- ionutzuck
- OP
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
Va salut , astaseara fiind ceata si mergand pe minunatele strazi din romanica nu am vazut o groapa si am luat-o cu roata dreapta , de atunci mi-a cazut acul de la kilometraj si nu mai indica , avu cateva incercari de a se ridica dar cade la loc... Ce pot sa ii fac ? Oare pentru ce platim roviniete , pt ce platim impozite si taxe.. bataie de joc dar asta este. Daca ma poate ajuta cineva cum sa rezolv problema as fi foarte recunoscator. O seara buna tuturor si sarbatori fericite !
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat
- ionutzuck
- OP
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat
- ionutzuck
- OP
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- ionutzuck
- OP
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
- scaramus0000
- *
- 45 mesaje
- din 27 Sep 2012
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
scaramus0000
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2012
- Mesaj Privat
- OpelDriver
- **
- 63 mesaje
- din 01 Mai 2014
- Astra 2003 C20LET
- Anglia
OpelDriver
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2003 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2014
- Mesaj Privat
De obicei senzorul care indica viteza este cel de abs care se afla pe partea stanga " asta din cate am inteles eu de aici de pe forum" , Fata-Stanga mai exact, nu dreapta, poate ma insel.Dai roata jos, o sa se vada pe capul de planetara un inel sau nu, depinde de caz, daca inelul e ok incearca sa desfaci mufa de la senzor si sa o cureti.Daca ai zis ca aveai probleme pana cand sa iei groapa poate era crapat si la groapa ai reusit sa il spargi si sa ramai fara el.
- ionutzuck
- OP
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
- OpelDriver
- **
- 63 mesaje
- din 01 Mai 2014
- Astra 2003 C20LET
- Anglia
OpelDriver
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2003 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2014
- Mesaj Privat
Bun, daca inca ai probleme asta nu e bine, eu cu aceeasi problema am muscat dintr-un tuareg.... Verifica bine, pune un tester sa iti zica roata exacta si rezolva problema ca vine iarna si fara abs este nasol.Un tester o sa iti indice exact roata, stiu asta de la mine ca imi spunea unde am problema.Daca nu ai de unde sa faci rost de asa ceva o iei taraneste, dai fiecar roata jos in parte si cureti.Pe spate e mai complicat daca ai abs pt ca acolo este o bobina in interiorul fuliei.Incearca un tester si ne spui rezultatul
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Posibil sa fie problema la senzor,posibil cablu,posibil mufa ,ceva oxidat...Posibilitati multiple.Asta doar daca acel "cateodata"nu este cand calci mai ...brusc frana si intra sistemul in functiune. Vitezometrul mai are o boala a lui,la instrumente.Mai "crapa "si ala uneori.Primele simptome apar cand incepe sa urce oscilant intre anumite valori ale vitezei,ori refuza sa coboare mai jos de o anumita valoare.Apoi,se mai duc niste cablaje,rezistente...Anii...,deh!
Martorul se mai aprinde cand este o problema cu unul din senzori,ori senzori sunt pe toate patru rotile...
Martorul se mai aprinde cand este o problema cu unul din senzori,ori senzori sunt pe toate patru rotile...
- OpelDriver
- **
- 63 mesaje
- din 01 Mai 2014
- Astra 2003 C20LET
- Anglia
OpelDriver
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2003 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2014
- Mesaj Privat
La mine era inelul spart dar inca era acolo, unde era spart dinti erau putin distantati fata de ce este normal, dupa cum am mai spus, puteam sa merg 10m sau 200 de km pana cand imi aparea eroarea de abs si tc in bord,Nu trebuia sa iau gropi sau sa franez, pur si simpu aparea eroarea cand ii venea ei chef, trebuia sa opresc motorul si sa il repornesc ca sa am iar abs si sa fiu in zona sigura.Problema am remediat-o prin schimbarea cu un inel de la dezmembrari, nu am gasit pe net decat cu capul de planetara.Am mai patit ca unul dintre firerele de la bobina abs de la una din rotile spate sa se rupa, sa remediat prin lipire.
App, frumoasa semnatura ai micky001.Te sustin in ceea ce zici
App, frumoasa semnatura ai micky001.Te sustin in ceea ce zici
- ionutzuck
- OP
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Greu de crezut cu... geometria rotii.Chiar si dupa un accident,cand mi-a strambat janta si-mi vibra caroseria de ma imbolnavea de rinichi,viteza era afisata normal,nici un martor ABS nu se aprindea...Bine,am testat "vibratiile"numai 2 zile...
Senzorul este fixat printr-un surub ,cilindrul senzorului insa,este atat de fest fixat/bagat in locasul sau,incat ca sa-l scoti din pozitie,sa-l schimbi,daca are si ceva ani buni de activitate,uneori se cam distruge,nu prea iese intreg,mai ales daca te grabesti...Asa ca de la socuri,gropi,mai repede as banui cablul dintre el si mufa instalatiei,ori mufa propriu-zis.Posibil cablul,chiar daca este astfel construit incat sa reziste la "n" incovoieri,sa cedeze candva,ori mufa sa-si piarda contactele prin oxidare.Pana la urma,nimic nu-i facut sa tina o vesnicie,nici macar piramidele din Egipt... Un senzor nu-i mare cheltuiala,te poti juca facand rost de unul si-l schimbi,prin tatonare.Nu stiu exact cum este la tine,la mine insa toti senzorii sunt lafel,inter-schimbabili.Bine,mai inainte,tot prin tatonare,verifici mufele,chiar si fara sa le cureti contactii,este deajuns uneori sa le deconectezi/conectezi de cateva ori ca sa faca un contact mai bun.Am avut o problema asemanatoare acum ceva ani cu senzorii placute frane.Tot,asa,sporadic primeam mesaj check pe infodisplay "brake pad ",ori la verificare optica aveau "carne " cacalau!Si nu-mi spunea care!Asa ca,dupa ce s-au strans destui nervi in jurul mesajului,am catadicsit sa puric instalatia.Am demufat/mufat de cateva ori ,iar de atunci si pana acum,n-am mai primit nici un mesaj despre placute.Cablajul este mai greu de verificat insa.Daca circuitul se deschide la o anumita torsiune ,e greu de ghicit,sa-l freci tu cu mana si sa vada cineva daca se aprinde-n bord vre-un martor,daca se aprinde fara rulaj... O diagnoza cred ca ar fi mai buna,insa nu am idee,poate cineva citeste si are cunostinte mai vaste,daca se storeaza si erorile ABS-ului cu privire la senzori.Asa ,te-ai duce tinta si ti-ai rezolva problema.Ia si tu legatura cu un coleg apropiat care are un OpCom ,ceva.Spor!
Senzorul este fixat printr-un surub ,cilindrul senzorului insa,este atat de fest fixat/bagat in locasul sau,incat ca sa-l scoti din pozitie,sa-l schimbi,daca are si ceva ani buni de activitate,uneori se cam distruge,nu prea iese intreg,mai ales daca te grabesti...Asa ca de la socuri,gropi,mai repede as banui cablul dintre el si mufa instalatiei,ori mufa propriu-zis.Posibil cablul,chiar daca este astfel construit incat sa reziste la "n" incovoieri,sa cedeze candva,ori mufa sa-si piarda contactele prin oxidare.Pana la urma,nimic nu-i facut sa tina o vesnicie,nici macar piramidele din Egipt... Un senzor nu-i mare cheltuiala,te poti juca facand rost de unul si-l schimbi,prin tatonare.Nu stiu exact cum este la tine,la mine insa toti senzorii sunt lafel,inter-schimbabili.Bine,mai inainte,tot prin tatonare,verifici mufele,chiar si fara sa le cureti contactii,este deajuns uneori sa le deconectezi/conectezi de cateva ori ca sa faca un contact mai bun.Am avut o problema asemanatoare acum ceva ani cu senzorii placute frane.Tot,asa,sporadic primeam mesaj check pe infodisplay "brake pad ",ori la verificare optica aveau "carne " cacalau!Si nu-mi spunea care!Asa ca,dupa ce s-au strans destui nervi in jurul mesajului,am catadicsit sa puric instalatia.Am demufat/mufat de cateva ori ,iar de atunci si pana acum,n-am mai primit nici un mesaj despre placute.Cablajul este mai greu de verificat insa.Daca circuitul se deschide la o anumita torsiune ,e greu de ghicit,sa-l freci tu cu mana si sa vada cineva daca se aprinde-n bord vre-un martor,daca se aprinde fara rulaj... O diagnoza cred ca ar fi mai buna,insa nu am idee,poate cineva citeste si are cunostinte mai vaste,daca se storeaza si erorile ABS-ului cu privire la senzori.Asa ,te-ai duce tinta si ti-ai rezolva problema.Ia si tu legatura cu un coleg apropiat care are un OpCom ,ceva.Spor!
- OpelDriver
- **
- 63 mesaje
- din 01 Mai 2014
- Astra 2003 C20LET
- Anglia
OpelDriver
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2003 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2014
- Mesaj Privat
Nu are treaba cu geometria, senzorul citeste de pe planetara nu de pe roata.Am mai zis, op-com iti arata exact roata cu probleme, asta daca e undeva pe una dintre roti.E intre 30-50 de ron o diagnoza, poate daca ai intalniri Club Opel in orasul tau are cineva diagnoza moca pt colegi.Daca nu e 110 de ron o interfata/diagnoza op-com sa o cumperi, recomand! Acum 2 ani am fost la peste, pe coclaurile respective erau destule bruieni, sa intamplat ca nu era mufat bine senzorul de detonatie si sa desfacut mufa, deabia am ajuns acasa cu masina, deabia am depasit un matiz eu avand motor de 2.0 benzina, aveam cam 25-30 de km de mers, ajuns acasa am pus testerul, am vazut buba, am stiut unde sa caut, am rezolvat problema rapid.
Daca vrei diagnoza sa cumperi sau sa testezi te rezolva Pirvu Daniel daca esti din Craiova.
Daca vrei diagnoza sa cumperi sau sa testezi te rezolva Pirvu Daniel daca esti din Craiova.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pozitia senzorului ABS responsabil cu viteza (odometer signal)
Una este insa sa ai din cand in cand probleme cu indicatorul viteza in instrumente,alta sa-ti indice viteza corect,dar sa se aprinda sporadic martorul ABS.Martorul se aprinde cand ete detectata de catre centrala ABS o defectiune in sistem.
Totodata insa in documentatia Vectra B x16xel mai spune:
Din cate am inteles,sunt 2 tipuri de echipare.
Deci...o verificare mai amanuntita este necesara.
Una este insa sa ai din cand in cand probleme cu indicatorul viteza in instrumente,alta sa-ti indice viteza corect,dar sa se aprinda sporadic martorul ABS.Martorul se aprinde cand ete detectata de catre centrala ABS o defectiune in sistem.
Totodata insa in documentatia Vectra B x16xel mai spune:
Din cate am inteles,sunt 2 tipuri de echipare.
Deci...o verificare mai amanuntita este necesara.
- ionutzuck
- OP
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
Toata distractia mea cu aprinderea martorului de la abs a inceput cand am facut pana si mi sa taiat cauciucul , eu avand pe fata cauciucuri ceva mai late si mai joase fata de ce aveam inainte pe masina , ne mai avand alt cauciuc am pus unul din care am avut inainte sa le pun pe cele late, acum am unul mai lat si cu grosime mai mica pe stanga fata si unul mai inalt si mai ingust pe partea dreapta (din cele care le-am avut inainte) , solutia fiind provizorie pana mi le cumpar pe toate 4 noi de iarna in viitorul apropiat . Acum gandind logic la o anumita viteza roata din dreapta are un numar mai mic de rotatii decat roata din stanga deoarece cauciucul are grosimea mai mare ,,,, sa fie asta cauza aprinderi martorului de ABS?