13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Eu nu instig la delasare si indiferenta fata de sistemele de securitate a masinii .... in fond e viata noastra in joc si a celor dragi noua . Ideea era ca fiecare isi cunoaste regimul de sofat si conditiile de exploatare a masinii ce o conduce , si nu e totuna ca conduci sportiv , in forta si folosesti franele demential ...sau iti duci copiii la scoala si nevasta la serviciu dupa care faci piata cu opelasul. Corect , in primul caz , respecta conditiile minime se siguranta si verifica periodic TOATE sistemele masinii daca te ineaca adrenalina in gat ...... in cazul al 2-lea nu-i nici o tragedie ca te-a prins anul 3 sau 4 cu lichidul de frana neschimbat.
Nu vreau sa devin robul unei masini si a unor producatori ce isi ascund viciile produselor lor prin scurtarea perioadei de folosinta.
Am un Astra de 2 luni ....iar daca aceasta masina imi va face figuri cu pedala de frana pentru singura cauza ca n-am schimbat lichidul de frana la 2 ani fix, cu siguranta o voi considera nefiabila si o voi marita urgent ! Asta vorbind de drumurile mele cu preponderenta urbane si stilul de franare relativ rational.
nelutzul40- Suspendat
- 1,009 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,009
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
Drumuri bune!
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Sigur , vanzatorul m-a asigurat ca a schimbat ,, si aia , si aia,, inclusiv discurile fata ...dar vorba-i vorba.
Stiu ca inainte sa mi-l cumpar v-am citit din umbra incercand sa-mi deau seama de niste vicii constructive a masinii .... si dupa 3 zile de stat pe acest forum m-am prins de cap ! Chiar mi-am scos opelul din minte ! Apoi , de curiozitate am intrat pe alte forumuri adepte altor marci si atunci mi-am dat seama ca defectiuni si ,,bube,, au si altii ...... E hotarator modul in care intelegi sa exploatezi masina indiferent de marca ei ! ...si m-am intors tot la Astra !
Recunosc , motorizarea diesel mi aproape straina ......cunosc principiul de functionare al dieselului dar de la teorie pana la capota deschisa e cale lunga. Deocamdata citesc din experientele postate aici si tot ce pot face e sa ma rog ca la dimineata de ex sa-mi porneasca la fel ca si pana acum ..... altfel o sa stau sa ma uit nedumerit la ea !
Am totusi citeva probleme si doar tin sa le amintesc aici , nu sa si le expun discutiei pentru ca am inteles constructia forumului si regulile lui
- acel mic obiect care se rostogoleste pe undeva pe langa mine ( ori prin bord , ori prin conductele de incalzire)
- nu merge dezaburirea lunetei . Led-ul butonului se aprinde , la pornire/oprire se aude un tacanit undeva jos stanga sofer ( probabil are un releu) , circuitul nu l-am vazut intrerupt pe luneta ...mai am de verificat siguranta care nu stiu care e si daca nu e sarit vreun papuc de la reteaua metalica imprimata pe luneta dar asta banuiesc ca implica desfacerea plasticareior lunetei pe interior ca n-am vazut nici un papuc la vedere.
- incalzire greoaie fata de benzinar dar mi s-a explicat pe forum ca e oarecum normal.
- ABS-ul franelor care nu-l pot intelege .... ori e primitiv , ori e defect de-mi da acele vibratii in pedala de ma lovesc cu genunchii in gura pe drum acoperit cu flescaiala si gheata.
- uneori imi vibreaza o tija ceva in usa soferului dar daca ma joc cu geamul citiva mm sus-jos reusesc sa gasesc un punct in care se linisteste.
- lipsa mp3 a casetofonului ce e original. Am inteles ca se poate schimba dar pierd comenzile de pe volan.
- nedumerirea de ce becul martor din bord sub forma de rezistenta spiralata ce tine de functionarea bujiilor incandescente a stat aprins fix o secunda intr-o dimineata cu minus 8 grade chiar daca masina a pornit ireprosabil ! A fost suficient o secunda ?
...si cam atat ... in rest n-am inca ce sa-i reprosez altceva.
Toate acestea am sa le pun insa in discutie la sectiunile potrivite ale forumului .
@horra ....... si eu sint adeptul a 90km/h constant ....desi am observat mai nou tendinta la mine de a ,,forja,, masina la drum intins ca cica ,,asa se curata turbo,, - asta mi-a spus vanzatorul. Sigur ca m-am aventurat in 140-150 km/h dar nu ma reprezinta . Inca citesc despre turbina pe forum ........
nelutzul40- Suspendat
- 1,009 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,009
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
Toate bune!
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- cristilaur
- *
- 8 mesaje
- din 18 Oct 2009
- Antara 1998 1,4 16v
- Constanta
cristilaur
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Antara 1998 1,4 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2009
- Mesaj Privat
- geeeorge23
- **
- 220 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
geeeorge23
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
- indiansolo
- *
- 11 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2002 X16SE
- Sibiu
indiansolo
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 X16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
roata fata stanga blocat etrier, la inceput mai putin dupa aia tot mai tare de stateam in panta fara sa calc frana de zici ca aveam franarea asistata, si cel mai urat cand calcam si viram stanga ori ca mergeam cu fata ori cu spatele scotea un zgomot urat ca de frecare metal pe metal, am zis gata sunt placutele, comand placute gasesc cu greu un inbus de 5 sau de 7 nu mai stiu exact si schimb placutele, cand sa schimb pe fata stanga vad ca nu pot sa comprim etrierul deloc pe cand pe dreapta am schimbat placutele in 15 minute, am zis gata e etrierul, comand si schimb si etrierul stiu ca era chit de schimbat garnituri dar am zis ca asa stiu sigur de o treaba, am schimbat, am aerisit si mere brici, dar zgomotul tot il mai scoate din cand in cand inclusiv la virare, a mai patit cineva asa ceva, stiti sa existe ceva pe acolo care sa scoata acest zgomot?
si a doua intrebare, voi dati zos borna de la baterie cand schimbati placutele ca dupa ce leam schimbat si mam urcat sa pornesc masina, bateria era mancata de tot de a trebuit sa pun cablu ca sa o pornesc.
Multumesc in avans 😳
- neaMichael
- **
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Poate din cauza ca etrierul a fost blocat ti-a stricat rulmentul abs. Stii ce rol are abs-ul.
Eu nu am dat borna jos cand am desfacut etrierul. Daca zici ca ti-a descarcat bateria posibil sa ai rulmentul abs stricat. O face ceva scurt pe acolo. Nu stiu cum este senzorul si in ce consta. Poate vorbesc prostii. Asta nu am desfacut pana acum. Dar mai intreaba daca poate fii asta.
- indiansolo
- *
- 11 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2002 X16SE
- Sibiu
indiansolo
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 X16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
doruro
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Verifica si sageata de sens, de pe placute, daca este spre sensul de rotatie inainte.
https://www.clubopel.com/vie...p=1797976#1797976
"Dar mã cam țin de volan ca la Dacioarele clasice." - iti vibreaza volanu, discurile au grad de uzura pe margine?
Daca discurile au grad de uzura mare pe margine trebuia luata muchia exterioara la placute sau indepartat grad de uzura la disc.
Tutorial eliminare buza uzura disc frana
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=133336
https://www.clubopel.com/vie...p=1262512#1262512 - Mare grija OK.
Sau ceva nu a fost montat bine.
doruro
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
- aliastefan
- *
- 1 mesaje
- din 07 Oct 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Prahova
aliastefan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2015
- Mesaj Privat
S4844
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2020
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Model ,motorizare an de fabricatie daca sunt in profil e si mai bine.
Multumesc
S4844
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2020
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Motive pentru pedala tare mai pot fi si blocarea pistonaselor in cilindri frana,blocarea culiselor care incing etrierii si se duc garniturile de etansare cu aceleasi efecte,pedala tare si lipsa eficienta franare,poti verifica prin suspendarea masinii sau pe rand roata cu roata depinde de facilitati..Daca ar fi lipsa de vacuum datorata pompei trebuia sa se vada si in repriza ca pe acelasi circuit este si turbina