata nu a iesit din aceste valori oricit as fi forjat motorul
multumesc mult
multumesc mult
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Daca chiar vrei sa verifici termocupla...eu zic sa o lasi sa mearga la relanti vreo 15-20 min..poate mai putin, depinzand de temperatura de afara. Scurcircuitand polii o sa verifici numai daca functioneaza instalatia electrica a ventilatorului..adica scoti pus si simplu termocupla din circuit. In varianta mea o sa verifici cu ajutorul termometrului din bord temperatura la care termocupla inchide circuitul electric al ventilatorului. Sa nu te alarmezi...la mine se inchide pe la 100 grade...si apoi se opreste la 95...dupa indicatiile termo din bord. Bafta
pupu75bog
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2007
- Mesaj Privat
Va rog sa ma ajutati daca sunteti bine documentati...
Am un Astra g 1.7 dti 2001.Am o problema destul de delicata.nu stiu unde sa merg sa-mi spuna cineva de ce nu se mai opresc ventilatoarele chiar daca scot cheia din contact.Am observat ca daca scot borna de la baretie nu-mi mai pornesc si dupa ce merg 10 -15 km cu ea patesc acelasi lucru.Scot cheia si dupa cateva minute incep iar sa urle la maxim.Am scos termocupla si tot nu merge am fost la Opel de 2 ori si nu i-au dat de cap.Am stat ieri 7 ore si nu au avut ce sa=i faca.Masina merge in rest foarte bine doar ventilatoarele.Miau verificat ECU cu test dar nimic.Poate nu este capabil electricianul din b-dul Timisoara..!Va rog sa ma indrumati undeva ca la reprezentanta e jale dupa cum observ.
Am un Astra g 1.7 dti 2001.Am o problema destul de delicata.nu stiu unde sa merg sa-mi spuna cineva de ce nu se mai opresc ventilatoarele chiar daca scot cheia din contact.Am observat ca daca scot borna de la baretie nu-mi mai pornesc si dupa ce merg 10 -15 km cu ea patesc acelasi lucru.Scot cheia si dupa cateva minute incep iar sa urle la maxim.Am scos termocupla si tot nu merge am fost la Opel de 2 ori si nu i-au dat de cap.Am stat ieri 7 ore si nu au avut ce sa=i faca.Masina merge in rest foarte bine doar ventilatoarele.Miau verificat ECU cu test dar nimic.Poate nu este capabil electricianul din b-dul Timisoara..!Va rog sa ma indrumati undeva ca la reprezentanta e jale dupa cum observ.
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
@pupu75bog te rog nu mai abuza de fonturi, culori, etc.
In alta ordine de idei, cele 2 ventilatoare iti sunt comandate de HACM. Da cautare dupa el, ca sa vezi ce inseamna
La ce temperatura iti ajunge motorul (cf indicatorului de temperatura de pe bord) inainte de a porni ventilatoarele? Pentru ca ventilatoarele pot sa functioneze si dupa ce ai oprit motorul, daca motorul e foarte cald. De aici pot suspecta fie cauza motorului foarte cald (nu mai ai antigel destul, termostat blocat pe inchis, radiator infundat), citiri aiurea (termocupla dusa). Si imi dau doar cu presupusul, pentru ca foarte multe informatii relevante nu ai dat (de genul, la cat timp dupa ce opresti masina ti se opresc ventilatoarele?)
In alta ordine de idei, cele 2 ventilatoare iti sunt comandate de HACM. Da cautare dupa el, ca sa vezi ce inseamna
La ce temperatura iti ajunge motorul (cf indicatorului de temperatura de pe bord) inainte de a porni ventilatoarele? Pentru ca ventilatoarele pot sa functioneze si dupa ce ai oprit motorul, daca motorul e foarte cald. De aici pot suspecta fie cauza motorului foarte cald (nu mai ai antigel destul, termostat blocat pe inchis, radiator infundat), citiri aiurea (termocupla dusa). Si imi dau doar cu presupusul, pentru ca foarte multe informatii relevante nu ai dat (de genul, la cat timp dupa ce opresti masina ti se opresc ventilatoarele?)
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
pupu75bog
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2007
- Mesaj Privat
Imi cer scuze sunt nou pe aici..Masina are Ac nu clima dar are radiatorul de Ac spart si nu mai are freon in instalatie..!.Am spus ca ventilatoarele stau pornite tot timpul .Nu trebuie sa ajunga la o temperatura anume,stau pur si simplu pornite tot timpul.Am schimbat o mufa sau valva pe nume (presostat) dar degeaba...!
Numai daca scot borna de la baterie se opresc ,iar daca merg cativa km si opresc motorul,dupa cateva min pornesc iar si nu se la opresc.Asa ca am ales sa scot sigurantele de la ambele ventilatoare ca sa pot stationa in liniste.Acum ca am fost mai explicit pot primi mai multe detalii?Vreau sa tii cont ca am fost de dua ori la Opel si am facut testul calling mood am curatat mufa centralei ce comanda Ac si tot nimic.Ce mai ramane de facut ?
MERCI si scuze daca mai fac vreo gafa...
Numai daca scot borna de la baterie se opresc ,iar daca merg cativa km si opresc motorul,dupa cateva min pornesc iar si nu se la opresc.Asa ca am ales sa scot sigurantele de la ambele ventilatoare ca sa pot stationa in liniste.Acum ca am fost mai explicit pot primi mai multe detalii?Vreau sa tii cont ca am fost de dua ori la Opel si am facut testul calling mood am curatat mufa centralei ce comanda Ac si tot nimic.Ce mai ramane de facut ?
MERCI si scuze daca mai fac vreo gafa...
- pamihai
- **
- 118 mesaje
- din 23 Jul 2004
pamihai
- Mesaje scrise: 118
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2004
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
hai sa iti impartasesc din propia mea experienta:
asta vara am constat ca ac meu nu functioneaza din cauza lipsei de freon cauzata de radiatorul de ac spart.cu minutele mele lam dat jos sa il duc la sudat.pe acest radiator este o mufa ce intra in condensator.in momentul cind am pornit motorul cu mufa scoasa surpriza ventilatorul de la radiatorul de apa a pornit la turatie maxima cu toate ca motorul era rece functionind fara sa se opreasca tot drumul[mentionez ca nu lam auzit la turatie maxima niciodata],probabil ca si cel mic de la ac ar fi pornit asa aiurea daca era montat.asa,deci am lipit radiatorul lam montat si iar surpriza,eu speriat de moarte ca sa defectat ceva,la pornirea motorului tacere nu se mai auzea ventilatorul functionind aiurea.deci verifica si aceasta mufa daca este conectata la condensator pozitia acestuia este cum stai cu fata la radiatorul de clima in partea stinga jos.sper sa fie asa si nu mai grav calculatorul de temperaturi.bafta!
asta vara am constat ca ac meu nu functioneaza din cauza lipsei de freon cauzata de radiatorul de ac spart.cu minutele mele lam dat jos sa il duc la sudat.pe acest radiator este o mufa ce intra in condensator.in momentul cind am pornit motorul cu mufa scoasa surpriza ventilatorul de la radiatorul de apa a pornit la turatie maxima cu toate ca motorul era rece functionind fara sa se opreasca tot drumul[mentionez ca nu lam auzit la turatie maxima niciodata],probabil ca si cel mic de la ac ar fi pornit asa aiurea daca era montat.asa,deci am lipit radiatorul lam montat si iar surpriza,eu speriat de moarte ca sa defectat ceva,la pornirea motorului tacere nu se mai auzea ventilatorul functionind aiurea.deci verifica si aceasta mufa daca este conectata la condensator pozitia acestuia este cum stai cu fata la radiatorul de clima in partea stinga jos.sper sa fie asa si nu mai grav calculatorul de temperaturi.bafta!
- AIR_jhanes
- **
- 106 mesaje
- din 13 Jul 2006
- Astra 2000 ey7
- Ploiesti
AIR_jhanes
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2000 ey7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2006
- Mesaj Privat
Am masina din semnatura si temperatura la apa nu mi creste dar nici nu mi scade sub 80 de grade... (ca-i vara, ca i iarna, ca-i aglomeratie, etc..)
Ma gandesc ca daca termostatul ar fi fost blocat pe deschis temperatura nu prea ar fi avut cum sa ajunga la 80 de grade si inafara de asta la drum intins ar fi trebuit sa scada destul de mult.
Puteti sa - mi ziceti cei care au masini ca a mea la ce temperaturi va sta acul care indica temp lichidului de racire?
Ma gandesc ca daca termostatul ar fi fost blocat pe deschis temperatura nu prea ar fi avut cum sa ajunga la 80 de grade si inafara de asta la drum intins ar fi trebuit sa scada destul de mult.
Puteti sa - mi ziceti cei care au masini ca a mea la ce temperaturi va sta acul care indica temp lichidului de racire?
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu am masina ca a ta, dar avem acelasi motor, asa ca ma bag in seama
Atat in oras, cat si la drum lung imi sta acul la 1-2 mm inainte de linia de 90; acum, vara ajunge la aceasta valoare dupa 8 minute de mers, insa iarna abia dupa vreo 17-18 minute (acul se ridica de la "asa-zisul" 0, care de fapt e un 60 grade dupa 4-5 minute vara si dupa 13 iarna); am masurat mai multe zile la rand si cam aceeasi timpi si valori am obtinut; in afara orasului, ajunge mai rapid la temp de regim, avand in vedere mersul constant la peste 2000 rpm.
Atat in oras, cat si la drum lung imi sta acul la 1-2 mm inainte de linia de 90; acum, vara ajunge la aceasta valoare dupa 8 minute de mers, insa iarna abia dupa vreo 17-18 minute (acul se ridica de la "asa-zisul" 0, care de fapt e un 60 grade dupa 4-5 minute vara si dupa 13 iarna); am masurat mai multe zile la rand si cam aceeasi timpi si valori am obtinut; in afara orasului, ajunge mai rapid la temp de regim, avand in vedere mersul constant la peste 2000 rpm.
- AIR_jhanes
- **
- 106 mesaje
- din 13 Jul 2006
- Astra 2000 ey7
- Ploiesti
AIR_jhanes
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2000 ey7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
si pe m-a mancat undeva sa schimb termostatul ca statea indicatorul de bord pe la ~ 45 C ... si l-am schimbat degeaba ca cel vechi era perfect (cand a dat jos "capacul" metalic de pe el tinea apa in motor inchis ermetic) si cu cel nou era comportamentul era identic
apoi am schimbat si senzorul din chiuloasa/motor - la fel imi indica si dupa
so
concluzie: la mine e din ceasul de bord, altceva nu are ce sa fie
apoi am schimbat si senzorul din chiuloasa/motor - la fel imi indica si dupa
so
concluzie: la mine e din ceasul de bord, altceva nu are ce sa fie
- AIR_jhanes
- **
- 106 mesaje
- din 13 Jul 2006
- Astra 2000 ey7
- Ploiesti
AIR_jhanes
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2000 ey7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat