- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
colegule... pai asta am si scris sus.... tevi ( tur-retur) calde-incinse-fierbinti, odata cu termostatul am schimbat si antigelul... o sa ma uit azi la hbv. Apropo... SA NU PUNETI ANTIGEL DIN COMERT PRODUCTIE ROMANEASCA ! spun asta deoarece cand l-am schimbat asta vara ( curatat sistemul de racire) am din acela roz din comert norma g12 insa... acum cand am schimbat termostatul surpriza : era maroniu ! am mai spalat odata sistemul acum 1 saptamana la termostat si am pus valvoline g12+ din acesta pusesem acum 2-3 ani.
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
azi dupa verificat sigurante, diagnoza am facut cateva teste cu op-com la clima si se pare ca ,,motor clapeta interioara" nu mai functioneaza... la restul imi arata la test ca se modifica aerul concomitent cu testul adica cresteam la 40% din op-com crestea si fluxul de aer numai ca la aceasta clapeta interioara ( care o fi nu stiu... sunt o gramada si nici nu pot identifica motorasul cu pricina sa il pot demonta si testa afara din sistem) fluxul de aer ramanea constant indiferent de procentajul dat din op-com... desi nu apare vre.o eroare pe modulul de clima. Intrebare : acest motoras clapeta interioara este comandata numai de motoras ( electric ) sau si vacuumatic... ? am tot incins epc-ul si tis-ul azi insa nimic concludent...
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
in manualul masinii scrie cum se reseteaza sistemul de AC.se apasa 2 taste simultan o perioada die timp si AC-ul se reseteaza la pozitiile din fabrica. nu va apucati sa faceti masina bucati daca nu ati epuizat toate solutiile din carte.
se mai pot seta parca clapetele si cu interfata OPCOM. (vad ca deja ai lucrat cu interfata)
motorul poate sa fie nealimentat (verifica siguranta si continuitatea firelor)
Vezi sa fie setata clima in modul manual nu automat.
se mai pot seta parca clapetele si cu interfata OPCOM. (vad ca deja ai lucrat cu interfata)
motorul poate sa fie nealimentat (verifica siguranta si continuitatea firelor)
Vezi sa fie setata clima in modul manual nu automat.
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Daca te referi la hbv( heater bypass valve vea care directtioneaza antigelul catre calorifer cand e clima pe hi , nu nu m.am uitat la ea dar cred ca functioneaza avand in vedere ca pe hi toate furtunele sunt fierbinti. Cred ca am 2 electrovalve arse. Sunt electeovalve care comanda vacuumul de recirculare aer si inca una care nu tiu ce face.... le.am verificat cu multimetru si nici una nu are continuitate.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
da ala treb sa fie. daca zici ca iese cald dupa el este in regula.
vezi totusi daca mai ai o electrovalva similara si masoara prin comparatie.
sa nu ai valori mari ale rezistentei si sa te pacaleasca. totusi 2 defecte este cam ciudat. nu imposibil dar ...
banuiesc ca sunt intrerupte bobinele, alfel daca erau in scurt sarea siguranta pe undeva.
vezi totusi daca mai ai o electrovalva similara si masoara prin comparatie.
sa nu ai valori mari ale rezistentei si sa te pacaleasca. totusi 2 defecte este cam ciudat. nu imposibil dar ...
banuiesc ca sunt intrerupte bobinele, alfel daca erau in scurt sarea siguranta pe undeva.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Da colegule sunt 2 maronii care comanda vacuumul una recirculare si cealalta... nu stiu. Am sa ma uit si eu in tis- epc dar de fapt pe clima sunt montate 5 motorase pas cu pas. Unul stanga jos langa acceleratie, unul identic dreapta jos langa picior stanga pasager si un grup de 3 dreapta sus in spatele la torpedou. Toate functioneaza le.am testat cu clima pornita dand diverse comenzi. Astept sa inlocuiesc cele 2 electrovalve si hbv daca nici atunci nu.i dau de cap o dezmembrez!
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Moisei Andrei
- *
- 3 mesaje
- din 08 Jan 2015
- Vectra 1993 C16NZ
- Neamt
Moisei Andrei
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2015
- Mesaj Privat
ma scuzati pt ca intrerup discutia dar nu am gasit in alta parte unde sa intreb. Cum pot sa desfac panoul cu comenzi de aer adica de ventilatie in masina cald/rece din bord la opel vectra a 1993 . Nu im da caldura la picioare si de o zi imi face figuri si la filtre in bord . poate are cineva un tutorial sau ceva . Multumesc anticipat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
salut ! momenta am hbv defect curge din ea antigel ca la balamuc, am sa o inlocuiesc zilele astea si daca nici atunci nu merge clima pe recirculare ( nu stiu de ce electrovalvele y14 si y35 nu primesc comanda de la calc. de clima desi ele functioneaza si se vede semnul pe afisaj cand apas butonul de recirculare si nici elecrovalva care comanda vacuumul care la randul lui actioneaza hbv nu primeste iar din tis reiese ca am calculatorul de clima defect, ( el functioneaza si face toate celelelate comenzi in afara de recircularte si hbv) am sa mai fac cateva verificari dupa ce inlocuiesc hbv.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
sa nu ai o masa lipsa la electrovalve. unitatea de comanda are alimentare si masa separata. daca ea comanda pe firul cald atunci este foate probabil sa nu ai referinta adica masa.un contact oxidat sau chiar rupt daca ai umblat pe acolo.
x 63-2 masa unitatii culoare maro si x 64-21 culoare galben referinta elementelor de comanda.
x 63-2 masa unitatii culoare maro si x 64-21 culoare galben referinta elementelor de comanda.
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Deci dupa cateva verificari cu tis-ul in brate am constatat ca ecc-ul (calculatorul de clima -ala cu butoane de pe consola) nu merge pe recirculare si comanda supapa vacuumatica antigel (hbv) face toate comenzila mai putin acestea 2. Verificat electrovalve y14 si y35 sunt ok, firele de la ecc la ele ok. Am verificat si daca fac scurt circuit si nu e, vacuum primesc, verificat rezervor vacuum si. Are. Furtunele de vacuum alea se inteapa numai daca ai cutter daca nu, nu ! La cat de groase sunt si rigide se vede ca sunt de calitate! Maine voi monta un ecc de la un coleg de forum caruia ii Multumesc pe aceasta cale pt rabdarea sa si maine il cinstesc ! Si tot maine daca am timp schimb si radiatorul de caldura din bord care a costat-60 ron nou...
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nasol.cam spre asta ma ducea rationamentul de mai sus cind ziceam ca nu ai sigurante pe acolo si ma tem ca poate sa fie Unitatea de comanda. masina este cam veche incepe sa cedeze pe ici pe colo.pe mine ma bate gindul sa renunt la ea cu toate ca este inca beton si nu cred ca mai face opel ceva de genul asta.
Bafta!
Bafta!
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Degeaba... am inlocuit si ecc-ul si degeaba. Am facut proba si cu electrovalvele tot de la el si tot degeaba, am verificat furtunele de vacuum de la pompa de vacuum la supapa recirculare si sunt bune ! Rezervor vacuum verificat si e ok. La fel si supapa unisens de langa rezervorul de vacuum. Ma gandesc sa nu fie vre.un fir de masa al ecc-ului intrerupt... nu stiu ce sa mai verific INSA dupa schimbarea Radiatorului habitaclu se simte o diferenta dar nu mai baga caldura asa cum era acum 3-4 ani.
- aldea stanel
- *
- 29 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Omega 2002 z22xe
- Buzau
aldea stanel
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Buzau
- Masina: Omega 2002 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutare opelisti! Sunt nou pe aici si am o foarte mare dilema... Am fost neglijent in momentul in care am schimbat control heater pipe la omega mea, un 2,2 16v benzina 2002, si nu stiu unde a fost montat furtunul de vacuum?
In schimbator sigur dar in coloana de vacuum nu-i gasesc nicicum locul. am gasit cca 7-8 cm de furtun de vacuum sub masina.
Am improvizat un teu de vacuum pt a avea caldura dar nu e corect. Va rog daca ma puteti ajuta berea e de la mine. o fotografie mi-ar prinde cat o mie de cuvinte. Multumesc anticipat...
In schimbator sigur dar in coloana de vacuum nu-i gasesc nicicum locul. am gasit cca 7-8 cm de furtun de vacuum sub masina.
Am improvizat un teu de vacuum pt a avea caldura dar nu e corect. Va rog daca ma puteti ajuta berea e de la mine. o fotografie mi-ar prinde cat o mie de cuvinte. Multumesc anticipat...