gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
buna ziua stimati colegi posesori ,si pasionati de opel , sunt nou pe aici , si vad ca multe dintre probleme si-au gasit rezolvarea aici. Sper ca si pe mine ma poate ajuta cineva cu un sfat macar , nu am vazut ca cineva sa fi avut aici acelasi simptome. Am cumparat de 3 luni masina pina acuma totul era bine, insa in ultima luna am patito de mai multe ori .... Simtomele sunt urmatoarele : masina porneste la prima cheie dimineata , functioneaza bine ,motorul merge rotund. Daca las aprox. 10 minute in relanti, pe loc , incepe sa ,,tuseasca'' dupa aceea se opreste , si nu mai porneste , parca se ineaca.(cum era la daciile vechi) . daca las sa se raceasca aprox 20 min , pornrste si functioneaza bine. Ieri de ex am mers cu ea ,pornita la rece , aprox 10 km. Am oprit la benzinarie , am alimetat , si surpriza , nu mai pornea. Dupa a 4-5 cheie cumva a luato dar functiona cu intreruperi , dupa care usor-usor sia revenit si cumva am putut sa ajung la destinatie. Nu se opreste cind e in sarcina , sau la turatii mari in mers, benzina am deobicei peste 20 l., ca am citit pe aici ca e mai sanatos asa, bujiile schimbate,pompa benzina se aude ca functioneaza. Va multumesc anticipat.........
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Astra F 1993 1.4 - 44kw|60CP, C14NZ |5200 rpm (acum stii ce motor ai pe ea.)
Curata bine bornele la baterie nu vezi ca sunt oxidate sau nu vad eu bine.
(si masoara bornele la bateria pornita 13.8-14.4v si nepornita 12.4-12.6v trebuie sa fie intre aceste valori.)
Lumina la faruri iti merge bine cu ea nepornita.
12 - Start and end of diagnosis.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=138726#138726
Si filtru de benzina neschimbat.
Curata bine bornele la baterie nu vezi ca sunt oxidate sau nu vad eu bine.
(si masoara bornele la bateria pornita 13.8-14.4v si nepornita 12.4-12.6v trebuie sa fie intre aceste valori.)
Lumina la faruri iti merge bine cu ea nepornita.
12 - Start and end of diagnosis.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=138726#138726
ANDREI_BAI a scris:12 > nu este cod de erore, se initiaza procedura de diagnoza, "Start and end of diagnosis"
Si filtru de benzina neschimbat.
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
multumesc pentru sfaturi, si idei , miine voi incerca sa curat si filtrul de benzina,dar credeam ca daca ar fi filtrul de vina facea figura si cu motorul rece..... Verific si acumlatorul, ca inca nici nu stiu citi ani are, inca porneste motorul si invirte bine dar nu se stie.... Cu sonda de temperatura, trebuie sa ,, sun un prieten '' dar o sa incerc.. In legatura cu acel cod stiam ca dupe ce iese de 3 ori 12, ar trebui sa iasa alteva in caz de probleme asa am citit aici, dar la mine doar 12 era si a 6-7 oara......
oricum va multumesc , si o sa revin cu rezultatele.....
oricum va multumesc , si o sa revin cu rezultatele.....
- bassmafya17
- *
- 21 mesaje
- din 30 Sep 2014
- Astra 1993 C14NZ
- Constanta
bassmafya17
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Pune multimetru pe borne si masoar-o nepornita si pornita (si vezi daca are fluctuati mari de tesiune.
Verifica farurile daca scad in intensitate sau daca au fluctuatii de lumina.
Web Page Name
Posibil sa fie bateria dusa... sau descarcata daca masina a stat saptamani bune in parcare,
sau alternatorul nu incarca bine bateria sau un consumator ascuns care o descarca.
Se va vede la masurare. (la consumatorul ascuns este de cautat, nu este chiar asa simplu de gasit.)
Verifica farurile daca scad in intensitate sau daca au fluctuatii de lumina.
Web Page Name
Posibil sa fie bateria dusa... sau descarcata daca masina a stat saptamani bune in parcare,
sau alternatorul nu incarca bine bateria sau un consumator ascuns care o descarca.
Se va vede la masurare. (la consumatorul ascuns este de cautat, nu este chiar asa simplu de gasit.)
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
revin cu problema inca nerezolvata , nu este sonda de temperatura, nu este filtrul de benzina , si am curatat si bornele.
Am observat insa un lucru interesant, motorul se opreste aproape totdeauna, sau mai ales cind ploua sau e ceata , sau dimineata devreme cind e umezeala . nu stiu daca are vreo importanta treaba asta dar deja ma dispera ............simbata de ex am pornito toate bune am mers cu ea500 m , la semafor a murit motorul , si ploua...nu a vrut nicicum sa reporneasca . Important e ca am verificat benzina in injector OK , scinteia la toate 4 buji OK , deci scinteieste benzineste dar nu porneste. astept 30 min , am baut 2 cafele , urc in masina porneste la prima cheie .asa se intimpla de fiecara data , iar dupe ce reporneste merge pina se termina combustibilul , si nu se mai opreste a doua oara. A doua zi o luam de la capat, acelasi treaba. Daca ati auzit pe cineva , patind asa, sau bamuiti care ar fi cauza , va rog sa ma ajutati, am intrebat vreo 5 mekanici nu au vrut sa se ocupe, cica e complicata treaba........... va multumesc
Am observat insa un lucru interesant, motorul se opreste aproape totdeauna, sau mai ales cind ploua sau e ceata , sau dimineata devreme cind e umezeala . nu stiu daca are vreo importanta treaba asta dar deja ma dispera ............simbata de ex am pornito toate bune am mers cu ea500 m , la semafor a murit motorul , si ploua...nu a vrut nicicum sa reporneasca . Important e ca am verificat benzina in injector OK , scinteia la toate 4 buji OK , deci scinteieste benzineste dar nu porneste. astept 30 min , am baut 2 cafele , urc in masina porneste la prima cheie .asa se intimpla de fiecara data , iar dupe ce reporneste merge pina se termina combustibilul , si nu se mai opreste a doua oara. A doua zi o luam de la capat, acelasi treaba. Daca ati auzit pe cineva , patind asa, sau bamuiti care ar fi cauza , va rog sa ma ajutati, am intrebat vreo 5 mekanici nu au vrut sa se ocupe, cica e complicata treaba........... va multumesc
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- herby
- **
- 179 mesaje
- din 19 Aug 2009
- Astra 1993 C14NZ
- Arad
herby
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut, eu zic ca e modulul de aprindere, e situat sub bobina de inductie, am avut probleme asemanatoare cu a ta si astfel am rezolvat.
Daca ai posibilitate incerca un modul de aprindere si posibil sa rezolvi aceasta problema, te sfatuiesc sa nu arunci cu banii pe piese pana nu e ceva concret, eu am schimbat piese in jur de 600 lei la sfatul mecanicilor si masina tot nu a mers pana am schimbat acel modul.
Bafta si spune ce ai rezolvat sa stie si restu daca mai au probleme.
Citeste si aici : https://www.clubopel.com/vie...59&highlight=
Daca ai posibilitate incerca un modul de aprindere si posibil sa rezolvi aceasta problema, te sfatuiesc sa nu arunci cu banii pe piese pana nu e ceva concret, eu am schimbat piese in jur de 600 lei la sfatul mecanicilor si masina tot nu a mers pana am schimbat acel modul.
Bafta si spune ce ai rezolvat sa stie si restu daca mai au probleme.
Citeste si aici : https://www.clubopel.com/vie...59&highlight=
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
da , capacul de delcou e ok , o sa caut la dezmembrari un modul de aprindere , poate am noroc , nu stiam practic de unde sa incep . Un mecanic m-a sfatuit sa incerc sa verific toate contactele la masa, daca nu cumva este vreunul slabit sau oxidat , si din cauza asta , se opreste cind afara e vreme ploioasa.... nu stiu daca are vreo legatura , dar simbata ma fac mecanic auto....
daca cineva pina atunci are inca vreo idee, va multumesc anticipat.....
daca cineva pina atunci are inca vreo idee, va multumesc anticipat.....
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
dar daca ar fi de la modul , sau senzor hall , sau bobina, , delcou, teoretic NU ar trebui sa am scinteie , cel putin asa stiu eu, dar asta e problema, scinteie este , benzina in injector este , dar nu mai porneste dupa ce s-a oprit, doar dupa aprox 30 min, fara sa-i fac absolut nimic.........si zilnic porneste la prima cheie, dupa aprox 10 min la semafor sau trecere de pietoni daca trebuie sa opresc , moare motorul. daca prind semafoarele sa fie verzi, (3 buc ) ) , pot sa merg mult si bine , nuface figuri...
- varzarumihai
- **
- 51 mesaje
- din 20 Aug 2014
- Astra 1994 C14NZ
- Sibiu
varzarumihai
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2014
- Mesaj Privat
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
capacul de delcou e ok , dar daca ar fi crapat sa cu probleme, nu ar porni sau nu ar merge in primele 10 - 15 min de la pornire , cred eu, , iar cu benzina......... in monentul in care se opreste daca dau la automat vine benzina in injector , la filtru m-am uitat,
cred ca este ceva pe partea electrica, urmeaza simbata sa ma fac mecanic ) ............ revin cu amanunte , daca rezolv ceva
cred ca este ceva pe partea electrica, urmeaza simbata sa ma fac mecanic ) ............ revin cu amanunte , daca rezolv ceva
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
A patit cineva odata cu o astra ca a ta,aceeasi chestie.A schimbat la ea si calculator si injector si toti,dar absolut toti senzorii de pe motor si tot nu mergea..simptomul era ca mergea inecat,scotea fum negru si cand se tura aiurea,cand murea motorul,de consumat consuma cu galeata...Cred ca ar trebui sa cauti defectul principal pt ce ti se intampla tie,ca daca ajungi sa o desfaci peste tot si sa nu mai pui inapoi cum a fost sau sa pastrezi reglajele de fabrica o zapacesti si nu va mai merge deloc bine
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
dupa ce am verificat firele , toate contactele mufele , tot ce se putea , defectul a ramas , am cumparat un modul de aprindere nou , pret 70 ron , am demontat cel vechi , lam dat jos de pe acel suport de aluminiu , si am montat cel nou, am pus la loc, Masina a pornit din prima , nu sa oprit motorul la prima incercare cam 20 min am lasat sa mearga , am facut un drum cu ea aprox 20 km , s-a comportat bine.... Inca nu zic ca asta era sigur problema , ramine de vazut peste citeva zile , daca nu mai face figuri....Dupa ce am petrecut ore in fata calculatorului , am crezut ca asta ar putea fi problema cu toate ca nu sunt sigur de reusita, acel modul da scinteia la momentul optim pentru a porni motorul. Degeaba e scinteie si benzina daca nu ,,scinteieste'' atunci cind trebuie. asa am inteles eu ca un incepator .......... ramine de vazut , revin peste citeva zile . multumesc tuturor pentru idei.....
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Era masina unei doamne si cred ca a dat-o cine stie cui,pentru ca acum o vad circuland cu un golf 3.Atunci vorbisem cu ea si a zis ca nu mai are energia psihica necesara sa mai investeasca in masina aia .
Sa postezi daca mai face sau nu probleme masina ta colegul gn-attila.Sunt curios de remedierea acestor simptome.
Sa postezi daca mai face sau nu probleme masina ta colegul gn-attila.Sunt curios de remedierea acestor simptome.
gn-attila
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 ??
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2014
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
categoric a fost din modulul de aprindere, asa cum a spus colegul herby, mai sus
nu esti primul caruia i s-a intamplat asta ...
sa ai in vedere si sa cureti bine de tot acel suport din aluminiu pe care sta modulul de aprindere, sa cureti si suruburile suportului, intr-un cuvant sa cureti bine de tot acel suport de aluminiu, fiindca prin el se raceste acel modul de aprindere
sa cureti deasemenea si tabla (locul de pe aripa), unde sta fixat acel suport al modulului
sa cureti si suportul bobinei, la fel de bine
totul cat se poate de bine si de mult
cu smirghel
altfel s-ar putea sa ai din nou surpriza neplacuta de a se arde din nou acel modul
modulul asta se cam arde datorita caldurii exagerat de mari pe care o degaja motoarele astea, precum si datorita unei raciri ineficiente a modulului, datorate pozitionarii lui
nu esti primul caruia i s-a intamplat asta ...
sa ai in vedere si sa cureti bine de tot acel suport din aluminiu pe care sta modulul de aprindere, sa cureti si suruburile suportului, intr-un cuvant sa cureti bine de tot acel suport de aluminiu, fiindca prin el se raceste acel modul de aprindere
sa cureti deasemenea si tabla (locul de pe aripa), unde sta fixat acel suport al modulului
sa cureti si suportul bobinei, la fel de bine
totul cat se poate de bine si de mult
cu smirghel
altfel s-ar putea sa ai din nou surpriza neplacuta de a se arde din nou acel modul
modulul asta se cam arde datorita caldurii exagerat de mari pe care o degaja motoarele astea, precum si datorita unei raciri ineficiente a modulului, datorate pozitionarii lui