Pyroman
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
Este normal sa existe un delay intre apasarea pedalei de acceleratie si cresterea propriuzisa a turatiilor? Adica ce se intampla la mine daca sunt in relanti si apas brus acceleratia:
- Se aude cum suge aer puternic
- Tremura putin motorul
- Incepe sa urce in ture
Este normal? Masina este cea din semnatura - adica motor EURO 4 - amestec sarac. Mi s-a sugerat ca poate fi ceva de la aprindere. As ruga o persoana care are si ea aceeasi motorizare Z16XE sau Z18XE sau oricine are experienta cu asa ceva sa-mi raspunda.
Alte probleme probabil adiacente:
- Consum 12-13 in oras
- Cand motorul este rece (adica indicatorul de temp este sub 90 grade) pleaca greu de pe loc - trebuie turata si tremura nitzel.
- Dupa ce se incalzeste parca piede din putere.
- La turatii joase nu trage dar cum trece de 2500 parca isi da drumul brusc
- La turatii joase (de ex 1000 de rpm), desi tin piciorul fix pe acceleratie masina are niste zvacniri deranjante desi parca mai dispar dupa ce se incalzeste motorul.
Mentionez: Bujii noi, Ulei schimbat (Aral 10w40), EGR curatat, Filtre Aer Benzina si Polen schimbate. Nu am becuri aprinse pe bord sau coduri de eroare memorate. Motorul mananca ulei destul de mult.
As fi fericit si daca atzi putea sa ma indrumati spre un mecanic bun care sa aiba un tester calumea si sa se priceapa.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
- Se aude cum suge aer puternic
- Tremura putin motorul
- Incepe sa urce in ture
Este normal? Masina este cea din semnatura - adica motor EURO 4 - amestec sarac. Mi s-a sugerat ca poate fi ceva de la aprindere. As ruga o persoana care are si ea aceeasi motorizare Z16XE sau Z18XE sau oricine are experienta cu asa ceva sa-mi raspunda.
Alte probleme probabil adiacente:
- Consum 12-13 in oras
- Cand motorul este rece (adica indicatorul de temp este sub 90 grade) pleaca greu de pe loc - trebuie turata si tremura nitzel.
- Dupa ce se incalzeste parca piede din putere.
- La turatii joase nu trage dar cum trece de 2500 parca isi da drumul brusc
- La turatii joase (de ex 1000 de rpm), desi tin piciorul fix pe acceleratie masina are niste zvacniri deranjante desi parca mai dispar dupa ce se incalzeste motorul.
Mentionez: Bujii noi, Ulei schimbat (Aral 10w40), EGR curatat, Filtre Aer Benzina si Polen schimbate. Nu am becuri aprinse pe bord sau coduri de eroare memorate. Motorul mananca ulei destul de mult.
As fi fericit si daca atzi putea sa ma indrumati spre un mecanic bun care sa aiba un tester calumea si sa se priceapa.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Parca stiam ca z16xe nu are debitmetru ,
Am motor z16xe pe Vectra B ( am avut si astra cu z16xe ) consumul nu depaseste 10% urban nici la astra nici la vectra (dar la ce trafic aveti in Bucuresti este explicabil 12-14 % consum ) ; zvacnirile alea le aveam si eu la astra ( destul de slabe fata de cielo care l-am avut inainte ) ; nu am observat o intarziere la apasarea pedalei de acceleratie ...Sunt f.curios de ce multe motoare Opel consuma ulei in cantitati destul de mari fata de motoarele altor firme de acelasi calibru
Am motor z16xe pe Vectra B ( am avut si astra cu z16xe ) consumul nu depaseste 10% urban nici la astra nici la vectra (dar la ce trafic aveti in Bucuresti este explicabil 12-14 % consum ) ; zvacnirile alea le aveam si eu la astra ( destul de slabe fata de cielo care l-am avut inainte ) ; nu am observat o intarziere la apasarea pedalei de acceleratie ...Sunt f.curios de ce multe motoare Opel consuma ulei in cantitati destul de mari fata de motoarele altor firme de acelasi calibru
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Am Z18 XE si am observat urmatoarele :
- nu suge aer la relanti ci se tureaza pur si simplu.
- motorul tremura foarte putin cand pica in decelerare si asta pentru ca nu este echilibrat la marea arta .
Precizare : Am condus Octavia RS TFSI si Passat FSI ( 200 si 150 CP pe benzina ambele ) . Motorul nu este echilibrat pentru ca daca sprituiesti pe loc la 2000 de ture tremura masina ca la balamuc . Eu am zis ca-s intr-un Mustang din ala american . deasemenea aceleasi simptome le-am observat la BMW 1.8 benzina 2003 .
- consumul meu este de 12 - 13 in oras , poate mai mult ( depinde cum o alerg )
- n-am observat sa plece altefel dupa loc cand e rece ( poate e putin mai vioaie ca-i rece )
- dupa ce se incalzeste e normal sa piarda din putere dar foarte putin sesizabil . Orice masina face asta . Oricum puterea din certificat ecu motorul cald
- la turatii joase nu vad ce pretentii trebuuie sa ai de la un aspirat de 1.6. Spune-mi la 4500 de ture cum trage ( in cuplu ) .
In tot cazul ai o problema , e evident . Iti recomand service-ul DanDon din Floreasca care mi-a diagnosticat corect problema mea de amestec sarac , acu' 2 luni .
- nu suge aer la relanti ci se tureaza pur si simplu.
- motorul tremura foarte putin cand pica in decelerare si asta pentru ca nu este echilibrat la marea arta .
Precizare : Am condus Octavia RS TFSI si Passat FSI ( 200 si 150 CP pe benzina ambele ) . Motorul nu este echilibrat pentru ca daca sprituiesti pe loc la 2000 de ture tremura masina ca la balamuc . Eu am zis ca-s intr-un Mustang din ala american . deasemenea aceleasi simptome le-am observat la BMW 1.8 benzina 2003 .
- consumul meu este de 12 - 13 in oras , poate mai mult ( depinde cum o alerg )
- n-am observat sa plece altefel dupa loc cand e rece ( poate e putin mai vioaie ca-i rece )
- dupa ce se incalzeste e normal sa piarda din putere dar foarte putin sesizabil . Orice masina face asta . Oricum puterea din certificat ecu motorul cald
- la turatii joase nu vad ce pretentii trebuuie sa ai de la un aspirat de 1.6. Spune-mi la 4500 de ture cum trage ( in cuplu ) .
In tot cazul ai o problema , e evident . Iti recomand service-ul DanDon din Floreasca care mi-a diagnosticat corect problema mea de amestec sarac , acu' 2 luni .
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
As incerca sa curat Throttle Body ca este simplu si oricum nu strica sa te uiti pe acolo. Se depune crusta si clapeta se "agata" mai ales la regim de turatii mici cind ea sta aproape inchis.
Vezi ca la Agila am facut un post cu poze si seamana mult intre ele.
Nu stiu daca ai debitmetru, oricum uita-te intre filtru de aer si throttle body daca este. Tot la Agila ai cite in luna si-n stele despre el. Acolo ai si un termistor care masoara temperatura aerului aspirat. Verifica daca este curat, vezi ca ai destule poze acolo. La pagina 3 am pus si masuratori si valori care in general sunt asemanatoare. Daca arata bine nu umbla sa-l cureti !
Si eu am avut mici probleme la modul ca nu "tisnea" de pe loc cum vroiam, drept este ca eu merg cu Tico si Agila nevestei e cu motor de 1l si are 1000kg. Dupa ce am curatat EGR si Throttle Body a devenit mult mai vioaie.
Curata contacte, preferabil toate.
Vezi senzor camshaft si cranckshaft se intimpla des probleme pe acolo !
Succes si sa ne spui ce ai gasit,
Dan
Vezi ca la Agila am facut un post cu poze si seamana mult intre ele.
Nu stiu daca ai debitmetru, oricum uita-te intre filtru de aer si throttle body daca este. Tot la Agila ai cite in luna si-n stele despre el. Acolo ai si un termistor care masoara temperatura aerului aspirat. Verifica daca este curat, vezi ca ai destule poze acolo. La pagina 3 am pus si masuratori si valori care in general sunt asemanatoare. Daca arata bine nu umbla sa-l cureti !
Si eu am avut mici probleme la modul ca nu "tisnea" de pe loc cum vroiam, drept este ca eu merg cu Tico si Agila nevestei e cu motor de 1l si are 1000kg. Dupa ce am curatat EGR si Throttle Body a devenit mult mai vioaie.
Curata contacte, preferabil toate.
Vezi senzor camshaft si cranckshaft se intimpla des probleme pe acolo !
Succes si sa ne spui ce ai gasit,
Dan
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Pyroman
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi. La Dandon am fost deja si acolo mi s-a sugerat ca ar putea fi aprinderea dar nu a putut sa-mi dea un raspuns sigur. Diagnoza a constat in "dat o tura cu masina". Am incercat si la GTT si acolo mi-a gasit ca e blocata valva EGR si dupa curatare cica "si-a dat drumul"......bineinteles masina merge la fel. Nu stiu ce sa mai incerc. Vreau sa merg la un mecanic care nu se grabeste sa scape de mine si sa se uite atent la toate chichitzele - bineintzeles ii platesc tot timpul pe care il pierde cu testarea. Oricum pentru o testare amanuntita e nevoie de un tester calumea (care sa stie actuator test - cum au la Opel GTT sau DiBas - nu doar sa citeasca coduri de eroare)
Pyroman
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Senzorii de la arbori, camshaft si crankshaft de obicei la masinile "noi" sunt Hall si se verifica cu osciloscopul, la fel si cel de explozie (knock).
Citeste mai multe aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8454
In service la noi in tara nu am vazut pe nimeni sa-i verifice asa. In occident am vazut in schimb, avea un laptop cu placa de achizitie si verifica repede daca forma de unda era corecta ca amplitudine, daca are intreruperi etc...tot asa vedea si alti senzori, de ex. pozitie throttle, EGR...
Daca ai un prieten electronist "dotat" miloaga la el si in se rezolva repede. Faci masuratoare cu motor rece si pe urma cu el cald. Am intilnit senzori care la cald "isi dadeau drumul" si mergeau bine.
La tine EGR este vacumatic, primeste comanda oare ?
Baga un ochi la Throttle Body si vezi si starea futunelor.
Citeste mai multe aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8454
In service la noi in tara nu am vazut pe nimeni sa-i verifice asa. In occident am vazut in schimb, avea un laptop cu placa de achizitie si verifica repede daca forma de unda era corecta ca amplitudine, daca are intreruperi etc...tot asa vedea si alti senzori, de ex. pozitie throttle, EGR...
Daca ai un prieten electronist "dotat" miloaga la el si in se rezolva repede. Faci masuratoare cu motor rece si pe urma cu el cald. Am intilnit senzori care la cald "isi dadeau drumul" si mergeau bine.
La tine EGR este vacumatic, primeste comanda oare ?
Baga un ochi la Throttle Body si vezi si starea futunelor.
- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
Pyroman
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Foarte sigur este throttle body - facut bucati si curatat in paralel cu potentiometrul de la pedala acceleratie (putin probabil dar merita atentia profilactica) :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
si a rezolvat problema ! :
Inceput si ca de obicei neterminat aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
si a rezolvat problema ! :
Pe linga subiect,
Dupa ce ai curatat throttle body ai amai avut probleme ?
(off topic, cu body throttle nu am mai avut probleme de atunci. )
Dupa ce ai curatat throttle body ai amai avut probleme ?
(off topic, cu body throttle nu am mai avut probleme de atunci. )
Inceput si ca de obicei neterminat aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
fiara citeste aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
da cautare si vei gasi, evident daca vrei.....
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
da cautare si vei gasi, evident daca vrei.....
costmuz
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2000 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
mi20r
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2006
- Mesaj Privat
La fel mi-a fost si mie frica sa curat throttle body, dar si din cauza ca nu am gasit cheia potrivita sa desfac tot, am decis sa incerc sa curat cu un spray pentru carburator, doar desfacand filltrul de aer si furtunul care vine din blocul motor (Z16XEL) (adica sa ajung la clapeta de acceleratie - citeste tutorialul lui Dan Cuciureanu intai ) Spray-ul m-a costat 4RON si am folosit cam 200ml = jumatate. Asteapta sa se raceasca motorul si deconecteaza bateria mai intai. Insista unde vezi ca nu straluceste aluminul si grija la ochi si fata, ca sar stropi. Pune-ti manusi daca poti. Apasa clapeta, pe partea dinspre botul masinii si vezi ca se va deschide la 90 grade, da cu spray-ul si inauntru. Dupa care stergi bine cu o carpa, baga degetul cat intra in interior, si sterge peretii admisiei de aer - grija sa nu ramana ate de la carpa cumva inauntru). Dupa care, contact 30-40 sec, iei contactul!. Dupa care pornesti motorul normal. O sa faca urat la inceput, adica variatii mari in turatie, dar isi va reveni dupa vreo 20 de secunde. Nu mi-a venit sa cred de diferenta, si sunt destul de perfectionist. Cand o sa am timp si gasesc cheia potrivita o sa desfac si curat tot.
Bafta si atentie
Bafta si atentie
ricic2001
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
Mi-am luat de 3 luni un Opel Astra Coupe 1.6 16v 100 CP (cred ca e E16XEL) - 2003 - 90.000 km, import Germania. Masina merge perfect, fuge 200 si trage motorul foarte bine, dar ma rupe la consum. Am incercat de 5-6 ori pana acum, plin facut (52 l rezervor) si fac aproximativ 500 km cu un plin. O sa caut o firma cu tester ceva sa-mi spuna daca e ceva in neregula, nu cred ca e normal. Merg eu mai agresiv si am ceva drumuri prin bucuresti, dar in afara rar trec de 140, de obicei merg cu 110 - 120. Nu stiu daca e in regula acest consum, mi se pare cam mult. Deasemenea si la mine este un raspuns intarziat la acceleratie si din momentul in care nu mai apas acceleratia, tot se mai tureaza putin. Putere are de la 2500 - 3000 RPM in sus, sub 2500 trebuie treapta inferioara, nu trage.
- biker
- **
- 173 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
biker
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat