Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua stimati posesori de Kadett.Am si eu unul din 90 care a functionat ireprosabil vreo 5 ani de zile desi l-am cumparat accidentat apoi l-am reparat.Am facut toata tara cu el.Am urcat toti muntii din tara cu ea, dar acum da semne ca a obosit si nu vrea sa mai porneasca.Am observat ca nu mai vine benzina la injector desi pompa de benzina functioneaza iar.rezervorul este un sfert,Am zis ca nu are scanteie prea buna.asa ca am pus bobina noua.am schimbat fisele,am inlocuit capacul de delcou,dar fara rezultate.Aveti idee ce piesa gestioneaza direct functionarea injectorului de benzina?Pentru tot ce inseamna aprindere si alimentare cu combustibil cred ca este calculatorul.S-a mai lovit cineva de aceasta problema?
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ai verificat daca-ti vine benzina pana la capul de injectie?La intrare parca era si un fltru,la iesire din rezervor,sigur mai ai un filtru.Daca auzi pompa lucrand pentru cateva secunde ,dar nu-ti ajunge benzina la cap injectie,filtrele bune,desfaci capacul la rezervor si verifici ,poate vre-un furtun din interior este desprins/rupt.Apoi ,daca nici una din astea nu-ti rezolva problema,incepi sa cauti pe linie engine management,calculator,etc.
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Este verificata toata instalatia de alimentare si ajunge benzina exact pana la injector.Problema este ca nu trece de injector.Nu mai ajunge comanda la el sa se deschida si sa pulverizeze benzina.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Atunci ai ajuns la pasul ala,mai greu de rezolvat...Calculator sau IMO.Nu stiu exact cum este la Kadett,batranul meu nu avea IMO,dar daca ai chip pe cheie,atunci ca sa verifici cu un alt calculator,trebuie sa iei si cititorul/chip... In schemele ToleranceData nu-mi apare IMO,dar nici exact motorizarea ta pe 1990.Daca-i asa,nu-ti ramane decat sa verifici cu un calculator SH,cam greu insa de gasit.Nici diagnoza nu-mi amintesc daca avea,in acei ani nu prea se discuta asa des despre diagnoza...
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Motorul este 13nb dar presupun ca are o alta chiulasa pe el,respectiv de astra f tip motor c14nz.Acum nu stiu daca si calculatorul a fost schimbat pentru tipul asta de motor,caci tot ce e senzor si trimite informatie la calculator se afla pe chiulasa.Exista si mufa pentru calculator dar nu stiu cine mai are soft de testare pentru o asa masina veche.
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Ce e ala IMO?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat


20-injector
26-ECU
21-air flow meter
22-throttle valve switch
24-temp.sensor
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
IMO este cutiuta aia din spatele contactului,care-ti "citeste" cheia si-ti da unda verde pentru pornirea motorului,asta in termeni cat mai ..explicit. Smile
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles .Multumesc mult.La mine cheia nu este cu cip asa ca pe asta am exclus-o.Iar injectia este monopunct cu un singur injector.Multumesc oricum pentru toate informatiile.
  • hmalex87

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu am avut un 13nb dar era pe carburator, nu mi-a dat prin cap ca se poate adapta injectia de pe astra F, o problema asemanatoare am avut si eu, problema era de la un filtru de benzina aflat prin spate sub aripa unde este busonul de benzina, pompa tragea benzina dar nu avea suficient debit deoarece acel filtru era partial infundat, dupa ce l-am curatat a mers brici. Acum habar n-am , nu strica sa verifici filtrul ala, poate sa masori cumva si ce presiune iti vine pana la injector.
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
In primul rand buna ziua.Eu am cumparat masina cu injectie monopunct pe ea.Vreti sa ziceti ca la origine 13nb a fost pe carburatie?Asta ar explica multe.De cate ori cautam in programe componente de pe chiulasa apareau cu totul alte piese decat aveam eu pe masina.Cu carburatia clasica ati avut probleme.caci acum am ajuns la un punct in care nu stiu de unde sa mai iau solutii sa o vad pornita.Daca nu ar fi prea costisitor as aduce-o inapoi la carburatia clasica.Am fost foarte multumit de aceasta masina pentru ca in decursul celor 6 ani de cand o am nu a fost nevoie sa investesc prea multi bani.si am cam tavalit-o in tot acest rastimp.Nici consumul nu era prea rau atunci cand mergeam la drum lung aproximativ 5l/100km si cu greutate pe ea.Scotea insa parleala in oras unde trecea in schimb de 10 %.Presiunea de la pompa de benzina este buna.Filtrele le-am schimbat intotdeauna inainte de a face probleme.O vreme buna am lucrat la piese auto asa ca nu m-am zgarcit niciodata cand a fost vorba de masina mea.Acum banuiesc ca e vorba ori de cititorul de benzina din delcou sau pur si simplu calculatorul(care presupun ca masina dumneavoastra nu l-a avut).Multumesc oricum de recomandare.Va salut.
  • generalmotordoc

