Alex V
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
mulahul- Suspendat
- 439 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Astra 2006 z17dth
- Alta tara
mulahul- Mesaje scrise: 439
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
Cunosc un fost mecanic-sef la Renault,apoi la VW iarasi ceva ani....acum are firma proprie de transport,si flota-auto,iar el recomanda/schimba la 100k km uleiul in cutie si lichidul de frana.
L-am intrebat de ce si licidul de frana,si mi-a raspuns ca este un circuit inchis,si cu timpul isi pierde din proprietati,iar dupa fiecare schimb se simte MULT diferenta de frnare.
Uleiul il schimba pentru ca pinioanele in timp lasa pilitura,si acea pilitura se fereaca intre pinioane si le strica prematur.
Intradevar la toate masinile ce le are nu au avut nici o data probleme tip : ambreaj-cutie sau sistem de franare. Si vorbesc despre masini cu peste 360 k km.
El la fel schimba uleiul la fiecare 10 k km.
(e contratat de firma la care lucrez eu,si stiu ce masini si km are)
L-am intrebat de ce si licidul de frana,si mi-a raspuns ca este un circuit inchis,si cu timpul isi pierde din proprietati,iar dupa fiecare schimb se simte MULT diferenta de frnare.
Uleiul il schimba pentru ca pinioanele in timp lasa pilitura,si acea pilitura se fereaca intre pinioane si le strica prematur.
Intradevar la toate masinile ce le are nu au avut nici o data probleme tip : ambreaj-cutie sau sistem de franare. Si vorbesc despre masini cu peste 360 k km.
El la fel schimba uleiul la fiecare 10 k km.
(e contratat de firma la care lucrez eu,si stiu ce masini si km are)
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
Buna seara tuturor, imi urma discutiilor de pe forum am hotarat sa schimb si eu uleiul din cutie.
Toate bune si frumoase, modificari majore nu am obs, la schimbul vitezelor parca se face mai rapid, spun parca deoarece inainte de aceasta procedura nu am fost atent.
Ce mi-a atras atentia era uleiul f negru in comparatie cu cel ce a fost introdus.
Operatie este una destul de simpla si nu f costisitoare, parerea mea personala este ca ar trebui schimbat avand in vedere diferente de vascozitate + diferenta de culoare.
Acestea fiind spuse am o nelamurire,m ce inseamna sa ai socuri in cutie? adik cum se manifesta?
Mentionez ca nu am mai pornit masina de vreo 3 saptamani (nu am avut timp sa aleg cu actele pt inamtriculare) si intr-o seara am zis sa ii mai dau o cheie.
Atunci am obs (nu stiu daca se manifesta asa si inainte caci nu am fost atent) ca atunci cand o bag in D parca masina vrea sa plece (am frana de mana trasa) la fel si in R, mentionez ca asa a facut o singura daca ulterior dupa ce am dat o tura cu ea pana la spalatorie schimba intre P D N R normal fara acel sfat de a pleca
Va multumesc
Toate bune si frumoase, modificari majore nu am obs, la schimbul vitezelor parca se face mai rapid, spun parca deoarece inainte de aceasta procedura nu am fost atent.
Ce mi-a atras atentia era uleiul f negru in comparatie cu cel ce a fost introdus.
Operatie este una destul de simpla si nu f costisitoare, parerea mea personala este ca ar trebui schimbat avand in vedere diferente de vascozitate + diferenta de culoare.
Acestea fiind spuse am o nelamurire,m ce inseamna sa ai socuri in cutie? adik cum se manifesta?
Mentionez ca nu am mai pornit masina de vreo 3 saptamani (nu am avut timp sa aleg cu actele pt inamtriculare) si intr-o seara am zis sa ii mai dau o cheie.
Atunci am obs (nu stiu daca se manifesta asa si inainte caci nu am fost atent) ca atunci cand o bag in D parca masina vrea sa plece (am frana de mana trasa) la fel si in R, mentionez ca asa a facut o singura daca ulterior dupa ce am dat o tura cu ea pana la spalatorie schimba intre P D N R normal fara acel sfat de a pleca
Va multumesc
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu este scump... In fine, termenul de scump este relativ...
Postez aici, cu voia voastra, un raspuns de pe un site BMW. Individul are acelasi tip de cutie care se regaseste pe masina mea - Opel omega 2.5 dti si a facut operatia extrem de profi. Cutia in cauza este 5L40E.
"Pentru cine vrea sa-si schimbe singur uleiul in cutia automata GM 5L40E (si nu numai), am sa explic procedeul care l-am efectuat zilelele trecute, dupa ce am luat mai multe informatii de la mecanici si de pe internet.
Dupa cum se stie, BMW nu recomanda schimbarea uleiului in cutiile automate sustinand ca este lifetime. Nimic mai fals. M-am convins singur de asta atunci cand am vazut uleiul din cutia mea negru ca pacura si cutia schimband, dupa operatiune, mult mai fluid treptele de viteza.
Nu vreau sa facem un topic: e bine sa schimbi uleiul vs nu e bine sa-l schimbi. Sa trecem la treaba.
Avem nevoie de:
-un canal sau elevator
-un metru de furtun transparent de 1cm diametru
-o pompa de 1/2 sau 1 litru (pentru umplerea cutiei cu ulei)
-un bidon (vas) gol de 10-12 litri gradat
-filtru si garnitura de ulei
-10 litri de ulei DEXRON VI (economic merge si DEXRON III)
-cheie torx 4.5 pentru busoanele de ulei, tubulara de 10, surubelnita stea, inelara de 13, carpe curate, un litru de diluant si o zi libera.
Uleiul din cutie (aproximativ 9 litri) circula in interior, iese printr-o conducta metalica in radiatorul de racire reintrand in cutie printr-o alta conducta identica. Aceasta ultima conducta ne va ajuta sa schimbam si uleiul din convertizor.
Se pozitioneaza masina pe canal cu motorul cald, se desfac scuturile si se goleste uleiul din cutie in vas sau bidon gradat. Se desfac cele 20 de suruburi ale cutiei cu tubulara de 10. Se demonteaza baia de ulei si filtrul. Filtrul se demonteaza tragand usor in jos de el. Atentie la garnitura care de regula ramane atacata pe cutie. Se trage cu un patent ascutit. Se elimina garnitura veche, se curata locul unde o sa vina cea noua. Uleiul ramas in baie si filtru se scurge in vas. Se curata si se spala baia de ulei cu diluant inclusiv magnetul care se afla acolo. Eu am fost surprins sa vad cat de negru era uleiul vechi in comparatie cu cel nou care avea o culoare rosu deschis. Se monteaza garnitura si baia. La final o sa avem aproximativ 5 litri de ulei scurs in vas.
Baia de ulei se poate achizitiona de aici.
Atentie la cuplul de strangere la suruburile de la baie! Nu se vor strange exagerat, pericol de rupere a suruburilor, ele sunt facute sa cedeze la un anumit cuplu, ca sa nu strice filetul carcasei cutiei. Se strang in diagonala.
Desfacem busonul de umplere care se afla pe stanga cutiei in partea din fata dinspre motor si incepem sa umplem cutia pana cand uleiul va curge pe la orificiul de umplere. Am folosit o pompa Hazet de 1/2 litru care se poate achizitiona de aici.
Uleiul folosit este nemtesc, marca Mannol. Mai multe informatii despre acest ulei se gasesc pe www.mannol.de
Cine este mai pretentios poate utiliza DEXRON VI. Pentru masina mea am folosit varianta mai economica DEXRON III si am achizitionat 10 litri de aici. Un cost total al schimbului de ulei net inferior celui practicat de orice service.
Dupa ce am umplut cutia cu ulei, se pune busonul si cu cheia de 13 se desface surubul care tine conductele ce vin de la radiatorul de racire si intra in cutie (deasupra busonului de umplere). Se trage usor conducta inferioara si strange la loc surubul pentru tine fixa pe cea superioara. Pe conducta inferioara ce tocmai am demontat-o se monteza prin usoara presare tubul transparent de 1 cm diametru, capatul celalalt al tubului introducandu-l in vasul cu uleiul scurs din cutie.
Se porneste motorul pentru aproximativ 5-10 secunde cat cutia sa pompeze 2-2.5 litri de ulei. Se opreste motorul, se completeaza din nou uleiul in cutie (se desface busonul de umplere, se pune ulei pana curge prin orificiu, se monteaza busonul). Pornim din nou motorul pentru cateva secunde si cand au curs iarasi aproximativ 2.5 litri vedem ca uleiul a inceput sa schimbe culoarea din negru in rosu, semn ca uleiul proaspat a ajuns in covertizor. Ideal este sa avem o cantitate mai mare de ulei achizitionat gen 12-15 litri ca sa facem o curatire cat mai buna a cutiei. Este nevoie de doua persoane, una sa supravegheze operatiunea jos si alta sa porneasca si sa opreasca motorul.
Montam conducta de ulei la locul ei (atentie la garnitura subtire care se afla pe ea sa nu o pierdem), umplem cutia cu ulei, montam busonul si pornim motorul. Trecem cutia prin toate pozitiile cate 2-3 sec P-R-N-D de 2-3 ori si cu motorul pornit desfacem busonul de umplere si completam cu ulei pana cand o sa curga pe la buson. Strangem busonul si plecam sa facem o tura de proba. Cutia va schimba mult mai lin vitezele. Ne intoarcem, mai verificam o data nivelul cu motorul pornit, montam scuturile si facem curatenie la locul de munca."
Postez aici, cu voia voastra, un raspuns de pe un site BMW. Individul are acelasi tip de cutie care se regaseste pe masina mea - Opel omega 2.5 dti si a facut operatia extrem de profi. Cutia in cauza este 5L40E.
"Pentru cine vrea sa-si schimbe singur uleiul in cutia automata GM 5L40E (si nu numai), am sa explic procedeul care l-am efectuat zilelele trecute, dupa ce am luat mai multe informatii de la mecanici si de pe internet.
Dupa cum se stie, BMW nu recomanda schimbarea uleiului in cutiile automate sustinand ca este lifetime. Nimic mai fals. M-am convins singur de asta atunci cand am vazut uleiul din cutia mea negru ca pacura si cutia schimband, dupa operatiune, mult mai fluid treptele de viteza.
Nu vreau sa facem un topic: e bine sa schimbi uleiul vs nu e bine sa-l schimbi. Sa trecem la treaba.
Avem nevoie de:
-un canal sau elevator
-un metru de furtun transparent de 1cm diametru
-o pompa de 1/2 sau 1 litru (pentru umplerea cutiei cu ulei)
-un bidon (vas) gol de 10-12 litri gradat
-filtru si garnitura de ulei
-10 litri de ulei DEXRON VI (economic merge si DEXRON III)
-cheie torx 4.5 pentru busoanele de ulei, tubulara de 10, surubelnita stea, inelara de 13, carpe curate, un litru de diluant si o zi libera.
Uleiul din cutie (aproximativ 9 litri) circula in interior, iese printr-o conducta metalica in radiatorul de racire reintrand in cutie printr-o alta conducta identica. Aceasta ultima conducta ne va ajuta sa schimbam si uleiul din convertizor.
Se pozitioneaza masina pe canal cu motorul cald, se desfac scuturile si se goleste uleiul din cutie in vas sau bidon gradat. Se desfac cele 20 de suruburi ale cutiei cu tubulara de 10. Se demonteaza baia de ulei si filtrul. Filtrul se demonteaza tragand usor in jos de el. Atentie la garnitura care de regula ramane atacata pe cutie. Se trage cu un patent ascutit. Se elimina garnitura veche, se curata locul unde o sa vina cea noua. Uleiul ramas in baie si filtru se scurge in vas. Se curata si se spala baia de ulei cu diluant inclusiv magnetul care se afla acolo. Eu am fost surprins sa vad cat de negru era uleiul vechi in comparatie cu cel nou care avea o culoare rosu deschis. Se monteaza garnitura si baia. La final o sa avem aproximativ 5 litri de ulei scurs in vas.
Baia de ulei se poate achizitiona de aici.
Atentie la cuplul de strangere la suruburile de la baie! Nu se vor strange exagerat, pericol de rupere a suruburilor, ele sunt facute sa cedeze la un anumit cuplu, ca sa nu strice filetul carcasei cutiei. Se strang in diagonala.
Desfacem busonul de umplere care se afla pe stanga cutiei in partea din fata dinspre motor si incepem sa umplem cutia pana cand uleiul va curge pe la orificiul de umplere. Am folosit o pompa Hazet de 1/2 litru care se poate achizitiona de aici.
Uleiul folosit este nemtesc, marca Mannol. Mai multe informatii despre acest ulei se gasesc pe www.mannol.de
Cine este mai pretentios poate utiliza DEXRON VI. Pentru masina mea am folosit varianta mai economica DEXRON III si am achizitionat 10 litri de aici. Un cost total al schimbului de ulei net inferior celui practicat de orice service.
Dupa ce am umplut cutia cu ulei, se pune busonul si cu cheia de 13 se desface surubul care tine conductele ce vin de la radiatorul de racire si intra in cutie (deasupra busonului de umplere). Se trage usor conducta inferioara si strange la loc surubul pentru tine fixa pe cea superioara. Pe conducta inferioara ce tocmai am demontat-o se monteza prin usoara presare tubul transparent de 1 cm diametru, capatul celalalt al tubului introducandu-l in vasul cu uleiul scurs din cutie.
Se porneste motorul pentru aproximativ 5-10 secunde cat cutia sa pompeze 2-2.5 litri de ulei. Se opreste motorul, se completeaza din nou uleiul in cutie (se desface busonul de umplere, se pune ulei pana curge prin orificiu, se monteaza busonul). Pornim din nou motorul pentru cateva secunde si cand au curs iarasi aproximativ 2.5 litri vedem ca uleiul a inceput sa schimbe culoarea din negru in rosu, semn ca uleiul proaspat a ajuns in covertizor. Ideal este sa avem o cantitate mai mare de ulei achizitionat gen 12-15 litri ca sa facem o curatire cat mai buna a cutiei. Este nevoie de doua persoane, una sa supravegheze operatiunea jos si alta sa porneasca si sa opreasca motorul.
Montam conducta de ulei la locul ei (atentie la garnitura subtire care se afla pe ea sa nu o pierdem), umplem cutia cu ulei, montam busonul si pornim motorul. Trecem cutia prin toate pozitiile cate 2-3 sec P-R-N-D de 2-3 ori si cu motorul pornit desfacem busonul de umplere si completam cu ulei pana cand o sa curga pe la buson. Strangem busonul si plecam sa facem o tura de proba. Cutia va schimba mult mai lin vitezele. Ne intoarcem, mai verificam o data nivelul cu motorul pornit, montam scuturile si facem curatenie la locul de munca."
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
ccostras, bravo! Din pacate, la Insignia filtrul e in centrul cutiei, deci nu ai cum sa ajungi la el doar daca se da blocul de valve jos! Ceva similar am facut si eu pe o cutie AF40-6 pe Insignia:
Daca as face din nou schimbul, as folosi 2-3 litri in plus, pentru o curatare mai buna a cutiei.
borsy a scris:Am cumparat 8 litri de ulei original GM norma AW-1 (nu am vrut sa risc, totusi daca vreti sa folositi altceva puteti cumpara ulei cu norma 3309). In total am folosit 7.75 litri de ulei.
1. Am desfacut busonul de sus de la cutie, cel de umplere;
2. Am tras afara furtunele din cutie ce merg in radiatorul de ulei (unul e turul si celalat e returul), futunele se trag afara impreuna si nu pot fi despartite;
3. Apoi am taiat o bucata de furtun pe care l-am bagat in turul de la cutie si am facut legatura cu furtunul ce a iesit din cutie si mergea in radiator (ca sa va puteti da seama care e turul si care e returul, cu ambele furtune trase afara din cutie, porniti masina pentru 2 -3 secunde si vedeti pe care dintre cele 2 futrune vine uleiul din radiator. La mine a fost pe partea stanga cum stai in fata motorului, in principiu asa ar trebui sa fie la toate).
4. Am conectat la furtunul ce vine din radiator alt furtun si capatul l-am bagat intr-un bidon de 5l (pe care l-am gradat in prealabil), este important acest lucru ca sa puteti vedea cati litri de ulei scoateti din radiatorul de ulei.
5. Am golit cutia de ulei, in total cam 2.7 l de ulei (e foarte important sa masurati fiecare gram de ulei).
6. Dupa ce am pus la loc busonul si surubelul de nivel al cutiei, am completat in cutie cu 3,5l de ulei.
7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu).
8. Am bagat furtunele la loc in cutie si dupa ce am socotit la gram cati litri de ulei am scos (am mai comletat cu cat a fost nevoie, cam 250ml), in total 7.75 litri.
9. Cu busonul de umplere scos, am pornit motorul si am trecut de cateva ori prin trepte, ca sa se poata face circuitul si sa se aeriseasca cutia.
10. Strans busonul de umplere si DRIVE SAFE .
Tin sa precizez ca desi uleiul nu mirosea a ars era f f f foarte negru, deci producatorul e INCONSTIENT de recomanada sa nu se schimbe uleiul in cutie.
Scuze de postul asa lung.......sper sa va fie de folos.
Bafta.
1. Am desfacut busonul de sus de la cutie, cel de umplere;
2. Am tras afara furtunele din cutie ce merg in radiatorul de ulei (unul e turul si celalat e returul), futunele se trag afara impreuna si nu pot fi despartite;
3. Apoi am taiat o bucata de furtun pe care l-am bagat in turul de la cutie si am facut legatura cu furtunul ce a iesit din cutie si mergea in radiator (ca sa va puteti da seama care e turul si care e returul, cu ambele furtune trase afara din cutie, porniti masina pentru 2 -3 secunde si vedeti pe care dintre cele 2 futrune vine uleiul din radiator. La mine a fost pe partea stanga cum stai in fata motorului, in principiu asa ar trebui sa fie la toate).
4. Am conectat la furtunul ce vine din radiator alt furtun si capatul l-am bagat intr-un bidon de 5l (pe care l-am gradat in prealabil), este important acest lucru ca sa puteti vedea cati litri de ulei scoateti din radiatorul de ulei.
5. Am golit cutia de ulei, in total cam 2.7 l de ulei (e foarte important sa masurati fiecare gram de ulei).
6. Dupa ce am pus la loc busonul si surubelul de nivel al cutiei, am completat in cutie cu 3,5l de ulei.
7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu).
8. Am bagat furtunele la loc in cutie si dupa ce am socotit la gram cati litri de ulei am scos (am mai comletat cu cat a fost nevoie, cam 250ml), in total 7.75 litri.
9. Cu busonul de umplere scos, am pornit motorul si am trecut de cateva ori prin trepte, ca sa se poata face circuitul si sa se aeriseasca cutia.
10. Strans busonul de umplere si DRIVE SAFE .
Tin sa precizez ca desi uleiul nu mirosea a ars era f f f foarte negru, deci producatorul e INCONSTIENT de recomanada sa nu se schimbe uleiul in cutie.
Scuze de postul asa lung.......sper sa va fie de folos.
Bafta.
Daca as face din nou schimbul, as folosi 2-3 litri in plus, pentru o curatare mai buna a cutiei.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- iordachegaby33
- **
- 54 mesaje
- din 25 Apr 2016
- Insignia 2010 A20DTH
- Italia
iordachegaby33
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2016
- Mesaj Privat
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
- iordachegaby33
- **
- 54 mesaje
- din 25 Apr 2016
- Insignia 2010 A20DTH
- Italia
iordachegaby33
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2016
- Mesaj Privat
pai cum as putea sa vad culoarea uleiului? adica unde sa desfac sau sa ma uit? in cartea service scrie ca la 140.000 au fost schimbate curelele +toate consumabilele dar nu specifica exact daca a fost facut schimbul de ulei la cutie vanzatorul mi a pus ca da,dar eu nu am incredere in ei masina am luat-o din Italia unde si locuiesc.
- Paulica-Crangasi
- *
- 1 mesaje
- din 27 Apr 2016
- Vectra 2012 Z19DTH
- Bucuresti
Paulica-Crangasi
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2012 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2016
- Mesaj Privat
Eu ma intreb daca pentru masinile Opel e obligatoriu acel scut pentru motor si baia de ulei. De exemplu am gasit pe site-ul asta Auto-hak.ro mai multe modele de scuturi, de fapt cate unul pt fiecare model de Opel. Sunt si metalice, zic ei mai rezistente.
Nu stiu daca se merita investitia.
Voi aveti scut?
Eu conduc un Opel Vectra pe motorina.
Nu stiu daca se merita investitia.
Voi aveti scut?
Eu conduc un Opel Vectra pe motorina.
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
iordachegaby33 a scris:pai cum as putea sa vad culoarea uleiului? adica unde sa desfac sau sa ma uit? in cartea service scrie ca la 140.000 au fost schimbate curelele +toate consumabilele dar nu specifica exact daca a fost facut schimbul de ulei la cutie vanzatorul mi a pus ca da,dar eu nu am incredere in ei masina am luat-o din Italia unde si locuiesc.
Cred ca mai bine apelezi sa serviciile unui specialist, nu vrea sa te informez gresit
- iordachegaby33
- **
- 54 mesaje
- din 25 Apr 2016
- Insignia 2010 A20DTH
- Italia
iordachegaby33
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2016
- Mesaj Privat
in sfarsit dupa 6 saptamani fostul propietar al masini mi-a raspuns pe facebook mentionez ca masina am luat-o de la un dealer auto iar datele le-am luat din cartea masinii gasindul pe fostul propietar care a confirmat ca uleiul nu a fost schimbat niciodata masina avand 166.000 acum urmeaza sa gasesc un mecanic bun