- StangaciuValentin
- OP
- 7 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra 2002
- Prahova
StangaciuValentin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
Salut stimati colegi.
Va adresez si eu o intrebare,defapt 2 in speranta ca voi aveti rezolvarea.Detin un opel astra f din 92,motor 1.4
1)Cand e frig afara sau ploua nu pot circula cu masina deoarece se aburesc toate geamurile foarte rau,oricata caldura as baga.Primul meu cand a fost sa vad daca clapetele de recirculare ( alea de sub stergatoare) sunt blocate pe inchis,spre mirarea mea ele sunt deschise.Am verificat caloriferul daca are scurgeri si nu sunt.Unde mai trebuie sa verific,sau ce sa fac.PS filtru de aer este nou
2)Mai am o problema cu dezaburirea lunetei,un electrician mi-a zis sa iau o sarma si un beculet,sa fac contact intre mufa si papuc de la luneta,sa vad daca am curent si merg amandoua dar luneta tot nu se dezabureste.Releul de aude cand actionez butonu.
Inafara de releu de sub bord(din panou) am vazut ca mai e un releu la motor ,langa baterie in care intra claxonu + inca 3 mufe e dala cu 5 papuci(o mufa in mijloc),daca era ala ars banuiesc ca nu mergea claxonu,ma gandesc ca nu are cum sa mearga doar unu din toate 4 mufe.Cum imi dau seama ordinea corecta la papuci
Multumesc mult.
Va adresez si eu o intrebare,defapt 2 in speranta ca voi aveti rezolvarea.Detin un opel astra f din 92,motor 1.4
1)Cand e frig afara sau ploua nu pot circula cu masina deoarece se aburesc toate geamurile foarte rau,oricata caldura as baga.Primul meu cand a fost sa vad daca clapetele de recirculare ( alea de sub stergatoare) sunt blocate pe inchis,spre mirarea mea ele sunt deschise.Am verificat caloriferul daca are scurgeri si nu sunt.Unde mai trebuie sa verific,sau ce sa fac.PS filtru de aer este nou
2)Mai am o problema cu dezaburirea lunetei,un electrician mi-a zis sa iau o sarma si un beculet,sa fac contact intre mufa si papuc de la luneta,sa vad daca am curent si merg amandoua dar luneta tot nu se dezabureste.Releul de aude cand actionez butonu.
Inafara de releu de sub bord(din panou) am vazut ca mai e un releu la motor ,langa baterie in care intra claxonu + inca 3 mufe e dala cu 5 papuci(o mufa in mijloc),daca era ala ars banuiesc ca nu mergea claxonu,ma gandesc ca nu are cum sa mearga doar unu din toate 4 mufe.Cum imi dau seama ordinea corecta la papuci
Multumesc mult.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
La punctul 2 posibil sa ai fire rupte in burduful de la usa haion.
- Verifica si siguranta 7
- Verifica si siguranta 16
- Releu R1
Claxon - Verifica si siguranta 38
Nu stiu ce sa zic verifica si masa de pe usa haion poate este ruginita.
Ultima modificare făcută de T.ion la Mar 18 Nov, 2014 3:24 am, modificat de 3 ori în total
- Verifica si siguranta 7
- Verifica si siguranta 16
- Releu R1
Claxon - Verifica si siguranta 38
Nu stiu ce sa zic verifica si masa de pe usa haion poate este ruginita.
Ultima modificare făcută de T.ion la Mar 18 Nov, 2014 3:24 am, modificat de 3 ori în total
- StangaciuValentin
- OP
- 7 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra 2002
- Prahova
StangaciuValentin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Are buton de recirculare aer posibil sa fie de la el, sa nu fie clapeta blocata pe inchis, nu iti intra aer din afara.
Filtru de polen in ce stare este daca are.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=618062#618062
https://www.clubopel.com/vie...p?p=675448#675448 (Clapeta pe recirculare )
https://www.clubopel.com/vie...p?p=701772#701772 (Astra F)
https://www.clubopel.com/vie...p?p=981369#981369 (Clapeta pe recirculare )
https://www.clubopel.com/vie...p=1744286#1744286
Filtru de polen in ce stare este daca are.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=618062#618062
https://www.clubopel.com/vie...p?p=675448#675448 (Clapeta pe recirculare )
https://www.clubopel.com/vie...p?p=701772#701772 (Astra F)
https://www.clubopel.com/vie...p?p=981369#981369 (Clapeta pe recirculare )
https://www.clubopel.com/vie...p=1744286#1744286
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
[u]pt dezaburire luneta spate[/u]
Sigur ai curent pe papucii de la luneta ?
Unul din papuci, cred ca papucul din dreapta spate luneta, este masa (-) . Verifica daca face contact bine, adica atat pe caroserie cat si la luneta . Vezi ca firul papucului din dreapta este prins de haion, sub plasticul acela . Verifica sa nu fie oxidat .
Cum ai verificat daca ai curent la papucul de (+) ?
Ai pus un bec sau ai verificat cu aparatul de masura ?
Daca ai pus un bec si becul se aprinde bine, inseamna ca este ok, adica ai curent .
Acolo ar trebui sa ai pe undeva pe la 9V din cate imi mai amintesc, sper sa nu gresesc .
Insa, daca becul d'abia se aprinde sau ai masurat cu un aparat de masura si ai pe undeva pe la 1-2 V, problema este cu totul alta .
Si eu am avut o problema asemanatoare cu a ta, adica aveam curent, dar era un curent slab, de cca 1-2V .
Am verificat toate aproape draciile posibile, adica : buton, sigurante, fire, releu, firul de la masa de la haion ... si toate erau bune.
Pana la urma problema era dintr-o mufa despre a carei existenta nu stiam si nici aici pe forum sau pe internet nu gasisem nimic .
Nu mai tin minte exact unde era acea mufa, dar trebuie sa o cauti intr-unul din locurile astea - ti-am indicat in poza
Am impresia ca sub panoul de plastic nr 1 din poza ar trebui sa fie acea mufa, dar cauta bine de tot sub ambele plastice .
Este ceva de munca, o sai ai ceva suruburi de desfacut ...
La mine problema era aleatorie, cand si cand. Cateodata mergea dezaburirea si aveam voltaj cum trebuie, cateodata nu.
Imi scosese toti perii din cap si mi-a luat ceva timp pana sa desopar mufa aia .
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_erjtxkcou.jpg][img]https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_erjtxkcou_th.jpg[/img][/imglb]
O alta cauza s-ar putea sa fie chiar din lipitura de pe luneta, sa nu mai faca bine contact acolo .
Pt asta trebuie sa desfaci si plasticul nr 3 si sa te uiti acolo la lipitura de pe haion .
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_mxayycdib.jpg][img]https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_mxayycdib_th.jpg[/img][/imglb]
Daca si aia este buna verifici in felul urmator (dar cu un aparat de masura) :
O ansa a aparatului de masura o bagi in mufa de plus de pe haion, iar cu cealalalta ansa zgarii putin pe banda aceea de cupru din jurul lipiturii, bineinteles pornesti dezaburirea inainte, si vezi daca ai curent (cca 9V sau mai mult) .
Daca ai acest voltaj, inseamna ca problema este din firul, papucul sau lipitura din dreapta de pe haion, adica masa (-) .
Daca si acolo totul este in regula, inseamna ca ai toate acele linii de pe haion intrerupte, ceea ce mi se par putin probabil .
Scuze ca am scris atat de mult, dar am incercat sa iti explic cat mai bine pt a putea intelege cat mai bine .
Bafta
Ultima modificare făcută de marius_f la Mar 18 Nov, 2014 10:11 am, modificat de 3 ori în total
[u]pt dezaburire luneta spate[/u]
Sigur ai curent pe papucii de la luneta ?
Unul din papuci, cred ca papucul din dreapta spate luneta, este masa (-) . Verifica daca face contact bine, adica atat pe caroserie cat si la luneta . Vezi ca firul papucului din dreapta este prins de haion, sub plasticul acela . Verifica sa nu fie oxidat .
Cum ai verificat daca ai curent la papucul de (+) ?
Ai pus un bec sau ai verificat cu aparatul de masura ?
Daca ai pus un bec si becul se aprinde bine, inseamna ca este ok, adica ai curent .
Acolo ar trebui sa ai pe undeva pe la 9V din cate imi mai amintesc, sper sa nu gresesc .
Insa, daca becul d'abia se aprinde sau ai masurat cu un aparat de masura si ai pe undeva pe la 1-2 V, problema este cu totul alta .
Si eu am avut o problema asemanatoare cu a ta, adica aveam curent, dar era un curent slab, de cca 1-2V .
Am verificat toate aproape draciile posibile, adica : buton, sigurante, fire, releu, firul de la masa de la haion ... si toate erau bune.
Pana la urma problema era dintr-o mufa despre a carei existenta nu stiam si nici aici pe forum sau pe internet nu gasisem nimic .
Nu mai tin minte exact unde era acea mufa, dar trebuie sa o cauti intr-unul din locurile astea - ti-am indicat in poza
Am impresia ca sub panoul de plastic nr 1 din poza ar trebui sa fie acea mufa, dar cauta bine de tot sub ambele plastice .
Este ceva de munca, o sai ai ceva suruburi de desfacut ...
La mine problema era aleatorie, cand si cand. Cateodata mergea dezaburirea si aveam voltaj cum trebuie, cateodata nu.
Imi scosese toti perii din cap si mi-a luat ceva timp pana sa desopar mufa aia .
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_erjtxkcou.jpg][img]https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_erjtxkcou_th.jpg[/img][/imglb]
O alta cauza s-ar putea sa fie chiar din lipitura de pe luneta, sa nu mai faca bine contact acolo .
Pt asta trebuie sa desfaci si plasticul nr 3 si sa te uiti acolo la lipitura de pe haion .
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_mxayycdib.jpg][img]https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-11/19240_mxayycdib_th.jpg[/img][/imglb]
Daca si aia este buna verifici in felul urmator (dar cu un aparat de masura) :
O ansa a aparatului de masura o bagi in mufa de plus de pe haion, iar cu cealalalta ansa zgarii putin pe banda aceea de cupru din jurul lipiturii, bineinteles pornesti dezaburirea inainte, si vezi daca ai curent (cca 9V sau mai mult) .
Daca ai acest voltaj, inseamna ca problema este din firul, papucul sau lipitura din dreapta de pe haion, adica masa (-) .
Daca si acolo totul este in regula, inseamna ca ai toate acele linii de pe haion intrerupte, ceea ce mi se par putin probabil .
Scuze ca am scris atat de mult, dar am incercat sa iti explic cat mai bine pt a putea intelege cat mai bine .
Bafta
Ultima modificare făcută de marius_f la Mar 18 Nov, 2014 10:11 am, modificat de 3 ori în total
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
- StangaciuValentin
- OP
- 7 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra 2002
- Prahova
StangaciuValentin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
Salutare.
Azi am prins si eu vreme mai frumoasa cat sa-mi permita sa stau sa umblu la masina si am cateva poza facute la care poate stiti voi raspunsul.
1)Legat de aburirea geamurilor : eu asa am sistemul
Nu are filtru de polen si am vazut ca clapetele de recirculare sunt blocate pe deschis,deoarece butonul de recirculare nu functioneaza.Cineva zicea ca daca caloriferul are fisuri sau pierderi de antigel e posibil sa se abureasca geamurile,dar m-am uitat bine sub bord si totul e uscat , nici nivelul in vas nu a scazut
2) In primul rand am gasit cand am umblat in panoul de sigurante aceste 2 mufe,ma rog una e pentru siguranta (scrie pe ea fouse)
Stie cineva de la ce poate fii ?
3)Ce este chestia asta
pentru ca era plina de pamant,mizerie etc ,prin ea am vazut ca trece un furtunel care nu stiu de la ce este.
4)Cand am desfacut torpedoul am vazut chestia asta
care nu stiu ce este si ce ar trebuie sa faca
Multumesc
Azi am prins si eu vreme mai frumoasa cat sa-mi permita sa stau sa umblu la masina si am cateva poza facute la care poate stiti voi raspunsul.
1)Legat de aburirea geamurilor : eu asa am sistemul
Nu are filtru de polen si am vazut ca clapetele de recirculare sunt blocate pe deschis,deoarece butonul de recirculare nu functioneaza.Cineva zicea ca daca caloriferul are fisuri sau pierderi de antigel e posibil sa se abureasca geamurile,dar m-am uitat bine sub bord si totul e uscat , nici nivelul in vas nu a scazut
2) In primul rand am gasit cand am umblat in panoul de sigurante aceste 2 mufe,ma rog una e pentru siguranta (scrie pe ea fouse)
Stie cineva de la ce poate fii ?
3)Ce este chestia asta
pentru ca era plina de pamant,mizerie etc ,prin ea am vazut ca trece un furtunel care nu stiu de la ce este.
4)Cand am desfacut torpedoul am vazut chestia asta
care nu stiu ce este si ce ar trebuie sa faca
Multumesc
- StangaciuValentin
- OP
- 7 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra 2002
- Prahova
StangaciuValentin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
exodum
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
... ia-ti o masina cu aer conditionat... si cand ploua sau e umezeala in aer da drumu la AC ; si la mine e la fel ...deschid putin geamul si asta e; sa ai filtru habitaclu curat...si atat; altceva nu ai ce face. sau iti ti respiratia cat conduci ;
eu credeam ca e de la filtru dar si cu asta nou e degeaba, cand ploua se abureste pe interior. daca te tine banii de experimente ia-ti cu carbune activ filtru e peste 100 lei. si ne zici si noua daca se rezolva.
eu credeam ca e de la filtru dar si cu asta nou e degeaba, cand ploua se abureste pe interior. daca te tine banii de experimente ia-ti cu carbune activ filtru e peste 100 lei. si ne zici si noua daca se rezolva.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
@StangaciuValentin cand iti aburesc geamurile ce aer aveai setat la buton, aer rece sau cald.