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Ca sa se deschida injectorul trebuie sa functioneze senzorul de turatie care se afla in "delcou". La modelul tau de motor ar trebui sa ai "delcou" bosch sau lucas. Amandoua au senzor de turatie cu element hall{senzor magnetic}. Probabil asta este defect. Ca sa-l verifici demontezi, delcoul, lasi mufa pe el si tinandu-l la masa, pe chiuloasa, il invarti cu mana iar cand il invartesti ar trebui sa auzi pompa de benzina pornind si injectorul pulverizand. Bineanteles ca operatia asta se face cu contactul pus. Daca nu se intampla asa mergi mai departe cu verificarea in mufa de la delcou folosindu-te de o lampa de control. Cu lampa de control legata la masa daca pui varful acesteia pe firul care pleaca din delcou la aprinderea electronica deasemenea trebuie sa dai impuls sa porneasca pompa si sa pulverizeze injectorul. Pana sa apara opcomul asa se facea diagnoza. Daca ai sa te uiti in autodata ai sa gasesti tot ce am insirat eu aici si multe altele insotite si de poze.
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
intrebarea mea este daca senzorul hall trimite mai intai impulsul in calculator,iar calculatorul trimite apoi informatia la injector ?
  • hmalex87

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Codul de motor 13nb este pe carburator, exista o varianta c13n care este pe injectie . Daca s-a facut aceasta conversie pe motorul tau s-au facut destul de multe modificari pentru a "inghiti" sistemul de injectie, la 13 nb pompa de benzina este mecanica si este pusa in functiune de axul cu came, la mine carburatorul era un pierburg 1b1, incerca sa repari sistemul de injectie vei gasi destul de greu un carburator functionabil si cat de cat in mintile lui,in plus probabil ca ai nevoie si de alta chiuloasa.
  • generalmotordoc

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Senzorul hall Ii spune calculatorului ca se invarte motorul. Senzorul hall este la fel ca platina la vechea dacie. Iti este cunoscut termenul de ruptor distribuitor ? Asta e delcoul. Injectorul la tine e doar o forma mai evoluata de carburator.
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Pana la urma nu stiu ce sa cred daca masina a fost vreo comanda speciala sau a fost modificata foarte profesionist pentru ca; in primul rand ar fi trebuit sa apara modificari pe instalatia electrica,ori la mine nu apare nici un fel de semn ca aceasta ar fi fost modificata de cineva .Si la bord si la calculator si pe motor este o instalatie electrica venita de la mama ei din fabrica.Pompa de benzina este electrica si e in rezervor,nu e pe chiulasa.Cunosc functia senzorului hall dar intrebarea mea era daca se poate ca acesta sa fie totusi bun si sa fie buba din calculator ca acesta sa nu mai gestioneze bine injectia.
  • generalmotordoc

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Sfatul meu este sa apelezi la un electrician auto, nu incerca sa o repair singur, mai ales dupa ce ai inteles ca pompa e pe chiuloasa.
Succes.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
N-are nici o treaba pompa,daca este mecanica ori electrica .Daca era mecanica,nu avea cum sa fie motor injectie.Pe carburator insa,poate lucra foarte bine-merci orice pompa,mecanica ori electrica.La al meu 1.4,aveam pompa electrica,nu era in rezervor,era externa,langa rezervor,habar nu am daca proprietarul anterior "dotase" masina cu injectie.Cert este ca aveam toata instalatia injectie,cap injectie,dar si carburatorul cu filtrul cap aferent... Smile Schimbam de pe injectie pe carburatie si invers dupa cum vroiau "muschii "mei ,in functie de ce probleme intampinam ori ce consum vroiam sa-i scot.In 20 de minute maxim,faceam "conversia".La carburatie nu-s cine stie ce conditii-pretentii... Smile O singura data am avut probleme cu bobina aia din repartitorul scanteie,asa zis-ul delcou.Dar nici aia nu-mi afecta relanty-ul ori altceva,doar ca ma enerva,avea niste fluctuatii pe turometru,false,bineanteles.
  • tatarus manuel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Domnilor ce ati incecat sa ma ajutati acum cateva zile in urma va pot spune ca am rezolvat problema cu pornirea la opel kadett 13nb si foarte simplu si cu investitie zero.Am avut firele care intra in mufa de la injector scurcircuitate.Pe mufa respectiva probabil au mai fost probleme si fostul proprietar a rezolvat-o cu niste silicon,care din cauza vaporilor de benzina s-a depreciat in timp si a permis firelor neizolate sa se atinga intre ele.Banal dar mi-a dat batai de cap.Multumesc oricum tuturor celor au venit cu recomandari sau cu sugestii pentru a-mi rezolva problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR