- gabytzuxxl
- ***
- 815 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 815
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Pret polishare: 25 de lei de far.
Pret folie (cu tot cu montaj) 25 de lei de far.
eu am polishat acum vreo luna ambele faruri, pe unul dintre ele am pus folie (adica iesise ca nou),
celalalt dupa ce mi l-a distrus cineva incercand sa-l polisheze nu i-am mai pus. trebuie sa-l inlocuiesc pentru ca plasticul transparent arata jalnic (deformat si cu urme de zgariere) si nu s-a putut polisha cum trebuie. omu a zis ca daca eu vreau imi pune folie dar dau banii degeaba...
- deleted-11331
- ***
- 751 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 751
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Nel Biggson
- *
- 10 mesaje
- din 09 Dec 2012
- Corsa 1998 X16XE
- Braila
Nel Biggson
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2012
- Mesaj Privat
Reconditionez faruri(si nu numai) de ceva timp din 2006 ca hobby si din 2008 ca afacere, am facut de la faruri de autocare si camioane pana la la faruri si parbrize de scutere, am folosit aproape toate metodele din acest topic precum si alte metode personale. Nu vanez clienti, chiar ma bucur si eu de putina vacanta si daca imi dati voie, imi expun si eu parerea referitor la cateva dileme intalnite pe acest topic.
1. Reconditionez farurile sau cumpar altele noi.
Aproape intotdeauna farurile originale sunt mai bune ca cele after market. Daca farul original al masinii nu are mizerie inauntru, nu e fisurat, e mai bine sa-l reconditionam decat sa cumparam altele noi after market. De obicei cele after market se strica mai usor, sunt facute din materiale mai slabe, apare condens in interior, etc., iar cele originale sunt f. scumpe. Ca exemplu, la Logan am facut foarte rar faruri deoarece sunt bune tare cele de fabrica, in schimb am facut faruri "tuning" pt. Logan care nu tin mai mult de 2-3 ani, au lacul subtire si prost.
2. Polishare faruri sau reconditionare faruri.
Polishare este atunci cand dai cu pasta polish manual sau cu masina de polishat si dureaza cam 5-10 minute, iar reconditionare este atunci cand faci toti pasii, adica dai lacul vechi jos cu smirghel si dupa ce se pregateste suprafata se aplica o protectie la final care poate fi lac special de faruri sau folie speciala pt faruri. Polisharea este doar o fatuiala, arata bine pe moment dar in cateva luni se matuieste mai tare farul. De asta e ieftin, am vazut si aici ca se face cu 20 lei de far. Reconditionarea dureaza 30-60 minute la un far, dar la final, daca farul e curat si la interior, ar trebui sa arate ca nou si sa tina cativa ani, minim 3 ani.
3. Punem folie, dam cu lac sau nu punem nimic.
Farul are din fabrica un strat de lac aplicat prin Flowcoating, cu rol de a proteja plasticul de razele UV si de usoare zgarieturi. Daca nu ar fi acest strat, plasticul(policarbonat) s-ar strica foarte repede. Cand reconditionam sau cand polisham, se indeparteaza total sau partial acel lac de fabrica si de aceea trebuie inlocuit cu ceva, nu putem lasa farul asa ca ne batem joc de el. In concluzie e buna si folia si lacul pt ca ambele protejeaza. Dar nu orice folie si nici orice lac. Cele mai bune folii sunt cele din poliuretan sau uretan, cu grosime de 150-200 microni, dar sunt si cele mai scumpe. Tehnologia foliilor de far provine din tehnica militara. In Razboiul din Golf, la elicopterele americane se sablau pur si simplu palele elicelor de la nisipul din desert. Atunci s-a inventat o folie din uretan care aplicata pe pale impiedica sablarea lor. Deci pusa pe far aceasta folie tine ani de zile si protejeaza si la loviturile de pietricele. Colegul care a spus ca i s-a matuit in 2-3 luni, are folie din PVC, adica autocolant normal folosit la laminarea afiselor de hartie. De asta costa 25 lei sa pui folie pe far, o folie din poliurethan costa 100-150 lei pt un far(cu tot cu reconditionare). La fel si lacul care se aplica pe far e un lac special cu protectie UV foarte asemanator cu cel de fabrica, se aplica cu o laveta speciala(nu cu carpa sau servetel hartie) sau prin pulverizare(metoda profi). In nici un caz nu se da cu lac de vopsitorie, chiar daca e de firma, acela e pt vopsea, are protectie UV mica, mai crapa uneori, se exfoliaza etc.
4. Pasta de dinti, Axion, Cif si alte produse din baie si bucatarie
Toate acestea sunt abrazive, deci pot inlocui doar polishul. Daca s-a indepartat lacul vechi prin smirgheluire, se pot folosi aceste produse pe post de polish. Nu pot sa fac o echivalenta cu produsele profesionale, dar Ciful e f. abraziv, urmat de Axion, iar pasta de dinti e buna pt lustru final caci e mai fina. Si ar fi buna o masina de polishat ca innebunesti sa freci la mana cu astea .
Cam lung postul, spor la treaba.
nikmada
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2015
- Mesaj Privat
-Hartie abrasiva 800-1500
-Scotch rezistent la apa
-Protectie pentru restul masinii
-Pulverizator cu solutie d geamuri
-Pulverizator cu apa pentru hartia abraziva
1.Am curatat bine farurile cu solutia de geamuri
2.Am izolat pe langa far
3.Am inceput a curata cu hartie abraziva 800 circa 20 minute pe fiecare far (in tot acest timp am folosit apa ca hartia sa nu se incarce si sa curete bine)
4.Am trecut la hartia abraziva de 1500 la fel 20 minute..
5.Am curatat bine farurile cu solutia de curatat geamuri,am lasat apoi 10 min sa se usuce
6.La final am aplicat 4 maini de Lac Macota Plc 200 si la fiecare mana am lasat timp de uscare 10 minute(asa scria si pe Spray) ....
Sper sa va fie de ajutor Smile ... am cheltuit 50 lei
Mai am urme pe el pentru ca l am spalat pe interior dar nu ma dranjeaza ... Zgarieturi nu mai am.Mizeria nu se mai prinde asa repede de far(marea mea problema la ce cratere aveam inainte ..)
romeopf
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Eu imi las farurile asa si daca tin 2 ani neprotejate sint multumit. Odata la 2 ani sa le frec 1-2 ore, nu mi se pare un efort. Ramane de vazut.
Deci cam 200-300 lei ambele faruri. Atunci prefer sa le frec eu in fiecare primavara. Dar nu sintem toti la fel , banuiesc ca nu duci lipsa de clienti @NelBiggson !
- Nel Biggson
- *
- 10 mesaje
- din 09 Dec 2012
- Corsa 1998 X16XE
- Braila
Nel Biggson
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2012
- Mesaj Privat
Cat priveste folia de faruri, e clar ca e o solutie scumpa pentru masini scumpe. La un Astra G te costa 2 faruri after market 360 de lei, normal ca n-o sa pui folie de 300 sa le protejezi, ai fi chiar putin diliu . Dar cand ai un Range Evoque altfel sta treaba, mai bine le protejezi decat sa le schimbi. Am clienti si cu masini scumpe si cu ieftine, si ca un profesionist am solutii potrivite pentru fiecare.
Metoda lui Nikmada pare super daca si lacul e bun. Nu cunosc acest lac si nu pot sa-mi dau cu parerea. Eu folosesc ceva american.
Informatii sunt, asa ca poatei decide fiecare ce face cu masina lui.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
nikmada
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2015
- Mesaj Privat
http://www.ebay.it/itm/MACO...sh=item418408857b
nikmada
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2015
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,208 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,208
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
La actuala masina le-am polishat si apoi am aplicat folie pe faruri, aplicare ce a costat 100 lei. Au trecut fix 2 ani si m-am programat pentru saptamana viitoare sa schimb folia, care s-a incretit putin. Farul a ramas ca in prima zi dupa polish.
romeopf
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2012
- Mesaj Privat
era important de stiut daca acest lac de care ai zis este rezistent, adica sa tina macar un an fara modificari, la tine cum se manifesta? este ciudat ca la producator pe site nu gasesti informatii despre el.
- deleted-11331
- ***
- 751 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 751
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
nikmada
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2015
- Mesaj Privat
era important de stiut daca acest lac de care ai zis este rezistent, adica sa tina macar un an fara modificari, la tine cum se manifesta? este ciudat ca la producator pe site nu gasesti informatii despre el.
intradevar pe www.Macota.it nu gasesti informatii despre produsul asta probabil nu il mai au sau nu este actualizat dar pe ebay este inca la vanzare si am observat ca este solicitat maxim,ma rog, au trecut 3 saptamani cred si arata ca prima data ,farurile au fost spalate de vreo 5 ori cu pistolul de apa si nu au nimic. Se depune praf pe ele dar cade in timpul mersului,inainte se punea si mereu trebuia sa le sterg,apa cade nu mai sta gen roua pe ele ..
nikmada
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2015
- Mesaj Privat
Cat priveste folia de faruri, e clar ca e o solutie scumpa pentru masini scumpe. La un Astra G te costa 2 faruri after market 360 de lei, normal ca n-o sa pui folie de 300 sa le protejezi, ai fi chiar putin diliu . Dar cand ai un Range Evoque altfel sta treaba, mai bine le protejezi decat sa le schimbi. Am clienti si cu masini scumpe si cu ieftine, si ca un profesionist am solutii potrivite pentru fiecare.
Metoda lui Nikmada pare super daca si lacul e bun. Nu cunosc acest lac si nu pot sa-mi dau cu parerea. Eu folosesc ceva american.
Informatii sunt, asa ca poatei decide fiecare ce face cu masina lui.
Asa raspunsuri sa tot apara! ,eu am ales acest lac pentru ca altul in italia nu gaseam si l am cumparat pe asta,e lac transparent pentru plastic? da,bun! cam asa am gandit Am mai citit si pe alte forumuri bmw audi ..kkt , si incepeau a face misto despre aplicarea lacului ca este imposibil ca nevestele lor le pot face cu lacul de unghii etc, Orice masina pe faruri are lac protectiv din fabrica si nu folie,daca stiau ca folia e mai buna decat lacul puneau folie. Acum ramane la alegerea fiecaruia sa faca cum vrea inima lui.
romeopf
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2012
- Mesaj Privat
- nemuritorul12
- *
- 4 mesaje
- din 21 Aug 2014
- Corsa 2003 1.2
- Mehedinti
nemuritorul12
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2003 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2014
- Mesaj Privat
- Nel Biggson
- *
- 10 mesaje
- din 09 Dec 2012
- Corsa 1998 X16XE
- Braila
Nel Biggson
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2012
- Mesaj Privat