eXpres
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1996 don't know
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2012
- Mesaj Privat
Salut
Am un Opel astra F 1.7TDI din 96 50kw.
Ieri mi s-a impuscat garnitura de chiuloasa, mai exact compresia baga presiune mare in vasul de expansiune.
Astazi am demontat chiuloasa la rece rece montand inapoi s-ar putea ca n-am stiut reperul exact la arborele cu came. Am montat cureaua de distributie, am montat totul inapoi, am pornit motorul, dupa care mi s-a auzit un zgomot bizar si mi s-a oprit motorul brusc. Demontand capacul la aborele cu came am descoperit 3 tacheti rupti la evacuare (esapament). Dupa care am abandonat. Ajutati-ma sa aflu motivul de ce mi s-au rupt 3 tacheti. Care ar fi cauzele posibile sau o explicatie mai plauzibila. Este posibil sa mi se fi indoit si alea 3 supape ? Astept raspuns urgent, multumesc anticipat. La multi ani!
Am un Opel astra F 1.7TDI din 96 50kw.
Ieri mi s-a impuscat garnitura de chiuloasa, mai exact compresia baga presiune mare in vasul de expansiune.
Astazi am demontat chiuloasa la rece rece montand inapoi s-ar putea ca n-am stiut reperul exact la arborele cu came. Am montat cureaua de distributie, am montat totul inapoi, am pornit motorul, dupa care mi s-a auzit un zgomot bizar si mi s-a oprit motorul brusc. Demontand capacul la aborele cu came am descoperit 3 tacheti rupti la evacuare (esapament). Dupa care am abandonat. Ajutati-ma sa aflu motivul de ce mi s-au rupt 3 tacheti. Care ar fi cauzele posibile sau o explicatie mai plauzibila. Este posibil sa mi se fi indoit si alea 3 supape ? Astept raspuns urgent, multumesc anticipat. La multi ani!
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- cmarius53
- **
- 454 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Astra 2000 y20dth
- Ilfov
cmarius53
- Mesaje scrise: 454
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Distributie X17DTL
Translate
Set fixare distributie Diesel Opel X17DTL
000 001 002 003 004 005
Arborele cotit trebuia aliniat undeva pe la volanta. (cele din poza 4 restul nu stiu unde vin.)
Si axele cu came si ele trebuiau aliniate (la care iti trebuia trusa de aliniat)
Din cate stiu eu dupa de ai terminat cu aliniat/fixat/strans distributia etc... se da cateva ture la mana tocmai pentru a elimina atingera pieselor intre ele,
Ele trebuind sa vina la nu stiu cate ture la semne, ca sa nu se distruga motorului (valve, pistoane etc.)
Chei dinamometrice de precizie mare ±2% ai avut, fara ele nu ai ce cauta acolo trebuie sa stii la cat Nm... se strange fiecare surub etc.
Raportor gradat pentru strans suruburi ai avut.
Si ce am inteles aici pe forum ca la garnitura de chiuloasa, sunt niste suruburi care nu se refolosesc, se schimba cu unele noi si strinse Nm...? care este trecut nu stiu unde in pachetul garnituri. (Probabil nu am inteles eu bine, dar in mare cam asa.)
Se pare ca si la garnitura sunt probleme de strangere etc...
"3 tacheti" dupa ce desfaci daca este numai atat ai scapat ieftin.
Dar totusi la desfacere se verifica arborele cu came valvele si pistoanele, tacheti poate mai sunt etc....
Daca cautai pe forum, sau daca cereai cateva pareri pe forum nu ajungeai aici.
Ma astept ca colegi sa spuna, ai pus bisturiul in mana unui incepator, nu suna bine.
Translate
Set fixare distributie Diesel Opel X17DTL
000 001 002 003 004 005
Arborele cotit trebuia aliniat undeva pe la volanta. (cele din poza 4 restul nu stiu unde vin.)
Si axele cu came si ele trebuiau aliniate (la care iti trebuia trusa de aliniat)
Din cate stiu eu dupa de ai terminat cu aliniat/fixat/strans distributia etc... se da cateva ture la mana tocmai pentru a elimina atingera pieselor intre ele,
Ele trebuind sa vina la nu stiu cate ture la semne, ca sa nu se distruga motorului (valve, pistoane etc.)
Chei dinamometrice de precizie mare ±2% ai avut, fara ele nu ai ce cauta acolo trebuie sa stii la cat Nm... se strange fiecare surub etc.
Raportor gradat pentru strans suruburi ai avut.
Si ce am inteles aici pe forum ca la garnitura de chiuloasa, sunt niste suruburi care nu se refolosesc, se schimba cu unele noi si strinse Nm...? care este trecut nu stiu unde in pachetul garnituri. (Probabil nu am inteles eu bine, dar in mare cam asa.)
Se pare ca si la garnitura sunt probleme de strangere etc...
"3 tacheti" dupa ce desfaci daca este numai atat ai scapat ieftin.
Dar totusi la desfacere se verifica arborele cu came valvele si pistoanele, tacheti poate mai sunt etc....
Daca cautai pe forum, sau daca cereai cateva pareri pe forum nu ajungeai aici.
Ma astept ca colegi sa spuna, ai pus bisturiul in mana unui incepator, nu suna bine.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Mecanica Chiulasa
001 002 003 004 005 nu stiu daca sunt corecte OK.
Verifica planeitatea la chiulasa, toate operatile se fac cu motorul rece, altfel se deformeaza chiulasa etc.
Te sfatuiesc sa faci operatia intr-un service trebuie prea multe scule pe care nu stiu daca le-ai, si doar pentru o operatie nu se merita sa le cumperi, doar sa le imprumuti.
Asa ca vezi ce faci inclusiv cu bisturiul, posibil sa nu fie toate informatile.
Mai ales cele de strans suruburile la chiulasa.
Mai cauta pe forum...
Sper sa iti fie de folos.
001 002 003 004 005 nu stiu daca sunt corecte OK.
Verifica planeitatea la chiulasa, toate operatile se fac cu motorul rece, altfel se deformeaza chiulasa etc.
Te sfatuiesc sa faci operatia intr-un service trebuie prea multe scule pe care nu stiu daca le-ai, si doar pentru o operatie nu se merita sa le cumperi, doar sa le imprumuti.
Asa ca vezi ce faci inclusiv cu bisturiul, posibil sa nu fie toate informatile.
Mai ales cele de strans suruburile la chiulasa.
Mai cauta pe forum...
Sper sa iti fie de folos.