chucki
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
Buna seara. Am un opel vectra b combi 2001 (motor z18xe) de aproximativ 2 ani. A mers ok pana asta primavara cand dupa cateva zgomote a crapat rulmentul de presiune. Nu m-am agitat foarte tare si am considerat ce este normal (masina are 150.000 si a venit din germania cu carlig, ceea ce inseamna ca atras la viata ei ceva rulote).
Am cumparat kit-ul de ambreiaj (placa si disc luk si rulment separat). Fost la mecanic si montat. Dupa aproximativ 100 km a inceput sa piarda lichid de frana si in alti 10 km sa spart din nou rulmentul. Am mers din nou la acelasi mecanic schimbat din nou rulmentul. Am plecat din nou maxim 200 km Si spart din nou. Ajung din nou la mecanic cu un rulment nou marca luk (zic ca poate nu s-au inteles marcile intre ele; acum tot kitul luk) si cu 2 zile libere ca stau langa el sa vad ce draq face. Ne-am apucat de treaba si spre sfarsit chiar ma gandeam ca nu prea are ce sa greseasca; operatiune de schimbare a rulmentului este extrem de simpla (sunt 3 suruburi si nu ai cum sa pui rulmentul in alta pozitie); cutia este mai complicat de dat jos si pus iar. Cu toate astea cand sa aerisim ambreiajul rulmentul nu a rezistat decat la maxim 5 apasari. Sa apart, balta jos, pedala flescaita. Cumpar din nou tot kit-ul (nu mai tin minte marca ceva englezesc parca), montam iar si surpriza: merge. Pana acum (maxim 7000 km din care cel putin 70% in afara localitatii)....de ieri a inceput sa scoata ceva zgomote la apasare si se apasa din ce in ce mai greu = sunt sigur ca o sa crape iar.
Intrebare: ce naiba sa-i mai schimb?; pentru ca o sa ma duc din nou la service si am sa schimb iar rulmentul si va crapa iar si tot asa. Deja devin disperat; numai ambreiajul deja ma costat vreo 4000 ron.
Orice sfat e bine venit si multumesc anticipat.
PS: rog admini sa fie intelegatori; stiu ca mai sunt discutii pe tema ambreiajului dar eu n-am gasit nici una in care sa fie descrise cele de mai sus (adica sa-i fi crapat de atatea ori fara sa gaseasca rezolvarea).
Am cumparat kit-ul de ambreiaj (placa si disc luk si rulment separat). Fost la mecanic si montat. Dupa aproximativ 100 km a inceput sa piarda lichid de frana si in alti 10 km sa spart din nou rulmentul. Am mers din nou la acelasi mecanic schimbat din nou rulmentul. Am plecat din nou maxim 200 km Si spart din nou. Ajung din nou la mecanic cu un rulment nou marca luk (zic ca poate nu s-au inteles marcile intre ele; acum tot kitul luk) si cu 2 zile libere ca stau langa el sa vad ce draq face. Ne-am apucat de treaba si spre sfarsit chiar ma gandeam ca nu prea are ce sa greseasca; operatiune de schimbare a rulmentului este extrem de simpla (sunt 3 suruburi si nu ai cum sa pui rulmentul in alta pozitie); cutia este mai complicat de dat jos si pus iar. Cu toate astea cand sa aerisim ambreiajul rulmentul nu a rezistat decat la maxim 5 apasari. Sa apart, balta jos, pedala flescaita. Cumpar din nou tot kit-ul (nu mai tin minte marca ceva englezesc parca), montam iar si surpriza: merge. Pana acum (maxim 7000 km din care cel putin 70% in afara localitatii)....de ieri a inceput sa scoata ceva zgomote la apasare si se apasa din ce in ce mai greu = sunt sigur ca o sa crape iar.
Intrebare: ce naiba sa-i mai schimb?; pentru ca o sa ma duc din nou la service si am sa schimb iar rulmentul si va crapa iar si tot asa. Deja devin disperat; numai ambreiajul deja ma costat vreo 4000 ron.
Orice sfat e bine venit si multumesc anticipat.
PS: rog admini sa fie intelegatori; stiu ca mai sunt discutii pe tema ambreiajului dar eu n-am gasit nici una in care sa fie descrise cele de mai sus (adica sa-i fi crapat de atatea ori fara sa gaseasca rezolvarea).
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Problema nu este la rulment ci la placa de presiune. Daca intreg ansamblul -volanta/disc/placa -este mai subtire decat piesele originale, rulmentul hidraulic se sparge. De ce? Pentru ca pompa de ambreiaj trimite in rulment o anume cantitate de lichid (aceiasi cantitate) la fiecare apasare si rulmentul nu o poate prelua decat daca este complet golit, adica trimis complet inapoi de catre soarele de pe placa. Nefiind impins inapoi pana la capat,nu poate prelua tot lichidul care i se serveste si crapa.
chucki
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Ce spuneti mi se pare logic si cu sens dar: in momentul de fata sunt la al 3-lea kit placa si disc (aici il includ si pe cel original al masini) si cu toate sa intamplat cam acelasi lucru. Si ma gadesc ca si producatorii sunt obligati sa respecte anumite cote (mai ales cei care au oarecum un nume; gen luk). Probabil ca din economie sa fie placa facuta ceva mai subtire dar presupun ca e facuta sa mearga. Cat te tine asta e alta treba....
Nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa contest cunostintele dvs sa fiu un gica contra dar avand in vedere ca problema a persistat cu 3 placi de presiune diferite (2 noi) ma gandeam ca problema ar putea fi in alta parte gen: volanta, pompa ( desi ciudat m,a gandeam ca poate baga o presiune prea mare desi logic ar ca atunci cand se defecteaza sa bage mai putin).
De precizat ar fi ca nici unul din rulmenti nu a cedat in acelasi loc, si ca atunci cand e pe moarte (ca acum) pedala de vine din ce in ce mai tare, la apasare se simte ca si cum ar freca fier pe fier (se si aude ceva de genul asta)si parca si agata foarte putin.
Ce ma sfatuiti sa fac ; sa stau pe capul mecanicilor si sa masor placa? probabil ca daca am sa le spun sa se uite si placa imi vor spune ca sigur e de schimbat si tare imi e ca o voi schimba iar si nu se va intampla nimic.
Inca o data multumesc de raspuns si la multi ani.
Nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa contest cunostintele dvs sa fiu un gica contra dar avand in vedere ca problema a persistat cu 3 placi de presiune diferite (2 noi) ma gandeam ca problema ar putea fi in alta parte gen: volanta, pompa ( desi ciudat m,a gandeam ca poate baga o presiune prea mare desi logic ar ca atunci cand se defecteaza sa bage mai putin).
De precizat ar fi ca nici unul din rulmenti nu a cedat in acelasi loc, si ca atunci cand e pe moarte (ca acum) pedala de vine din ce in ce mai tare, la apasare se simte ca si cum ar freca fier pe fier (se si aude ceva de genul asta)si parca si agata foarte putin.
Ce ma sfatuiti sa fac ; sa stau pe capul mecanicilor si sa masor placa? probabil ca daca am sa le spun sa se uite si placa imi vor spune ca sigur e de schimbat si tare imi e ca o voi schimba iar si nu se va intampla nimic.
Inca o data multumesc de raspuns si la multi ani.
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Cu sublerul si cu un creion+hartie:
Masori foarte precis distantele si le calculezi astfel incat,dupa montaj sa fie rulmentul apasat pana la capat,dar si placa de presiune sa fie relaxata pe disc. Adica, rulmentul sa nu fie iesit inspre motor mai mult de 1 mm pentru ca in caz contrar nu va mai putea sa primeasca tot lichidul. Nu e bine nici sa stea apasat pana la fund pentru ca atunci risti sa tina placa putin apasata si atunci poate sa patineze discul. De retinut, in timp, rulmentul se uzeaza cate putin in zona in care calca pe soare si din ce in ce, se va lasa spre motor. Daca nu este de calitate(vorbesc de duritatea suprafetei de contact) se va uza foarte repede. Asadar subler si masuratori perfecte.
Masori foarte precis distantele si le calculezi astfel incat,dupa montaj sa fie rulmentul apasat pana la capat,dar si placa de presiune sa fie relaxata pe disc. Adica, rulmentul sa nu fie iesit inspre motor mai mult de 1 mm pentru ca in caz contrar nu va mai putea sa primeasca tot lichidul. Nu e bine nici sa stea apasat pana la fund pentru ca atunci risti sa tina placa putin apasata si atunci poate sa patineze discul. De retinut, in timp, rulmentul se uzeaza cate putin in zona in care calca pe soare si din ce in ce, se va lasa spre motor. Daca nu este de calitate(vorbesc de duritatea suprafetei de contact) se va uza foarte repede. Asadar subler si masuratori perfecte.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ia legatura cu colegul @mecaNIK, ca e din Bucuresti.
Omul asta are experienta si are inclusiv o Vectra B ca masina personala (deci le cunoaste bine), asadar mergi la el la atelier si nu cred ca nu te poate ajuta ca e un bun meserias.
Nu am fost niciodata la el, dar judecand dupa activitatea lui de ani de zile aici pe forum e unul dintre cei mai in etate si cu experienta in domeniu. La fel este si colegul @Bunicu (doar ca este mai departe de Bucuresti) asadar daca te apuci singur tine cont de sfaturile lui ca sunt bune.
Succes.
Omul asta are experienta si are inclusiv o Vectra B ca masina personala (deci le cunoaste bine), asadar mergi la el la atelier si nu cred ca nu te poate ajuta ca e un bun meserias.
Nu am fost niciodata la el, dar judecand dupa activitatea lui de ani de zile aici pe forum e unul dintre cei mai in etate si cu experienta in domeniu. La fel este si colegul @Bunicu (doar ca este mai departe de Bucuresti) asadar daca te apuci singur tine cont de sfaturile lui ca sunt bune.
Succes.
chucki
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
La multi!
va multumesc pentru raspunsuri; cred ca voi astepta sa crape iar apoi am sa merg la un service (ma gandeam la eds sau radacini) sa faca lucrarea ei...iar apoi ori se va rezolva ori daca va crapa se va face pe garantie si nu ma va mai costa. Acum m=am intors in bucuresti dupa un drum de 400 km in care masina nu mi-a facut probleme. Mai astept.
Daca mai poate cineva sa-mi nai dea cate o idee (poate chiar mecaNIK) ii multumesc anticipat si sunt atent in continuare.
va multumesc pentru raspunsuri; cred ca voi astepta sa crape iar apoi am sa merg la un service (ma gandeam la eds sau radacini) sa faca lucrarea ei...iar apoi ori se va rezolva ori daca va crapa se va face pe garantie si nu ma va mai costa. Acum m=am intors in bucuresti dupa un drum de 400 km in care masina nu mi-a facut probleme. Mai astept.
Daca mai poate cineva sa-mi nai dea cate o idee (poate chiar mecaNIK) ii multumesc anticipat si sunt atent in continuare.
doom3
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
salut chucki. am o masina identica cu a ta si mi-a facut aceleasi probleme. pierdut lichid schimbat rulment cu tot cu kit..cam no name...gen topran la rulment...dar luk la disc si placa .mers 1000km. acum iar pierdut lichid... este in service la un mecanic. sper sa o repare bine peste 2 zile. tu ce ai mai facut? ti-a mai facut probleme? deci ar fi bun kitul englezesc?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
chucki
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salut. desi nu a mai crapat ambreiajul nu pot sa zic ca am rezolvat in vre-un fel....ultima oara cand a pus rulmentu' mecanicul nu la mai aerisit foarte bine. DREPT URMARE: pana se incalzeste motorul/cutia bag in viteza ca la raba dar nu a mai crapat. Acum daca o crapa, o sa vad.... sfatul meu: dute si fa lucrarea la un service care sa-ti deie garantie...daca se sparge dupa 1000 km sa il poti schimba pe garantie. Imi pare rau ca nu pot sa-ti dau un raspuns clar....si eu mi-as dorii unul.
Sarbatori fericite.
Sarbatori fericite.
chucki
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
PS: cred ca @bunicu are dreptate...ansamblu este mai subtire decat trebuie iar rulmentul se "intinde" prea mult. Cred ca d-aia nu a mai crapat la mine (nefiind aerisit bine ii este imposibil sa bage presiunea maxima), dar cand o va face am sa incerc sa schimb si volanta....am eu o presimtire ca aia s-a subtiat.
Daca poti tine-ma si pe mine la curent...poate ai noroc de un mecanic mai smart si se prinde de unde e.
Daca poti tine-ma si pe mine la curent...poate ai noroc de un mecanic mai smart si se prinde de unde e.
doom3
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vă salut!
Voi revitaliza acest topic cu niște întrebări ca să nu mai deschid unul nou.
Doresc să schimb ambreiajul, dar nu știu ce marcă să pun. Am înțeles că noile loturi de rulmenți Sachs, Luk, Valeo sunt de calitate foarte proastă și cedează în 10.000-15.000 de km. Ce rulment de presiune bun îmi recomandați? Cineva mi-a spus să pun OEM, dar costă mai mult rulmentul decât restul kitului. Aveți alte recomandări, sau merg pe OEM?
La capitolul kit ambreiaj, aș pune Luk. Mi s-a spus că din fabrică tot cu Luk a venit și tot Luk aș pune. Încă nu l-am dat jos ca să văd cu ochii mei. M-ar încânta ideea de a schimba ambreiajul cu unul de la producătorul OEM. Dacă aveți altă recomandare, sunt deschis.
Dacă tot îmi pun mașina pe elevatorul de operație, aș schimba uleiul din cutie și semeringurile de la planetare și timonerie. Uleiul l-am aflat cu ajutorul colegilor de pe forum și voi pune original GM după cod, semeringurile de la planetare nu sunt mare brânză, dar cu semeringul de la timonerie nu știu ce să fac. Mecanicul mi-a spus că se schimbă foarte greu la cutia F13, trebuie demontat tot ansamblul de la timoneria interioară pentru a scoate tija. Există vreo modalitate mai simplă ce nu implică flex+sudură la tijă? Semeringul actual plânge, trebuie neapărat schimbat și nu vreau să îl las așa.
Vă mulțumesc!
Voi revitaliza acest topic cu niște întrebări ca să nu mai deschid unul nou.
Doresc să schimb ambreiajul, dar nu știu ce marcă să pun. Am înțeles că noile loturi de rulmenți Sachs, Luk, Valeo sunt de calitate foarte proastă și cedează în 10.000-15.000 de km. Ce rulment de presiune bun îmi recomandați? Cineva mi-a spus să pun OEM, dar costă mai mult rulmentul decât restul kitului. Aveți alte recomandări, sau merg pe OEM?
La capitolul kit ambreiaj, aș pune Luk. Mi s-a spus că din fabrică tot cu Luk a venit și tot Luk aș pune. Încă nu l-am dat jos ca să văd cu ochii mei. M-ar încânta ideea de a schimba ambreiajul cu unul de la producătorul OEM. Dacă aveți altă recomandare, sunt deschis.
Dacă tot îmi pun mașina pe elevatorul de operație, aș schimba uleiul din cutie și semeringurile de la planetare și timonerie. Uleiul l-am aflat cu ajutorul colegilor de pe forum și voi pune original GM după cod, semeringurile de la planetare nu sunt mare brânză, dar cu semeringul de la timonerie nu știu ce să fac. Mecanicul mi-a spus că se schimbă foarte greu la cutia F13, trebuie demontat tot ansamblul de la timoneria interioară pentru a scoate tija. Există vreo modalitate mai simplă ce nu implică flex+sudură la tijă? Semeringul actual plânge, trebuie neapărat schimbat și nu vreau să îl las așa.
Vă mulțumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mi-e greu sa cred ca un rulment de presiune Sachs, Luk, Valeo integral din metal va ceda asa de repede (10.000km-15.000km). Dar mai poti stii ce calitate la piese mai exista pentru masinile vechi la ora actuala ? Pentru ca multi vor sa le vada iesite de pe strada, la un Centru de Dezmembrari daca se poate.
Pe timpurile cand am avut Vectra B 1.7TD 1997, in 2016 deja aparusera rulmenti de presiune cu elemente din plastic (nu imi amintesc exact care, cum) insa tinând cont de asta am preferat sa cumpar rulment de presiune LUK pe original. La momentul cand am vandut Vectra B in 2021 facusem deja 50.000km cu ea si rulmentul de presiune era in stare buna. Volanta insa avea o bataie la rece si incepuse sa patineze intr-a cincea, la deal, daca la 2.000rpm apasam acceleratia direct la podea. Masina avea deja 300.000km in bord (130.000km facuti de mine in 11 ani) si probabil era la al doilea kit de ambreiaj (pe volanta scria SACHS, asa mi-a spus mecanicul cand a schimbat rulmentul de presiune la ea, rulmentul de presiune vechi a fost insa LUK).
Ca sa concluzionez, daca masina ta e in stare buna (caroserie + motor) atunci cauta sa cumperi rulment pe original (integral din metal) si te sfatuiesc sa iei in calcul inclusiv site-ul ebay.de unde o sa gasesti piese originale, nevandute, la un pret decent.
Succes.
Pe timpurile cand am avut Vectra B 1.7TD 1997, in 2016 deja aparusera rulmenti de presiune cu elemente din plastic (nu imi amintesc exact care, cum) insa tinând cont de asta am preferat sa cumpar rulment de presiune LUK pe original. La momentul cand am vandut Vectra B in 2021 facusem deja 50.000km cu ea si rulmentul de presiune era in stare buna. Volanta insa avea o bataie la rece si incepuse sa patineze intr-a cincea, la deal, daca la 2.000rpm apasam acceleratia direct la podea. Masina avea deja 300.000km in bord (130.000km facuti de mine in 11 ani) si probabil era la al doilea kit de ambreiaj (pe volanta scria SACHS, asa mi-a spus mecanicul cand a schimbat rulmentul de presiune la ea, rulmentul de presiune vechi a fost insa LUK).
Ca sa concluzionez, daca masina ta e in stare buna (caroserie + motor) atunci cauta sa cumperi rulment pe original (integral din metal) si te sfatuiesc sa iei in calcul inclusiv site-ul ebay.de unde o sa gasesti piese originale, nevandute, la un pret decent.
Succes.
Paranoid
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Am revenit. Azi am schimbat ambreiajul și am pus kit Luk și rulment Sachs. Placa de presiune era Sachs pe OEM, iar discul era Luk. Discul este 1/1 cu originalul, dar placa de presiune mi-a mâncat puțin nervii. A trebuit să cumpăr două plăci pentru că aveam două coduri. La montaj, surpriză, ambele erau conpatibile și nu aveau diferențe, doar în teorie erau diferite după cod. Am făcut și revizie completă la cutie și mă declar mulțumit până acum. Am încins puțin mașina să văd cum merge și schimbă ireproșabil.