- Freakdriver
- **
- 57 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Astra 2001 2.0 DTH
- Iasi
Freakdriver
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Poate ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat. Am vrut sa schimb antigelul pt ca avea o culoare inchisa in borcan, dar dupa 2 clatiri cu apa demineralizata, apa a iesit maronie_rosiatica, fara alte mizerii sau pete de ulei. Ma gandesc ca e posibil sa fie rugina cauza, ca am mers vara trecuta cateva luni doar cu apa. Intrebarea e, cu ce pot clati instatia ? In ce cantitate Si cat lasata sa actioneze?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
se poate curata fie cu doze pentru curatat instalatia de antigel care le gasesti pe la magazinele de piese auto fie cu apa demineralizata in care pui otet si mergi cativa km. cauta pe forum ca scrie si ce cantitate de otet trebuie pus ca nu mai stiu exact. apoi se scoate totul se mai clateste si se pune antigel nou si bun. succes
- cirstean_florin_90
- *
- 17 mesaje
- din 24 Mai 2012
- Astra 2002
- Dambovita
cirstean_florin_90
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2012
- Mesaj Privat
Va salut!
Eu am pus motorina in instalatia de racire pentru 5 minute dupa aceea data jos suflat bine si pus din nou antigel si apa distilata!
Concluzii:
Instalatia curata insa un pic furtunele dilatate, pentru ca a mai ramas ceva motorina!, o sa dau jos si o sa pun din nou apa si antigel cu o solutie de curatare RADIATOR FLUSH.
Sper sa se stranga furtunele!
Eu am pus motorina in instalatia de racire pentru 5 minute dupa aceea data jos suflat bine si pus din nou antigel si apa distilata!
Concluzii:
Instalatia curata insa un pic furtunele dilatate, pentru ca a mai ramas ceva motorina!, o sa dau jos si o sa pun din nou apa si antigel cu o solutie de curatare RADIATOR FLUSH.
Sper sa se stranga furtunele!
Pietonul
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2012
- Mesaj Privat
Deci..da. ce am înțeles eu de aici este așa : dacã a intrat ulei în inst. de rãcire..e belea, nu o scoți decât cu benzinã, motorinã, decarbusolv..etc ceea ce nu e indicat pentru furtune, garnituri. Am schimbat termoflotul si tecile astã varã, dupã spãlare de trei ori cu apã si oțet, clãtire, completat antigel..totul ok câteva luni. Acum antigelul are o culoare tulbure, maronie ca de cacao cu lapte fãrã alte pete vizibile de ulei. Sã—l mai schimb?(mecanicul cicã a vãzut zeci din astea si sunt ok..)
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am aceasi problema de 10 ani de cand am luat masina ,a fost schimbate si garnitura (acum 8 ani) si termoflotul(2-3 ani).am incercat si spalarea sistemului de racire cu diferite solutii.2+2 sau LM,vasul de expansiune il spal cand am timp cu benzina si se face luna(dar de ceva timp incepe sa se ingalbeneasca din cauza benzinei),am bagat degetul si o surubelnita pe furtunele care intra in vas si cat am ajuns am scos marmelada de ulei,deci inca am depuneri serioase de ulei pe furtune.
Un prieten foarte apropiat (care a avut acelasi motor /problema) mi-a recomandat sa curat instalatia cu Triumf(solutie de curata aragaze) si apoi clatire de 2-3 ori cu apa curata si lasat apa de la furtun sa curga prin inslatie.El a spus ca se face luna .Inca nu am incercat dar cred ca la vara o sa incerc ca nu reusesc sa tin vasul curat mai mult de 2-3 zile si parca ma oftic cand vad la colegi de forum vasul de expansiune curat luna.
O alta solutie ar fi inlocuirea furtunelor cu unele luate de la dezmembrari de pe o masina care inca nu a avut problema asta cu uleiul in instalatia de racire.
Un prieten foarte apropiat (care a avut acelasi motor /problema) mi-a recomandat sa curat instalatia cu Triumf(solutie de curata aragaze) si apoi clatire de 2-3 ori cu apa curata si lasat apa de la furtun sa curga prin inslatie.El a spus ca se face luna .Inca nu am incercat dar cred ca la vara o sa incerc ca nu reusesc sa tin vasul curat mai mult de 2-3 zile si parca ma oftic cand vad la colegi de forum vasul de expansiune curat luna.
O alta solutie ar fi inlocuirea furtunelor cu unele luate de la dezmembrari de pe o masina care inca nu a avut problema asta cu uleiul in instalatia de racire.
Pietonul
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2012
- Mesaj Privat
Chiar mã gândeam la triumf cã tocmai ce m—a invitat soția la o curãțenie generalã în bucãtãrie si am observat cã în primul rând nu face spumã si curãțã foarte bine. Totusi, am observat cã atacã pielea, nu as sti ce cantitate sã pun în instalație la cei 6 litri de apã. Sã cumpãr alte furtune doar pentru asta nici nu mã gândesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Eu am spalat sistemul de racire cu o solutie de la Wynn's. A nu se considera reclama.
Sunt foarte multumit de rezultat. Aveam urme de ulei in sistemul de racire, iar acum nu mai am absolut nimic, nici macar pelicula aceea fina de ulei nu mai am in borcan.
Uleiul a patruns pe la garnitura de la distributie, pe care intre timp am schimbat-o odata cu distributia. Dupa ce am schimbat-o am curatat tot sistemul de racire, inclusiv borcan si inca imi mai baga ulei, ce mai era pe instalatie. Am mers o perioada ( 2000 km), dupa care am pus solutia minune si a curatat tot. Am clatit sistemul de 10 ori cred, am pus antigel curat, si acum totul e normal.
Sunt foarte multumit de rezultat. Aveam urme de ulei in sistemul de racire, iar acum nu mai am absolut nimic, nici macar pelicula aceea fina de ulei nu mai am in borcan.
Uleiul a patruns pe la garnitura de la distributie, pe care intre timp am schimbat-o odata cu distributia. Dupa ce am schimbat-o am curatat tot sistemul de racire, inclusiv borcan si inca imi mai baga ulei, ce mai era pe instalatie. Am mers o perioada ( 2000 km), dupa care am pus solutia minune si a curatat tot. Am clatit sistemul de 10 ori cred, am pus antigel curat, si acum totul e normal.
- OVIDIU RAILEANU
- *
- 3 mesaje
- din 13 Jul 2018
- Meriva 2005 Y17DT
- Caras-Severin
OVIDIU RAILEANU
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Meriva 2005 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2018
- Mesaj Privat
mertinkeler a scris:singura solutie(am incercat o gramada pe un cielo vechi de 14 ani) = CALGON, 100% eficienta, rezultate garantate! dupa 5 ani de la curatare instalatia de racire e curata ca lacrima! la cielo daca puneam apa sau antigel in 5 minute erau pline de rugina si de mizerie, ca si cum nu facusem niciodata schimbul de antigel, ma disperase masina, nu credeam ca exista ceva care sa o curete.
Faci asa:
-pui 300 grame calgon si pornesti motorul,
-il lasi sa functioneze 15-30 min. cel mai bine amesteci apa cu calgon si bagi in masina,
-scoti afara lichidul si limpezesti de cateva ori(tot pui apa, iar pornesti motorul pana se incalzeste, golesti, etc)
-garantat instalatie de racire impecabila
-poti repeta operatia, desi nu cred ca va mai fi nevoie, la al meu am pus de 2 ori sa fiu sigur ca o va curata, nici acum nu sunt convins ca mai era nevoie
Opinii poti sa asculti pana maine, dar daca ma asculti nu ai sa irosesti cativa ani de chinuiala(vezi pers mea)
Faci asa:
-pui 300 grame calgon si pornesti motorul,
-il lasi sa functioneze 15-30 min. cel mai bine amesteci apa cu calgon si bagi in masina,
-scoti afara lichidul si limpezesti de cateva ori(tot pui apa, iar pornesti motorul pana se incalzeste, golesti, etc)
-garantat instalatie de racire impecabila
-poti repeta operatia, desi nu cred ca va mai fi nevoie, la al meu am pus de 2 ori sa fiu sigur ca o va curata, nici acum nu sunt convins ca mai era nevoie
Opinii poti sa asculti pana maine, dar daca ma asculti nu ai sa irosesti cativa ani de chinuiala(vezi pers mea)
...functioneaza la fel si daca a ajuns ulei in antigel ? ....sau doar depunerile de calcar sau ruginã ?
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Pt grasimi in antigel foloseste un detergent gen soda de rufe(soda calcinata);a nu se confunda cu soda caustica NaOH.La o adica poti folosi un detergent pt masina de spalat automata,pe care il dizolvi in apa si lasi motorul sa functioneze pana la incalzire inclusiv instalatia de incalzire a masinii.
Dupa asta,se pune apa cu sare de lamaie in circuit si se repeta incalzirea/recircularea solutiei;asta fiind pt eventuala piatra depusa.
In final se clateste instalatia de cateva ori,eventual in circuit deschis(lasi sa curga apa pe golire si eventual pe iesirea din calorifer);nu trebuie ca motorul sa mai ajunga la temperatura de lucru.
Aceasta clatire o poti face cu apa de robinet si apoi clatesti cu apa distilata.
Dupa,bagi antigel...
Dupa asta,se pune apa cu sare de lamaie in circuit si se repeta incalzirea/recircularea solutiei;asta fiind pt eventuala piatra depusa.
In final se clateste instalatia de cateva ori,eventual in circuit deschis(lasi sa curga apa pe golire si eventual pe iesirea din calorifer);nu trebuie ca motorul sa mai ajunga la temperatura de lucru.
Aceasta clatire o poti face cu apa de robinet si apoi clatesti cu apa distilata.
Dupa,bagi antigel...
NRoman
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2021
- Mesaj Privat
- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
am folosit otet s-a distrus garnitura la pompa de apa acum 5 ani , jegul a ramas pe instalatie in schimb , nu va inteleg de ce tot vreti sa fie curata oricum nu va fi curat pana cand nu se schimba si tecile de la injectoare mai bine spus garniturile lor , din ce am observat spalatul motorului face rau daca folositi tot felu de solutii cocacola decarbusol motorina mai ales distruge tecile pe interior. Pentru spalarea radiatoarelor da decarbusol cel mai indica pentru spalarea vasului de expansiune decarbusol sau acid de baterie electrolit dar mai indicat decarbusol nu boabe de orez sau alte mizerii pe care le-am folosit si eu si nu a dat rezultat ! Cu decarbusol se spaala bine si radiatorul mic din habitaclu cel infundat de ulei si silicon patruns de la montarea radiatorului pe masina . Decarbusolul se pune in radiator si se lasa o zi intreaga nu ataca aluminiu dar dizolva tot ce contine ulei silicon Decarbusolul se poate refolosi nu-l aruncat doar filtrati mizeria !
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut ! Opel Vectra C Z18XER, după ce am observat urme de ulei in lichidul de răcire și pierderi de lichid de răcire în exterior am decis să schimb termoflotul cu unul nou original GM. Apoi am curățat instalația de răcire cu un set compus din două bidoane de la marca Protec și am urmat cu exactitate instrucțiunile de folosire. Cu această ocazie am schimbat și cele două furtune de la caloriferul de căldură pentru că unul pierdea puțin lichid pe la mufa de îmbinare ,încă un ansamblu de trei furtune care mi se părea ca are zone subțiate și vasul de expansiune cu tot cu capac marca NRF pentru că am stricat plutitorul la cel original în încercarea de a-l curăța cât mai bine. Lichidul de răcire pe care l-am folosit este format din antigel Hepu roșu G12 + apă distilată. După câteva sute de kilometri mă declar foarte mulțumit de produsul de curățare, nu au mai apărut urme de ulei și sper să nu mai apară nici pe viitor.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat