- claudiu-cld
- OP
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Pentru a nu mai avea problem la EDU(calculator de injectie Y17DT) din cauza calduri si vibratiilor am decis sa schimb pozitia acestuia de pe pompa de injectie pe peretele ignifug
De la inceput va spun ca ca trebuie sa va innarmati cu rabdare,sa aveti rampa ca sa lucrati mai usor sau puteti face operatiunea pe sus asa cum am facut si eu.
Materiale si scule necesare:
-Pistol/ciocan de lipit cu cele necesare,fludor,sacaz.
-sfic sau cater pentru taiat si decojit firele la capete
-tub termocontractil pentru izolat lipiturile(se poate folosi si banda izolatoare,dar mai bun e tubul)
copex in care sa bagati instalatia nou formata(se poate lua de la dezmembrari de unde luati si mufa cu fire lungi)
-si niste perne,paturi moi sau arice alceva ca sa puneti pe motor sa nu v-a doara pieptul cand lucrati deasupra motorului)
Pentru asta am achizitionat o alta mufa pentru EDU cu cabluri de 50-60cm(ale mele au avut 60cm de la mufa pana la capatul firelor taiate).Pe instalatia cumparata avea si sufficient copex pe care l-am folosit la izolarea noi instaltii.
Ca sa lucrez mai usor si sa imi fac front de lucru am dat jos carcasa filtrului de aer si tubulatura de aer cu debitmetru pana la teava de metal.
Am asezat paturile si buretele pe motor si am luat pozitia de lucru
Aici eram la alta operatie dar asa am lucrat si acum.
Am inceput sa tai cate un fir din mufa originala si sa il lipesc cu corespondentul din mufa noua.
Nu va hazardati sa taiati toate firele odata pentru ca sunt 2 fire maro de aceeasi grosime dar pozitionate diferit in mufa ,la fel sunt si 3 fire rosu cu albastru de grosimi asemanatoare dar la fel pozitionate altfel in mufa.
si am continuat asa pana le-am taiat si lipit pe toate cele 8 fire din mufa.
Asa arata toate firele lipite si izolate cu tub termocontractil
Pentru o siguranta suplimentara fiecare fir l-am izolat peste tub cu banda izolatoare.Nu am mai facut poze ,ma luat valul cu munca.
Apoi am strans toate firele la un loc si le-am dat o tura de banda pana sus la mufa ca sa pregatesc noua instalatie pentru introducerea in copex.La fel nu am facut poze dar va dati seama cu ar fi aratat.
Am bagat noua instalatie in copex si am izolat bine .
Apoi am asezat EDU(calculatorul de injectie) pe locatia viitoare si am dat 2 gauri cu bormasina cu spiral de 5,5.
Cum am procedat ca sa nu gresesc ,Am semnat prima gaura cu edu pe locatie,am dat gaura,am pozitionat/prins edu pe pozitie cu un surub de 6 cu piulita si am dat cea de a doua gaura ,astfel nu aveam cu sa gresesc.
Am prins EDU cu 2 suruburi de 6 cu piulite si saibi si le-am strans bine .
Pentru a avea acces pe partea cealalta a panoul ingnifug se scoate chederul si se ridica putin de plasticul pe care vin montate stropitorile de parbriz.
Asa arata EDU montat pe panou.
si asa arata noua instalatie pozata pe masina(este prinsa cu un soricel/colier rapid de o parte a instalatie de pe masina.
.
Sper ca am fost de ajutor cu acest tutorial si va urez spor la treaba daca aveti de gand sa faceti ca mine.
Daca nu aveti minimul de cunostinte si experienta in lipituri cu pistorul de lipit sau aveti 2 maini stangi(cei care sunt dreptati si invers pentru cei stangaci ) va rog sa nu va apucati de treaba si lasati asta pe mana cuiva care se pricepe.
Nu raspund de ce face fiecare la masina lui daca in urma acestei modificari pateste ceva la masina din greseala celui care a lucrat la aceasta operatiune.
De la inceput va spun ca ca trebuie sa va innarmati cu rabdare,sa aveti rampa ca sa lucrati mai usor sau puteti face operatiunea pe sus asa cum am facut si eu.
Materiale si scule necesare:
-Pistol/ciocan de lipit cu cele necesare,fludor,sacaz.
-sfic sau cater pentru taiat si decojit firele la capete
-tub termocontractil pentru izolat lipiturile(se poate folosi si banda izolatoare,dar mai bun e tubul)
copex in care sa bagati instalatia nou formata(se poate lua de la dezmembrari de unde luati si mufa cu fire lungi)
-si niste perne,paturi moi sau arice alceva ca sa puneti pe motor sa nu v-a doara pieptul cand lucrati deasupra motorului)
Pentru asta am achizitionat o alta mufa pentru EDU cu cabluri de 50-60cm(ale mele au avut 60cm de la mufa pana la capatul firelor taiate).Pe instalatia cumparata avea si sufficient copex pe care l-am folosit la izolarea noi instaltii.
Ca sa lucrez mai usor si sa imi fac front de lucru am dat jos carcasa filtrului de aer si tubulatura de aer cu debitmetru pana la teava de metal.
Am asezat paturile si buretele pe motor si am luat pozitia de lucru
Aici eram la alta operatie dar asa am lucrat si acum.
Am inceput sa tai cate un fir din mufa originala si sa il lipesc cu corespondentul din mufa noua.
Nu va hazardati sa taiati toate firele odata pentru ca sunt 2 fire maro de aceeasi grosime dar pozitionate diferit in mufa ,la fel sunt si 3 fire rosu cu albastru de grosimi asemanatoare dar la fel pozitionate altfel in mufa.
si am continuat asa pana le-am taiat si lipit pe toate cele 8 fire din mufa.
Asa arata toate firele lipite si izolate cu tub termocontractil
Pentru o siguranta suplimentara fiecare fir l-am izolat peste tub cu banda izolatoare.Nu am mai facut poze ,ma luat valul cu munca.
Apoi am strans toate firele la un loc si le-am dat o tura de banda pana sus la mufa ca sa pregatesc noua instalatie pentru introducerea in copex.La fel nu am facut poze dar va dati seama cu ar fi aratat.
Am bagat noua instalatie in copex si am izolat bine .
Apoi am asezat EDU(calculatorul de injectie) pe locatia viitoare si am dat 2 gauri cu bormasina cu spiral de 5,5.
Cum am procedat ca sa nu gresesc ,Am semnat prima gaura cu edu pe locatie,am dat gaura,am pozitionat/prins edu pe pozitie cu un surub de 6 cu piulita si am dat cea de a doua gaura ,astfel nu aveam cu sa gresesc.
Am prins EDU cu 2 suruburi de 6 cu piulite si saibi si le-am strans bine .
Pentru a avea acces pe partea cealalta a panoul ingnifug se scoate chederul si se ridica putin de plasticul pe care vin montate stropitorile de parbriz.
Asa arata EDU montat pe panou.
si asa arata noua instalatie pozata pe masina(este prinsa cu un soricel/colier rapid de o parte a instalatie de pe masina.
.
Sper ca am fost de ajutor cu acest tutorial si va urez spor la treaba daca aveti de gand sa faceti ca mine.
Daca nu aveti minimul de cunostinte si experienta in lipituri cu pistorul de lipit sau aveti 2 maini stangi(cei care sunt dreptati si invers pentru cei stangaci ) va rog sa nu va apucati de treaba si lasati asta pe mana cuiva care se pricepe.
Nu raspund de ce face fiecare la masina lui daca in urma acestei modificari pateste ceva la masina din greseala celui care a lucrat la aceasta operatiune.
- kratt
- **
- 148 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Astra 2002 y17dt
- Dambovita
kratt
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
oare ai procedat corect faptul ca ai schimbat pozitia calculatorului? Nu cumva el a fost pus acolo tocmai pentru a folosii pompa de injectie ca pe un racitor(radiator)? Cum se comporta calculatorul acum, se mai incalzeste? Te intreb pentru ca sunt interesat , ma dispera, am schimbat, lipit vreo 3 pana acum si ma lasa te miri pe unde...
doryx
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2011
- Mesaj Privat
- kratt
- **
- 148 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Astra 2002 y17dt
- Dambovita
kratt
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
doryx
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2011
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- OP
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
tomcat
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2006
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- OP
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
@claudiu-cld - unde sa vad si eu?
Schimbarea pozitiei ECU si EDU (calculator injectie)
https://www.clubopel.com/vie...p=1810691#1810691
Schimbarea pozitiei ECU si EDU (calculator injectie)
https://www.clubopel.com/vie...p=1810691#1810691
HAPKO
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2006
- Mesaj Privat