Baga numai aer cald, eventual daca mai aburesc mai crapi geamul ompic.
Vara nu este cazul (Vara cand ploua eu pun intre rece/cald mai spre cald.)
Prima data cand am luat masina eram derutat, nu mai stiam ce sa ii bag ori cald ori rece.
De cand bag numai cald nu mai am treaba cu aburirea gamurilor.
OK. am vazut ca a scris sus.
Baga numai aer cald, eventual daca mai aburesc mai crapi geamul ompic.
Vara nu este cazul (Vara cand ploua eu pun intre rece/cald mai spre cald.)
Prima data cand am luat masina eram derutat, nu mai stiam ce sa ii bag ori cald ori rece.
De cand bag numai cald nu mai am treaba cu aburirea gamurilor.
OK. am vazut ca a scris sus.
p0ntifex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2014
- Mesaj Privat
problema rezolvata... cel mai usor iei 2 sosete le umpli cu granule din compozit (nisip silicatic) - kaufland raionul animale.. punga pentru pisici arata ca niste granule pestrite alb-albastru cca. 20 lei sacusorul de 3 kg.. si ai rezolvat problema. Umpli sosetele le faci un mot si apoi pui un sacusor in fata si unul in spate si in 10-15 minute e gata! Garantat!
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
p0ntifex a scris:problema rezolvata... cel mai usor iei 2 sosete le umpli cu granule din compozit (nisip silicatic) - kaufland raionul animale.. punga pentru pisici arata ca niste granule pestrite alb-albastru cca. 20 lei sacusorul de 3 kg.. si ai rezolvat problema. Umpli sosetele le faci un mot si apoi pui un sacusor in fata si unul in spate si in 10-15 minute e gata! Garantat!
ce problema ai avut?
ca rezolvarea ei am citito
p0ntifex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2014
- Mesaj Privat
sosete noi... am pus nisipul silicatic (il gasesti la kaufland la raionul animale - pisici) dupa ce am pus in soseta (sau daca ai sacusori e mai bine) apoi am pus in fata pe bord 1 si in spate 1... Acest material are rol de dezumidificare. Pur si simplu nu se mai aburesc geamurile. Eu schimb materialul din saculeti cam 1 data pe luna. uitati:
http://www.livebiz.ro/video/nisip-silicatic/ -EXEMPLU
http://www.livebiz.ro/video/nisip-silicatic/ -EXEMPLU
p0ntifex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2014
- Mesaj Privat
nicunicu a scris:
ce problema ai avut?
ca rezolvarea ei am citito
p0ntifex a scris:problema rezolvata... cel mai usor iei 2 sosete le umpli cu granule din compozit (nisip silicatic) - kaufland raionul animale.. punga pentru pisici arata ca niste granule pestrite alb-albastru cca. 20 lei sacusorul de 3 kg.. si ai rezolvat problema. Umpli sosetele le faci un mot si apoi pui un sacusor in fata si unul in spate si in 10-15 minute e gata! Garantat!
ce problema ai avut?
ca rezolvarea ei am citito
Pai cu... dezaburirea geamurilor
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
@stangaciu, cam tarziu raspunsul meu, dar.....
In prima poza vad un clips care ar trebui sa tina filtrul de polen, deci la tine lipseste filtrul.
A doua poza este de la o inchidere centralizata sau alarma care a fost montata after market si care la tine lipseste.
In a treia poza e scurgerea de la compartimentul de sub parbriz unde ai stergatoarele.
Ultima poza e un mister. Tind sa cred ca e un rezervor suplimentar pe instalatia de vacuum care ar trebui sa actioneze clapeta de recirculare care se vede in poza 1
In prima poza vad un clips care ar trebui sa tina filtrul de polen, deci la tine lipseste filtrul.
A doua poza este de la o inchidere centralizata sau alarma care a fost montata after market si care la tine lipseste.
In a treia poza e scurgerea de la compartimentul de sub parbriz unde ai stergatoarele.
Ultima poza e un mister. Tind sa cred ca e un rezervor suplimentar pe instalatia de vacuum care ar trebui sa actioneze clapeta de recirculare care se vede in poza 1