Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
I-ai pus termostat original? cel original are in el o gaurica mica ,specil pt ca apa sa isi faca circuitul usor prin vas.Cele mai ieftine/alte marci nu au acea gaurica si apa isi face circuitul cum trebuie abia dupa ce deschide termostatul,pana atunci se creaza presiune foarte mare pe instalatie.
Skip ads

  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
"Frumosul" meu Opel dupa ce ca m-a lasat la mijlocul drumului in mijlocul noptii( circuit racire blocat- motor calat- motor schimbat) iar imi face probleme. Imi consuma antigel mai mult decat motorina, 1L la 10 km. In momentul de fata ma simt degustat de motorul Y17DT. . . intradevar consuma putin si atat. Nu-l recomand. Sa revin, antigelul se duce in ulei....nu stiu daca tot, dar o mare parte. Uleiul are culoarea gri acum si a fost cu 5 cm peste maxim, aproximez eu 3.L antigel. Am dat drumul la 3L si acum ii cu un cm peste maxim. Are spuma la capacul de la culbultori. Dar nu are presiune pe circuitul de racire si nu pare sa scoata fum alb. Am decis sa nu o mai pornesc o sa o duc tractata la service, nu sunt pregatit pentru inca un nou motor acum. Intrebarea mea ar fi, Exista posibilitatea sa fie problema doar de la tecile de la injectoare? Sau ma pregatesc acum si de o noua garnitura de chiuloasa?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Din ce am citi aici sanse mari sa fie tecile.
De antigel nu ai spus nimic banuiesc ca este curat.

Web Page Name
Web Page Name Foarte util
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Da antigelul pare curat, mai sunt urme de mizerie pe peretii vasului de expansiune dar nu si in antigel. Am citit si eu topicurile de mai sus dar sunt pareri impartite. De exemplu: Domnul Max din Brasov care o experienta incredibil de mare la motoarele astea si el merge spre garnitura de chiuloasa.Am tractat-o la mecanic, maine o sa aflu verdictul. Dar sincer mi-e teama,in Timisoara nu am gasit un mecanic care sa cunoasca foarte bine problema asta.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa fie si garnitura se va vedea la desfacere.
Ca sa ajungi la garnitura trebuie sa desfaci si acolo, oricum fi pregatit cu bani pentru orice.
Comanzi piesele in service dupa desfacere.
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Mecanicul mi-a dat verdictul astazi, tecile de la injectoare trebuie schimbate(Sunt foarte corodate, chiar strapunsa una), garnitura mi-a zis ca nu o sa o mai desfaca. Acum nu stiu ce sa fac. Cred ca o sa merg pe mana lui. Cu toate ca mi-a cerut un pret cam mare cred eu, 700 Ron teci GM cu oringuri GM. Dar daca am masina desfacuta la el am inchis ochii si am acceptat asa.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu zic ca este un pret OK. mai ales ca ti-a pus, piese originale nu vrajala, cred ca este un mecanic OK.
Daca nu era, fi sigur ca iti desfacea si motorul.

in 2012 costau 548 RON din ce a spus @Dragos Croitoru nu a spus daca originale.
Si noi in 2014 cam cat crezi ca ar trebui sa fie pretul in prezent.

Stii doar, nemultumitului i se ia darul.
Asa ca fi multumit ca nu a fost garnitura de chiuloasa.
Calitatea costa, cred ca stii.
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Ai dreptate Tataru Ion, cred ca m-am grabit cu afirmatiile. Acum sper doar sa mearga masina bine insfarsit ca de cand am luat-o nu am prea avut ocazia sa ma bucur de ea. O sa va tin la curent cu evolutia situatiei, poate o sa ajute pe cineva pe viitor.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@nego_andrei
Cam seamana cu a lui @allyn05vectra [Up]
Teci injectoare sau garnitura de chiuloasa.
Pune pe GM nu altceva.

Sper sa iti fie de folos.

Problema garnitura chiulasa Opel Astra G Y 17 DT
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
https://www.clubopel.com/vie...p=1128307#1128307

Astra g 1.7 diesel - o masina cu probleme fara sfarsit! Sad(
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
https://www.clubopel.com/vie...p?p=971111#971111

Web Page Name
Web Page Name Foarte util
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Va salut stimati colegi. Operatiunea de schimbare a tecilor de la injectoare a fost finalizata. Am pus cateva poze(ma scuzati pentru calitatea acestora) in care este ilustrata starea acestor teci. Acum ma intreb cum am reusit sa fac 400 km cu aceste teci? Motorul a fost curatat, s-a gasit foarte multa apa in el. La garnitura de chiuloasa nu s-a umbat. Am schimbat tecile de la injectoare, oringurile de la injectoare,saibele conice de cupru din capatul injectoarelor, garnitura la semichiuloasa, ulei, filtru de ulei plus antigel. Toata operatiunea m-a costat 1520 RON. Dupa 50 km parcursii se vad semne clare de imbunatatire. Nivelul antigelului este constant. Spuma a disparut de pe capac, uleiul este negru iar in ceea ce priveste nivelul uleiului nu pot sa ma pronunt cu exactitate, dar sper sa fie ok.



  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu nu cunosc motorul Y17DT
Daca poate face cineva un desen o schita, cum intra tecile in contact cu antigelul, si cum trece antigelul in ulei pe la teci.
Si ce cauzeaza acele gauri in teci.
Cred ca fiecare de aici si-a pus intrebare aceasta.
Asa mai invatam si noi nu numai din auzite.
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Din pacate nu am putut sa fiu prezent in momentul schimbarii acestora, deci cu multe detalii tehnice nu pot sa ajut. Din ce se vede din pozele cu teci, ma gandesc ca partea inferioara, de la oringuri in jos sta tot timpul in apa, de acolo si coroziunea prezenta. Cred ca este foarte importanta calitatea antigelului folosit. Dar stiu ca pe acest forum activeaza oameni cu o mare experienta in aceste motoare, care cu siguranta ar putea face o schita a circuitului de racire in zona acestor teci. Si eu sunt de parere ca ar fi foarte utila. Numai bine!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pa banuiesc ca cum sunt ele de aluminium, neaparat numai Antigel G12 altfel se duc.

Antigel G12 (Roz) - fara silicati (indicat pentru radiatoare din aluminiu)
Nu contine silicati tocmai pentru a proteja aluminiul.
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 499
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Calibra 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ma confrunt cu problema pierderii antigelului la Y 17 DT la 140000 km reali. Acum la 250 km a disparut 1,5 litri din antigel G12, Am zis ca sigur pierde pe la O-ringurile de la calorifer ca parca aburea geamurile, dar desfacand in acea zona am constatat ca instalataia nu este dotata cu o-ringuri (sistem fara AC) deci exclus sa piarda pe acolo. In vara am schimbat termoflot GM, pompa de apa, inele injectoare si un furtun care a puscat din cauza ca s-a mers cu masina o perioada cu ulei in antigel. Furtunele au transpirat ulei si sunt cam moi dar acum par in regula. O perioada s-a comportat foarte bine instalatia de racire, vas de expansiune curat, ulei curat la nivel. Acum nu prezinta pierderi nicaieri, merge ceas masina doar ca incepe sa piarda tot mai mult. S-ar putea ca mecanicul in vara sa nu fi facut treaba foarte buna pentru ca am observat ca a rupt multe prinderi si urechi, deci n-a lucrat ca la carte. Ce parare aveti sa verific O-ringurile si tecile de la injectoare, de data as face eu ca m-am saturat sa dau bani degeaba si problemele sa reapara, mentionez ca am cunostinte de mecanica.
  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
@sec233ast - asa a inceput si la mine, pierdeam antigel cate putin, nu vedeam pe unde, dupa un timp s-a inrautatit ( 1 litru la 100 km ) pana a ajuns sa imi dispara tot din vas si sa apara in ulei Smile. Rezolvarea o ai aici https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1200 in pag 60 . Spor la treaba si sa ne tii la curent cu rezolvarea.
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 499
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Calibra 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns, dar nu am gasit o descriere a operatiunii de demontare a tecilor, sa vad exact ce trebuie desfacut si daca trebuie ceva scule speciale.
  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Eu zic ca ar trebui facuta in service operatiunea pentru ca implica demontarea motorului aproape complet. Plus ca trebuie si reconditonata chiulasa...e munca. Daca ai curaj si scule profesionale poti sa te bagi. Daca nu...mergi la service si scapi de dureri de cap. Asta e parerea mea in urma la ce a vazut la service. Bafta!
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 499
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Calibra 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Dupa cum am mai mentionat mai sus masina a fost reparata in vara la service si rezultatul este dezamagitor, atunci amesteca ulei in antigel, acum disparea foarte repede antigelul. Azi m-am apucat si am desfacut sa vad cum pot remedia, am demontat capacul culbutor (am vazut putin antigel prin gaurile alea de vizitare la injectorul 4) am crezut ca ajunge doar atat sa ajung la injectoare si teci dar constat ca trebuie demontat inca un ansamblu al chiuloasei pe care functioneaza axele cu came. Va trebui sa dau jos si cureaua de distribuitie pentru a demonta acel capac. Oare trebuie desfacuta si piulita de la capatul axei cu came principale ?
Ps. Ce remarc ca acest tip de motor este putin cam prea complicat pentru performantele ce le ofera, nu se putea fara acele teci slabe si am gasit motorina in mufa ECU la 140000 masina intretinuta cat am putut.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p=1780542#1780542
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p=1805103#1805103
https://www.clubopel.com/vie...p=1832345#1832345
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR