Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Ady_Sandor

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Mi s-a intamplat ca motoru sa traga mai greu cateodata, nu mai simteam acel sprint ca si de obicei, dar asta destul de rar...
De curand am fost cu masina la un tester si am avut de schimbat un debitmetru de aer (luat nou marca BOSCH) si cateva bujii care erau arse (le-am schimbat pe toate 4 si am pus tot marca BERU cum erau pe masina).
Am mai curatat si EGR-ul care nu era chiar asa de murdar si am verificat si clapeta de acceleratie care era in regula.
Acuma porneste la sfert cheie, trage mult mai bine, dar inca persista aceeasi problema pe care am avut-o cu acel zgomot ciudat NUMAI la relanti dupa ce se incalzeste motoru, cam dupa o ora de functionare.
Dupa ce scot masina din viteza sau merg cu a 2 a sau a 1 a la relanti, masina incepe sa mearga in "suturi" sau nu stiu cum sa ma exprim, si turometru oscileaza cam aproape odata pe secunda cate 2-3 milimetri si ca si cum ai calca foarte repede acceleratia si ai lua iara inapoi picioru de pe ea. Asa de urat face ca am impresia ca da sa moara motoru, iar daca accelerez merge normal, iar daca las de pedala din nou face figura. NU MOARE motoru niciodata, se accelereaza bine, are sunet frumos in mers si isi revine la relanti rotund dupa cateva minute.
Mecanicu meu mi-a zis ca este regulatorul de turatie, o "chestie mica" fixata pe pompa de injectie. La tester nu a indicat nicio eroare decat cele mentionate mai sus.
O sa merg maine cu ea inapoi la mecanic...
Ce parere aveti ? I s-a mai intamplat cuiva, si daca da va astept cu o recomandare?
Skip ads

  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
si eu cred ca tot regulatorul este problema.
  • Ady_Sandor

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Da, intr-adevar. De cand am deschis aceasta discutie, am inceput sa cititesc de vreo 2-3 ore tot despre acest subiect cu "oscilatii la relanti" si imi dau seama ca toata lumea a avut problema asta la motoarele CDTI si singura solutie este inlocuirea.
Maine ma duc sa comand piesa si sper sa-si revina la normal.
Mentionez ca motorina nu poate fi de vina (doar PETROM am in oras), pt ca la celelalte masini pe care le am [2 x ASTRA G cu motoare de 1.7 DTI (din 2003) si 1.7 CDTI (Z17DTL cu filtru de particule, din 2007)], efectiv nu am avut nicio problema legata de motor, sa nu traga bine sau oscilatii la relanti, consum mare, s.a.m.d. Nu am schimbat nimic in afara de filtre, ulei, distributie, consumabile in general. Tocmai din acest motiv am ales 1.9 CDTI, dar vad ca deja "creste pretul masinii" cu atatea piese noi pe care le-am pus pe motor.
De curand am schimbat distributia (curea, role, pompa apa) + cele 4 filtre + ulei motor - toate acestea fiind originale GM.
Totusi, am sa va anunt cum se va comporta masina dupa ce schimb regulatorul de presiune....
Drumuri bune va doresc !
  • teoboss

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut sar putea sa fie de vina si senzorul de turatie si sa faca mici figuri cand se incalzeste. Este doar o parere
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Verifica pe tester in valori reale ce pare iesit din parametrii la momentul problemei.

Are DPF masina?
  • Ady_Sandor

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am comandat azi regulatorul de presiune dupa exact acelasi cod ca si cel de pe masina (tot BOSCH) la 650 lei si maine urmeaza sa-l schimb.
La tester cand am fost, i-am facut diagnoza generala, dar nu a aparut nicio eroare, doar bujiile si debitmetru pe care le-am schimbat cu unele noi si am curatat si EGR + clapeta de acceleratie - masina trage bine, se tureaza, nu-i problema.
Senzorul de turatie unde este montat ? Este cumva montat in capatul rampei comune (are o mufa la 90 de grade, si se infileteaza parca in acea "teava" lunga de la care trag si conductele catre injectoare) ?... acuma incep si eu sa invat componentele motorului si rog sa ma corecteze cine se pricepe daca gresesc.
Cam cat ar costa senzorul de turatie?
Are filtru de particule.
Tocmai ca n-am cum s-o verific in timp real pe tester pt ca nu face decat foarte rar, sa zic tot la 30 de km sau poate mai bine, pur si simplu cand scot din viteza, las la liber, sau la semafor, atunci incepe sa mearga-n hopuri relantiul, exact cum au patit si ceilalti colegi care sunt posesori de Opel. Este foarte deranjant. Aceleasi simptome am si eu cu relantiul, si numai dupa ce se incalzeste motoru, dupa o ora de functionare sau mai mult.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pentru simptoma descrisa de tine -
Verifica saturatia DPF si distanta intre regeneri.
Test de retur injectoare desi aici poate fi si regulatorul de pe rampa.
Nu pare vinovat un senzor anume. Probabil nu ai o evacuare curata sau ai un injector "nebun"
  • Ady_Sandor

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Din nefericire, iarasi m-au dezamagit acele oscilatii deranjante la relanti ( la semafor, stop, la liber - cand e scoasa din viteza, etc).
Asta mi s-a intamplat chiar astazi, la 3 saptamani dupa ce am schimbat regulatorul de presiune.
Si culmea ca de 3 saptamani incoace nu mi-a mai facut "figura", dar in schimb la prima cheie sau la o perioada mai indelungata intre porniri, chiar dupa ce porneam motorul am observat ca tot aceleasi mici oscilatii avea, dar asta doar pt cateva minute dupa care isi revenea, fapt care chiar nu m-a deranjat deloc. Dar problema e ca oscilatiile "deranjante" apar doar dupa ce merg o perioada cu masina, si isi revine dupa ce apas acceleratie, iar daca o misc din loc si las de acceleratie din nou apar si iarasi revine dupa ceva timp.
Acul turometrului oscileaza cam aproape de 2 ori pe secunda in acelasi ritm cu zgomotul produs. In rest ce pot sa zic este ca nu are nimic de reprosat, trage la fel de bine, nu moare motoru niciodata, se accelereaza cum trebuie, totul e ok.
Acuma, in curand, am decis sa schimb si regulatorul (de turatie) de pe rampa comuna sa vad ce se intampla, iar daca nu se rezolva o sa iau toate 4 injectoarele si o sa le duc la reconditionat la o firma din Arad care din cate am inteles sunt foarte laudati.
Am auzit aici pe forum ca poate fi si de la filtrul de particule. Ar putea fi infundat si trebuie curatat sau ce se intampla cu el?
In afara de injectoare si regulatoare ce altceva mai poate cauza aceste oscilatii urate la relanti?
Multumesc,
Sarbatori fericite la toti !
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Orice problema la senzorii de pozitie(vilbrochen si ax cu came),genereaza eroare si martor aprins in bord,eu zic sa nu inlocuiesti inutil.Util ar fi o verificare a injectoarelor,atit pierderea in retur,cit si pulverizarea. Un filtru de particole partial infundat,are ca efect,reducerea performantelor motorului,deoarece are evacuare strangulata(obturata),dar nu genereaza intreruperi,oscilatii ale turatiei...
  • Ady_Sandor

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Ms de raspuns, dar...de cand am luat masina, de trei luni, nu-mi aparuse niciun martor aprins prin bord, chiar daca am schimbat 4 bujii si un debitmetru de aer (astea fiind erori date pe tester) + curatare EGR si clapeta de acceleratie, iar de 3 saptamani am schimbat si regulatorul de presiune de pe pompa de inalta crezand ca scap de oscilatii.
Culmea e ca trage masina bine la drum, se accelereaza, merge fara probleme, ireprosabil, doar ca-mi face chestia asta foarte deranjanta cu "galopatul" la relanti (rareori) sau nu stiu cum sa-i mai zic. Parca ar da se innece, sau ca si cum ar prinde aer instalatia de alimentare asa de urat face, dar nu moare motorul. In schimb, daca o accelerez, isi revine pt moment, dupa care iara incepe dupa cateva secunde daca las de pedala...
Interesant e ca daca dau in marsalier, tinand-o la relanti se mai aude cate un "piuit" in bord ( a nu se confunda cu cel al senzorului de parcare ) care tine o secunda-doua....ca si cum ar fi ceva "bai" de nu-i convine. Eram cu ochii in bord....degeaba, NIMIC - NICIUN MARTOR APRINS.
In urmatoarele zile, am sa schimb si regulatorul de turatie de pe rampa comuna.
Mecanicul meu mi-a zis ca totodata am putea verifica si returul la injectoare cu ajutorul unor seringi mari si sa comparam cantitatea de motorina dintre ele.
Din cate am observat, la ultimele doua injectoare din dreapta (cum stai in fata masinii) s-a mai umblat la ele.
Daca totusi nu-si va reveni la mersul rotund la relanti dupa schimbarea regulatorului de turatie, am sa duc toate 4 injectoarele la verificat/reconditionat si atunci sper sa scap definitiv de problema.
La treaba cu filtrul de particule, nu ma pricep deloc. Am inteles ca tre sa-si faca regenerarea, dar mi-e nu-mi indica nimic in bord de genu spirala aprinsa cum am citit aici pe forum.
Ce ar trebui sa fac cu el, presupunand ca-i infundat, sa-l dau jos si sa pun mecanicu sa-l curete? cu toate ca performantele motorului nu sunt afectate pana acuma...
Stie cineva daca regulatorul de turatie de pe rampa comuna poate provoca oscilatiile "deranjante" la relanti?
Va astept cu niste sfaturi/pareri cu privire la cele mentionate mai sus.
Multumesc anticipat.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Ady_Sandor cati Km are masina ? Nu e totuna ce se intampla la 100-200 mii sau la 300-400 mii ?

CristianTM.
  • Ady_Sandor

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Masina are 146.000 de km momentan, cumparata de noua in 2007 pe numele unei doamne din Franta, iar eu fiind al doilea propietar.
Dupa cum arata prin interior, nu vad sa fi avut mai multi km de atat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La kilometri,e discutabila problema...! Un prieten a cumparat din Franta o masina ce avea de la data fabricatiei,1 an si 8 luni. In bord avea 71000,dar cind am citit in calculatorul motorului,avea 144000 Km.Va inchipuiti ce ochi mari a facut cind i-am aratat...,dar asta e!
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Da regulatorul de debit poate sa dea oscilatii la relanti
  • Ady_Sandor

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Pe langa regulatorul de presiune o sa schimb si regulatorul de turatie de pe rampa comuna, sa o mai vad apoi daca mai oscileaza la relanti vreodata.
Mentionez ca si la o pornire la rece/cald lasata peste noapte si pornita de dimineata sau cu pauze mai lungi intre porniri, tot oscileaza, dar abia ca e sesizabil la ureche, chiar nu e deranjant deloc, asta vreo 2 min maxim, dupa care-si revine la mersul rotund. Oscilatii "deranjante", de genu, mers galopat, sacadat, acul turometrului sare de aprox. 2 ori pe secunda si-si revine la loc, etc. - nu primesc decat in timpu mersului, si foarte rar, atunci incepe sa ma supere.
Iar daca problema persista voi reconditiona toate 4 injectoarele si atunci sper ca scap de problema definitiv.
Azi am facut vreo 20 de km cu masina, dar ce sa zic, relanti constant - mers rotund pe la stopuri/semafoare. Ma dispera...numa cand are chef sau cand mi-e lumea mai draga incepe sa-mi faca figura aia, in rest merge frumos, nu-i pot baga de vina.
Am sa va anunt pe toti cum va merge dupa ce schimb si regulatorul de turatie si dupa ce fac o doi km cu ea.
Anul Nou care vine sa va aduca numai bucurii !
  • aaresis

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 1.9DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Adi cum ai rezolvat problema ?
  • SPaun116

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2024

  • Mesaj Privat
Sal Ady Șandor îmi spui și mie dacă ai rezolvat problema mulțumesc?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR