Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salutare! Am un opel corsa 1.2 anul 2000. Totul a inceput cu aprinderea check engine-ului, lucru care s-a simtit in puterea masinii. Am continuat sa merg asa pt doua zile pt ca aveam nevoie de masina si lipsa de timp liber. Ma intorceam de la lucru si la 60km/h in turatie crescuta, dar nu exagerata totul mergea bine si dintr-o data mi se opreste motorul. Trag pe dreapta ridic capota ma uit dupa ceva semne de distributie, orice rupt sa nu cumva sa incerc sa pornesc si sa stric ceva mai tare. Imi iau inima in dinti si incerc sa pornesc dar nimic, Motorul invarte da nu porneste, ajung la mecanic, imi zice ca sa schimb senzorul de turatie (la axul cu came) ca e o problema comuna la corsa. Il schimb nu proneste , la fel invarte dar nimica. Asa ca incepe sa verifice scanteile care nu merg deloc, verifica sa vada daca pompa de injectie merge si o alimenteaza separat si la care rezultatul e bun, fucntioneaza. Imi zice ca sigur e problema pe aprte electrica. O duc la electrician auto o pune pe tester si iese ca am ecu stricat. Gasesc alt ecu cu tot cu emitatorul de la butuc si cipul de la cheie, le inlocuieste si masina a pornit cat sa o iau din garaj (in momentul acesta mai aveam check engine aprins) dar, nu statea la relanti, trebuia sa o tin din sprituri. El mi-a spus ca trebuie inlocuit is EGR-ul, deoarece unde era partea din plastic unde intra mufa se rotea (se rotea dar nu era lejera, sa joace, se simtea frictiunea intre cele doua parti ) si au zis ca nu trebuie. Am zis ok, las ca il schimb eu, caci cu 3 luni in urma schimbasem singur garnitura de chiuloasa la masina, asa ca am plecat cu masina tinuta din sprituri, am parcurs juma de km si am scapat-o subturata si gata s-a oprit. Am incercat sa o pornesc si pornea greu, dar nu apuca sa se tureze singura pana la relanti (800-1000 rpm) si motorul se balbaia si apoi se oprea. Si m-am tot chinuit si nimica. Asa ca am impins-o inapoi la service, a doua zi m-am dus la magazin de piese si m-am uitat la un EGR si intradevar insertia de plastic a mufei pe partea metalo-cilindrica a EGR-ului nu se misca de nici o culoare si astfel iau decizia sa cumpar si EGR-ul. L-am montat de dimineata si incerc sa pornesc, invarte motorul, porneste, dar se ridica greu spre turatia de la relanti, in schimb puteam sa o tin din sprituri, chiar am tinut-o turata pana la 6000 si mergea motorul bine, si asta incepand de la 1200 in sus mergea rotund. Am verificat din nou bujiile le-a curat la garaj au iesit ca noi, a dat cu nu stiu ce spray prin diferite locuri sa vada daca exista nu stiu ce scapare pe niste furtune si nimik. Au inceput sa zica ca sigur e din distributie dar sincer pararea mea e ca sunt paraleli. Mentionez ca intradevar dupa ce reusisem sa o pornesc dupa montarea EGR-ului check engine-ul nu s-a mai aprins dar problema persistase doar ca acum pornea de fiecare cand incercam si o tineam din acceleratie, pana cand s-a consumat bateria, si imi scotea fum negru pe evacuare, iar in filtru de aer aveam gaze. Inainte sa schimb ultima piesa numai pornea deloc si check engine-ul era pornit. Am tot incercat sa gasesc raspunsuri prin forum din discutiile purtate dar nu am dat de nimica asemanator. Daca aveti de altfel o recomandare de soft care l-as putea cumpara pt diagnoza si cu mufa pt masina v-as multumi. Nu imi vine sa mai duc masina la nici un mecanic si ultima mea speranta e aici, caci nu mai arunc bani pe la toti "mecanici". Incepusera sa zica ca ar fi si de la distributie cand am pus-o inapoi in momentul cand schimbasem garnitura de chiuloasa in urma cu 3 luni. Astept cu nerabdare parerile voastre. Va multumesc anticipat!
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Distributia ai reglato cu trusa de KM-uri sau la ochi? ...daca ai eroare de ce nu au stiut sa o citeasca si atunci era mai simplu?
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am reglat-o la ochi, adica am dat semne, am verificat si axele cu came pozitiile si valvele, si pozitia pistoanelor, iar cand am pornit prima data a mers din a doua cheie. Am mers cu ea 3 luni de zile. Masina statea la relanti chiar si cand se aprinsese check engine-ul la inceput pana sa se opreasca prima oara, cand a inceput nebunia.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Citeste pe forum si fa un test pseudoagrafa si posteaza cod eroare.Bafta. PS si cu KM-uri poti gresi ,la ochi eu nu as avea curaj nici sa ma gandesc.
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Asta e problema ca nu se mai aprinde check engine-ul de cand am schimbat si EGR-ul. Iar cu agrafa nu imi merge, am,mufa cu 12 pini trebuie conectat pinii 5 si 6, si degeaba.
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
ai si alta idee? de ce crezi ca nu imi porneste martorul sa palpaie?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mama ei de gramatica...! Posibil sa nu recunoasca cipul din cheie...imobilizarea...!
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am mai umblat pe la ea si acum sunt singur ca nu e pompa de benzina si am si scanteie. In schimb am descoperit ca daca rotesc motorul cand incerc sa o pornesc se acumuleaza gaze in filtru de aer. In cazul in care big_electro61 are dreptate ce e de facut?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
e nasol daca refuleaza gaze inapoi in admisie.. poate e o supapa de admisie belita... ca sa fi sigur fa un test de compresie.. nu costa mult
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Cand am schimbat garnitura de chiuloasa pistonul doi avea ce urme ca de lovitura de ciocan si la fel si la supape, dar primul mecanic la care am fost a verificat compresia si a zis ca buna, cel mai jos fiind pistonul doi, dar nu dramatic ca sa zic asa.
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salutarte! Vin cu update-uri la situatie. Am mai schimbat si motorasul pas cu pas si ce sa spun nu mare diferenta, invarte si nu porneste, dar parca mai sa porneasca in cazul de fata, si am pus si un tester pe ea. Si asta e rezultatul
P0403-(4) EGR valve open circuit - not present
P0335 - (0) No engine rpm signal - Not present
P0115 - (1) Coolant temperature voltage high - Not present
P0100 - (2) Mass Air flow sensor voltage low - Not present

Mentionez ca primele trei peise sunt toate schimbate cu unele noi.
Sper sa aiba cineva o idee
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca erorile sunt cu "not present" atunci inseamna ca s-au inregistrat candva si nu s-au mai manifestat de atunci...
concentraza-te pe senzorul de turatie .. continuitate conductori, contacte mufa...
si scanteia la bujii se poate verifica destul de usor...
blindeaza si EGR-ul...
sa nu fie o problema cu vreo supapa... daca refuleaza..
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
pai cineva mi-a spus sa ma uit la releu? adica la toata cablaraia care e pe langa motor si duce la senzori? toate piesele sunt noi luciraica. egr-ul nou, senzorul de turatie de la motor nou, Si ce inseamna sa il blindez (egr-ul)?
  • valerius_gl

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2010 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2014

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:daca erorile sunt cu "not present" atunci inseamna ca s-au inregistrat candva si nu s-au mai manifestat de atunci...
concentraza-te pe senzorul de turatie .. continuitate conductori, contacte mufa...
si scanteia la bujii se poate verifica destul de usor...
blindeaza si EGR-ul...
sa nu fie o problema cu vreo supapa... daca refuleaza..


imi poti descrie te rog ce inseamna blindarea egr-ului!
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
blindarea inseamna sa obturezi EGR-ul cu o garnitura din tabla fara gauri.. astfel s nu mai vina gaze arse inapoi in admisie (cauta aici pe forum sau pe youtube)
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
daca senzorii sunt noi atunci verifica si conductorii electrici, conexiuni.. pe degeaba schimbi un senzor daca asta nu e conectat la calculator cum trebuie..
daca senzorii sunt after market atunci n-ai nici o garantie ca sunt si buni
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@ valerius_gl.. de ce te tot chinui si nu incepi cu inceputul? spui ca da gaze in filtru de aer? atunci este ceva in neregula cu o supapa sau mai multe de pe admisie si corect este sa verifici distributia daca este la punct dar cu trusa nu la ochi asa cum ai facut tu ,cu toate ca scrii ca ai mers 3 luni dupa schimbarea garnituri de chiulasa , sa pot intampla multe. Iarasi mai scrii ca ai schimbat senzor turatie de la axa cu came si nu este corect ,senzorul este pe vibrochen ,dar poate ai scris gresit. Verifica ce spune colegul luciraica in legatura cu cablaraia si conexiunile pentru-ca la cat scrii ca sa umblat pe masina este posibil sa fi incurcate.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sa stii ca nu repet de zece ori...

Verifica mufele la EGR, la senzorul de turatie, la senzorul de temperatura, si la senzorul de aer (la debimetru).
Le scoti mufa si o pui inapoi la fie care. Eventual la cel de aer il lasi scos sa vezi daca porneste.
La bornele bateriei cat iti arata.
Verifica daca pompa de benzina daca se aude. (cata benzina ai in rezervor.)

Si dupa.....
Sa ai CAR PASS-ul pentru radio OK.
Scoti borna negativa 30 min sa se stearga erorile, si o pui inapoi.
Si vezi porneste si ce erori au mai ramas verifici.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR