wargasm
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
goro89
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
- dikephoros
- *
- 1 mesaje
- din 01 Apr 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Arad
dikephoros
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salutare tuturor! (first post)
Am avut si eu o problema cu zgomotul in zona motorului imediat dupa schimbul de ulei si m-am gandit sa impartasesc cu voi experienta mea dar si rezolvarea problemei, mai ales ca am cautat mult timp pe forumuri si n-am gasit solutia in mediul virtual.
Masina mea (Astra H Z17DTH) a plecat cu reviziile direct pe ulei GM 10w40, facute la reprezentanta in Germania, motiv pentru care mecanicul a strambat din nas cand i-am dus o canistra de Motul X-cess 5W40, spunand ca daca a rulat mult timp cu ulei semisintetic, ar fi bine sa pun tot semisintetic, mai ales ca masina are 145.000 km deja.
Am cautat pe forumuri, atat din RO cat si din UK si am decis sa raman pe alegerea mea, schimband totodata si filtrele, inclusiv cel de aer si polen.
Imediat dupa schimb, am inceput sa aud o vibratie in zona motorului, un pic deasupra turatiei de relanti (undeva pe la 900-950 rotatii) care se auzea mai mult cu ambreiajul apasat cand masina rula. Un zgomot ciudat, infundat dar foarte deranjant, care disparea brusc de la 1100 rotatii in sus si de la 900 in jos. Problema cea mai mare era ca acest zgomot nu se auzea tot timpul. Aparea intermitent, atat cu motorul rece cat si cu motorul cald. Erau zile cand se auzea si alte zile in care nu se auzea. Uneori disparea/aparea dupa ce opream si reporneam motorul.
Am revenit in service de 2 ori, mecanicul a zis ca e de la ulei (logic, sa fie vina mea) si ca in cativa kilometri voi distruge motorul pentru ca uleiul nu are destula presiune sa ajunga la culbutori. Am dat jos capacul de la motor, am incercat motorina EVO, am pus-o pe tester, nicio schimbare.
Intr-un final m-am dus la un ALT service gata sa schimb uleiul cu 10W40 GM. Inainte sa fac comanda, mecanicul a dorit sa auda totusi zgomotul pe care il facea masina. A umblat pe sub capota cu motorul pornit iar eu tineam motorul la turatia "pacatoasa" si, surpriza, zgomotul venea de deasupra radiatorului, de la admisia de aer (nu stiu cum se numeste exact, nu ma pricep). Langa eticheta din fata sunt 2 cleme de plastic, care au slabit la schimbul filtrului de aer si lasau partea de plastic de pe partea cealalta, de sub tabla, sa vibreze. A strans cu un surub plasticul acela sa nu mai miste si zgomotul a disparut cu totul, ba mai mult, chiar si la relanti motorul este mult mai silentios.
In concluzie, sunt foarte fericit ca motorul si uleiul sunt in regula, iar pe viitor voi avea mai multa grija pe mana carui mecanic imi las masina.
Am avut si eu o problema cu zgomotul in zona motorului imediat dupa schimbul de ulei si m-am gandit sa impartasesc cu voi experienta mea dar si rezolvarea problemei, mai ales ca am cautat mult timp pe forumuri si n-am gasit solutia in mediul virtual.
Masina mea (Astra H Z17DTH) a plecat cu reviziile direct pe ulei GM 10w40, facute la reprezentanta in Germania, motiv pentru care mecanicul a strambat din nas cand i-am dus o canistra de Motul X-cess 5W40, spunand ca daca a rulat mult timp cu ulei semisintetic, ar fi bine sa pun tot semisintetic, mai ales ca masina are 145.000 km deja.
Am cautat pe forumuri, atat din RO cat si din UK si am decis sa raman pe alegerea mea, schimband totodata si filtrele, inclusiv cel de aer si polen.
Imediat dupa schimb, am inceput sa aud o vibratie in zona motorului, un pic deasupra turatiei de relanti (undeva pe la 900-950 rotatii) care se auzea mai mult cu ambreiajul apasat cand masina rula. Un zgomot ciudat, infundat dar foarte deranjant, care disparea brusc de la 1100 rotatii in sus si de la 900 in jos. Problema cea mai mare era ca acest zgomot nu se auzea tot timpul. Aparea intermitent, atat cu motorul rece cat si cu motorul cald. Erau zile cand se auzea si alte zile in care nu se auzea. Uneori disparea/aparea dupa ce opream si reporneam motorul.
Am revenit in service de 2 ori, mecanicul a zis ca e de la ulei (logic, sa fie vina mea) si ca in cativa kilometri voi distruge motorul pentru ca uleiul nu are destula presiune sa ajunga la culbutori. Am dat jos capacul de la motor, am incercat motorina EVO, am pus-o pe tester, nicio schimbare.
Intr-un final m-am dus la un ALT service gata sa schimb uleiul cu 10W40 GM. Inainte sa fac comanda, mecanicul a dorit sa auda totusi zgomotul pe care il facea masina. A umblat pe sub capota cu motorul pornit iar eu tineam motorul la turatia "pacatoasa" si, surpriza, zgomotul venea de deasupra radiatorului, de la admisia de aer (nu stiu cum se numeste exact, nu ma pricep). Langa eticheta din fata sunt 2 cleme de plastic, care au slabit la schimbul filtrului de aer si lasau partea de plastic de pe partea cealalta, de sub tabla, sa vibreze. A strans cu un surub plasticul acela sa nu mai miste si zgomotul a disparut cu totul, ba mai mult, chiar si la relanti motorul este mult mai silentios.
In concluzie, sunt foarte fericit ca motorul si uleiul sunt in regula, iar pe viitor voi avea mai multa grija pe mana carui mecanic imi las masina.
- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare. Cand opresc motorul se aude un scartait metalic. Acest zgomot apare numai cand opresc motorul cu ambreajul calcat. Daca nu calc ambreajul cand opresc, zgomotul nu mai apare. Mentionez ca si la relanti am niste batai dar un mecanic mi-a spus ca este rulmentul de presiune uzat. Ce sa fie? Astra Y17DT 2001
violeta23
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra OPC 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2013
- Mesaj Privat
violeta23
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra OPC 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2013
- Mesaj Privat
knut
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare la un astra g din 2000 1.7diesel y17dt . se aude la motor un tacanit ingrozitor la plecarea de pe loc nu pentru mult timp si la urma nu se mai aude " nu face intodeauna asa doar cand o apuca pe ea" . Uneori are tentativa de a se auzi si in mers dar foarte putin . Uneori da si in nas masina scoate un puffff de fum negru si la urma merge oki. Porneste bine , sta la relanti bine . ma poate ajuta si pe mn cineva cu niste sfaturi VA multumesc ....
knut
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare la un astra g din 2000 1.7diesel y17dt . se aude la motor un tacanit ingrozitor la plecarea de pe loc nu pentru mult timp si la urma nu se mai aude " nu face intodeauna asa doar cand o apuca pe ea" . Uneori are tentativa de a se auzi si in mers dar foarte putin . Uneori da si in nas masina scoate un puffff de fum negru si la urma merge oki. Porneste bine , sta la relanti bine . ma poate ajuta si pe mn cineva cu niste sfaturi VA multumesc ....
marius80
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2007 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o problema la astra h 1.4: vibreaza la relanti volanul si se simte si in habitaclu acea vibratie sau rezonanta ce o fi ea,mentionez ca am fost la serv si mi-au curatat clapeta de acceleratie si mi-au verificat si reglat si bujiile,si tot persisita.Bujiile le-am schimbat pe la 25000km in garantie ,iar acum am 48000km cu ea. Turometrul nu variaza la relanti.
ghita Gvd
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2013
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Se da una bucata Opel Astra H Classic 3 1.6 benzina A16XER fabricatie 2011, 33000km.
Se aude un tacanit la motor cand sunt temparturi negative afara, de cand pornesc pana cand se incalzeste motorul peste 0grC.
In filmuletul de mai jos, afara erau -2.5grC si masina avea cam 8 ore de stationare afara. Se aud mai multe zgomote, si ar trebui sa ascultati la o pereche de casti ca se le identificati corect:
-zgomot injectoare, ok
-zgomot rulaj curea accesorii, ok
-tacanit repetitiv tic tic tic tic itc, destul de inalt/strident, parca ar canta niste tweeter-e, not ok.
Zgomotul mi se pare ca vine de la pompa de apa. Cert este ca se diminueaza si dispare o data cu cresterea temperaturii motorului.
Va este cunoscut?
Se aude un tacanit la motor cand sunt temparturi negative afara, de cand pornesc pana cand se incalzeste motorul peste 0grC.
In filmuletul de mai jos, afara erau -2.5grC si masina avea cam 8 ore de stationare afara. Se aud mai multe zgomote, si ar trebui sa ascultati la o pereche de casti ca se le identificati corect:
-zgomot injectoare, ok
-zgomot rulaj curea accesorii, ok
-tacanit repetitiv tic tic tic tic itc, destul de inalt/strident, parca ar canta niste tweeter-e, not ok.
Zgomotul mi se pare ca vine de la pompa de apa. Cert este ca se diminueaza si dispare o data cu cresterea temperaturii motorului.
Va este cunoscut?
b77fda
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut! Am o problema cu un tiuit zona motor y17 dt si as dori cateva sfaturi, idei ce ar putea fi. Face ca si cum ar scartai ceva neuns. Si la cald si la rece si ralanti si in turatie. Nu stiu care ar fi cauza. Am incercat cu ulei 2T in motoriba crezand ca ar fi din pompa de injectie. Multumesc pt rabdare!
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
b77fda
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
b77fda
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2011
- Mesaj Privat
b77fda
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2011
- Mesaj Privat
De functionat motorul, raspunde perfect la comenzi, in turatii urca bine. Ceea ce ma face sa cred ca ar din pompa de injectie ar fi ralantiul usor oscilant. De avut le am avut cam pe toate ce as putea avea la acest motor ecu, edu, etc. E si normal e second si o am eu de 8 ani. Singurul unde n am umblat ar fi senzorul de la volanta si pompa. E mai costisitoare solutia mea dar asa se intampla cand nu stiu sigur de la ce vine defectiunea. Face exact ca un lagar neuns. Ce a mai grava ar fi pilitura din pompa sa nu ajunga in injectoare. Va tin la curent.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- andreicroitoru90
- *
- 21 mesaje
- din 05 Mar 2013
- Astra 2007 Z19DT
- Giurgiu
andreicroitoru90
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2013
- Mesaj Privat
macs
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2014
- Mesaj Privat
marius80 a scris:Am si eu o problema la astra h 1.4: vibreaza la relanti volanul si se simte si in habitaclu acea vibratie sau rezonanta ce o fi ea,mentionez ca am fost la serv si mi-au curatat clapeta de acceleratie si mi-au verificat si reglat si bujiile,si tot persisita.Bujiile le-am schimbat pe la 25000km in garantie ,iar acum am 48000km cu ea. Turometrul nu variaza la relanti.
Salut. Ai rezolvat problema? Dacã da, care era cauza?
Mulțumesc