Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Tazar

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu un vectra b din 97 si mam gandit sa ma apuc de articulatia de pe spate masina are deja 60 de mii km prin bucuresti de anul trecut cand am luato (a fost adusa gr).
Am incercat sa ma documentez un pic pe internet cam in ce consta articulatia spate ma refer doar la bucsaraie si am ajuns la concluzia ca daca nu ai scule mai bine stai in banca ta.
Intrebarea mea ar fii urmatoare este cineva dispus de pe forum sa ma ajute cu aceasta problema ? contra cost evident.
Prefer sa fac asta decat sa ma duc intrun service de cartie care nu au mai schimbat niciodata la un vectra b spatele si sa isi bata joc de masina batand cu ciocanu.
Skip ads

  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Oricum ai face bati si cu ciocanul.
Iti trebuie presa pentru a scoate/baga. La mine cand am schimbat erau 2 bucse ce nu au vrut sa intre, au trebuit apasate cu ~10tone, una am si rupt-o facand asta. Mi-a spus baiatul de la magazinul auto (avea tot vectra) ca asa a patit si el, asa ca am luat preventiv doua bucse in plus. Ca si pret, spatele a costat ~200lei, fata tot pe acolo.
  • OpelDriver

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2003 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2014

  • Mesaj Privat
@Inspectorul, cum a-ti dat 200 de lei pe spate? A-ti luat 3 bucse de banii aia?
Eu am cumparat 16 bucati cat cuprinde tot spatele si am dat 723 ron.
Cum s-au spart nu imi dau seama, eu nu am avut presa dar totusi am reusit sa le si scot sa le si bag fara sa le sparg.Daca nu ma insel la unele bucse se nimereste o tubulara de 32 sau pe undeva prin zona aceea, a trecut 1 an si ceva de cand le-am schimbat si nu mai tin minte exact.Scule nu iti trebuie cine stie ce.O trusa de tubulare, un ciocan sanatos, eventual opusul la torx adica "e-uri", merge si cu cubulara dar nu e rau daca ai asa ceva.In rest timp si caldura sa fie.Teoretic intr-o zi daca mai ai un ajutor cu tine schimbi toata partea spate cum am schimbat-o si eu.Din pacate am pierdut fostul mail si nu mai am schema de mi-au trimis-o cei de la care am cumparat bucsaraia spate.Am gasit ceva aici pe CO dar este foarte mica poza si nu vezi mare lucru.Daca o sa dau de schema pe undeva trag o fuga pana aici si postez poza in caz ca esti intresat.
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 550
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sal.
  • OpelDriver

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2003 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Alea sunt decat 12, mai sunt inca 4 pe punte


Si ordinea este asa:
2 bucse nr 20 din poza, cate una pt fiecare parte
4 bucse nr 21
4 bucse nr 6 sau 7, sunt identice nu stiu de ce sunt numerotate diferit
4 bucse nr 3 sau 2, la fel ca mai sus
Aici sunt 14 bucse la nr
Mai sunt inca 2 bucse pt bara stabilizatoare
Total 16 bucati.
Acum depinde cat te tine buzunarul, unii vor spune ca de ce sa le schimbi si pe cele numerotate 2-3... Daca tot te apuci de o treaba si vrei sa o faci ca la carte schimbi tot cum am schimbat si eu.
Daca nu... e masina ta, investitia tot a ta este.
  • georgerusu

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Este o vorba... daca nu e stricat nu repara
  • OpelDriver

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2003 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Corect, decat sa le cumperi pe toate sa desfaci 1 data si bine, mai bine desfaci din luna in luna si schimbi cate o bucsa.
  • georgerusu

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Data viitoare cand faci schimbul la ulei sa segmentezi si motorul ca oricum la un moment dat se strica...
  • tannu

  • Mesaje scrise: 773
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
georgerusu, eu nu inteleg de ce unii cu mentalitatea ta mai schimba uleiul si nu asteapta pana se evapora ? Smile)
Sa desfaci busonul baii de ulei inainte de a fi sigur ca a disparut si ultima picatura de ulei din motor este o actiune total opusa principiilor tale, dar, cu toate astea, nu reusesti sa te dezobisnuiesti de ea, corect ? Smile)


Ultima modificare făcută de tannu la Vin 12 Dec, 2014 9:09 pm
  • georgerusu

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Nu stiu care din noi schimba mai des uleiul sau care este mai atent cu ce pune in motor, daca tot vorbesti de mentalitate.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 773
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Asa e, nu stii. In cazul asta, pastreaza ironiile ieftine pt tine. Comparatia ta intre schimbul de ulei si inlocuirea articulatiei e o aberatie. Daca nu ai ceva de spus in ajutorul subiectului pentru care a fost deschis topicul, rezuma-te doar la citit, fara sa iei omul la misto doar pentru ca nu face parte din categoria ta - economie de risipa
  • georgerusu

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Tu esti ala care vorbeste mult si fara sa ajuti ba chiar dai si sfaturi proaste. Cum poti sa ii spui unui om care are o vectra din 97 sa se apuce sa schimbe TOATE bucsele de pe spate "ca oricum pica la un moment dat"? Stii tu 100% ca peste 1 luna pica si celelalte si trebuie schimbate oricum? Unul din scopurile acestui forum este ca un grup de oameni sa se ajute intre ei sa cheltuie mai putini bani cu reparatiile. Daca toata lumea si-ar permite ca la orice zgomot suspect sa schimbe TOT nu cred ca ar mai intreba cineva pe forum. Sfatul meu in continuare este sa schimbe doar ce e stricat si sa puna piese de calitate decat sa puna niste piese de calitate medie sau slaba si sa le schimbe pe toate.

Iar comparatia facuta cu schimbul de ulei era construita fix pe "mentalitatea" ta.

Mai mult decat atat nu vad ca in discutia asta sa fi dat vreun sfat sau vreo parere ci doar sa comentezi in plus cu o atitudine urata ca doar na... toti avem curaj sa vorbim in nas de dupa tastatura.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
de obicei se schimba doar ce e stricat, dar daca mecanicul sau cel care face operatiunea este cat de cat priceput, va verifica si alte subansamble si le va schimba si pe acelea daca va fi nevoie. De obicei la vectra b se duc bucsile pivotante primele(cel putin asa am observat eu), caz in care rotile vor sta usor cracanate. Sunt 4 la numar, cate 2 pe fiecare parte.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 773
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
georgerusu, eu nu vad sa fi dat tu vreun sfat folositor, ca sa-ti permiti sa arati cu degetul. Tu doar ai aruncat niste ironii. Pt cultura ta generala, articulatia nu se strica, ci se deterioreaza, lucru care creaza dezechilibru in bunul mers si stabilitatea masinii, iar pe langa asta, te va pune si in imposibilitatea de a-ti efectua geometria (la Vectra se face fata/spate geometria si din geometrie se regleaza rotile sa nu mai stea cracanate). Conform mentalitatii tale, omul ar trebui sa isi schimbe bucsile cand se rup, pt ca atunci inseamna ca s-au stricat din punctul tau de vedere. Afla ca bucsile de pe spate de Vectra sunt oscilante si nu se vor rupe, dar vor capata joc si vor crea o instabilitate in anumite momente (gheata, zapada, etc).
Ca sa nu te mai contrazici aiurea cu mine, am Vectra din 97 (are 146.000 km reali) si inafara de o bieleta de directie si ambele bielete antiruliu pe fata, absolut tot restul articulatiei fata/spate este cel original din fabrica. Per total articulatia este in stare ok; nu face zgomot decat foarte putin pe spate de la bucsile oscilante. Bucsile oscilante despre care vorbim nu se vor rupe neam. Pot sa schimb tot inafara de ele si sa merg tot asa pana in panzele albe. Dar faptul ca o piesa are un anumit grad de uzura afecteaza intr-un fel sau altul mersul masinii (acea instabilitate pe drum alunecos). Deci poate necesita schimbare chiar daca nu e rupta, pt ca totul sa fie in regula. Aici vorbim de articulatie si orice cauciuc se coace in timp, fie ca masina merge, fie ca masina sta. Degeaba e un pivot bun, daca e burduful copt sau crapat. E clar ca acolo va intra mizerie si va nenoroci pivotul. Daca nu schimb nimic acum, atunci merg cu el, dar daca ma apuc sa dau bascula jos si schimb bucsile, voi schimba si pivotul, chiar daca pierd 3-4 luni in care ar mai fi mers. Nu mai e vorba ca din 10 elemente, 5 sunt ok, pt ca daca sunt nevoit sa desfac tot ca sa schimb, atunci le voi schimba pe toate 10, avand in vedere starea si vechimea lor (de unde se poate estima si durata de viata), daca se cere. Nu o sa mai platesc manopera inca o data pt o economie de 4-5-6 luni. La fel cum nici sa pui niste piese de calitate medie la articulatie nu iti va merita in timp. Produsele low cost merg la consumabile sau piese accesibil de inlocuit si asta in conditiile in care o vei face mai des.
  • buldozer2

  • Mesaje scrise: 732
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
tannu, te cam contrazici singur in ultimul post. Daca tot sustii teoria cu schimbatul tot chiar daca nu e cazul ca oricum sunt imbatranite, tu de ce ai inca pe masina in mare parte din suspesia originala a masinii, de ce nu ai schimbat-o toata la prima problema ca oricum e imbatranita? Nu intelege gresit, ideea ta e foarte buna in terorie dar in practica e cam pagubosa si asta datorita calitatii foarte proasta a pieselor de schimb (inclusiv cele OEM)! Exista riscul ca piesele noi sa te tina mai putin decat te-ar fi tinut in continuare cele vechi (asta daca nu sunt defecte de noi, asa cum am patit eu cu amortizoarele si un coleg discuri cu frana oem)! Asa ca cel putin in romania vorba colegului georgerusu se cam potriveste "nu te apuca sa repari un lucru care merge bine"
  • tannu

  • Mesaje scrise: 773
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu ma contrazic cu absolut nimic. Eu nu am umblat deloc la articulatia spate, iar daca as umbla, as schimba tot ce este de schimbat (aici subliniez ca tot se refera inclusiv la ce mai merge, dar durata de viata estimata nu depaseste cateva luni; prin durata de viata nu ma refer ca o sa cada, ci ca o sa faca zgomot si o sa afecteze si mai mult bunul mers al masinii).
La articulatia fata am schimbat acum vreo luna bieletele antiruliu, care se schimba relativ usor, fara a avea vreo treaba cu restul articulatiei, iar pe langa asta, articulatia fata sta chiar bine (fara joc in pivoti, fara burdufuri crapate, etc).
Ca sa inlatur ideea ca m-as contrazice, eu nu vreau sa fac articulatia spate din anumite motive (personale), desi, dp meu personal de vedere, n-ar fi rau sa fie inlocuita. Totodata, eu sunt constient de chestia asta si o recunosc, dar asta nu inseamna ca trebuie neaparat sa o si recomand altuia doar pt ca asa procedez eu.
De exemplu, eu nu pot sa recomand cuiva sa plateasca 70 lei manopera si sa nu schimbe un pivot de 40 lei doar pt ca mai este ok inca, dar peste 4-5 luni o sa necesite inlocuire. Pt ca peste 4 luni o sa mai plateasca vreo 60 lei manopera doar pt pivotul ala si astfel a economisit 40 lei timp de 4 luni, iar apoi a pierdut 60 lei. Nu prea are logica.
La partea cu calitatea pieselor vis a vis de cele de fabrica n-am cum sa te contrazic pt ca sunt de aceeasi parere. Problema e ca nimic nu dureaza la nesfarsit si la un moment dat nu mai ai de ales si trebuie sa le inlocuiesti.


Ultima modificare făcută de tannu la Sam 13 Dec, 2014 4:36 am
  • georgerusu

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
e clar ca scopul tau pe forum este sa iti sustii ideile tale. Macar foloseste gramatica in mod corect! Nu are rost sa ma contrez cu tine ca nu ajuta pe nimeni lucrul asta! Rog un moderator chiar sa stearga daca se poate discutia noastra pentru ca din punctul meu de vedere nu intelegi rostul acestui forum si nici nu ai o coerenta in ceea ce vorbesti
  • tannu

  • Mesaje scrise: 773
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare ca ce ai zis ti se potriveste in totalitate, avand in vedere ca o tii langa cu pastratul pieselor uzate, daca mai merg o perioada, chiar daca platesti manopera de 2 ori.
Cat despre gramatica, nu cred ca esti in masura sa imi dai lectii, atata timp cat nu ai idee nici cum se folosesc semnele de punctuatie. Daca am spalacit niste cuvinte sau m-am exprimat mai aiurea, e din cauza ca am scris numai de pe telefon, totul se vede cam mic aici, iar postarile au fost destul de lungi.
  • georgerusu

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Arata-mi si mie unde am zis ca recomand pastrarea pieselor uzate.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 773
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Continuam aiurea o conversatie care nu isi are rostul.
Daca nu recomanzi schimbarea unei piese uzate, doar pt ca mai tine o perioada, inseamna ca recomanzi pastrarea ei pe masina.
Tind sa cred ca nu coerenta mea e problema, ci atentia pe care o acorzi tu cititului..
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR