Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • adrianvmx

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Combo 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Opel combo C 2003 cu locuri motor z16 se prezinta urmatoarele simtome :
Acul de la la benzina imi indica eronat de multe ori ramane undeva sus dupa jumate chiar daca eu mai am putina benzina. Daca desfac busonul de la benzina iese\intra aer (rezervor) cateodata peste 10 secunde .Pe op -com valva responsabila cu evacuarea gazelor din rezervor pare functionala am facut si test dar in momentul aela desfacusem deja busonul.
A mai patit cineva asa ceva aveti idee daca are canistra de purjare modelul acesta sau din ce este compus sistemul acesta de evacuare gaze .
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Canistra aia are alt rol.Busonul rezervor la tine are o problema,busoanele au un fel de supapa-orificiu prin care aerul intra in rezervor,ori este posibil sa fie obturat.Consumi un volum de combustibil care trebuie inlocuit cu un volum de aer pe undeva,logic,nu?Lasa busonul un pic "crapat",nu-l strange complet si ai sa vezi ca nu mai face vacum.La un Ascona,pe timp de iarna(imi prinsese cred ceva gheata pe la buson) am ajuns de mi se oprea motorul pe tema asta si dupa un drum Constanta -Ploiesti,ajung in Ploiesti,intru intr-un service,pierd o ora,zic baietii ca mi-au rezolvat problema (hmm!... doar a banilor,evident!),plec,apoi la Brasov iar se opreste.Bag motorina in Brasov,cu gandul ca poate combustibilul este de vina, ori acolo observ "fenomenul". Las crapat busonul : nici o problema timp de 4 zile! Ajung acasa,schimb busonul si ...scap de problema.Bine,asta acum vre-o ...20 de ani! Smile Busoanele nu inchid ermetic,ele ar trebui sa aibe un fel de clapet/membrana care sa permita aerul sa patrunda in rezervor.Cele de "urgente"gasite prin Peco-uri au doar un mic orificiu.Dar...au! Smile (inainte rezervoarele erau facute din tabla,acum toate-s norma,din plastic.Posibil vacumarea sa-ti fi deformat rezervorul-cum se manifesta un bidon vacumat... Smile - iar plutitorul sa atinga acum pe undeva.Se desface capacul vizita rezervor,pe unde ai si sonda si vezi exact care-i problema.Daca-i deformat,vulcanizare,aer in presiune sa-l...umfli la loc! ) Rog eventualii "comentatori"sa se abtina ,nu a fost o coincidenta ci un caz concret,o experienta traita,chestia cu vacum,rezervor deformat.Nu bag cum se mai spune... "din TOP"!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cautare pe canistra vapori
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Vacum in rezervor.Ce legatura are purge canister?Canistra intradevar are o cale catre atmosfera,dar cum ar putea vacuma rezervorul? Un recipient nu poate fi golit decat prin inlocuirea volumului cu un alt volum,lichid ori gaz.Asa am invatat.Ori,la rezervor avem doua furtune,tur/retur.Returul intoarce suplimentul de combustibil nefolosit,dar care este parte a turului ,deci tot in minus suntem,nu compenseaza volumul de combustibil scos.Returul nu are treaba cu canister purge-ul.Turul pleaca prin pompa combustibil.Concluzie,prin ambele,singurele furtune conectate,nu se face o compensatie a volumului evacuat.Atunci compensatia se face prin aer din atmosfera care trebuie sa patrunda pe undeva in rezervor.Nu am nici un dubiu in ceea ce gandesc,dar sunt deschis altor explicatii ,in completarea cunostintelor.Rolul canistrei este de condensare a gazelor, spre recuperare, pentru ardere.Ori,poate n-am inteles eu bine fizica,evaporare intr-un mediu presiune negativa....Omul spune ca are vacuum in rezervor.Presiune in rezervor,inca nu am auzit de asa ceva,dar pentru toate exista un inceput! Smile A invata nu este o rusine!
Toate busoanele rezervor,ca-s auto,moto,nu conteaza,au o valvula non-return,clapet,valvula cu unic sens,cum vreti sa-i spunem,care permite trecerea aerului din atmosfera spre rezervor,nu si invers.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cauta ca este scris, ai tutoriale si poze, daca tu vrei sa faci supozitii desarte te alaturi alora cu bormasina in mana.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu fac supozitii desarte,ci afirmatii fondate!N-am nevoie de cautari ca sa-mi dau seama cum lucreaza o banala instalatie .Deja cred ca unghiul din care ai inceput sa pui problema parca incepe sa se deschida din plan vertical in jos si nu-i frumos!Nu am batut apropouri la bormasina cand ti-am "citit" parerea de mai sus,cu toate ca am gandit-o,n-am cum sa nu recunosc.Am vrut sa-ti pun ieri intrebarea,dar m-am abtinut din pertinenta.Azi insa ma obligi vad! La cea mai proasta achizitie pe care am facut-o ,dupa cum stii si bine ai afirmat,daca-ti mai aduci aminte,la Meriva,Z13DT,cand am venit de la Oradea,tot asa mi-a fasait a vacuum busonul ,cand am intrat in Constanta la realimentare.Avand busoane destule( ca-mi trec ceva bormasini prin mana de vre-o 25 de ani...) l-am schimbat si "i-a trecut" fasaiala!Curios! Daca stiam mai din timp ca alta-i problema,ma apucam sa-i caut ...canister purge-ul !... Doar explicatia ta trebuie sa fie litera de lege,nu?Nu-i supozitie desarta ,nu? Te salut domnule Dan si-ti doresc un an mai bun decat anul ce curand se va incheia!Iti doresc sanatate,bucurii si impliniri depline pe viitor! Ies din discutia asta,imi iau bormasina si plec! Smile
  • adrianvmx

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Combo 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Busonul de la combo nu are supapa !Cunosteam sistemul de la vechea "super nova" care avea ditamai canistra .Aici (combo) este in felul urmator una dintre conductele din rezervor ajunge in canistra (aripa dreapta ) ,din canistra intr o supapa comandata de calculator,apoi in corp clapeta de acceleratie .Am gasit supapa blocata (am lovit o cu un ciocanel si am bagat spray degripant in ea si deschide acum la o sursa externa ,Am verificat din op-com daca se comanda supapa si functioneaza ;singura problema este in functionare (oare cand o comanda calculatorul?!in functie de ce factori) in ceea ce priveste partea cu plutitotul de la rezervor am desfacut amsamblul de 5 ori si nu este obstructionat de nimic inafara poate de vidul din rezervor. Mentionez ca toate liniile (rezervor - canistra ,canistra -supapa, supapa-corp clapeta ) nu sunt infundate. Nu stiu daca am mai spus o dar motorul z16 se si amsamblele lui sunt o mizerie .Va multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR