ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salutare.
Am fost azi la itp, si au gasit baietii ca pe motor e codul X17DT iar in cartea de identitate este TC4EE1. Au spus ca este alt motor si ca trebuie sa rezolv problema la rar. Este adevarat? Eu ii cred, ca sa zic asa, pt ca totusi ei is expertii. Insa masina asta a mai trecut de cateva ITP-uri pana acum.
Eu pe net am gasit ca X17DT ar fi o versiune modificata a lui TC4EE1 pt a indeplini normele EURO 2. Dar nu inseamna ca e tot TC4EE1 cum scrie in acte?
Am fost azi la itp, si au gasit baietii ca pe motor e codul X17DT iar in cartea de identitate este TC4EE1. Au spus ca este alt motor si ca trebuie sa rezolv problema la rar. Este adevarat? Eu ii cred, ca sa zic asa, pt ca totusi ei is expertii. Insa masina asta a mai trecut de cateva ITP-uri pana acum.
Eu pe net am gasit ca X17DT ar fi o versiune modificata a lui TC4EE1 pt a indeplini normele EURO 2. Dar nu inseamna ca e tot TC4EE1 cum scrie in acte?
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
La RAR, de ce ar putea sa nu-mi rezolve cu actele? Motoarele sunt identice ca si caracteristici, cilindree, putere, performante, etc, doar noxele difera. Problema mea e ca ITP-ul actual expira peste 2 zile... iar urmatoarele 2 zile sunt zile de weekend... Ce pot face dupa aceea?
http://it.wikipedia.org/wiki/Isuzu_4EE1
In Chrome cu "translate" se intelege mai mult.
Ce inteleg eu de acolo: TC4EE1 a fost folosit pe Astra F pana in '95. X17DT a fost folosit din '95 incolo. Masina mea e din '96. Cumva motorul de pe masina e cel corect, iar cel din acte e incorect, dar nu inteleg cum a fost posibil.
http://it.wikipedia.org/wiki/Isuzu_4EE1
In Chrome cu "translate" se intelege mai mult.
Ce inteleg eu de acolo: TC4EE1 a fost folosit pe Astra F pana in '95. X17DT a fost folosit din '95 incolo. Masina mea e din '96. Cumva motorul de pe masina e cel corect, iar cel din acte e incorect, dar nu inteleg cum a fost posibil.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Da-mi ompic VIN-ul masini, daca seria de motor bate cu ce reiese din VIN poate fi o gresala de scriere in carte.
Asa nu trebuie decat sa mergi la Opel sa identifice motorul 180 RON iti da o foaie la mana si mergi cu ea la RAR sa modifice greseala din Carte.
Asta numai daca corespunde seria de motor cu VIN-ul.
Asa nu trebuie decat sa mergi la Opel sa identifice motorul 180 RON iti da o foaie la mana si mergi cu ea la RAR sa modifice greseala din Carte.
Asta numai daca corespunde seria de motor cu VIN-ul.
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Nu a gasit nimic.
in EPC nu apare date despre data fabricatiei sau seria la motor.
Pune o intrebare la opel poate au ei baza de date la serile de motor si la care VIN a fost montat.
Poti pune o poza cu motorul masini, poate te ajuta colegi cu identificarea motorului, mai ales cei care au acelasi tip de motor pe masina.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 21 Nov, 2014 6:46 pm, modificat de 2 ori în total
in EPC nu apare date despre data fabricatiei sau seria la motor.
Pune o intrebare la opel poate au ei baza de date la serile de motor si la care VIN a fost montat.
Poti pune o poza cu motorul masini, poate te ajuta colegi cu identificarea motorului, mai ales cei care au acelasi tip de motor pe masina.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 21 Nov, 2014 6:46 pm, modificat de 2 ori în total
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
In carte am: Tip Motor: TC4EE1 si Serie Motor: un numar de 6 cifre.
Pe masina efectiv am: Tip Motor: X17DT si Serie Motor... nu se mai cunoaste.
Mai incerc maine la niste statii ITP, poate cineva considera ca nu e o problema, si daca tot nu reusesc, duc masina la RAR si o las in parcarea exterioara pana luni, sau cand oi putea merge sa rezolv, pt ca de luni incolo nu mai pot circula cu masina.
Pe masina efectiv am: Tip Motor: X17DT si Serie Motor... nu se mai cunoaste.
Mai incerc maine la niste statii ITP, poate cineva considera ca nu e o problema, si daca tot nu reusesc, duc masina la RAR si o las in parcarea exterioara pana luni, sau cand oi putea merge sa rezolv, pt ca de luni incolo nu mai pot circula cu masina.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
Aha. Merci. Foarte util. Nu stiu daca tot acolo s-au uitat si ei, ca nu-mi dau seama acum, dar printez imaginile si ma uit eu maine si vad despre ce-i vorba, cu motorul meu in fata. Am sa revin si aici cu comentarii. Din ce tin minte,, locul unde s-au uitat ei era mai "lung", pentru ca pe aceeasi suprafata erau trecute si seria si tipul de motor, una dupa alta, fara sa fie caractere mai mici. Vad maine. Merci inca o data.
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
Ah, inca ceva. Maine oricum merg in alta parte. E indicat sau nu sa ii spun din start ce problema am? Pot spune ca mi s-a spus la un service. Cei dinainte nu au apucat sa bage masina in calculator, deci nu e trecut nicaieri ca as fi fost la ITP si am fost respins pe motivul asta. Ei au spus ca pot merge in alta parte, ca poate am mai mult noroc, doar sa nu mentionez ca deja am fost si s-a respins, chiar si ne-oficial. Deci nu stiu daca sa mentionez din start treaba cu motorul, sau nu. E posibil, daca apuca sa bage masina in calculator, si reiese aceeasi problema, sa nu mai pot merge in alta parte, chiar daca as avea timp?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
ronell a scris:[...]Eu pe net am gasit ca X17DT ar fi o versiune modificata a lui TC4EE1 pt a indeplini normele EURO 2. Dar nu inseamna ca e tot TC4EE1 cum scrie in acte?
Asa si este, X17DT este versiunea cu catalizator a motorului TC4EE1. Dar sunt si cateva diferente constructive :
- TC4EE1 este cu pompa de injectie BOSCH VE si injectoare BOSCH, X17DT e cu pompa de injectie ZEXEL (licenta BOSCH VE) si injectoare ZEXEL
- difera admisia motorului, cele TC4EE1 difera constructiv (au alta forma decat cea de la X17DT, iar in plus un model de admisie TC4EE1 are supapa de presiune ce deschide la 1.2bar respectiv celalalt model de admisie TC4EE1 are un element termic pentru a incalzi aerul din admisie cand motorul este rece) si sunt ambele de culoare neagra. Admisia la X17DT constructiv este mai ingusta, mai inalta si este de culoarea aluminiului.
- ultimele modele de X17DT au turbina RHF4 (pe rulment) care constructiv este mai eficienta (tine presiunea mai mult timp si o obtine mai usor). La toate motoarele TC4EE1 turbina este RHB4.
- X17DT are pe evacuare catalizator EURO2
- X17DT are si o varianta cu A/C folosind un compresor DENSO.
Daca au dedus din acte ca motorul schimbat este X17DT atunci nu stiu exact cum se procedeaza, daca doar le-a sarit in ochi admisia de culoare argintie si nu s-au uitat la serie poate ai putea schimba admisia cu una de TC4EE1 care se potriveste in locul celei de X17DT.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
ronell a scris:Merci de ajutor. Am sa ma ocup maine. Seria de la motor nu mai e lizibila, doar codul.
Daca devine disperanta situatia, poate devine ilizibil si codul motor. Si-atunci schimbi admsia cu una de TC4EE1 (îi faci si un tuning la 100cp cu ocazia asta, mai multe detalii aici) si apoi treci verificarea. Mai ai catalizatorul pe evacuare ?
P.S:
Oricum seria nu mai e lizibila (iau de bun ce ai zis, cum ca nu mai e).
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Dar daca seria si codul (de 6 cifre) de motor corespunde cu seria din carte, eu unul cred, ca poate fi greseala facuta de cei de la RAR pe care tot ei trebuie sa o clarifice si in Cartea masini (...prin cei de la Opel cu identificare tip motor.)
(Ca doar nu sa apucat Gheorghe sa scrie seria si cod-ul (de 6 cifre), pe motor si sa apara si carte.)
Daca cei de la RAR te trimit la Opel.
Le explici la cei la Opel situatia inainte sa o bagi (...Sef. Atelier), ca sa stie cu ce se manca.
Faci ITP (la o statie de ITP il treci, si dupa 3-4-5-6 luni mergi la RAR sa clarifice totul in carte.
Pe motiv ca ti sa atras atentia intr-un service in legatura cu tipul de motorul din carte, ca nu corespunde cu cel de pe masina dar cod-ul cel de 6 cifre corespunde. (oare logica ce zice.)
Eu unul asa as face stiind ca este motorul ei de cand am inscris-o la RAR.
@ahappyuser mersi.
@ronell vezi ce faci.
(Ca doar nu sa apucat Gheorghe sa scrie seria si cod-ul (de 6 cifre), pe motor si sa apara si carte.)
Daca cei de la RAR te trimit la Opel.
Le explici la cei la Opel situatia inainte sa o bagi (...Sef. Atelier), ca sa stie cu ce se manca.
Faci ITP (la o statie de ITP il treci, si dupa 3-4-5-6 luni mergi la RAR sa clarifice totul in carte.
Pe motiv ca ti sa atras atentia intr-un service in legatura cu tipul de motorul din carte, ca nu corespunde cu cel de pe masina dar cod-ul cel de 6 cifre corespunde. (oare logica ce zice.)
Eu unul asa as face stiind ca este motorul ei de cand am inscris-o la RAR.
@ahappyuser mersi.
@ronell vezi ce faci.
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salutare. Merci tuturor pentru ajutor. Treaba cu ITP-ul s-a rezolvat. M-am dus in alta parte, n-am spus nimic, nu mi s-a spus nimic, nici n-am intrebat, masina a fost admisa. Am ITP valabil inca 2 ani.
Pe de alta parte, ma gandesc si eu intr-adevar ca peste cateva luni, eventual cand vine primavara - vara, sa ma duc sa rezolv treaba cu motorul. Am gasit locatia unde ar fi trebuit sa fie seria scrisa ca in acele poze, insa nu am gasit nimic scris acolo.
Dupa ITP insa a aparut o mica problema tehnica. A ramas aprins becul din plafon, si nu l-am mai putut stinge. Am rezolvat problema scotandu-i o mufa, dar tre s-o rezolv cum trebuie. Nu am butoane de stins - aprins, in mod normal se aprindea doar la deschiderea usilor.
@ahappyuser - Admisia la mine e intr-adevar cum ai descris-o. Mai inalta, mai ingusta si de culoarea aluminiului. Se poate face acel tunning fara sa schimb admisia ca la TC4EE1? Circul cu ea 90% in oras dar parca uneori niste cai in plus nu strica.
Pe de alta parte, ma gandesc si eu intr-adevar ca peste cateva luni, eventual cand vine primavara - vara, sa ma duc sa rezolv treaba cu motorul. Am gasit locatia unde ar fi trebuit sa fie seria scrisa ca in acele poze, insa nu am gasit nimic scris acolo.
Dupa ITP insa a aparut o mica problema tehnica. A ramas aprins becul din plafon, si nu l-am mai putut stinge. Am rezolvat problema scotandu-i o mufa, dar tre s-o rezolv cum trebuie. Nu am butoane de stins - aprins, in mod normal se aprindea doar la deschiderea usilor.
@ahappyuser - Admisia la mine e intr-adevar cum ai descris-o. Mai inalta, mai ingusta si de culoarea aluminiului. Se poate face acel tunning fara sa schimb admisia ca la TC4EE1? Circul cu ea 90% in oras dar parca uneori niste cai in plus nu strica.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat