criss33
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2008
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
maxx_bgd
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2014
- Mesaj Privat
Din pacate si pe mine ma supara tare aeroterma... In septembrie am schimbat o rezistenta termica (cea responsabila cu treptele 1, 2 ,3) si a mers fara probleme, insa dupa un timp pe treptele 1 si 2 aeroterma scotea un scartait , si cam acum o saptamana s-a ars rezistenta. Am pus alta, care a mers doar cateva ore (dimineata urmatoare nu mai mergea) si evident am schimbat-o iar si a functionat cateva zile. In aceasta dimineata, am observat ca nu mai functioneaza decat pe treapta a4a si in plus aeroterma scotea un sunet (un scartait foarte urat) ca si cum palele aerotermei ar fi atins ceva, si din cand in cand se auzea ca si cum ceva infrana aeroterma. Acum cand merge, cand nu, si cand merge scoate un sunet de nu poti sta in masina. Aeroterma se poate repara sau trebuie schimbata complet?
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
maxx_bgd
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2014
- Mesaj Privat
Am reusit sa demontez aeroterma si pe langa faptul ca atunci cand o invart cu mana parca e "infranata" mai si scartaie... insa problema este ca am reusit sa fac alta istorie... si anume am rupt un firisor care face o conexiune undeva pe carcasa metalica a motorului aerotermei... ( firul indicat cu sageata orizontala era conectat in punctul indicat cu sageata verticala)
Ce rol are acel fir, este important, se mai poate folosi aeroterma fara a produce alte daune instalatiei electrice? Se poate repara, sau trebuie sa cumpar una noua?
Ce rol are acel fir, este important, se mai poate folosi aeroterma fara a produce alte daune instalatiei electrice? Se poate repara, sau trebuie sa cumpar una noua?
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Mai mult ca sigur ca este o impamantare, dar nu stiu dupa ce mai intrebi daca mai poti folosi aeroterma cand chiar tu ai spus ca merge infranata si scartie, sfatul meu, cumpara alta aeroterma sau suna pe la electricieni pt o bobinare si vezi daca este posibil.
Preturile ti le-am zis, 150-300 lei sh.
Preturile ti le-am zis, 150-300 lei sh.
maxx_bgd
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2014
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
maxx_bgd
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2014
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutere tuturor .
Am si eu o problema legata de aeroterma cam de 5 ani , in sensul ca acum 5 ani in timp ce aeroterma era pornita pe treapta 2 atunci cand se suia sotia in stanga si inchidea usa incepea sa se auda un zgomot de sub torpedou .
La inceput ii trageam o palma nu prea tare si isi revenea dar acum deja in treapta 4 este mig 24.
Am sa incerc sa pun si un filmulet
Am si eu o problema legata de aeroterma cam de 5 ani , in sensul ca acum 5 ani in timp ce aeroterma era pornita pe treapta 2 atunci cand se suia sotia in stanga si inchidea usa incepea sa se auda un zgomot de sub torpedou .
La inceput ii trageam o palma nu prea tare si isi revenea dar acum deja in treapta 4 este mig 24.
Am sa incerc sa pun si un filmulet
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
nxl
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2015
- Mesaj Privat
Mi-am reparat si eu aeroterma, pe mod avansat ):
Simptome: scartaia din cand in cand, din cauza ca avea joc la lagarul de sus, cel care nu se vede, fiind sub "cupola".
Am folosit pentru reparatie o aeroterma provenita de pe o masina cu volan pe dreapta.
Cateva obsevatii care vor ajuta pe viitorii cutezatori in ale desfacerii complete a aerotermei, eventual cu schimbarea motorasului cu unul provenit de pe masina de Anglia:
- Am gasit, din dezmembrari, aeroterma englezeasca, cu motorasul in stare excelenta, la 30 lei
Cel de la care am cumparat-o de obicei le arunca la reciclare, fiindca nu se potrivesc pe masinile noastre si lumea nu se complica sa desfaca motorasul pentru ca se zice ca e "capsat" de fabrica.
Capsarea aceasta insa nu reprezinta o problema, atata timp cat aveti o presa de extras rulmenti. Eu am cumparat una cu 40 de lei de la un magazin local.
Inainte de a conecta ghearele presei pe gaurile din cupola, am inlaturat cu un burghiu (cat de gros posibil) centrul cupolei, pana am ajuns la axul metalic. Este aproximativ un centimetru de plastic pana la el.
Dupa aceea, se monteaza presa cu cele 3 picioruse in cele mai apropiate gauri din cupola si, incet, urmarind ca presiunea sa fie uniforma, insurubati presa, pana cand capacul de plastic iasa complet de pe ax.
In momentul in care capacul iese de pe ax, motorasul este liber si se poate muta/schimba/curata etc.
La montarea in carcasa noua, se da cu wd40 pe axul metalic si pe centrul cupolei pentru a intra foarte usor.
Practic asezati partea de jos a motorasului pe ceva fix si loviti de sus, cu mana, cupola. Din 2-3 miscari, cupola intra complet la locul ei.
Eu am facut si o gaura cu un burghiu de 5 in capacul de jos, pe canalul rotund (nu in mijloc), pentru scurgerea apei, daca va fi cazul, in viitor.
Spor tururor, sper sa ajute pe cineva
Simptome: scartaia din cand in cand, din cauza ca avea joc la lagarul de sus, cel care nu se vede, fiind sub "cupola".
Am folosit pentru reparatie o aeroterma provenita de pe o masina cu volan pe dreapta.
Cateva obsevatii care vor ajuta pe viitorii cutezatori in ale desfacerii complete a aerotermei, eventual cu schimbarea motorasului cu unul provenit de pe masina de Anglia:
- Am gasit, din dezmembrari, aeroterma englezeasca, cu motorasul in stare excelenta, la 30 lei
Cel de la care am cumparat-o de obicei le arunca la reciclare, fiindca nu se potrivesc pe masinile noastre si lumea nu se complica sa desfaca motorasul pentru ca se zice ca e "capsat" de fabrica.
Capsarea aceasta insa nu reprezinta o problema, atata timp cat aveti o presa de extras rulmenti. Eu am cumparat una cu 40 de lei de la un magazin local.
Inainte de a conecta ghearele presei pe gaurile din cupola, am inlaturat cu un burghiu (cat de gros posibil) centrul cupolei, pana am ajuns la axul metalic. Este aproximativ un centimetru de plastic pana la el.
Dupa aceea, se monteaza presa cu cele 3 picioruse in cele mai apropiate gauri din cupola si, incet, urmarind ca presiunea sa fie uniforma, insurubati presa, pana cand capacul de plastic iasa complet de pe ax.
In momentul in care capacul iese de pe ax, motorasul este liber si se poate muta/schimba/curata etc.
La montarea in carcasa noua, se da cu wd40 pe axul metalic si pe centrul cupolei pentru a intra foarte usor.
Practic asezati partea de jos a motorasului pe ceva fix si loviti de sus, cu mana, cupola. Din 2-3 miscari, cupola intra complet la locul ei.
Eu am facut si o gaura cu un burghiu de 5 in capacul de jos, pe canalul rotund (nu in mijloc), pentru scurgerea apei, daca va fi cazul, in viitor.
Spor tururor, sper sa ajute pe cineva
nxl
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2015
- Mesaj Privat
Si cateva poze de la operatiune:
Prinderea in extractoare (am pierdut cateva componente din presa mea, asa ca am improvizat):
Fiind la prima mea operatiune de genul asta, am reusit sa ciobesc un centimetru din gaura cupolei, fiindca nu am luat destul din plasticul din varful axului. Voi puteti lua din el bine de tot, se vede in poza cat trebuie.
Gaurica mai mare e facuta de mine. Cea mica era din fabrica:
Prinderea in extractoare (am pierdut cateva componente din presa mea, asa ca am improvizat):
Fiind la prima mea operatiune de genul asta, am reusit sa ciobesc un centimetru din gaura cupolei, fiindca nu am luat destul din plasticul din varful axului. Voi puteti lua din el bine de tot, se vede in poza cat trebuie.
Gaurica mai mare e facuta de mine. Cea mica era din fabrica:
nxl
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2015
- Mesaj Privat
Ok, intre timp mi-am dat seama ca am facut 2 greseli majore:
- sensul de rotatie al ventilatorului de pe masina cu volan pe dreapta este invers. Asta, eventual, se poate remedia inversand firele +/-. Atentie la acel fir de masa (taiat sau lipit pe minusul nou)
- palele ventilatorului englezesc sunt dispuse invers (sufla aerul spre dreapta, noua ne trebuie spre stanga), deci trebuie refolosita partea veche. Grosimea axului este identica.
In incercarile de a gasi o metoda de dezasamblare, am distrus iremediabil palele ventilatorului meu vechi (.
In consecinta, daca cineva de pe forum ma poate ajuta cu un ventilator de aeroterma stricat/vechi, doresc sa il cumpar, ofer 50 lei + platesc transportul. Multumesc!
- sensul de rotatie al ventilatorului de pe masina cu volan pe dreapta este invers. Asta, eventual, se poate remedia inversand firele +/-. Atentie la acel fir de masa (taiat sau lipit pe minusul nou)
- palele ventilatorului englezesc sunt dispuse invers (sufla aerul spre dreapta, noua ne trebuie spre stanga), deci trebuie refolosita partea veche. Grosimea axului este identica.
In incercarile de a gasi o metoda de dezasamblare, am distrus iremediabil palele ventilatorului meu vechi (.
In consecinta, daca cineva de pe forum ma poate ajuta cu un ventilator de aeroterma stricat/vechi, doresc sa il cumpar, ofer 50 lei + platesc transportul. Multumesc!
- marius_tirdea
- *
- 4 mesaje
- din 26 Dec 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Galati
marius_tirdea
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2011
- Mesaj Privat
Datorita faptului ca acel motoras s-a blocat dupa o perioada in care a scartait, l-am dat jos si l-am reparat dar nu in felul cum a descris colegul de mai sus (am observat ca in felul ala ai multe sanse sa distrugi iremediabil paleta) ci altfel.
Dupa ce am demontat motorul de pe masina i-am scos capacul cel mic de jos de la motoras si am incercat sa il blochez(sa nu se invarta deloc) ,asta merge cel mai usor daca ai unde sa fixezi tot ansamblul, dupa ce l-am blocat am inceput sa invart de paleta usor pana si in acelasi timp sa trag de ea spre exterior pana a iesit de tot si s-a eliberat de carcasa si motor.Apoi se scoate motorul din carcasa,se demonteaza (cu mare atentie si rabdare) pana se ajunge la rotor. O sa avem 2 bucsi rotunde la ambele capete(se curata si se greseaza bine bine) si se monteaza inapoi la fel cum sa desfacut. La mine asa am procedat iar acum functioneaza fara probleme.
Dupa ce am demontat motorul de pe masina i-am scos capacul cel mic de jos de la motoras si am incercat sa il blochez(sa nu se invarta deloc) ,asta merge cel mai usor daca ai unde sa fixezi tot ansamblul, dupa ce l-am blocat am inceput sa invart de paleta usor pana si in acelasi timp sa trag de ea spre exterior pana a iesit de tot si s-a eliberat de carcasa si motor.Apoi se scoate motorul din carcasa,se demonteaza (cu mare atentie si rabdare) pana se ajunge la rotor. O sa avem 2 bucsi rotunde la ambele capete(se curata si se greseaza bine bine) si se monteaza inapoi la fel cum sa desfacut. La mine asa am procedat iar acum functioneaza fara probleme.
saimarica
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
saimarica
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
adir
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2011
- Mesaj Privat
Intinde-te bine, o sa vezi/simti cablurile care duc la ea.
Arata asa cu cablurile atasate: https://www.clubopel.com:808...898_kwldt0bl7.jpg
Arata asa cu cablurile atasate: https://www.clubopel.com:808...898_kwldt0bl7.jpg