- vlad.dumitrache
- OP
- 10 mesaje
- din 16 Nov 2013
- Astra 2000 Y17DT
- Bucuresti
vlad.dumitrache
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2013
- Mesaj Privat
Bunã seara,
Am un Opel Astra G, Caravan, din 2000. Are cca. 260.000 km in bord, reali. Am câteva nelãmuriri, daca m-ați putea ajuta.
Principala problema a mașinii este cã se accelereazã și trage cam greoi. Am vazut cã este o problemã standard la aceastã motorizare.
Am fãcut câteva reparații vara aceasta:
- a cedat calculatorul de injectie, l-am demontat și l-am reparat (Doar am refãcut lipituri. Nu m-am încumetat sa verific și tranzistorii, dat fiind faptul ca nu am vazut cum i-aș putea scoate din acea rãșinã ca sã-i schimb cu alții);
- mașina pierdea apa printr-un furtun, l-am schimbat. Aceeași soartã a avut-o și vasul de expansiune. Avea ulei în el, nu am reușit sã-l curat si am considerat mai ok sã iau unul nou.
- pierdea ulei pe la capacul culbutorilor, am schimbat garnitura.
- a pierdut ulei pe la simeringul cutiei de viteze. A fost și acesta schimbat (De cãtre service, pentru ca mi-a fost mai comod sã nu pierd douã zile doar pe montat și demontat cutia de viteze)
- are și probleme cu aerul condiționat, adica nu se cupleazã cand este activat. Nu am verificat, dar presupun cã nu are freon destul sau la presiune destul de mare astfel încât sã porneascã (Am citit mai demult cã existã o sondã care face asta)
- am realizat cã frâna se accționeazã cam greu. Acelasi lucrul este valabil și pentru direcție. Merge mai greoi decat la un Astra G pe care l-am condus, dar era pe benzinã.
Citind pe forumuri, și incercând sã mã interesez, am descoperit mai mult cauze pentru care nu trage: (De menționat faptul cã nu îmi aratã erori...)
-debitmetru;
-vacuum;
-EGR;
Am încercat sa merg fara debitmetru conectat, sã vãd daca e vreo diferențã notabilã. Din ce am mai citit pe aici, am înțeles cã ar trebui sa manance asfaltul. În cazul meu nu s-a simțit nicio diferențã.
Furtunele de vacuum nu le-am verificat, deoarece în urma multor cãutãri nu am reușit sã gãsesc vreo schemã care sã-mi arate care și câte sunt.
EGR-ul nu l-am demontat pentru curãțare deoarece nu am momentan scule la mine, și pentru încã o sãptãmanã nu cred ca mor dacã merg cu mașina leneșã din aceastã cauzã.
Pe lângã toate acestea, în momentul în care am schimbat vasul de expansiune, evident ca am golit instalația de lichid.
Nu am gãsit o procedura foarte explicitã pentru aerisire în afarã de a lasa motorul sã mearga ceva timp și sã presez furtunele ca sa eliberez eventualele bule de aer formate pe acolo.
Indicatorul de temperaturã din bord se mișcã dupã foarte mult timp, și eventual rãmâne la o temperaturã sub 80 de grade. Pe un drum Ploiesti - Bucuresti, mers predominant cu 80 km/h, iar temperatura nu a crescut aproape deloc.
Pe drum drept sau pantã, nu reușește sã depãșeascã 130 km/h, indiferent cât mã chinui, iar daca iau piciorul de pe accelerație (cu mașina în treapta a 5a), motorul tinde sã ajungã înapoi la ralanti destul de repede, dar cred cã asta nu este neapãrat o problemã. Am menționat-o doar în cazul în care mã înșel.
Nu în ultimul rând, doresc sã precizez faptul ca am mai gãsit threaduri multe despre "Y17DT nu trage", dar majoritatea problemelor erau rezolvate de schimbarea/deconectarea debitmetrului.
Mașina a fost în familia mea de cel puțin 10 ani. Eu am permis abia din 2011. Nu pot spune dacã atunci se comporta altfel fațã de acum, de aceea am dat atat de multe detalii cu privire la comportamentul ei. Una peste alta mã îndoiesc cã ar trebui sã meargã atat de greoi.
Apreciez foarte mult orice ajutor îmi este oferit și vã rog sã luați în calcul faptul cã sunt începãtor în ceea ce privește repararea mașinii.
Cu stima,
Vlad Dumitrache
Am un Opel Astra G, Caravan, din 2000. Are cca. 260.000 km in bord, reali. Am câteva nelãmuriri, daca m-ați putea ajuta.
Principala problema a mașinii este cã se accelereazã și trage cam greoi. Am vazut cã este o problemã standard la aceastã motorizare.
Am fãcut câteva reparații vara aceasta:
- a cedat calculatorul de injectie, l-am demontat și l-am reparat (Doar am refãcut lipituri. Nu m-am încumetat sa verific și tranzistorii, dat fiind faptul ca nu am vazut cum i-aș putea scoate din acea rãșinã ca sã-i schimb cu alții);
- mașina pierdea apa printr-un furtun, l-am schimbat. Aceeași soartã a avut-o și vasul de expansiune. Avea ulei în el, nu am reușit sã-l curat si am considerat mai ok sã iau unul nou.
- pierdea ulei pe la capacul culbutorilor, am schimbat garnitura.
- a pierdut ulei pe la simeringul cutiei de viteze. A fost și acesta schimbat (De cãtre service, pentru ca mi-a fost mai comod sã nu pierd douã zile doar pe montat și demontat cutia de viteze)
- are și probleme cu aerul condiționat, adica nu se cupleazã cand este activat. Nu am verificat, dar presupun cã nu are freon destul sau la presiune destul de mare astfel încât sã porneascã (Am citit mai demult cã existã o sondã care face asta)
- am realizat cã frâna se accționeazã cam greu. Acelasi lucrul este valabil și pentru direcție. Merge mai greoi decat la un Astra G pe care l-am condus, dar era pe benzinã.
Citind pe forumuri, și incercând sã mã interesez, am descoperit mai mult cauze pentru care nu trage: (De menționat faptul cã nu îmi aratã erori...)
-debitmetru;
-vacuum;
-EGR;
Am încercat sa merg fara debitmetru conectat, sã vãd daca e vreo diferențã notabilã. Din ce am mai citit pe aici, am înțeles cã ar trebui sa manance asfaltul. În cazul meu nu s-a simțit nicio diferențã.
Furtunele de vacuum nu le-am verificat, deoarece în urma multor cãutãri nu am reușit sã gãsesc vreo schemã care sã-mi arate care și câte sunt.
EGR-ul nu l-am demontat pentru curãțare deoarece nu am momentan scule la mine, și pentru încã o sãptãmanã nu cred ca mor dacã merg cu mașina leneșã din aceastã cauzã.
Pe lângã toate acestea, în momentul în care am schimbat vasul de expansiune, evident ca am golit instalația de lichid.
Nu am gãsit o procedura foarte explicitã pentru aerisire în afarã de a lasa motorul sã mearga ceva timp și sã presez furtunele ca sa eliberez eventualele bule de aer formate pe acolo.
Indicatorul de temperaturã din bord se mișcã dupã foarte mult timp, și eventual rãmâne la o temperaturã sub 80 de grade. Pe un drum Ploiesti - Bucuresti, mers predominant cu 80 km/h, iar temperatura nu a crescut aproape deloc.
Pe drum drept sau pantã, nu reușește sã depãșeascã 130 km/h, indiferent cât mã chinui, iar daca iau piciorul de pe accelerație (cu mașina în treapta a 5a), motorul tinde sã ajungã înapoi la ralanti destul de repede, dar cred cã asta nu este neapãrat o problemã. Am menționat-o doar în cazul în care mã înșel.
Nu în ultimul rând, doresc sã precizez faptul ca am mai gãsit threaduri multe despre "Y17DT nu trage", dar majoritatea problemelor erau rezolvate de schimbarea/deconectarea debitmetrului.
Mașina a fost în familia mea de cel puțin 10 ani. Eu am permis abia din 2011. Nu pot spune dacã atunci se comporta altfel fațã de acum, de aceea am dat atat de multe detalii cu privire la comportamentul ei. Una peste alta mã îndoiesc cã ar trebui sã meargã atat de greoi.
Apreciez foarte mult orice ajutor îmi este oferit și vã rog sã luați în calcul faptul cã sunt începãtor în ceea ce privește repararea mașinii.
Cu stima,
Vlad Dumitrache
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
210.000 km am si eu in bord si am curatat Egr-ul .Pot spune ca nu se simte mare diferenta ,"toarce" mai frumos in sarcina si se aude mai pronuntat turbo.
Incearca sa faci proba cu debitmetrul unui coleg ,cu mufa scoasa ar trebui sa se miste cam la fel ,poate putin mai bine..deci parerea mea inainte de a cumpara unul nou ,e sa faci proba cu a unui coleg ,dar care e functional si e ok.
Oricum e diferenta foarte mare cu unul nou ,la fel se manifesta si la mine si a fost debitmetrul dus ..nu aveam eroare dar era aproape mort.
Am cumparat ceva Autolog parca ,undeva la 200 lei si sunt f multumit de cum merge ,are acus cred 2 ani.
Conteaza f mult sa tii cont de schimbul consumabilelor la timp si chiar de schimbul dublu al filtrului de aer .Adica pana la 15k il schimbi de 2 ori din cauza drumurilor proaste.
Ar mai fi cu furtunasele de vacuum ...aici nici eu nu stiu ca nu m-am bagat ,iti scoate fum negru la accelerare sau intr-o panta de exemplu ?
Iar cu temperatura ,cred ca ai blocat termostatul din moment ce nu mai urca apa ..dupa un drum ~50km pune mana pe radiator in partea superioara..daca este cald este blocat termostatul pe deschis.
O seara buna !
Incearca sa faci proba cu debitmetrul unui coleg ,cu mufa scoasa ar trebui sa se miste cam la fel ,poate putin mai bine..deci parerea mea inainte de a cumpara unul nou ,e sa faci proba cu a unui coleg ,dar care e functional si e ok.
Oricum e diferenta foarte mare cu unul nou ,la fel se manifesta si la mine si a fost debitmetrul dus ..nu aveam eroare dar era aproape mort.
Am cumparat ceva Autolog parca ,undeva la 200 lei si sunt f multumit de cum merge ,are acus cred 2 ani.
Conteaza f mult sa tii cont de schimbul consumabilelor la timp si chiar de schimbul dublu al filtrului de aer .Adica pana la 15k il schimbi de 2 ori din cauza drumurilor proaste.
Ar mai fi cu furtunasele de vacuum ...aici nici eu nu stiu ca nu m-am bagat ,iti scoate fum negru la accelerare sau intr-o panta de exemplu ?
Iar cu temperatura ,cred ca ai blocat termostatul din moment ce nu mai urca apa ..dupa un drum ~50km pune mana pe radiator in partea superioara..daca este cald este blocat termostatul pe deschis.
O seara buna !
- vlad.dumitrache
- OP
- 10 mesaje
- din 16 Nov 2013
- Astra 2000 Y17DT
- Bucuresti
vlad.dumitrache
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Ia legatura cu colegii care organizeaza intalniri in Bucuresti ,ai aici topicul si discuti cu colegii poate iti sar in ajutor: https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=30
Ma tot leg de debitmetru pentru ca stiu ca el e cam problema la motorul asta...acum depinde;sa verifici si furtunasele de vacuum !
La debitmetru as zice sa mergi pe nou ..si ar fi mai indicat pe original ,Bosch...buzunarul vorbeste.
Asteptam si colegii care au intampinat problemele mentionate de tine sa posteze/ajute.
Numai bine !
Ma tot leg de debitmetru pentru ca stiu ca el e cam problema la motorul asta...acum depinde;sa verifici si furtunasele de vacuum !
La debitmetru as zice sa mergi pe nou ..si ar fi mai indicat pe original ,Bosch...buzunarul vorbeste.
Asteptam si colegii care au intampinat problemele mentionate de tine sa posteze/ajute.
Numai bine !
- vlad.dumitrache
- OP
- 10 mesaje
- din 16 Nov 2013
- Astra 2000 Y17DT
- Bucuresti
vlad.dumitrache
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2013
- Mesaj Privat
- vlad.dumitrache
- OP
- 10 mesaje
- din 16 Nov 2013
- Astra 2000 Y17DT
- Bucuresti
vlad.dumitrache
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2013
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Gutzik
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salutari, y17dti, 2000, ASTRA G. Am masina de 5 ani, are 242000, am cumparato la 130000km din Germania. Dotari: scaune incalzite, AC, volan opc cu comenzi, spalatoare faruri, proiectoare, cotiera bancheta spate, jante 16". Pana anu asta rupea pamantu', ducea lejer 210 Km/h ( Viteza maxim atinsa). De anu asta cam trage sa moara. Precizez ca nu le am cu mecanica cam deloc. Dar dupa cateva test-ere facute, citint aproape toate topic-urile de pe forum si umbland pe la cativa mesteri mari am descoperit probleme cu gramada + o electrovalva cumparata si schimbata degeaba.
Am inteles ca la tipul asta de motor cam sunt probleme. Precizez ca masina pana anul asta s-a comportat destul de bine : 2 drumuri Grecia, 1 drum Ungaria, 1 drum Germania si mii de km facuti prin frumoasa noastra tarisoara.
O iau cu inceputul : - frana de mana schimbat placute, schimbat cablu, nu mai tine decat 20 % : neraparata.
- ulei in vasul de apa ( termoflot sau garnitura de chiuloasa) neraparata
- nu mai trage cam deloc, curatat EGR ( si-a revenit un pic, m-ai ales consumul ), In pante nu mai trage si se aprinde un martor pe bord. Schimbat o electrovalva dar degeaba.
- pierde motorina ( am inteles ca pe la senzorul ala sau ce o fi pe la pompa de motorina, am gasit rezolvare cu acele rasini sau SuperGlue ) Cica ar trage aer fals pe la acel senzor unde pierde motorina, urmeaza reparata.
- oringuri schimbate la calorifer habitaclu, aveam balta la picioare la sofer. Dupa ce am dat 60 de lei la Opel de pe Timisoara le-am gasit in targ Vitan la 2 lei bucata.
- acum pierde apa cam multa din vas......nu am descoperit pe unde,( pe la oringuri nu mai curge ).
Din ce am citit, la acest tip de motor belelele astea sunt STANDARD. deci ne cam lovim de aceleasi probleme.
Am inteles ca la tipul asta de motor cam sunt probleme. Precizez ca masina pana anul asta s-a comportat destul de bine : 2 drumuri Grecia, 1 drum Ungaria, 1 drum Germania si mii de km facuti prin frumoasa noastra tarisoara.
O iau cu inceputul : - frana de mana schimbat placute, schimbat cablu, nu mai tine decat 20 % : neraparata.
- ulei in vasul de apa ( termoflot sau garnitura de chiuloasa) neraparata
- nu mai trage cam deloc, curatat EGR ( si-a revenit un pic, m-ai ales consumul ), In pante nu mai trage si se aprinde un martor pe bord. Schimbat o electrovalva dar degeaba.
- pierde motorina ( am inteles ca pe la senzorul ala sau ce o fi pe la pompa de motorina, am gasit rezolvare cu acele rasini sau SuperGlue ) Cica ar trage aer fals pe la acel senzor unde pierde motorina, urmeaza reparata.
- oringuri schimbate la calorifer habitaclu, aveam balta la picioare la sofer. Dupa ce am dat 60 de lei la Opel de pe Timisoara le-am gasit in targ Vitan la 2 lei bucata.
- acum pierde apa cam multa din vas......nu am descoperit pe unde,( pe la oringuri nu mai curge ).
Din ce am citit, la acest tip de motor belelele astea sunt STANDARD. deci ne cam lovim de aceleasi probleme.
AsPiRiNuL
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1993 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2010
- Mesaj Privat