- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
De cand am masina ma confrunt cu o problema legata de geometrie! Problema sta cam asa, Pentru masina din dotare am 2 raduri de jante de aliaj, un set pe 16'' pentru iarna modelul asta si un set de 17" pentru vara modelul asta ! Cand trec de la echiparea de iarna la cea de vara si invers volanul sta puntin intr-o parte si cum chestia asta imi sta pe creier fac geometria de 2 ori pe an! Problema tind sa cred ca vine de la jantele pe 17'' pentru ca atunci cand se face geometria (facuta in mai multe locuri) pe aparat da bine dar cand ies cu ea pe strada volanul sta un pic inclinat ! Precizez ca am fost cu jantele la un service de roti pentru verificare si nu au absolut nici o problema iar anvelopele sunt noi!
- johnnyliv
- ***
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ai incercat sa schimbi rotile intre ele? Spre exemplu:
cand treci inapoi la jantele de 17" - sa schimbi stanga fata cu dreapta fata si sa faci proba de drum De obicei de aici vine problema. Ideea e ca poate una din roti e mai grea si trage in partea aceea a rotii mai grele(cauciucul e mai greu/roata are nevoie de mai multi plumbi la echilibrat,etc.). Sau sa schimbi rotile din spate cu rotile din fata si invers, sa faci combinatii intre toate rotile pe fata...
cand treci inapoi la jantele de 17" - sa schimbi stanga fata cu dreapta fata si sa faci proba de drum De obicei de aici vine problema. Ideea e ca poate una din roti e mai grea si trage in partea aceea a rotii mai grele(cauciucul e mai greu/roata are nevoie de mai multi plumbi la echilibrat,etc.). Sau sa schimbi rotile din spate cu rotile din fata si invers, sa faci combinatii intre toate rotile pe fata...
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
- tak30ver
- **
- 122 mesaje
- din 16 Mai 2013
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
tak30ver
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2013
- Mesaj Privat
calyyn80
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
Bunã seara, nu am mai scris demult, asta se datoreazã faptului cã nu am mai avut probleme cu opelasul meu,.....acum datorita drumurilor noastre am schimbat la direcție capetele de bara,pivoții, biletele antiruliu, toate bune și frumoase,azi am fost sa fac unghiul , geometria și mesteru la final mi-a spus ca am unghiul de cãdere pe o roata 2,5 și pe cealaltã 2,acum întreb cum e posibil pentru ca nu am dat cu mașina în nici o groapa de la ultima verificare,ci ca ar fi de la jug:-?, I e posibil ?mulțumesc anticipat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
calyyn80
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
e posibil, dar în urma verificãrilor efectuate, am aflat ca persoana la care m-a trimis "meseriașul",nu e decât un simplu mecanic,care nu e prea cautat,întâmplarea face ca azi m-am întâlnit cu o persoana ce are tot un opel, cu câteva sãptãmâni în urma și-a fãcut și el geometria la același atelier și lui i-a spus același lucru ca mie și i-a recomandat sa meargã la mese sa ii regleze Jugul...dar ma întreb cum mama d.......poate un mecanic sa regleze unghiul de cãdere fãrã aparate,cred ca treaba asta cu reglajul trebuie sa o facã cel care regleazã și directia,numai
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
v1RuS
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 x16xel;
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
- Chitu Razvan
- *
- 46 mesaje
- din 23 Oct 2015
- Corsa 2003 Z12XE
- Prahova
Chitu Razvan
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2015
- Mesaj Privat
Salutare.De putina vreme am trecut la rotile de vara si as vrea sa stiu daca este necesara echilibrarea rotilor cand acestea sunt schimbate chiar daca nu sunt vibratii in coloana de directie.Mentionez ca anul trecut cand le-am dat jos si schimbat cu cele de iarna nu aveam vibrati in volan.Am cunostinte care au spus ca dupa echilibrare au aparut vibratii in volan si nu as vrea sa patesc la fel.O zi buna tuturor
Ciuapp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
Ciuapp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
negociator a scris:Eu mi-am facut aproape mereu (inclusiv ultima oara) schimbarea anvelopelor, cu tot cu indreptare janta, echilibrare roti si presiune azot, la un service roti pe Calea Dudesti. Ma gandeam sa merg tot acolo pentru geometrie roti, pana acum am fost multumit de ei. E destul de cunoscut.
Eu trec zilnic pe langa ei, stau in Dristor... Preturile sunt ok? vreau sa imi regleze unghiul de fuga.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu o rugaminte la voi, cine imi poate da si mie valorile corecte de la geometrie pentru un Zafira A din 2002 Z18XE.
Am fost sa fac geometria la o firma destul de maricica,(Tureal steering solution din Bucuresti), (nu fac decat reclama proasta) si am plecat cu masina mai "aiurea" decat a fost.
Am ublat pe la amortizoare si capete de bara inainte, m-am dus sa fac o geometrie la masina. Masina nu tragea stanga-dreapta, dar stiam ca nu e in parametrii, dupa ce au efectuat ei geometria imi trage dreapta daca iau mana dupa volan si stanga daca tin volanul drept.
Valorile lor din calculatorul de geometrie, nu se pupa cu ce scrie in cartea de la Opel (H.R.ETZOLD doar caderea o gasesc in carte) iar in autodata nu le inteleg. Asa ca ....daca ma poate ajuta cineva? Multumesc anticipat.
Am fost sa fac geometria la o firma destul de maricica,(Tureal steering solution din Bucuresti), (nu fac decat reclama proasta) si am plecat cu masina mai "aiurea" decat a fost.
Am ublat pe la amortizoare si capete de bara inainte, m-am dus sa fac o geometrie la masina. Masina nu tragea stanga-dreapta, dar stiam ca nu e in parametrii, dupa ce au efectuat ei geometria imi trage dreapta daca iau mana dupa volan si stanga daca tin volanul drept.
Valorile lor din calculatorul de geometrie, nu se pupa cu ce scrie in cartea de la Opel (H.R.ETZOLD doar caderea o gasesc in carte) iar in autodata nu le inteleg. Asa ca ....daca ma poate ajuta cineva? Multumesc anticipat.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu am avut timp sa "aprofundez", asa ca nu pot da date, insa oricum nu au cum sa fie identice datele din documentatii cu ceea ce fac ai nostri meseriasi.
Pentru niste date "ca la carte", portbagajul trebuie sa fie absolut gol (fara greutãți), rezervorul sa fie jumatate plin cu carburant, pe scaunele din fata, pe ambele, greutati de 70 de kg, rotile sa fie cele din specificatii si umflate la presiunea specificata. Si inca ceva, pentru pozitia volanului ... motorul pornit pentru ca servodirectia sa isi faca treaba.
Cine face asa ceva? Nimeni! Si cu toate acestea, masinile (marea majoritate) ruleaza corect...
Eu vad o problema la convergenta, mi se pare firesc ca masina sa nu mearga drept ci sa "traga" intr-o parte, din moment ce abaterile unghiurilor de fuga de pe cele doua roti, in loc sa se anuleze, se aduna, rezultand o trasa spre dreapta.
Poate ma insel eu ... desi nu cred.
Pentru niste date "ca la carte", portbagajul trebuie sa fie absolut gol (fara greutãți), rezervorul sa fie jumatate plin cu carburant, pe scaunele din fata, pe ambele, greutati de 70 de kg, rotile sa fie cele din specificatii si umflate la presiunea specificata. Si inca ceva, pentru pozitia volanului ... motorul pornit pentru ca servodirectia sa isi faca treaba.
Cine face asa ceva? Nimeni! Si cu toate acestea, masinile (marea majoritate) ruleaza corect...
Eu vad o problema la convergenta, mi se pare firesc ca masina sa nu mearga drept ci sa "traga" intr-o parte, din moment ce abaterile unghiurilor de fuga de pe cele doua roti, in loc sa se anuleze, se aduna, rezultand o trasa spre dreapta.
Poate ma insel eu ... desi nu cred.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu stiu cum este la masina asta dar daca umblii la amortizoare adica le inlocuiesti sau le scoti de pe fuzeta faci intai unghiul de cadere.
prinderea amoertizoarelor se face cu 2 suruburi.in partea de jos.
unul dintre suruburi are gaura ovala pentru a se putea regla unghiul.astfel ca rotile sa nu stea cracanate sau invers.
sunt inca putini mecanici care stiu chestia asta. (pur si simplu nu citesc nu se informeaza)
apoi faci unghiurile ce s-au modificat cu ocazia schimbarii bucselor sau basculelor sau bieletelor de directie.
adica sa nu fie prea deschise sau prea inchise.
astea toate sunt valabile daca ai pus piesele ok si de calitate.
si inca ceva :daca firma nu are dispozitiv de degripat pentru bielete si mai utilizeaza metoda cu incalzire si cu WD 40 fugi ca sunt in secolul trecut.(risti sa deformeze bieletele cand trage meseriasul de suruburile intepenite)
prinderea amoertizoarelor se face cu 2 suruburi.in partea de jos.
unul dintre suruburi are gaura ovala pentru a se putea regla unghiul.astfel ca rotile sa nu stea cracanate sau invers.
sunt inca putini mecanici care stiu chestia asta. (pur si simplu nu citesc nu se informeaza)
apoi faci unghiurile ce s-au modificat cu ocazia schimbarii bucselor sau basculelor sau bieletelor de directie.
adica sa nu fie prea deschise sau prea inchise.
astea toate sunt valabile daca ai pus piesele ok si de calitate.
si inca ceva :daca firma nu are dispozitiv de degripat pentru bielete si mai utilizeaza metoda cu incalzire si cu WD 40 fugi ca sunt in secolul trecut.(risti sa deformeze bieletele cand trage meseriasul de suruburile intepenite)
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi.
@sebage, da stiu ce scrie in carte si ma "cert mereu" cu "inginerii" care nu stiu ca se pun cele 2 greutati pe locurile din fata. Am avut rezervorul cu 10L de benzina in el, dar se compenseaza cu butelia de GPL care mai avea 10L de GPL in ea, facusem si presiunea in roti (au verificat-o si ei), iar volanul l-au folosit cu motorul pornit. Daca ai rabdarea si placerea sa imi aprofundezi putin problema la convergenta. Multumesc!
@iulius Problema cu caderea o stiu tot din carte, mereu spun ca se face caderea la Astra si Zafira, asta scrie in carte, ei nu, batman,batman, ca nu au de unde ca bla bla bla, le arat poza din carte in care scrie clar ca se face caderea si atunci o dau cotita. Bieletele le-am degripat eu inainte, iar fuzetele le-am strans pe elevator cu un cric bagat sub pivoti ca sa fie inchise la maxim (ceea ce nu cred ca am facut bine).
Deci inseamna ca nu au ei datele corecte in soft, cu toate ca au aparat de ultima generatie.
Apar datele de geometrie in TIS? Multumesc!
@sebage, da stiu ce scrie in carte si ma "cert mereu" cu "inginerii" care nu stiu ca se pun cele 2 greutati pe locurile din fata. Am avut rezervorul cu 10L de benzina in el, dar se compenseaza cu butelia de GPL care mai avea 10L de GPL in ea, facusem si presiunea in roti (au verificat-o si ei), iar volanul l-au folosit cu motorul pornit. Daca ai rabdarea si placerea sa imi aprofundezi putin problema la convergenta. Multumesc!
@iulius Problema cu caderea o stiu tot din carte, mereu spun ca se face caderea la Astra si Zafira, asta scrie in carte, ei nu, batman,batman, ca nu au de unde ca bla bla bla, le arat poza din carte in care scrie clar ca se face caderea si atunci o dau cotita. Bieletele le-am degripat eu inainte, iar fuzetele le-am strans pe elevator cu un cric bagat sub pivoti ca sa fie inchise la maxim (ceea ce nu cred ca am facut bine).
Deci inseamna ca nu au ei datele corecte in soft, cu toate ca au aparat de ultima generatie.
Apar datele de geometrie in TIS? Multumesc!